Lowlands 2017

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
15 namen is echt al heel moeilijk, let's give it a try:

1. The xx
2. Flume
3. Migos
4. Elbow
5. Glass Animals
6. Sampha
7. Iggy Pop
8. alt-J
9. A Blaze Of Feather
10. The Shins
11. Future Islands
12. Cashmere Cat
13. Palace
14. Moderat
15. Mac DeMarco

En dan zijn er met oa The Bloody Beetroots, Editors, Mumford And Sons, Vince Staples, Skepta, The Veils, Mura Masa, Car Seat Headrest en noem maar op nog genoeg andere dingen die ik ook nog wil zien. Denk dat het lastige keuzes gaan worden :(
 

Basenadriaan

Playlistbediener
17 jun 2013
12
0
Zijn er meerdere mensen die twijfels hebben over Migos?
Wil ze erg graag zien maar je weet het nooit met Amerikaanse rappers.
(Weinig tot niet live zingen, te laat komen, slechte performance)
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Zijn er meerdere mensen die twijfels hebben over Migos?
Wil ze erg graag zien maar je weet het nooit met Amerikaanse rappers.
(Weinig tot niet live zingen, te laat komen, slechte performance)

Ik heb exact hetzelfde idee, naar mijn gevoel ook een soort eendagsvlieg maar kan aan mij liggen.
Ik verkies daarom Vince Staples veruit boven hen als het gaat om rap acts, en Cypress Hill ook; dat blijven legendes.
Gooi Tommy Cash en Death Grips daarbij en dan heb je al vier hoge kwaliteit hip hop optredens, ik skip Migos dus ook
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Skippen? is er al een blokkenschema dan?

Nope, ik twijfel geen seconde over Migos. Ik ben het helemaal met jullie eens, kijkend naar kwaliteit kende beter aanwezig zijn bij Vince en Death Grips.
Migos heeft een geweldige album gedropt en de hype is overal. Hip-hop festivals zoals Woo-Hah, Appelsap en Encore zullen balen dat ze het podium van Lowlands betreden.
Live zeker niet de beste act maar ook zeker niet van het niveau van Rae Sremmurd. Ik weet zeker dat het een uur vol met veeeeul energie en hits gaat worden. En tja, ik wil ook gewoon heel graag de grootste hit van het afgelopen jaar live horen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Iggy Pop
Migos
Skepta
Solange
Moderat
A Blaze Of Feather
Car Seat Headrest
Clark
Death Grips
Future Islands
Sampha
Talaboman
Denzel Curry
Kim Janssen
Vince Staples

Mijn lijstje zal niet veel van deze verschillen. Zelf pak ik headliners Mumford & Sons en zeker The XX ook nog eventjes mee.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.894
1.827
Hip-hop festivals zoals Woo-Hah, Appelsap en Encore zullen balen dat ze het podium van Lowlands betreden.

Volgensmij hebben ze samen met Encore een deal gesloten, aangezien Migos daar ook staat ;)
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Mijn lijstje:

1 DEATH GRIPS

2 The XX
3 Iggy Pop
4 Glass Animals
5 Editors
6 Mac Demarco
7 Moderat
8 Future Islands
9 Ty Segall
10 Skepta
11 Shame
12 A Blaze of Feather
13 Ben Klock
14 Architects
15 Car Seat Headrest

Mijn tip voor iedereen is de postpunk van Shame, hebben nog maar een paar singles uit, waarvan 'Gold Hole' mij wel wist te overtuigen.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Ik zie iedereen Death Grips aanbidden, maar kan iemand me op goede nummers van hun wijzen naast Get Got?
Ik vind het namelijk moeilijk inkomen in hun muziek

Skippen? is er al een blokkenschema dan?

Nope, ik twijfel geen seconde over Migos. Ik ben het helemaal met jullie eens, kijkend naar kwaliteit kende beter aanwezig zijn bij Vince en Death Grips.
Migos heeft een geweldige album gedropt en de hype is overal. Hip-hop festivals zoals Woo-Hah, Appelsap en Encore zullen balen dat ze het podium van Lowlands betreden.
Live zeker niet de beste act maar ook zeker niet van het niveau van Rae Sremmurd. Ik weet zeker dat het een uur vol met veeeeul energie en hits gaat worden. En tja, ik wil ook gewoon heel graag de grootste hit van het afgelopen jaar live horen.

Nee, maar ik ga er zeker niet naartoe :) hadden ze Chance The Rapper nou maar gewoon..
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik zie iedereen Death Grips aanbidden, maar kan iemand me op goede nummers van hun wijzen naast Get Got?

I Break Mirrors With My Face In The United States, Bottomless Pit, Whatever I Want (Fuck Who's Watching), The Cage, Big House, Three Bedrooms in a Good Neighbourhood. D'r is heel veel goed spul, maar The Money Store en Bottomless Pit zijn imo de beste platen om mee te beginnen.
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
16 namen uit mijn lijst van 45:
Cypress Hill
Iggy Pop
Kovacs
London Grammar
Michael Kiwanuka
Ben Klock
Black Sun Empire
Clark
Nina Kraviz
Robert Hood
Tash Sultana
Altin Gün
D.D Dumbo
Naaman
Songhoy Blues
The Ufoslavians

Als ik verder zo kijk naar alle lijstjes, dan staat The XX bovenaan als favoriet, gevolgd door Iggy Pop en Moderat op een gedeelde 2de plaats. Editors en Glass Animals delen momenteel de derde plaats.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Mijn must sees:
1. Billiy Talent
2. Architects
3. Frank Carter & The Rattlesnakes
4. Glass Animals
5. At The Drive-In
6. The XX
7. Moderat
8. Editors

Er zijn nog wel wat acts waar ik wel heen zou willen, maar ik moet me sowieso in een hoop acts nog wat gaan verdiepen, verder zie ik nog wel wat de rest van de groep van plan is om te gaan zien.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik zie iedereen Death Grips aanbidden, maar kan iemand me op goede nummers van hun wijzen naast Get Got?
Ik vind het namelijk moeilijk inkomen in hun muziek

On GP is hun beste nummer by far. Inanimate Sensation is ook erg goed. Daarnaast staan de meeste classics op The Money Store (Get Got, Hustle Bones, The Fever, Ive Seen Footage). NOTM heeft dan weer een heel eigen stijl met genoeg fijne nummertjes zoals Up My Sleeves en Big Dipper.

Fashion Week kun je overslaan, en Bottomless Pit ook op enkele nummers na.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Dank voor de Death Grips aanraders! Die klinken inderdaad heel lekker.
Ik had vanmiddag even niks te doen dus ik heb aan de hand van hoe vaak de artiest voor kwam in lijstjes een gemiddelde top 8 gemaakt van iedereen hier:

1. The XX (9 keer)
2. Moderat (8 keer)
3. Editors / Glass Animals / Iggy Pop (7 keer)
4. Cypress Hill / A Blaze Of Feather / Migos / London Grammar / Car Seat Headrest / Alt-J / Architects (5 keer)
5. Future Islands / Skepta / Death Grips (4 keer)
6. Flume / Frank Carter / The Bloody Beetroots / Michael Kiwanuka / Solange / The Shins / Elbow / Sampha / At the Drive in / Mac Demarco (3 keer)
7. Mumford and Sons / Nothing But Thieves / Vince Staples / Tommy Cash / X Ambassadors / EDEN / Ty Segall / Tash Sultana / Clark / MHD (2 keer)
8. Kovacs / Bastille (1 keer)

Niet verrassend dus dat The XX en Moderat het meest populair zijn onder de fanaten. Ik kijk er zelf van op dat Nothing But Thieves niet hoger staat, die geven zo'n geweldige live ervaring weg! Ook Vince Staples zou ik hoger hebben verwacht, idem.

Misschien heeft iemand hier iets aan, anders vond ik het leuk om te doen haha
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
Dank voor de Death Grips aanraders! Die klinken inderdaad heel lekker.
Ik had vanmiddag even niks te doen dus ik heb aan de hand van hoe vaak de artiest voor kwam in lijstjes een gemiddelde top 8 gemaakt van iedereen hier:

1. The XX (9 keer)
2. Moderat (8 keer)
3. Editors / Glass Animals / Iggy Pop (7 keer)
4. Cypress Hill / A Blaze Of Feather / Migos / London Grammar / Car Seat Headrest / Alt-J / Architects (5 keer)
5. Future Islands / Skepta / Death Grips (4 keer)
6. Flume / Frank Carter / The Bloody Beetroots / Michael Kiwanuka / Solange / The Shins / Elbow / Sampha / At the Drive in / Mac Demarco (3 keer)
7. Mumford and Sons / Nothing But Thieves / Vince Staples / Tommy Cash / X Ambassadors / EDEN / Ty Segall / Tash Sultana / Clark / MHD (2 keer)
8. Kovacs / Bastille (1 keer)

Niet verrassend dus dat The XX en Moderat het meest populair zijn onder de fanaten. Ik kijk er zelf van op dat Nothing But Thieves niet hoger staat, die geven zo’n geweldige live ervaring weg! Ook Vince Staples zou ik hoger hebben verwacht, idem.

Misschien heeft iemand hier iets aan, anders vond ik het leuk om te doen haha

Heb vanmiddag precies hetzelfde zitten doen :)
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.410
1.087
Death Grips vanochtend om 7:45 maar even geprobeerd onder het fietsen op de mountainbike, ik ging best hard vandaag..... ?

Af en toe wel zenuwenmuziek, dus ben er nog niet helemaal uit....

De volgende aanrader maar eens uitproberen, Car Seat Headrest
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.986
565
Ook maar 15 namen:
Car Seat Headrest
Solange
Sampha
Feist
Iggy Pop
London Grammar
Moderat
J. Bernardt
The Shins
The Veils
Ty Segall
Canshaker Pi
Iguana Death Cult
Kim Janssen
Vince Staples
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Vandaag Jeangu macrooy gezien op festival Mundial .... fenomenaal. Wat een talent. Die ga ik op Lowlands nog eens zien !! Absoluut een aanrader !
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken