Overschatte Bands/Acts

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.555
Ik nomineer Muse. Damn, wat een aanstellerij band... Zelfs die eerste 3 platen zijn gewoon gebakken lucht. Een nummer als Time is Running Out klinkt als iets dat geschreven was door iemand van 14. Dat die band zo groot is snap ik echt niet. Zo, dat luchtte even op. ☺️
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Volgens mij ziet iedereen hier namen voorbij komen waar hij/zij het helemaal niet mee eens is. Of ben ik de enige die er bij iedere post wel een paar uit pikt die ik tof vind...
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Volgens mij ziet iedereen hier namen voorbij komen waar hij/zij het helemaal niet mee eens is. Of ben ik de enige die er bij iedere post wel een paar uit pikt die ik tof vind…
Nou het doet toch wel pijn als ik dingen als Arcade Fire, Tame Impala en AM voorbij zien komen. Muse kan ik nog wel begrijpen, al die hebben hun status ook wel afgedwongen met onwijze liveshows door de jaren heen. Maar dit topic had net zo goed 'Welke bands vind jij kut?' kunnen heten denk ik. Maar volgens mij zit er nog wel een verschil tussen een band slecht of overrated vinden.
Gelukkig heeft nog niemand Radiohead genoemd.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
neontiger8 wrote:
Volgens mij ziet iedereen hier namen voorbij komen waar hij/zij het helemaal niet mee eens is. Of ben ik de enige die er bij iedere post wel een paar uit pikt die ik tof vind…

Nou het doet toch wel pijn als ik dingen als Arcade Fire, Tame Impala en AM voorbij zien komen. Muse kan ik nog wel begrijpen, al die hebben hun status ook wel afgedwongen met onwijze liveshows door de jaren heen. Maar dit topic had net zo goed ‘Welke bands vind jij kut?’ kunnen heten denk ik. Maar volgens mij zit er nog wel een verschil tussen een band slecht of overrated vinden.
Gelukkig heeft nog niemand Radiohead genoemd.

Ik heb ook vrijwel alles wat ik echt heel tof vind voorbij zien komen (The Killers, Biffy Clyro, Damien Rice). Ach iedereen kan ff zijn/haar hart luchten, over twee weken is dit topic dood. Radiohead was ik idd vergeten, dat is ook een band die ik niet snap. Niet dat het slecht is of zo, maar ik heb er gewoon weinig mee.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Tja, als je alleen maar rock-muziek/pinkpop-muziek luistert, kan ik best begrijpen dat Arcade Fire een vreemde eend in de bijt is en dat je ze daarom overrated vindt.
 

WJ

Playlistbediener
25 mrt 2015
33
11
Mumford and Sons, Kings of Leon, Sabaton, Coldplay en Red Hot Chili Peppers.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
neontiger8 wrote:
Volgens mij ziet iedereen hier namen voorbij komen waar hij/zij het helemaal niet mee eens is. Of ben ik de enige die er bij iedere post wel een paar uit pikt die ik tof vind…

Nou het doet toch wel pijn als ik dingen als Arcade Fire, Tame Impala en AM voorbij zien komen. Muse kan ik nog wel begrijpen, al die hebben hun status ook wel afgedwongen met onwijze liveshows door de jaren heen. Maar dit topic had net zo goed ‘Welke bands vind jij kut?’ kunnen heten denk ik. Maar volgens mij zit er nog wel een verschil tussen een band slecht of overrated vinden.
Gelukkig heeft nog niemand Radiohead genoemd.

Radiohead was al genoemd door iemand. Zijn naar mijn mening na ok computer volledig van het padje geraakt.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
neontiger8 wrote:
Volgens mij ziet iedereen hier namen voorbij komen waar hij/zij het helemaal niet mee eens is. Of ben ik de enige die er bij iedere post wel een paar uit pikt die ik tof vind…

Nou het doet toch wel pijn als ik dingen als Arcade Fire, Tame Impala en AM voorbij zien komen. Muse kan ik nog wel begrijpen, al die hebben hun status ook wel afgedwongen met onwijze liveshows door de jaren heen. Maar dit topic had net zo goed ‘Welke bands vind jij kut?’ kunnen heten denk ik. Maar volgens mij zit er nog wel een verschil tussen een band slecht of overrated vinden.
Gelukkig heeft nog niemand Radiohead genoemd.

Het is een wereld van verschil of je iets zelf wel/niet leuk vindt of dat het overrated is. Ik luister naar zo veel muziek die ik zelf ook best overrated vind (Taylor Swift, Drake, The Killers, etc). Overrated betekent alleen dat ze groter zijn dan ze op basis van hun muziek zouden moeten zijn. Iedereen die hier Arcade Fire noemt vindt die muziek 'toevallig' ook niet zo leuk waarschijnlijk en iedereen die David Bowie noemt kent alleen zijn drie grootste hits. Ik heb totaal niks met muziek zoals ACDC en Iron Maiden maar dan vind ik ze nog niet meteen overrated, ik heb geen verstand van dat genre dus ook geen idee of ze overrated zijn.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Ja, over Arcade Fire kan ik best kort zijn. Ik snap gewoon niet dat mensen op dit forum het zo geweldige muziek vinden. En dan vind ik het ook overrated. Maar ik vind niet dat ze groter zijn dan dat ze zouden moet zijn. Want dan zou je er last van moeten hebben, en dat heb ik totaal niet.
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Je hoeft niet per se "last" van een band te hebben om te vinden dat ze groter zijn dan ze zouden horen te zijn natuurlijk. En zoals Jeroen al zei, staat overrated ook niet per se gelijk aan slecht. Snap daarom ook niet echt waarom het "pijn" zou doen als iemand een naam als Tame Impala of Radiohead noemt, het blijft uiteindelijk een kwestie van smaak en perceptie.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.555
PwoperFish wrote:
neontiger8 wrote:
Volgens mij ziet iedereen hier namen voorbij komen waar hij/zij het helemaal niet mee eens is. Of ben ik de enige die er bij iedere post wel een paar uit pikt die ik tof vind…


Nou het doet toch wel pijn als ik dingen als Arcade Fire, Tame Impala en AM voorbij zien komen. Muse kan ik nog wel begrijpen, al die hebben hun status ook wel afgedwongen met onwijze liveshows door de jaren heen. Maar dit topic had net zo goed ‘Welke bands vind jij kut?’ kunnen heten denk ik. Maar volgens mij zit er nog wel een verschil tussen een band slecht of overrated vinden.
Gelukkig heeft nog niemand Radiohead genoemd.


Radiohead was al genoemd door iemand. Zijn naar mijn mening na ok computer volledig van het padje geraakt.

Neen, het is pas sinds Ok Computer dat ze écht interessant geworden zijn. Ik stel je voor om eens naar Reckoner, Wolf At The Door, Pyramid Song, The Amazing Sounds Of Orgy, Weird Fishes en Staircase te luisteren.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Paddy wrote:
PwoperFish wrote:
neontiger8 wrote:
Volgens mij ziet iedereen hier namen voorbij komen waar hij/zij het helemaal niet mee eens is. Of ben ik de enige die er bij iedere post wel een paar uit pikt die ik tof vind…


Nou het doet toch wel pijn als ik dingen als Arcade Fire, Tame Impala en AM voorbij zien komen. Muse kan ik nog wel begrijpen, al die hebben hun status ook wel afgedwongen met onwijze liveshows door de jaren heen. Maar dit topic had net zo goed ‘Welke bands vind jij kut?’ kunnen heten denk ik. Maar volgens mij zit er nog wel een verschil tussen een band slecht of overrated vinden.
Gelukkig heeft nog niemand Radiohead genoemd.


Radiohead was al genoemd door iemand. Zijn naar mijn mening na ok computer volledig van het padje geraakt.


Neen, het is pas sinds Ok Computer dat ze écht interessant geworden zijn. Ik stel je voor om eens naar Reckoner, Wolf At The Door, Pyramid Song, The Amazing Sounds Of Orgy, Weird Fishes en Staircase te luisteren.

Ik vind het altijd zo vreemd dat een hoop mensen denken dat Radiohead sinds Kid A alleen maar bliepbloepmagnetronmuziek maakte. Gitaren ingewisseld voor synthesizers enzo.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Sjoerd wrote:
Kanye West
Ik was al benieuwd wanneer iemand dit zou noemen

De meeste mensen die dat zullen roepen hebben zich nooit verdiept in die man of hebben helemaal niks met zijn genre.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.580
584
The Strokes zijn naar mijn mening ook wat overschat. Ze hebben een geweldig debuutalbum en Reptilia is een heerlijk nummer. Maar alles wat daarna is gekomen is wat mij betreft niet erg interessant. Snap dan ook niet helemaal waar hun headliner status (op dit moment) vandaag komt.
Dat ik ze overschat vind betekend niet per definitie dat ik ze slecht vind.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
MRMantel wrote:
Sjoerd wrote:
Kanye West
Ik was al benieuwd wanneer iemand dit zou noemen

De meeste mensen die dat zullen roepen hebben zich nooit verdiept in die man of hebben helemaal niks met zijn genre.
Heb me inderdaad nooit helemaal verdiept in hem en ik heb inderdaad ook weinig met het genre, maar de manier waarop hij zichzelf de hemel in prijst, tja, dan vind ik het al gauw overschat. Zeker als ik dan ook zijn versie van Bohemian Rhapsody hoor. Al heeft hij natuurlijk veel betekent voor het genre en is hij daarin ook echt wel een grote naam, maar zijn misplaatste arrogantie, bleh.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Dus omdat hij zichzelf fantastisch vindt is hij overrated? Dat vind ik een leuke redenering.
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
The Strokes zijn naar mijn mening ook wat overschat. Ze hebben een geweldig debuutalbum en Reptilia is een heerlijk nummer. Maar alles wat daarna is gekomen is wat mij betreft niet erg interessant. Snap dan ook niet helemaal waar hun headliner status (op dit moment) vandaag komt.
Dat ik ze overschat vind betekend niet per definitie dat ik ze slecht vind.
Nou, vanwege het feit dat hun eerste albums zo sterk en succesvol waren dus. Hetzelfde verhaal als bij Pearl Jam, eigenlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken