Pinkpop 2014

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Heren, nu gaat het wel erg onrealistisch worden allemaal. Kom op, The Stones/Muse/Metallica? En anders Coldplay en RHCP? Die namen zijn zo belachelijk duur, ik zie eerder een kleinere headliner op de zondag staan. AM zou kunnen, maar ik zie zelfs Editors headlinen. Met Metallica en RS heeft Pinkpop al twee geweldig grote namen. Ik zie het niet gebeuren dat er nog zo'n dure act bijkomt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Zouden ze tegen een paar bands gezegd hebben "o, overigens The Rolling Stones komen ook, beetje korting op jullie gage als jullie ook op die dag willen??" Denk het niet, maar fantaseer ik me zo erbij. Trouwens verwacht ik ook dat Muse en Coldplay wel idd de duurste opties zijn ja. RHCP hebben niet veel nieuws, dus moeten het met oud materiaal doen, waardoor misschien goedkoper dan normaal. AM, dus in dat opzicht streepje voor.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Tja, zeg het maar. Ik zag Placebo, Linkin Park of Editors ook wel headlinen. Die eerste twee zijn afgeschreven en Editors zijn aangekondigd, maar niet als headliners.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Tja, zeg het maar. Ik zag Placebo, Linkin Park of Editors ook wel headlinen. Die eerste twee zijn afgeschreven en Editors zijn aangekondigd, maar niet als headliners.

Ik zie Jan nog best een move maken en Editors tot headliner bombarderen. Maar goed, dat zullen we zien. Ik denk dat Muse/Coldplay/RHCP veel te duur zijn eigenlijk.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Idd eens met @Gloeilamp. Soms zie ik dat de verwachtingen hier erg hoog zijn, terwijl we allemaal in het Rock Werchter topic hebben meegemaakt hoe hard dat kan tegenvallen. Ik hou het gewoon op AM icm met Editors, en de andere dag Rolling Stones. Dat is gewoon al een retestrakke bezetting van de bovenste plaatsen, als je bands als Arcade Fire etc. niet vergeet. Blijft mijn vraag wie dan de subheadliner word voor de laatste dag, of dat nu voor RS of voor de andere headliner wordt...

Edit: sorry ik dag dat @DennisvdBr daar al antwoord op had gegeven. Biffy Clyro ziet er prima uit. Geen slechte naam, misschien wel wat kleiner maar goed ter compensatie van Rolling Stones. Status Quo... dat lijkt me niet heel verstandig van Smeets... Lijkt mij (zeker met dit tijdsbeeld) geen realistische sub. Hebben hun beste dagen wel gehad. Bovendien heb je ook nog een PP classic... Laten we er daar geen 2 van maken :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Dat van Quo was een grapje, maar ik wist wel dat er reactie kwam. ;) LOL
Alhoewel Download, GMM en Sweden Rock ook een aantal oudjes er tussen hebben staan, hmmmm...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ja maar bezoekers van Download, GMM etc vinden oude bands zoals Aerosmith en Metallica gewoonlijk ook gaver dan de gemiddelde Pinkpopbezoeker lijkt mij. Ik zou overigens niet al te makkelijk Muse en Coldplay af schrijven, want de Stones liggen helemaal nog niet vast. Tuurlijk lijkt het erop dat de Stones gaan komen, maar als ze niet komen mag je best hopen op Muse of Coldplay. En wat Werchter wel of niet kan lukken, hoeft niet ook voor Pinkpop te gelden natuurlijk. Bands zijn nu eenmaal niet altijd beschikbaar, kijk maar naar Placebo en Arcade Fire dit jaar ;)
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Coldplay, Muse, Arctic Monkeys of RHCP, alsof ze het programma op mij afstemmen! Wie het ook word, het is hoe dan ook voor mij het hoogtepunt van het festival xd

Leg je een pistool op mijn hoofd en moet ik kiezen dan ga ik toch voor Muse dus daar hoop ik dan ook op. Maar ik geloof er niks van.

Nee realistisch gezien kan het eigenlijk alleen maar AM zijn maar wie weet? Had iemand de Stones verwacht?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Nee niemand had de Stones verwacht. En ik had Arcade Fire ook niet verwacht, dat was nog wel de beste verrassing voor mij. Tuurlijk zijn Coldplay, Muse en RHCP onwaarschijnlijk, maar er zullen toch drie headliners komen te staan in juni.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ze gaan echt niet nu nog eens bij Muse of Coldplay aankloppen als de Stones toch niet komen. Ze hebben waarschijnlijk al lang een andere band achter de hand.

En als de Stones komen hebben ze echt geen geld over om nog zo'n grote headliner te halen. Tenzij de rest van het programma bestaat uit Giel en z'n singer/songwriters.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
(edit, Status Quo als sub op zaterdag, past bij RS :) )

ROFLOL....Of we graven de Simple Minds op.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Giel lult zo 'n uur vol hoor. Misschien hem een plekje geven in plaats van de Nu of Nooit winnaar ;))
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Jullie lachen nu om dat van Status Quo, maar zo onwaarschijnlijk is dat niet. RS brengen sowieso een package deal mee, en op hun vorige Europese tour waren dat acts van het formaat sub/3fm headliner...
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Status Quo is niets mis mee toch?

Ik zet mijn geld op Arctic Monkeys en The Stones als overige headliners.
Hoe graag ik wil dat Muse komt, die zie ik niet komen. RHCP zie ik wel komen als AM of The Stones niet komen. Coldplay zie ook niet gebeuren, ondanks dat hun plaat binnenkort uitkomt.
Die zie ik eerder gewoon een najaar tour doen hier.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Volgens de site van Pinkpop wordt de ticketprijs op de persconferentie bekend gemaakt. Dat betekent dat we dan aan de hand van die prijs, of uit de aankondiging, of eerder van Rolling Stones zelf weten of ze komen.
Op de persconferentie komt ook nog een surprise-act die ook op Pinkpop zal staan, misschien Paolo Nutini?? Dat was de eerste naam die in me op kwam na de NRC-leak. Verder was John Legend alleen in Nederland voor opname College Tour, of blijft hij toch langer in Nederland. Of moeten we denken aan een Nederlandse naam, in dat geval kan het heel veel zijn, Go Back to the Zoo of zo?
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Ik hoop nog steeds dat de Stones niet komen, doe mij maar AM en RHCP/Coldplay.
Ohja gerucht erbij, Limp Bizkit staat 10 juni in Haarlem.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Ohja gerucht erbij, Limp Bizkit staat 10 juni in Haarlem.
Ja, maar ook zojuist op GMM (B), lastige keuze. Daardoor misschien kans verkeken, alhoewel Avenged Sevenfold er ook staan en dan nog wel prominent ook.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Denk dat een naam als Limp Bizkit genoeg in de buurt is met één concert en één festival hier. Arcade Fire staat 10 juni ook in België als goedmakertje dat ze Werchter niet spelen. Ik hoop qua headliner nog steeds op Muse of Coldplay, een van die twee zou al geweldig zijn, maar waarschijnlijk wordt het gewoon Arctic Monkeys en Rolling Stones ;). Ook leuk!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken