Overschatte Bands/Acts

Dat laatste stralen ze dan ook echt uit. Begreep ook dat ze op tour alle 4 apart reizen. Alle 4 een eigen kamer, eigen vervoer eigen etc. etc.. Enkel voor de platenmaatschappij en management op tour, geld verdienen. Snappie met je ziel verkopen? En wat nu wel/niet beter is, dat vind iedereen anders.

Maar eerlijk is eerlijk, de opening track van Only By Night is steen en steen goed.

Klopt, en dat stralen ze ook zeker uit op het podium. Het is allemaal een beetje van moeten inderdaad. Maar de muziek die ze blijven maken vind ik nog steeds niet slecht en daarvan heb ik ook niet echt het gevoel van dat het té commercieel wordt :)

Everyknight wrote:
Kings of Leon zou ik zelfs nog ónderschat durven noemen.

Het balanceert… Oud tegen nieuw werk.. Maar echt onderschat, nee, dat geloof ik niet. Kan je uitleggen waarom?

Gewoon, een enorme kwaliteitsband. Maar één waarvan vele mensen ze niet meer kunnen uitstaan door Use Somebody en Sex on Fire. Dit in combinatie met dat ze niet bewegen op het podium maakt dat ze toch meer en meer tegenstanders krijgen. Terwijl hun muziek er (zeker ook live) staat als een huis.

Gewoon, een enorme kwaliteitsband. Maar één waarvan vele mensen ze niet meer kunnen uitstaan door Use Somebody en Sex on Fire. Dit in combinatie met dat ze niet bewegen op het podium maakt dat ze toch meer en meer tegenstanders krijgen. Terwijl hun muziek er (zeker ook live) staat als een huis.

Dat mensen een hekel hebben aan die 2 nummers, ja begrijpelijk. Als je vaak ander werk laat horen, dan is het in eens "oh, doen ze dat ook....grappig". Het is alleen helaas dat het latere werk hier hard door beïnvloed is. Schrijfwerk is heel plat en commercieel geworden, ik vraag me of de leden echt zelf nog schrijven wat ze leuk vinden i.p.v. voor de "baas" of hun fans.

En dat ze niet bewegen op het podium, dat doen meerdere bands. En siert deze bands ook. Maar bij een Kings of Leon geloof ik er niet in...

Everyknight wrote:

Dat mensen een hekel hebben aan die 2 nummers, ja begrijpelijk. Als je vaak ander werk laat horen, dan is het in eens “oh, doen ze dat ook….grappig”. Het is alleen helaas dat het latere werk hier hard door beïnvloed is. Schrijfwerk is heel plat en commercieel geworden, ik vraag me of de leden echt zelf nog schrijven wat ze leuk vinden i.p.v. voor de “baas” of hun fans.

En dat ze niet bewegen op het podium, dat doen meerdere bands. En siert deze bands ook. Maar bij een Kings of Leon geloof ik er niet in…

Niet bewegen is geen enkel probleem. Kings Of Leon straalt in het podium echter desinteresse uit. Geen interesse in het maken van muziek en niet in het performen voor mensen die wat je doet tof vinden.

JeroenJ wrote:
Everyknight wrote:

Dat mensen een hekel hebben aan die 2 nummers, ja begrijpelijk. Als je vaak ander werk laat horen, dan is het in eens “oh, doen ze dat ook….grappig”. Het is alleen helaas dat het latere werk hier hard door beïnvloed is. Schrijfwerk is heel plat en commercieel geworden, ik vraag me of de leden echt zelf nog schrijven wat ze leuk vinden i.p.v. voor de “baas” of hun fans.

En dat ze niet bewegen op het podium, dat doen meerdere bands. En siert deze bands ook. Maar bij een Kings of Leon geloof ik er niet in…

Niet bewegen is geen enkel probleem. Kings Of Leon straalt in het podium echter desinteresse uit. Geen interesse in het maken van muziek en niet in het performen voor mensen die wat je doet tof vinden.

Viel vroeger wel mee, dacht ik.

Beetje die tijd van het twee en derde album vond ik wel tof. Slow Night So Long, etc. Prima nummers.

Ivo wrote:
Nou, vanwege het feit dat hun eerste albums zo sterk en succesvol waren dus. Hetzelfde verhaal als bij Pearl Jam, eigenlijk.

Pearl Jam heeft zeker meer sterken platen gemaakt dan alleen Ten en Versus, en die laatste twee platen zijn ook best oke.
Vitalogy, Yield en Binaural, allemaal erg sterke platen.
(Om hier nog even op terug te komen) Zijn zeker prima albums, maar Pearl Jam zou hun huidige (headliner)status niet gehad hebben zonder die sterke eerste albums denk ik. Hetzelfde geldt voor the Strokes, als zij Angles of Comedown Machine als eerste albums hadden uitgebracht zouden ze waarschijnlijk just another indieband zijn.

Mee eens, muzikaal gezien vind ik KOL top, maar de shows moeten het hier ook van hebben, want veel gebeurt er verder niet.

Sorry maar dat een band muzikaal top is vind ik niet genoeg als je headliner bent. Voor een nieuw bandje is dat nog wel prima, dan kan je nog denken die moeten het optreden nog een beetje leren. Maar Kings of Leon is dat station allang gepasseerd. Als headliner verwacht ik veel meer van een band dan goed je muziek spelen. Je zal in ieder geval wel uit moeten stralen dat je het leuk vind dat zoveel mensen naar je komen kijken en ook laten zien dat je het leuk vind om jouw muziek te spelen. Daarnaast vind ik het leuker om een band te zien spelen met het publiek en dat er ook wat meer leven in zit dan alleen maar passie voor muziek. Natuurlijk verwacht ik niet van elke band dat ze een show neerzetten als bijvoorbeeld een Rammstein maar wat KoL doet is gewoon te zwak in mijn ogen. Dan kunnen ze nog zulke goede muziek maken dan doet het mij gewoon niks, overigens vind ik de muziek nu ook weer niet zo bijzonder dus dat helpt ook niet.

Als je Use Somebody weg denkt, is Only By Night wat mij betreft het beste album wat ze gemaakt hebben. Come Around Sundown was niet boeiend genoeg inderdaad, paar leuke nummers. Maar Mechanical Bull vind ik wel weer heerlijk. KOL vind ik soms een kwestie van, het is bekend geworden dus niet meer boeiend

Ben het zeker met een groot deel eens, ik vind Only By The Night ook een prima album. Heb zelf ook helemaal niks met Use Somebody en Sex On Fire. Tuurlijk kunnen we zeggen dat de laatste plaat saai en plat klonk. Maar nummers als Wait For Me en Beautifull War zijn echt heerlijke rustige rocknummers. Simpelweg omdat de band niet meer zo rauw is dan vroeger betekent niet dat ze alleen maar poep uitbrengen. Beetje net zoals met Editors. Ik zie ze nog graag ooit langskomen door hun oude nummers en op de nieuwe platen staat ook nog altijd 1-3 nummers die wel redelijk zijn.

Ik kan gewoon niet geloven dat iemand Prince én David Bowie heeft genoemd. Zij hebben de muziek danig bepaald dat je louter een diepe, diepe buiging voor ze zou moeten maken. Ik zelf heb acts als Calvin Harris en David Guetta nooit helemaal begrepen. Beiden sterk begonnen met eigenwijze albums, compleet vervallen in de massa. Als headliner op Sziget was Calvin Harris ronduit lachwekkend.

Ik kan gewoon niet geloven dat iemand Prince én David Bowie heeft genoemd. Zij hebben de muziek danig bepaald dat je louter een diepe, diepe buiging voor ze zou moeten maken. Ik zelf heb acts als Calvin Harris en David Guetta nooit helemaal begrepen. Beiden sterk begonnen met eigenwijze albums, compleet vervallen in de massa. Als headliner op Sziget was Calvin Harris ronduit lachwekkend.

Wie zij dat over Prince? Ongehoord inderdaad!

Calvin Harris, tja... Als je eenmaal geld ruikt... Dat Sziget hem überhaupt als headliner neerzet, zegt al genoeg.

Om daar op door te gaan, de huidige Hardwells en Martin Garrixen van deze wereld kunnen ook in het overschatte straatje. Oftewel, de grote EDM mannen..

Ik geloof in de eerste of tweede reactie. Er zijn bepaalde artiesten die je gewoon niet mag noemen in een topic als deze, en daar reken ik ook Prince en Bowie onder.

Ondanks dat Bowie enkele onwaarschijnlijke knappe platen gemaakt heeft, krijgt hij wel iets te veel credits voor zijn vernieuwingsdrang. Het was bij Bowie vooral dat hij ontzettend goed in de gaten had wat er speelde, wat nieuw was en gaf daar dan een kleine draai aan. Praktisch alles wat hij heeft gedaan, is niet uniek en was gebaseerd op wat anderen op dat moment deden. Dat deed hij overigens voortreffelijk, dus overschat wil ik hem niet noemen. Maar de grote initiator van vernieuwing -waar hij toch voor gehouden wordt- is hij ook niet. Early Adoptor? Zeker! Innovator? Niet helemaal...

Had dit topic nooit gezien, maar wat ontzettend tenenkrommend om te lezen haha.
Ik zal er verder niet op in gaan, maar dat smaken verschillen is inderdaad duidelijk.

Voor mij overschat: rolling stones (kon niks snappen van al het gehype rondom dat ze naar PP kwamen, maar kan generationgap zijn), justin bieber (en dan vooral door de hype van laatste tijd), Adele (niet qua zang, wel qua nummers), Ellie Goulding, meeste andere pop/dance top40, KoL (voornamelijk inderdaad door die mislukte headlinerpositie op PP in 2013).

Moet zeggen dat ik me niet snel erger aan bands/artiesten, zolang ze maar met liefde muziek maken en het niet alleen om het commerciële deel gaat.

Users who are viewing this thread