Mijn bevindingen van L /s L : zondag
(ik laat de regen even buiten beschouwing, daar kan de organisatie weinig aan doe behalve voor extra overdekte locaties zorgen):
- de uitbreiding van het terrein met de vijver was een goede zaak, meer plaats voor chillen en voor de eetkraampjes
- de beleving was goed, het klopt wel dat er nogal wat "praters" vooraan stonden, ik snap het eigenlijk ook niet goed maar probeer me er niet teveel aan te ergeren
- De Golden Cirkel stoort mij (op dit festival) helemaal niet. Het is een kleine ruimte, achter het hek ben je nog steeds dicht bij het podium, en je mag er trouwens gratis in (behalve bij de laatste 3 acts)
De concerten, in volgorde van goed naar slecht
1. Trixie Whitley: echt een prachtig concert, veel nieuw werk maar op haar typische stijl gebracht zodat het boeiend blijft. Knap ondersteund door 1 muzikant
2. Emmy D'arc: de verrassing van de dag, vol zelfvertrouwen en een stem als een klok. Heel energieke set.
3. Zornik: jeugdsentiment, ze blijven stevig rocken
4. Smashing Pumpkins: niet altijd even zuiver gespeeld en soms wat té theatraal voor mijn smaak, maar de hits konden we allemaal meebrullen
5. Interpol: zanger niet altijd toonvast, maar wel goed geöliede band
6. Gavin James: niet echt mijn muziekstijl, maar de manier waarop hij het publiek bespeelde, verdient een pluim
7. K's Choice: Sam's stem kwam niet echt tot z'n recht, en niet alle songs waren even sterk
8. Frankie Fame: swingend
9. Gossip: niet mijn ding, Beth's stem was ook niet helemaal top maar bij de hits was er wel sfeer
10. Mogwai: helemaal mijn ding niet
ideale tijd om iets te eten