Live is Live 2024

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.167
1.369
Gossip heel leuk.
Interpol altijd strak. Wel al toonvaster gezongen. Heel blij dat Pioneer to the Falls weer in de setlist zat.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.849
1.069
Daarnaast, gossip is het vreemdste dat ik in mijn leven al gezien heb.
Op Werchter deden ze ooit een cover van Tina Turner, What's Love Got To Do With It.
In de bridge krijg je wat moeilijkere akkoorden, die je als muzikant wat moet inoefenen.
Oplossing Gossip: we spelen niet mee en laten dat stuk a cappella zingen door Beth.

Toen was ik klaar met Gossip.
 
  • Leuk
Waarderingen: jefferke en Joslittel

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
486
371
Interpol zalig. Mogwai genieten.

Smashing Pumpkins in de regen met de kwartjevolle wei ook wel leuk. Billy volle bak aan het shredden.

Gossip. Tja. Vond ik heel rommelig.

Trouwens, er was vandaag toch echt niet meer dan 10.000 man? Zo kalm man.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.138
5.527
Interpol zalig. Mogwai genieten.

Smashing Pumpkins in de regen met de kwartjevolle wei ook wel leuk. Billy volle bak aan het shredden.

Gossip. Tja. Vond ik heel rommelig.

Trouwens, er was vandaag toch echt niet meer dan 10.000 man? Zo kalm man.
Ja echt rustig idd
Verslag volgt nog, maar na een begin met echt ruk geluid, toch nog een hele goede show van de pompoenen.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Smashing pumpkins inderdaad zeer goed, echt blij dat ik deze heb kunnen zien.

Interpol zeer strak zoals altijd. Ik heb ze volgens mij nu 7 keer gezien waarvan drie keer in de buitenlucht en vier keer in een zaal/tent. Echt een wereld van verschil.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en TheGloaming

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.373
2.718
Pumpkins inderdaad heel goed vandaag. Heb het al anders geweten. Blij dat ik nu thuis lekker in de zetel zit want de regen was ook zeer enthousiast.

Het festival op zich was ook wel aangenaam, leuke setting, heeeel uitgebreid aanbod aan eten en denk dat ook de vegetariërs / veganisten er een ruim aanbod hadden.
Voldoende bevolking van de bars, en de inkom was ook goed geregeld.

Wij hadden frontstage kaarten maar ik had er wel een dubbel gevoel bij, het past niet bij een festivalgevoel voor mij en voelde mij bijna schuldig toen ik iedereen voorbij liep om in de front te geraken.

Ma bon, wil er zeker nog wel terugkomen als de programmatie of de gazet van Antwerpen het toelaat.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
486
371
Trouwens: Mayonaise in de kletsnatte regen horen met nog 8000 echte fans was wel genieten eigenlijk.

Langs de ene kant misschien een zegen die gigantische regenbui. Waren we van die overige 5000 af die daar gewoon waren om wat te kletsen over hun kindjes en werk. Want jezusmina tot de regen was het weer een hele praatbarak. We hebben ons 4 keer verplaatst tijdens Mogwai.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

1979

Campingartiest
25 jan 2023
52
73
Gisteren eerste keer Live /s Live, en heel leuke ervaring

Locatie: Top
Omkadering: Top
Eetstandje: Helemaal top
Line Up: Wauw: The National - Editors - Smashing Pumpkins, voor een festival van 20.000 bezoekers (y)

Waarborg voor de bekers: weer een ander systeem met voor en nadelen ( top dat je beker kan inleveren aan mensen die rondkomen, maar: 1) laatste beker krijg je nooit terugbetaald en die € ben je kwijt en 2) je kan niet de bekers verzamelen en op een bepaald moment allemaal samen inruilen voor nieuwe drank)

MAAR: ik vraag wel wel of hoe dit festival op langere termijn rendabel kan zijn (top Line up voor beperkt aantal betalende bezoekers).
 

ChrisV

Dagopener
21 jan 2017
516
483
Zo na een paar uurtjes slaap vanmorgen weer optijd aan de slag gegaan.
Nagenieten van de SP. Ze deden echt heel veel goed. de nieuwe gitariste at zowat haar gitaren op, ze luste de nummers rauw. Ze genoten zichtbaar allemaal zelf ook enorm van het optreden.
Interpol boeide ook echt van de eerste tot de laatste noot, ondanks de hele strakke niets aan het toeval overlatende statische opstelling.

Gossip; van een afstandje meegekregen, ik verwachtte er veel van, puur omdat ze na Interpol mochten staan. Maar het was voor mij een tegenvaller. Af en toe zong ze mooi, maar verder..... Er kan een vinkje achter, maar ik hoef ze niet nog eens te zien.

Mogwai; heerlijk. Op een gegeven moment verrassten ze echt met flink geweld. Overal om ons heen schrokken de mensen zich rot. Het leek wel of sommigen ook opveerden van hun matjes van de schrik haha.

Vorig jaar ook op zondag geweest met The War on Drugs. Dat was een onvergetelijk goed en mooi concert. Gisteren van de Smashing Pumpkins ook erg genoten dus weer dik tevreden!

Goed gegeten ook trouwensss.
Goede voorpret voor een weekend werchter :D
 

FinkPloyd

Playlistbediener
1 mei 2024
10
19
Mijn bevindingen van L /s L : zondag
(ik laat de regen even buiten beschouwing, daar kan de organisatie weinig aan doe behalve voor extra overdekte locaties zorgen):

- de uitbreiding van het terrein met de vijver was een goede zaak, meer plaats voor chillen en voor de eetkraampjes
- de beleving was goed, het klopt wel dat er nogal wat "praters" vooraan stonden, ik snap het eigenlijk ook niet goed maar probeer me er niet teveel aan te ergeren
- De Golden Cirkel stoort mij (op dit festival) helemaal niet. Het is een kleine ruimte, achter het hek ben je nog steeds dicht bij het podium, en je mag er trouwens gratis in (behalve bij de laatste 3 acts)

De concerten, in volgorde van goed naar slecht

1. Trixie Whitley: echt een prachtig concert, veel nieuw werk maar op haar typische stijl gebracht zodat het boeiend blijft. Knap ondersteund door 1 muzikant
2. Emmy D'arc: de verrassing van de dag, vol zelfvertrouwen en een stem als een klok. Heel energieke set.
3. Zornik: jeugdsentiment, ze blijven stevig rocken
4. Smashing Pumpkins: niet altijd even zuiver gespeeld en soms wat té theatraal voor mijn smaak, maar de hits konden we allemaal meebrullen
5. Interpol: zanger niet altijd toonvast, maar wel goed geöliede band
6. Gavin James: niet echt mijn muziekstijl, maar de manier waarop hij het publiek bespeelde, verdient een pluim
7. K's Choice: Sam's stem kwam niet echt tot z'n recht, en niet alle songs waren even sterk
8. Frankie Fame: swingend
9. Gossip: niet mijn ding, Beth's stem was ook niet helemaal top maar bij de hits was er wel sfeer
10. Mogwai: helemaal mijn ding niet :) ideale tijd om iets te eten
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Lawaaipapegaai

Randprogramma
2 feb 2024
128
139
Topdag gehad op Live /s Live. De dag begon lekker met Zornik en K's Choice. Vervolgens lekker knallen met Mogwai, Interpol en als absolute hoogtepunt The Smashing Pumpkins. Wat waren zij goed! Ik had nog wel gehoop op Thru The Eyes Of Ruby, maar a la.

Verder een fantastisch ruim terrein, mooi opgezet, veel eettentjes en ruime keuze, snelle bediening bij de bars en een ruim aanbod uit (overdekte) zit/hangplekken. Mooi om vanaf een afstand, aan de andere kant van het meertje bijna niets van Gossip te horen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken