Lowlands 2017

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Laatste lichting namen niet echt mijn ding maar Chronixx klinkt zeker lekker en helemaal op lekkere zonnige middag in het gras met een biertje erbij. Toch nog iets van Reggea altijd goed.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.338
5.034
Rudy190 wrote:
Dat is waar, maar ik heb het dan over namen als rode against, pj Harvey, Ryan Adams etc. Artiesten van die grootte vind ik dat we wel nog mogen verwachten

Lowlands is bijna uitverkocht

Pukkelpop niet
Klopt en wij hebben daar ook weer Iggy Pop, Alt-J en Sean Paul wat ze daar weer niet hebben, eens ik zie ook liever PJ en Ryan Adams. Maar voor het grote publiek zijn die Lowlands namen denk ik interessanter. Al hoewel ik erg uitkijk naar Iggy Pop.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
blijft het beste festival van Nederland.

Daar zijn de meningen over verdeeld. Voordeel is dat er heel veel te ontdekken is maar goed om dan gelijk het stempel beste festival te krijgen.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.462
1.608
Bram wrote:
3 namen die ik graag op Lowlands had willen zien dit jaar:
– Prophets of Rage
– Gorillaz
– Aphex Twin


Yep, Gorillaz mis ik sowieso op de grote festivals. Hebben het eigenzinnig aangepakt, met hun eigen festival.
Festivaltour was sowieso pas bedoeld voor 2018 als Albarn niet van gedachte veranderd.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
blijft het beste festival van Nederland.

Daar zijn de meningen over verdeeld. Voordeel is dat er heel veel te ontdekken is maar goed om dan gelijk het stempel beste festival te krijgen.

Ik heb er toch heel wat gehad, en dit is de enigste die ik geen enkel jaar heb overgeslagen.
Dus ook naar mijn mening, het beste festival van Nederland :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik heb er toch heel wat gehad, en dit is de enigste die ik geen enkel jaar heb overgeslagen.
Dus ook naar mijn mening, het beste festival van Nederland

Het gaat er ook om wat je zelf het beste vindt. LL ben ik 2 keer geweest in 1994 en 1995. Ik vond het toen al te druk worden> Heel dat in tenten spelen ligt me niet. Wel epische optredens meegemaakt in 1994 Biohazard en Cypress Hill samen op 1 stage, Oasis, Paradise Lost, Live (ja echt waar), Frank Black, Jeff Buckley en in 1995 Foo Fighters, Greenday, Radiohead, Kyuss, the Chemical Broters, Underworld

 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Het gaat er ook om wat je zelf het beste vindt. LL ben ik 2 keer geweest in 1994 en 1995.
Het is natuurlijk ook echt iets persoonlijks , en voor iedereen anders. Maar op de 1 of andere manier is dit het enigste festival in Nederland waar ik elk jaar weer naar toe wil.
Uiteraard hebben er ook mindere edities tussen gezet ;-)

Ik vond het toen al te druk worden> Heel dat in tenten spelen ligt me niet.
Heb hier eigenlijk niet echt veel last van, Sommige optredens natuurlijk wel, bijv. in de X-Ray bij een populaire act, dan is het soms inderdaad echt te druk.
Verder vind ik het in tenten spelen juist wel heel gaaf, behalve met die bloedhitte in 2012 :lol:

Ach zo zie je maar ieder ze ding ;-)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Daar zijn de meningen over verdeeld. Voordeel is dat er heel veel te ontdekken is maar goed om dan gelijk het stempel beste festival te krijgen.

Voor velen is het toch echt zo.

Including myself.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Ik heb er toch heel wat gehad, en dit is de enigste die ik geen enkel jaar heb overgeslagen.
Dus ook naar mijn mening, het beste festival van Nederland

Het gaat er ook om wat je zelf het beste vindt. LL ben ik 2 keer geweest in 1994 en 1995. Ik vond het toen al te druk worden> Heel dat in tenten spelen ligt me niet. Wel epische optredens meegemaakt in 1994 Biohazard en Cypress Hill samen op 1 stage, Oasis, Paradise Lost, Live (ja echt waar), Frank Black, Jeff Buckley en in 1995 Foo Fighters, Greenday, Radiohead, Kyuss, the Chemical Broters, Underworld

Hier ook.....

Wel grappig dat je zoveel moois hebt kunnen ontdekken in die 2 jaar. Vandaar dat velen hier daarom LL het beste festival vinden. Geen grote headliners waar het alleen maar om draait. Gewoon een totaal festival / beleving.

Maar goed, ieder zijn of haar ding
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Voor mij is Lowlands dat ook heel lang geweest... Totdat ik steeds meer mensen hoorde zeggen: 'ik ga naar lowlands voor de sfeer'... Daar is het voor mij misgegaan. Randzaken zijn niet erg en kunnen erg leuk zijn, maar voor mijn gevoel hebben die de laatste jaren teveel de overhand gekregen. Daarbij zijn andere randzaken, zoals het verrassende straattheater, helemaal naar de achtergrond verdreven. Tel daar de 'hype' van een aantal jaren geleden erbij op, met als gevolg dat lowlands voor mij niet meer het beste festival van NL is. BKS heeft voor mij nu de voorkeur (van de grotere festivals), al kan ik mij ook prima vermaken op een klein festival (zoals Weitjerock). Zelfs vaak nog beter...
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Ik heb er toch heel wat gehad, en dit is de enigste die ik geen enkel jaar heb overgeslagen.
Dus ook naar mijn mening, het beste festival van Nederland

Het gaat er ook om wat je zelf het beste vindt. LL ben ik 2 keer geweest in 1994 en 1995. Ik vond het toen al te druk worden> Heel dat in tenten spelen ligt me niet. Wel epische optredens meegemaakt in 1994 Biohazard en Cypress Hill samen op 1 stage, Oasis, Paradise Lost, Live (ja echt waar), Frank Black, Jeff Buckley en in 1995 Foo Fighters, Greenday, Radiohead, Kyuss, the Chemical Broters, Underworld

Je bent voor het laatst naar Lowlands geweest in 1995? Dan kun je daar nu echt geen mening meer over vormen. Lowlands is erg doorontwikkeld en is nu toch echt totaal anders dan in 1995. Dat is 22 jaar geleden!!
Uit dit forum blijkt dat je zelf naar Pinkpop gaat. En dat festival is niet druk? Persoonlijk vind ik Pinkpop echt een vreselijk gaar festival. Daar begon mijn festivalloopbaan trouwens ook, in 1992. Zeker 5 jaar lang met veel plezier naartoe gegaan (toen de acts ook alternatiever waren).

Toen ik eenmaal naar Lowlands ging, was er echter geen weg meer terug. Alsof je kennismaakt met een smartphone, dan wil je ook niet meer terug naar een prepaid Nokia...

Lowlands vind ik ook het beste festival van Nederland. Alhoewel DTRH mij ook zeer bevalt. Het is de aankleding, de acts, het avontuur en ontdekking, de opzet, de mensen, drie dagen of niets. Geen dagjesmensen….heerlijk. Lowlands wordt er vaak van beticht dat er “hipsters” komen…en stiekem is dat voor een deel ook waar. Maar dat heb ik toch liever dan dat boerse volk dat op Pinkpop komt. Lowlands is veel avontuurlijker dan Pinkpop. Avontuur, risico, ontdekking vs belegen, veilig en commercieel. En dat verschil merk je ook aan het type mensen dat op deze festivals afkomt. Je merkt het zelfs aan het eten. Bij Pinkpop heb je frikadellen en patat met heel veel saus en op Lowlands kun je lekker Thais eten als je dat wilt. En tenslotte nog even over die roze Pinkpophoedjes….the horror....the horror...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
bcmrmaybe wrote:
Ik heb er toch heel wat gehad, en dit is de enigste die ik geen enkel jaar heb overgeslagen.
Dus ook naar mijn mening, het beste festival van Nederland


Het gaat er ook om wat je zelf het beste vindt. LL ben ik 2 keer geweest in 1994 en 1995. Ik vond het toen al te druk worden> Heel dat in tenten spelen ligt me niet. Wel epische optredens meegemaakt in 1994 Biohazard en Cypress Hill samen op 1 stage, Oasis, Paradise Lost, Live (ja echt waar), Frank Black, Jeff Buckley en in 1995 Foo Fighters, Greenday, Radiohead, Kyuss, the Chemical Broters, Underworld


Je bent voor het laatst naar Lowlands geweest in 1995? Dan kun je daar nu echt geen mening meer over vormen. Lowlands is erg doorontwikkeld en is nu toch echt totaal anders dan in 1995. Dat is 22 jaar geleden!!
Uit dit forum blijkt dat je zelf naar Pinkpop gaat. En dat festival is niet druk? Persoonlijk vind ik Pinkpop echt een vreselijk gaar festival. Daar begon mijn festivalloopbaan trouwens ook, in 1992. Zeker 5 jaar lang met veel plezier naartoe gegaan (toen de acts ook alternatiever waren).

Toen ik eenmaal naar Lowlands ging, was er echter geen weg meer terug. Alsof je kennismaakt met een smartphone, dan wil je ook niet meer terug naar een prepaid Nokia…

Lowlands vind ik ook het beste festival van Nederland. Alhoewel DTRH mij ook zeer bevalt. Het is de aankleding, de acts, het avontuur en ontdekking, de opzet, de mensen, drie dagen of niets. Geen dagjesmensen….heerlijk. Lowlands wordt er vaak van beticht dat er “hipsters” komen…en stiekem is dat voor een deel ook waar. Maar dat heb ik toch liever dan dat boerse volk dat op Pinkpop komt. Lowlands is veel avontuurlijker dan Pinkpop. Avontuur, risico, ontdekking vs belegen, veilig en commercieel. En dat verschil merk je ook aan het type mensen dat op deze festivals afkomt. Je merkt het zelfs aan het eten. Bij Pinkpop heb je frikadellen en patat met heel veel saus en op Lowlands kun je lekker Thais eten als je dat wilt. En tenslotte nog even over die roze Pinkpophoedjes….the horror….the horror…

Uiteraard is het lastig om 'het beste festival' te benoemen, blijft een kwestie van smaak, maar ben het hier helemaal mee eens. Zo beleef ik het ook helemaal. Ook eerst altijd Pinkpop en Werchter gedaan, maar eenmaal Lowlands en dan is er geen weg meer terug. DTRH is Lowlands in het klein wat mij betreft. Ook heerlijk.
 

Kevin1617899569

Playlistbediener
2 feb 2017
16
0
Je zegt nu prachtig dat hij geen mening meer kan vormen over Lowlands, maar vervolgens kom jij zelf met al je oordelen over Pinkpop terwijl je in 1997(als ik het goed begrijp) voor het laatst bent geweest? Je opmerking over frikadellen en patat met heel veel saus kan je schrappen. Het eten op Pinkpop is de afgelopen jaren veel, maar dan ook veel beter geworden. De Kalm aan laan heeft nu een dermate gevarieerd aanbod dat ik denk dat een Lowlands, Zwarte Cross, BKS, DTRH en zelfs menig foodfestival niet kunnen tippen aan het eten op Pinkpop. Ook het boerse volk wat op Pinkpop komt(of kwam in jouw tijd) kan ik me niet in vinden, ik denk dat ik de 'echte' boeren die ik op Pinkpop ben tegengekomen de afgelopen jaren op twee handen kan tellen..

Enfin, dit jaar Pinkpop overgeslagen en ik hoop me een lang weekend heerlijk te gaan vermaken op Lowlands :)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik vind lowlands ook het leukste festival I. Ons kikkerlandje. Alhoewel ik BKS ook heel leuk vind.

Optredens in tenten kan je behalve de drukte alleen maar als een pluspunt zien. Hierdoor is het geluid beter. En komt de sfeer altijd beter tot zijn recht.

Publiek is op veel festivals het zelfde. Maar bij pinkpop is het verschrikkelijk. Alleen het aantal enorm dikke mensen met ontbloot boven lichaam maakt me daar misselijk, alle festival kleedjes irriteer ik me kapot aan. Het aantal mensen met enorme rugzakken... zoveel mensen die met een zachte g praten. Het voordeel van lowlands is dat je met zijn alle 4 dagen door het geluid gaat!! Ik hou ook wel van een beetje hip publiek. En op lowlands praat ik de hele dag door met iedereen (behalve tijdens optredens) het is een heel sociaal festival.

En het lukt mij op lowlands om in 1 weekend 40+ acts te zien. En daarna ook nog toffe headliners mee te pakken. Lowlands durft the xx als headliner neer te zetten. Hou ik van!

Nouja het lijkt me duidelijk I love lowlands!!!
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Even over de laatste lichting... ik heb alles geluisterd en dit is mijn conclusie:

Klyne: meest toffe naam van deze lichting. Electronisch/techno met een hele goeie vocaal. En lekker dansbaar

The veils: lekker alternatief bandje. Prima voor tussendoor

The X ambassadors: kende ik wel van de radio. Denk dat, dat wel eens een heel vet optreden in de Heineken kan worden!

A balze off feathers: mooie sferische muziek. Ga ik allee. Heen als ik in de stemming ben.

The talks moet je denk ik heen als je zin hebt in een feestje!

Ja en Sean Paul. Als er niet iets tegenover staat wat ik heel graag wil zien zou het heel perongeluk ook zomaar een lowlands hoogtepunt kunnen worden. Die man heeft zoveel hits. En ondanks dat het niet helemaal mijn muZiek is kan Sean Paul samen met het lowlands publiek voor een episch optreden zorgen. Want jongens eerlijk het meest uitzinnige publiek komt op lowlands. Laat de losgerukte takken maar weer komen!

 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Haha...ik stel het natuurlijk wat scherp. Ik ben trouwens voor het laatst in 2007 naar Pinkpop geweest. Ik besloot toen nooit meer een stap op dat terrein te zetten. Je hebt daar gewoon heel mensen die als het ware een plekje voor het hoofdpodium zoeken en zich daar de hele dag gaan nestelen. Met kleedjes en weet ik veel wat. Op Lowlands beweegt de boel, zijn mensen on da move....op zoek naar een leuke act of voorstelling. En qua eten vond ik dat echt. Hamburgers, patat en ander vet, simpel vreten. Op Lowlands heb je gezellige zithoekjes, eettentjes. Het is drie dagen even helemaal weg. En je kan hier eindeloos over discussiëren, ieder heeft een eigen mening. Ik heb ook kennissen die naar Pinkpop gaan en dat zijn het type mensen die bekende namen willen zien op het affiche en de rest van het jaar weinig concerten bezoeken. Op Lowlands komen mensen die ook gedurende het jaar concerten bezoeken en meer op de hoogte zijn van wat er speelt qua muziek. Erg zwart/wit natuurlijk maar dat is wel mijn beleving.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Qua onbekendere namen, check Abra anders eens. Ik ben niet zo'n fan van R 'n B maar dit is echt een stoere chick met een fantastische stem.

Abra en dan het nummer Crybaby, heerlijke jaren '80 vibe. Zal wel in de X-Ray komen. Die wil ik zeker even meepakken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken