Overschatte Bands/Acts

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nou, vanwege het feit dat hun eerste albums zo sterk en succesvol waren dus. Hetzelfde verhaal als bij Pearl Jam, eigenlijk.

Pearl Jam heeft zeker meer sterken platen gemaakt dan alleen Ten en Versus, en die laatste twee platen zijn ook best oke.
Vitalogy, Yield en Binaural, allemaal erg sterke platen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Angles en Room on Fire zijn ook goed en zelfs op First Impressions en Comedown Machine staan ook gewoon goede nummers.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Niet slecht maar wel erg veel buzz/status in verhouding met de kwaliteit imo: Major Lazer, Ed Sheeran, Metallica, Green Day en ja ook wel Foo Fighters.
 

jswa

Playlistbediener
17 okt 2015
33
0
Overschat:
The Script (Hoe kan je succes hebben als je niet eens kan zingen?)
Limp Bizkit (Dit vind ik echt verschrikkelijk)
Linkin Park
U2
Green Day

Merk aan mezelf dat ik soms niet kan omschrijven waarom ik iets goed of niet goed vind. Vaak puur een gevoel, Ik hou bijvoorbeeld echt van The Killers, maar heb een hekel aan U2. Dat terwijl U2 nota bene een grote inspiratiebron is voor The Killers. Ook respect voor Franz Ferdinand en laat Bruce Springsteen ook maar weg in dit forum, geweldige show gezien in Nijmegen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Angles en Room on Fire zijn ook goed en zelfs op First Impressions en Comedown Machine staan ook gewoon goede nummers.

Klopt. Maar als je het bestaan van Is This It even negeert en enkel op deze 4 albums afgaat zou je The Strokes nooit in de bovenste regionen van een major festivalaffiche plaatsen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Angles en Room on Fire zijn ook goed en zelfs op First Impressions en Comedown Machine staan ook gewoon goede nummers.


Klopt. Maar als je het bestaan van Is This It even negeert en enkel op deze 4 albums afgaat zou je The Strokes nooit in de bovenste regionen van een major festivalaffiche plaatsen.

Zoals bijna elke grote act
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
ALT-J
Heb ze meerdere keren een kans gegeven, maar ik snap het (de muziek) echt niet. Het enige wat ik zie/hoor is drie hipsters die met een verschrikkelijke stem deuntjes maken. Every Other Freckle vind ik dan nog wel tof, maar een nummer als Matilda is voor mij echt tenenkrommend. Ik kan die stem echt niet handelen.

Queen
Oké, zelf ben ik redelijk Queen-fan, maar Queen is altijd een discussie apart gebleken. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom iedereen hun greatest hits zo leuk vind. Die zijn echt tenenkrommend slecht. Maar een album als Queen II of A Night At The Opera zijn dan wel weer briljant. Ben benieuwd of er ook mensen zijn die net als mij(n vage gedachten) denken.

Skunk Anansie
Het feit dat ze in de Ziggo Dome hebben gestaan verbaast me nog elke dag.

Kings Of Leon
Ben liefhebber van zowel Youth & Young Manhood als Mechanicall Bull, maar waarom ze headlinermaterial zijn is me werkelijk een raadsel. Vorig jaar stond ik vooraan, en zelfs vooraan wist niemand dat een toch wel redelijk bekend nummer als 'Molly's Chambers' of 'Notion' bestaat.

Oscar & The Wolf
Een zanger die niets anders doet dan ongeinspireerd zingen, en een beetje zwieren op het podium. Maar komt ondertussen wel in allemaal 'beste liveoptredens'-lijstjes voor

Lonely The Brave
live 2x kans gegeven, maar misschien moet ik die publiek-schuwe zanger maar gewoon vergeten)

Bastille, The Script, Counting Crows
GAAP

Zo.


 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Skunk Anansie
Het feit dat ze in de Ziggo Dome hebben gestaan verbaast me nog elke dag.

Lonely The Brave
live 2x kans gegeven, maar misschien moet ik die publiek-schuwe zanger maar gewoon vergeten)

Heeft Skunk Anansie in de Ziggo gestaan...... Ik dacht dat die de HMH niet eens vol kregen

Zou ik inderdaad doen bij Lonely The Brave, links gaan staan en net doen alsof de gitarist ook de zanger is. Die durft wel te entertainen.
Al moet ik er wel bij zeggen dat ik diep respect heb voor die zanger. Met podiumvrees wel gewoon optreden vind ik knap.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Oh ja, Slayer.

Vooral de fans. Haha, heel leuk dat je door elk nummer bij elke willekeurige artiest Slayer moet brullen. Maar nu oprotten. Ik kijk naar een optreden.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Oh ja, Slayer.

Vooral de fans. Haha, heel leuk dat je door elk nummer bij elke willekeurige artiest Slayer moet brullen. Maar nu oprotten. Ik kijk naar een optreden.

Nou, en bedankt hé.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
elke willekeurige artiest Slayer moet brullen
Dat is meer een gimmick en niet eens altijd door slayerfans heb ik het idee. Zeker op/na lowlands 2013 waren er superveel mensen die dat voor de grap deden.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Bijna elke band/act die mainstream succes heeft, kan gezien worden als overschat, hype, hype, hype!

Misschien juist bands opperen die succes hebben en juist niet overschat zijn.

Om verder mijn duit in het zakje te doen.... Ja goed, eigenlijk alles wat al is genoemd hahaha. Misschien Daft Punk aankaarten, die heb ik nog niet voorbij zien komen. Kom maar op ! Oh, en leuk dat Kanye West wordt verdedigd en een Ben Howard en David Bowie bv. niet.

En hallo, nieuw lid hier! :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Hallo, welkom.

Ik heb Ben Howard en David Bowie zeker wel verdedigd, fantastische artiesten allebei. Ik ben ook werkelijk van mening dat iedereen die Bowie overschat vindt echt alleen zijn hitjes kent en niet weet wat een veelzijdige artiest het is die enorm invloedrijk geweest is voor erg veel genres.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Hallo, welkom.

Ik heb Ben Howard en David Bowie zeker wel verdedigd, fantastische artiesten allebei. Ik ben ook werkelijk van mening dat iedereen die Bowie overschat vindt echt alleen zijn hitjes kent en niet weet wat een veelzijdige artiest het is die enorm invloedrijk geweest is voor erg veel genres.

Kijk, met jouw kan ik praten ;)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ben liefhebber van zowel Youth & Young Manhood als Mechanicall Bull, maar waarom ze headlinermaterial zijn is me werkelijk een raadsel. Vorig jaar stond ik vooraan, en zelfs vooraan wist niemand dat een toch wel redelijk bekend nummer als ‘Molly’s Chambers’ of ‘Notion’ bestaat.

Echt??? dat zijn echt 2 van mijn favoriete nummers van die band. Grote band hebben nog vrij vaak van die 'fans' die misschien 1 of 2 albums kennen. Zelf vindt ik Black Thumbnail met afstand hun beste nummer (en Cold Desert ook wel). Maar niemand kent dat nummer helaas. Misschien wel iets overschat inderdaad, maar ze hebben wel veel leuke nummers.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Dennis1808 wrote:
Ben liefhebber van zowel Youth & Young Manhood als Mechanicall Bull, maar waarom ze headlinermaterial zijn is me werkelijk een raadsel. Vorig jaar stond ik vooraan, en zelfs vooraan wist niemand dat een toch wel redelijk bekend nummer als ‘Molly’s Chambers’ of ‘Notion’ bestaat.

Echt??? dat zijn echt 2 van mijn favoriete nummers van die band. Grote band hebben nog vrij vaak van die ‘fans’ die misschien 1 of 2 albums kennen. Zelf vindt ik Black Thumbnail met afstand hun beste nummer (en Cold Desert ook wel). Maar niemand kent dat nummer helaas. Misschien wel iets overschat inderdaad, maar ze hebben wel veel leuke nummers.

Ik denk dat Kings of Leon hun ziel heeft verkocht met Use Somebody en alles wat daarna kwam draait in die trant door..

De laatste albums zijn extreem plat opgenomen en worden live ook idem. gespeeld. Wel de juiste sound en strak gespeeld.. Maar vreselijk plat.. Het is slaapverwekkend om naar te kijken. Het biedt niks, totaal geen diepgang. Sommige nummers hebben een grappige hook, dat blijft dan steken (wat de hele intentie is van hun muziek nu), maar verder... voor mij inderdaad 1 van de zwaar overschatte artiesten.

Dat rauwe wat ze eerst hadden, dat is boeiend, maar geld hè... Zonde.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Als je Use Somebody weg denkt, is Only By Night wat mij betreft het beste album wat ze gemaakt hebben. Come Around Sundown was niet boeiend genoeg inderdaad, paar leuke nummers. Maar Mechanical Bull vind ik wel weer heerlijk. KOL vind ik soms een kwestie van, het is bekend geworden dus niet meer boeiend
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Als je Use Somebody weg denkt, is Only By Night wat mij betreft het beste album wat ze gemaakt hebben. Come Around Sundown was niet boeiend genoeg inderdaad, paar leuke nummers. Maar Mechanical Bull vind ik wel weer heerlijk. KOL vind ik soms een kwestie van, het is bekend geworden dus niet meer boeiend

Dat laatste stralen ze dan ook echt uit. Begreep ook dat ze op tour alle 4 apart reizen. Alle 4 een eigen kamer, eigen vervoer eigen etc. etc.. Enkel voor de platenmaatschappij en management op tour, geld verdienen. Snappie met je ziel verkopen? En wat nu wel/niet beter is, dat vind iedereen anders.

Maar eerlijk is eerlijk, de opening track van Only By Night is steen en steen goed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken