Pinkpop 2014

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
idd, stond ook al in het Rolling Stones topic. Bron schijnt er vrij zeker van te zijn.

Dat zou dan niet echt exclusief Benelux optreden meer zijn.. 20 dagen later een paar km verderop een optreden. Dat maakt het PP optreden véél minder waard als het waar zou zijn.

Kom ik weer terug bij het feit dat Pinkpop makkelijk uit moet kunnen verkopen zonder RS. Anders gaat er echt iets fout bij de marketing.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
<div class="d4p-bbt-quote-title">DennisvdBr wrote:</div>
idd, stond ook al in het Rolling Stones topic. Bron schijnt er vrij zeker van te zijn.

Dat zou dan niet echt exclusief Benelux optreden meer zijn.. 20 dagen later een paar km verderop een optreden. Dat maakt het PP optreden véél minder waard als het waar zou zijn.

Kom ik weer terug bij het feit dat Pinkpop makkelijk uit moet kunnen verkopen zonder RS. Anders gaat er echt iets fout bij de marketing.

Ik denk dat je de kracht van RS wat onderschat hoor. De concerten (meerdere dus) in Hyde Park hadden een capaciteit van 65.000 man per concert + meeste tickets boven de 100 pond, en toch verkochten die concerten binnen het halfuur uit.

Ga dan over naar de Benelux: TW Classic heeft een capaciteit van 40 à 50.000 man en tickets van 80-90 euro, Pinkpop laat 60.000 bezoekers toe (waarvan een deel combi, dus nog niet iedereen enkel voor RS) en vraagt voor de combitickets minder dan 200 euro (hoop ik voor hen). Pinkpop en TW Classic zullen misschien niet op 15 minuten uitverkocht zijn, maar je kan erop rekenen dat ze beiden dat bordje omhoog mogen hangen.

En zoals ik al in het RS-topic zei: in 2007 waren Werchter en Nijmegen opeenvolgende data in hun tourschema, ook niet meteen een veel grotere afstand.
 

dimitri90

Nieuw lid
24 feb 2014
4
1
Ik ben nieuw hier en te lui om alles na te lezen, maar weet iemand iets meer betreffende agenda van John Mayer tijdens Pinkpop. Een paar dagen later speelt hij in Scandinavië
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Ik ben nieuw hier en te lui om alles na te lezen, maar weet iemand iets meer betreffende agenda van John Mayer tijdens Pinkpop. Een paar dagen later speelt hij in Scandinavië
3 dagen na pinkpop in zweden, verder google... ;)
http://johnmayer.com/tour
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
(ook maat ff hier posten) mogelijk RS naar TW Classic (BE) 28 juni? Of dat betekent GEEN Pinkpop, ik heb geen flauw idee????? :’(

Waarom zou dat betekenen geen Pinkpop?
Pinkpop gaat gewoon gebeuren hoor, het is wachten tot The Stones hun tour gaan aankondigen, dit is denk ik binnenkort, ergens in half maart gok ik.
Ik had wel verwacht dat ze ook TW classic of Boutique zouden doen en het ziet er dus nu naar uit dat het TW Classic is. (al ben ik heel benieuwd wie Werchter Boutique gaat doen)
Ze gaan gewoon beide doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
<div class="d4p-bbt-quote-title">DennisvdBr wrote:</div>
(ook maat ff hier posten) mogelijk RS naar TW Classic (BE) 28 juni? Of dat betekent GEEN Pinkpop, ik heb geen flauw idee????? :’(

Waarom zou dat betekenen geen Pinkpop?<br>
Pinkpop gaat gewoon gebeuren hoor, het is wachten tot The Stones hun tour gaan aankondigen, dit is denk ik binnenkort, ergens in half maart gok ik.<br>
Ik had wel verwacht dat ze ook TW classic of Boutique zouden doen en het ziet er dus nu naar uit dat het TW Classic is. (al ben ik heel benieuwd wie Werchter Boutique gaat doen (AC/DC?) )<br>
Ze gaan gewoon beide doen.
Het kan, maar is maar 3 weken tussen, Pinkpop en TW?
 

KolonelRangpang

Playlistbediener
23 jan 2014
37
0
Het is inderdaad gewoon wachten tot Rolling Stones zelf de europese tour bevestigen. Ik denk niet dat AC/DC op de festivals gaat spelen, ze zullen eerst wel het album releasen en dan de tour doen. Ik hoop dat we voor PP presentatie bevestigd krijgen dat Arctic Monkeys gewoon de Zondag afsluit!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
<div class="d4p-bbt-quote-title">xSam__ wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>DennisvdBr wrote:</div><br>
(ook maat ff hier posten) mogelijk RS naar TW Classic (BE) 28 juni? Of dat betekent GEEN Pinkpop, ik heb geen flauw idee????? :’(


Waarom zou dat betekenen geen Pinkpop?<br><br>
Pinkpop gaat gewoon gebeuren hoor, het is wachten tot The Stones hun tour gaan aankondigen, dit is denk ik binnenkort, ergens in half maart gok ik.<br><br>
Ik had wel verwacht dat ze ook TW classic of Boutique zouden doen en het ziet er dus nu naar uit dat het TW Classic is. (al ben ik heel benieuwd wie Werchter Boutique gaat doen (AC/DC?) )<br><br>
Ze gaan gewoon beide doen.


Het kan, maar is maar 3 weken tussen, Pinkpop en TW?

Zoals ik al eerder zei: in 2007 zat er maar 4 dagen tussen Weechtee en Goffertpark. Dit gaat echt geen probleem zijn.
 

Bananenschil1

Nieuw lid
24 feb 2014
1
0
Als the Arctic Monkeys komen ben ik sws van de partij, al schijnen die live toch niet al te best zijn? Ik ben trouwens nog op zoek naar mensen die 5 minuten een enquete willen invullen (duurt 5 min.) Enige vereiste is dat je ooit naar Pinkpop/Lowlands bent geweest. http://goo.gl/Xnghdf

Editors zouden ook een goede toevoeging zijn btw.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Als the Arctic Monkeys komen ben ik sws van de partij, al schijnen die live toch niet al te best zijn?
Ik weet niet waar je dat gehoord hebt maar ik vind AM een van de beste (grote) live bands van deze tijd.
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Ten eerste, wat jij waarschijnlijk gehoord hebt over Arctic Monkeys is dat ze niet erg levendig waren op het podium. Dat was inderdaad in het begin het geval, ze speelden toen gewoon hun set en gingen weg, overigens wel altijd rete-strak!!
De band, maar vooral frontman Alex Turner, is sindsdien enorm gegroeid qua live optredens! Alex Turner heeft meer interactie met het publiek en oogt zelfverzekerd, en ze spelen nog altijd RETE-STRAK!

ten tweede, Editors is al bevestigd..........

ten derde, denk ik dat we Fall Out Boy langzaamaan met potlood op kunnen gaan schrijven na de bevestiging op IOW
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Als the <span class="g153631jc" id="g153631jc_4">Arctic Monkeys</span> komen ben ik sws van de partij, al schijnen die live toch niet al te best zijn? Ik ben trouwens nog op zoek naar mensen die 5 minuten een enquete willen invullen (duurt 5 min.) Enige vereiste is dat je ooit naar Pinkpop/Lowlands bent geweest. http://goo.gl/Xnghdf

Editors zouden ook een goede toevoeging zijn btw.

Arctic Monkeys wordt samen met Muse gezien als de beste live band op dit moment. Meer hoef ik niet te zeggen om te overtuigen denk ik.
 

KolonelRangpang

Playlistbediener
23 jan 2014
37
0
Ik ga er gemakshalve maar een beetje van uit dat de stones en arctic monkeys de headliner zullen zijn, daarnaast hoop ik toch echt ook op:
- Kasabian
- Biffy Clyro
Verder zag ik ook Gary Clark Jr. voorbij komen bij de geruchten, ook een erg goede gitarist, zou niet misstaan, is alleen niet echt heel bekend hier dus een spot in de tent misschien?
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">xSam__ wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>DennisvdBr wrote:</div><br>
(ook maat ff hier posten) mogelijk RS naar TW Classic (BE) 28 juni? Of dat betekent GEEN Pinkpop, ik heb geen flauw idee????? :’(


Waarom zou dat betekenen geen Pinkpop?<br><br>
Pinkpop gaat gewoon gebeuren hoor, het is wachten tot The Stones hun tour gaan aankondigen, dit is denk ik binnenkort, ergens in half maart gok ik.<br><br>
Ik had wel verwacht dat ze ook TW classic of Boutique zouden doen en het ziet er dus nu naar uit dat het TW Classic is. (al ben ik heel benieuwd wie Werchter Boutique gaat doen (AC/DC?) )<br><br>
Ze gaan gewoon beide doen.


Het kan, maar is maar 3 weken tussen, Pinkpop en TW?
Ja, dat kan hoor. gebeurt wel vaker. ze touren gewoon beetje ''rond'' zeg maar. komen ze vanzelf weer uit in Belgie.
ik denk dat dat geen rol speelt. en heb gelezen dat de tour waarschijnlijk eind mei begint/begin juni tot ergens begin juli. in elk geval 6 weken gaan ze touren door europa heb ik gelezen. dus moet kunnen dan
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
http://festileaks.com/2014/02/de-ouderwetse-voorgedrukte-pinkpop-kaarten-verdwijnen-dit-jaar/
Van dit nieuws over de tickets heb ik toch slecht geslapen. Ik hoop toch wel dat er via verkooppunten zonder problemen (die via ticketservice bekend zijn) toch een kaart kan krijgen. Maar waarom zo. Iets met barcode, da's natuurlijk onzin, die stond ook op de Full Colours. Zo kunnen ze wel tot het laatste moment de prijs wijzigen. Goedkoper niet via een drukker. Jammer, ik heb inmiddels een aardige collectie posters, polsbandjes en tickets. Dit was dan wel een HEEL goede aanleiding om de EARLY BIRD ticket in te voeren voor de vaste Pinkpoppers. Afwachten wat hier allemaal nog over te melden gaat zijn????
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Als the Arctic Monkeys komen ben ik sws van de partij, al schijnen die live toch niet al te best zijn? Ik ben trouwens nog op zoek naar mensen die 5 minuten een enquete willen invullen (duurt 5 min.) Enige vereiste is dat je ooit naar Pinkpop/Lowlands bent geweest. http://goo.gl/Xnghdf

Editors zouden ook een goede toevoeging zijn btw.

ik wil best een enquete voor je invullen, maar ik vertrouw het nog niet helemaal om op de link te klikken. ook aangezien het je eerste reactie is.
kan je meer uitleggen, waar het voor is?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken