Lowlands 2017

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Uiteraard is het lastig om ‘het beste festival’ te benoemen, blijft een kwestie van smaak, maar ben het hier helemaal mee eens. Zo beleef ik het ook helemaal. Ook eerst altijd Pinkpop en Werchter gedaan, maar eenmaal Lowlands en dan is er geen weg meer terug. DTRH is Lowlands in het klein wat mij betreft. Ook heerlijk.

Ook al is het 22 jaar geleden, ik denk niet dat er veel aan de vibe is veranderd. Jointje erbij en chillen, Er wordt gerefereerd naar Pinkpop maar goed ik hou meer van openlucht optredens dan tent optredens. Ik hoef al dat randgebeuren eromheen ook niet. Toentertijd was dat echt vernieuwend met de Comedytrain etc. Och en die roze hoedjes van Pinkpop vind ik ook de grootste onzin...ook dat hele goede doelengedoe. Hoeft van mij niet.

Misschien pik ik nog wel een keer een weekendje mee in de toekomst...als tenten niet meer de hype zijn :) en er een goede Airbnb in de buurt zit. Ik blijf een oude lul.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Uiteraard is het lastig om ‘het beste festival’ te benoemen, blijft een kwestie van smaak, maar ben het hier helemaal mee eens. Zo beleef ik het ook helemaal. Ook eerst altijd Pinkpop en Werchter gedaan, maar eenmaal Lowlands en dan is er geen weg meer terug. DTRH is Lowlands in het klein wat mij betreft. Ook heerlijk.

Ook al is het 22 jaar geleden, ik denk niet dat er veel aan de vibe is veranderd. Jointje erbij en chillen, Er wordt gerefereerd naar Pinkpop maar goed ik hou meer van openlucht optredens dan tent optredens. Ik hoef al dat randgebeuren eromheen ook niet. Toentertijd was dat echt vernieuwend met de Comedytrain etc. Och en die roze hoedjes van Pinkpop vind ik ook de grootste onzin…ook dat hele goede doelengedoe. Hoeft van mij niet mee.

Misschien pik ik nog wel een keer een weekendje mee in de toekomst…als tenten niet meer de hype zijn
1f642.svg
en er een goede Airbnb in de buurt zit. Ik blijf een oude lul.

Ik denk dat je er voorlopig niet op hoeft te rekenen dat de tenten verdwijnen op Lowlands ;-)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Haha…ik stel het natuurlijk wat scherp. Ik ben trouwens voor het laatst in 2007 naar Pinkpop geweest. Ik besloot toen nooit meer een stap op dat terrein te zetten. Je hebt daar gewoon heel mensen die als het ware een plekje voor het hoofdpodium zoeken en zich daar de hele dag gaan nestelen. Met kleedjes en weet ik veel wat. Op Lowlands beweegt de boel, zijn mensen on da move….op zoek naar een leuke act of voorstelling. En qua eten vond ik dat echt. Hamburgers, patat en ander vet, simpel vreten. Op Lowlands heb je gezellige zithoekjes, eettentjes. Het is drie dagen even helemaal weg. En je kan hier eindeloos over discussiëren, ieder heeft een eigen mening. Ik heb ook kennissen die naar Pinkpop gaan en dat zijn het type mensen die bekende namen willen zien op het affiche en de rest van het jaar weinig concerten bezoeken. Op Lowlands komen mensen die ook gedurende het jaar concerten bezoeken en meer op de hoogte zijn van wat er speelt qua muziek. Erg zwart/wit natuurlijk maar dat is wel mijn beleving.

De Lowlands bezoekers van nu zijn de Pinkpop bezoekers van de toekomst. Discussieren op een festival, het is inderdaad net wat je ligt. De enige discussie die ik wil op een festival is welke artiest ik wil zien.

Ik denk dat LL bezoekers meer idealistisch ingesteld zijn dan bijvoorbeeld de Pinkpop bezoeker. Meer studenten, jonger volk op LL.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
De Lowlands bezoekers van nu zijn de Pinkpop bezoekers van de toekomst.

Nou dat weet ik zo net nog niet. Ik denk dat de meerderheid van de Pinkpopgangers van nu eerder blijven hangen en daar nog jarenlang naartoe gaan. Lowlandsgangers blijven wel bij de 'creatievere' festivals of zoeken elders hun plekje.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Haha…ik stel het natuurlijk wat scherp. Ik ben trouwens voor het laatst in 2007 naar Pinkpop geweest. Ik besloot toen nooit meer een stap op dat terrein te zetten. Je hebt daar gewoon heel mensen die als het ware een plekje voor het hoofdpodium zoeken en zich daar de hele dag gaan nestelen. Met kleedjes en weet ik veel wat. Op Lowlands beweegt de boel, zijn mensen on da move….op zoek naar een leuke act of voorstelling. En qua eten vond ik dat echt. Hamburgers, patat en ander vet, simpel vreten. Op Lowlands heb je gezellige zithoekjes, eettentjes. Het is drie dagen even helemaal weg. En je kan hier eindeloos over discussiëren, ieder heeft een eigen mening. Ik heb ook kennissen die naar Pinkpop gaan en dat zijn het type mensen die bekende namen willen zien op het affiche en de rest van het jaar weinig concerten bezoeken. Op Lowlands komen mensen die ook gedurende het jaar concerten bezoeken en meer op de hoogte zijn van wat er speelt qua muziek. Erg zwart/wit natuurlijk maar dat is wel mijn beleving.

Dat met dat hele dag op een kleedje nestelen dat is nog altijd. Dat is iets wat bij de eerste Pinkpop 'ontstaan' is, nog steeds gedaan word omdat een festivaldag ook zo beleefd kan worden. Het is ook totaal niet mijn ding hoor, zeker met 4 podia heb ik er niets aan om op 1 plek te blijven hangen.
Wat betreft het eten, er is wel een boost gekomen in het aanbod laatste jaren. Zeker sinds de introductie van de foodtrucs op Pinkpop en de toevoeging van de Kalm-aan-Laan sinds Pinkpop 2008.
Qua zithoekjes is er ook veel meer bijgekomen ook bij het kantoor aan het plein.
Maar op Pinkpop draait het vooral om muziek, de Kalm-aan-Laan ligt gescheiden van de podia. De kraampjes staan ruim om het festivalveld met over het hele veld voor mainstage zicht op het podium.
Qua 'on da move' het is sinds introductie van Stage 4 (en ook nog in principe 5de podium Garden of Love) wel meer in beweging van podium naar podium laatste jaren.
De grote en de bekendheid van de acts is ook veranderd, in de tent (naast mainstage) en op 3FM-stage worden ook bekendere acts gezet waardoor lopen meer gestimuleerd is in vergelijking met 10 a 15 jaar terug op Pinkpop.
Qua concertbezoeken denk ik dat je conclusie daar wel over kan kloppen idd. Ik denk ook dat veel Pinkpop bezoekers weinig concerten in omgeving randstad bezoeken waar de grote namen komen en dat in 3 dagen op Pinkpop dan weer wel zien.
Pinkpop, verder geen poespas met dichters, cabaret... enkel muziek.
Mijn beleving daarbij, de snelle hap, bier en muziek. Simpel... ik denk dus ietsje anders dan jou beleving??
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
De fundering voor de Alpha tent is gister begonnen zo dat er geen palen meer in het zicht zijn. Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet. Krijg nu toch wel erg veel zin om er weer heen te gaan. Ook Lowlands blijft voor mij het leukste festival en niet omdat ik er 6km vanaf woon. Maar smaken mogen verschillen anders zou het wel erg druk worden en dan haakt iedereen ook weer af. Diversiteit in festivals moet er blijven.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
De fundering voor de Alpha tent is gister begonnen zo dat er geen palen meer in het zicht zijn. Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet. Krijg nu toch wel erg veel zin om er weer heen te gaan. Ook Lowlands blijft voor mij het leukste festival en niet omdat ik er 6km vanaf woon. Maar smaken mogen verschillen anders zou het wel erg druk worden en dan haakt iedereen ook weer af. Diversiteit in festivals moet er blijven.

Ook zeer benieuwd hoe dit gaat worden
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Rise Against zojuist bekend gemaakt voor Afas Live op 12 november. Kunnen we nu wel uitsluiten voor LL. Had er toch nog stiekem hoop op. Helaas!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Rise Against zojuist bekend gemaakt voor Afas Live op 12 november. Kunnen we nu wel uitsluiten voor LL. Had er toch nog stiekem hoop op. Helaas!

Jammer voor je, mij maakt het niet uit. Laatste keer dat ik ze zag was het leuk en aardig om te zien.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Verwachten jullie nog 'grote' namen? Voor mij zou Alex Vargas nog wel een hele toffe toevoeging zijn, weet alleen niet of dat inmiddels een te grote naam is om nog te verwachten. Hij staat zondags in het Amsterdamse bos, dus hij is in de buurt..

Wanneer zal de laatste drop zijn + blokkenschema?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Blokkenschema is meestal de eerste week van de zomervakantie ongeveer.

En ik verwacht iets daarvoor nog een keer een worp namen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Ja, doorgaans komt blokkenschema laatste week juli. We moeten nog ongeveer 35 namen, dus misschien nog wel twee keer namen zelfs? Meestal zitten er nog wat laatste namen bij de bekendmaking van het blokkenschema, doorgaans kleiner grut.

Misschien nog 1 grotere naam voor in de Alpha ofzo? Net zoals vorig jaar Die Antwoord begin juli. Verder verwacht ik geen vuurwerk meer. Bovenkant programma zit aardig dicht denk ik.
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Goanna wrote:
niet veel hele grote namen (klappers) maar wel veel leuk nieuw te ontdekken, das mijn lowlands. Was vrolijk verrast toen ik “Naaman” luisterde bijvoorbeeld.

Dan moet je ook zeker Chronixx even opzetten, dan zal je opnieuw blij verrast worden
1f609.svg

gedaan... ga ik zien !!
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
bcmrmaybe wrote:
Ik heb er toch heel wat gehad, en dit is de enigste die ik geen enkel jaar heb overgeslagen.
Dus ook naar mijn mening, het beste festival van Nederland


Het gaat er ook om wat je zelf het beste vindt. LL ben ik 2 keer geweest in 1994 en 1995. Ik vond het toen al te druk worden> Heel dat in tenten spelen ligt me niet. Wel epische optredens meegemaakt in 1994 Biohazard en Cypress Hill samen op 1 stage, Oasis, Paradise Lost, Live (ja echt waar), Frank Black, Jeff Buckley en in 1995 Foo Fighters, Greenday, Radiohead, Kyuss, the Chemical Broters, Underworld


Hier ook…..

Wel grappig dat je zoveel moois hebt kunnen ontdekken in die 2 jaar. Vandaar dat velen hier daarom LL het beste festival vinden. Geen grote headliners waar het alleen maar om draait. Gewoon een totaal festival / beleving.



Maar goed, ieder zijn of haar ding

ook zo… tenten maken het mijnsinziens ook wel intiemer…al 11 jaar veel lol. koop ook altijd mijn kaartje als het kan, niet als ik leuke bands voorspeld hoor.. lekker ontdekken !
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Ok, ervan uitgaande dat er geen 'grote' namen meer komen. Welke 'kleine' namen zien jullie nog komen?

Wat is de kans nog op bijvoorbeeld Sleep?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.341
5.034
Ok, ervan uitgaande dat er geen ‘grote’ namen meer komen. Welke ‘kleine’ namen zien jullie nog komen?

Wat is de kans nog op bijvoorbeeld Sleep?
Sleep zou nice zijn :), en als er een grote naam bijkomt (wat nog wel kan) dan is het misschien iets als Blaudun/Spinvis. Maar of je dat grote namen vind... Verder verwacht ik Yung Internet ook nog wel.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken