Live is Live 2024

swissepfan

Support act
7 dec 2022
769
600
Ontiegelijk veel vrijwilligers ook bij de barren en polsbandjes. Heb gehoord dat ze het vorig jaar niet goed ging en ze nu dus heel veel extra personeel hebben.

Polsbandjes vrijwilligers represent! (Barren zijn bij mijn weten niet allemaal vrijwilligers). Kom morgen hallo zeggen aan de inkom šŸ˜‰

The National gisteren was ondanks de enthousiaste reacties hier toch gewoon beschamend? Al een aantal keer gezien maar Beringer die volledig zat bij aanvang op het podium verschijnt was gewoon triest. Naarmate de show vorderde werd het gelukkig stukken beter.

Sheryl Crowe en vooral zeer onverwacht Editors hebben echt de beste shows tot nu toe gegeven. Vooral laatstgenoemde gaf een van hun beste shows in jaren lijkt mij. Ook Magnus was trouwens een zeer degelijke opwarmer vandaag.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
350
288
Heel veel zin in vandaag.
die gehele lineup heb ik nog nooit gezien. Het weer lijkt dik in orde en het terrein plus voorzieningen zijn dikke prima als ik het lees.


Tot straks!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.360
9.088
Al een aantal keer gezien maar Beringer die volledig zat bij aanvang op het podium verschijnt was gewoon triest. Naarmate de show vorderde werd het gelukkig stukken beter.
.
Als je Berninger al een paar keer gezien hebt, dan weet je toch dat hij gewoon zo is. Denk niet dat hij echt zat was eerlijk gezegd, de dagen dat de man rode wijn weglubbert zijn voorbij. 10 jaar geleden heb ik hem echt zat geweten, nu was hij vooral all over the place. Ik vind dat chaotische zelf heerlijk (super groot contrast met de rest van de band en veel van de muziek), maar snap wel dat je daarvoor moet zijn hoor.

De op 1 na beste show van The National die ik al gezien heb voor mij. Puur door hoe energiek het was (zowel op als voor het podium).
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

prettyvisitor

Playlistbediener
21 okt 2023
44
48
Vandaag kwamen we jammer genoeg pas toe in het midden van de set van Absynthe Minded, toch genoten van het laatste deel - klonk wel leuk.

Lord Huron speelde ook een aangename set, was zalig in het zonnetje - zittend op het gras.

Sheryl Crow is helemaal niet mijn ding qua muziek, maar het klonk zeker wel sterk en het publiek leek me hiervoor ook erg enthousiast.

Hoewel we daarna bij Warhaus nogal verstoord werden door het publiek rondom ons en de regen, kon dit het plezier niet stukmaken! Ik heb heel erg genoten al dansend in de regen! Geweldige stem en instrumentals met een zanger die je volledig meesleeptā€¦

Dan Paolo Nutini, wat weer iets minder in mijn straatje ligt en wie ik op Rock Werchter vorig jaar nogal saai vond klinken. Dit keer vond ik het alvast stukken boeiender! De versie van Iron Sky was natuurlijk het absolute hoogtepunt, met die geweldige intro.

Ten slotte: mijn 3e keer Editors op 1 jaar. Wauw, hier heb ik terug enorm van genoten. Echt een fantastische festivalband, want dit was nog stukken beter dan hun optreden in het Sportpaleis. Die versie van Smokers Outside the Hospital Doors blijft ook echt prachtig. Ook tof dat er wat vuur was om onze tshirts te drogen ;)

Vandaag voelde het toch zeker drukker dan gisteren, en waren er precies nog meer dronken mensen die de hele set door staan te praten met hun rug naar het podium. Tijdens Warhaus en Paolo Nutini was dit vooral echt storend en hebben we ons dan ook verplaatst. Ik snap niet wat zoā€™n mensen bijna helemaal vooraan staan te doenā€¦?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

swissepfan

Support act
7 dec 2022
769
600
Als je Berninger al een paar keer gezien hebt, dan weet je toch dat hij gewoon zo is. Denk niet dat hij echt zat was eerlijk gezegd, de dagen dat de man rode wijn weglubbert zijn voorbij. 10 jaar geleden heb ik hem echt zat geweten, nu was hij vooral all over the place. Ik vind dat chaotische zelf heerlijk (super groot contrast met de rest van de band en veel van de muziek), maar snap wel dat je daarvoor moet zijn hoor.

De op 1 na beste show van The National die ik al gezien heb voor mij. Puur door hoe energiek het was (zowel op als voor het podium).

Het was mijn 6de of 7de keer The National dus ik ben zeer bekend met Beringer zijn streken, maar het begin was niet gespeeld heb ik de indruk. Pas op he, het was geen miserabele show, maar wat een magisch moment bij zonsondergang moest worden werd het voor mij helaas niet, ondanks een fantastische setlist.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.195
2.116
Paolo Nutini was voor mij gisteren toch wel het hoogtepunt. Kon het ook niet laten om toch even met de schoenen t gaan zwaaien. Editors was ook goed.

Vandaag nog even Mogwai en Interpol checken en dan naar huis
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en Joslittel

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.871
3.870
About today Friday.

Om 7.30 vertrokken vanuit het hoge noorden en na een soepele rit, inclusief een koffiestop, waren we rond 11.45 bij het hotel. De tram stopte er pal voor dus dat was ideaal. ƉƩn keer overstappen bij de Opera en zo stonden we iets voor 13.00 uur al op de weide. En wat een prachtige, ruime, goed georganiseerde weide! Al gezegd dat er mega veel vrijwilligers/personeel waren, ruim genoeg barren, veel zit- en schaduwplekken. Een dikke pluim naar de organisatie! Intergalactic Lovers was een prima start van de dag. Leuk bandje en de zangeres doet op 1 of andere manier boeien. Tussen de optredens door kon je prima even ergens zitten en dat deden we dan ook. Alvvays was ook oke, maar denk dat ze binnen (in een zaal vol dronken mensen) beter tot hun recht komen. Passenger was grappig en gunfactor, voor de rest is het een man met een gitaar... Tamino vond ik steengoed. De band en met name de cellist stuwen de nummers live naar nog grotere hoogte. Bij de Karma Kebab een lekker broodje gehad en toen maar eens kijken of Ome Ben er wat zit in had. Ik ken wel wat van zijn (nieuwe) repetoire, maar vond het taaie kost. De rest van het publiek schijnbaar ook want het lulde en het lulde maar.
Tot slot The National. Het voelde echt alsof 90/95% er voor hun was en het voorprogramma dan eindelijk klaar was en het feest kon beginnen. Publiek had er zin in, band had er zin in en knallen maar! Het eerste half uur vond ik al zo goed en vet dat ik dacht dat het op een gegeven moment wel in moest gaan kakken, maar niks was minder waar. Het was voor mij de 1e keer The National live maar goeiegenade wat een ervaring. Ik hou ervan hoe Matt het publiek bespeelt en hoe de band elk nummer beter brengt dan op plaat. Qua setlist kon het voor mij nauwelijks beter voor een eerste keer. Dit is ook een punt waar mijn maat en ik het over hebben gehad tijdens een pauze, bands zouden wat ons betreft veel meer een festival/eigen concert setlist moeten hebben waarbij de ene vooral focust op de pleasers en de andere veel nieuw werk/deep cuts. Zo'n Ben zou vast wat beter gewerkt hebben als hij wel Only Love, Old Pine.. had gespeeld.

Terug naar het hotel met het OV ging ook weer heel vlot dus dat was ook goed geregeld.

Conclusie; Top georganiseerd festival en een fantastische headliner! Zou hier graag nog eens heen gaan, maar om zelf een ticket te kopen zou er wel nog 1 of 2 namen bij moeten die ik graag wil zien OF een headliner zoals nu die ik nog niet eerder had gezien.

@Joris nogmaals dank voor de kaarten! Het biertje is er bij ingeschoten maar die houd je nog tegoed voor een volgende keer hier of elders!
 

rocktailerr

Campingartiest
22 okt 2023
79
70
Gisteren op tijd toegekomen zodat we zeker parking hadden. Enorm veel plaats nog op de P+R Linkeroever om 11u15. Echte topligging op dat vlak.
Eens een tourtje gedaan van het terrein voor het eerste optreden. Die album arts die verspreid waren over het hele terrein is echt iets leuks. Jammer dat dit niet meer gedaan wordt.

Op naar Absynthe Minded. Goede plaats vooraan kunnen bemachtigen. Stond bij het begin wel gelijk bitterweinig volg nog aan de mainstage, maar dat liet de pret niet bederven. Klonk goed, prima vermaakt, al kwam Bert in zijn bindteksten soms nogal droog over, alsof ie er niet te veel goesting in had.

Trombone Shorty kende ik niet, wel meegepikt. Leuke muziek wel, zeker met toch wat meer "attypische" instrumenten die je al wat minder op het podium ziet. Ze gaven een goed sfeertje over het terrein en ze hadden er zelf echt duidelijk veel goesting in, met toch wel wat enthousiasme dat overhevelde op het publiek. Zou er geen zaalshowticket voor kopen, maar prima vuller op een festival als Live /s Live.

Bij Lord Huron eigenlijk hetzelfde als voor Trombone Shorty.

Sheryl Crow zag er goed uit, goed bij stem, leuke vibe. Terwijl ook de Russel Leetch (bassist) van Editors tegengekomen en een foto mee gemaakt. Dag compleet voor mij.

Warhaus van ver meegepikt door iets te gaan eten en de door zoektocht naar een poncho. Vod het wel jammer, maar gelukkig vorig jaar wel al in de Barn gezien.

Paolo Nutini liet de hemel dan weer dichtgaan en zorgde voor een paar hoogtepunten. Wat een stem dat die man heeft. Zeker Trough the Echoes en Iron Sky zorgden voor kippenvel. Echter leek me een set van 1u30 wel een beetje te lang voor deze man.

Uiteindelijk kwamen we tot de apotheose van de avond. Een goed plaatsje achter de golden circle gevonden voor Editors. Vanaf het begin had je door dat ze er zin in hadden. Zeker Tom Smith was veel enthousiaster dan in het Sportpaleis. Als je daarna An End Has a Start, Sugar en Bones achtereenvolgend op een setlist zet aan het begin weet je dat het knallen wordt. Bij momenten was het publiek wel wat te tam, maar al bij al kon je er ook niet veel over klagen. Leuke verrassing ook met The Weight of the World & Eat Raw Meat = Blood Drool erbij. Enige minpuntje was eigenlijk dat ze intussen Killer wel achterwege mogen laten, en Ocean of Night is toch ook wel vaak te veel mis. Had daar liever Fingers in the Factories of All Sparks gezien. Desnoods No Harm of Marching Orders als je echts iets uit 'In Dream' wilt spelen.

Uiteindelijk zeer geslaagde dag (danku daarvoor GVA ;) ). Geen slechte optredens gezien en prima vermaakt. Alleen wat jammer van dat uurtje regen en het soms iets te makke publiek...
 

daejim

Playlistbediener
15 nov 2018
43
13
Er zijn hier veel mensen niet op hun plaats op Live /s Live. Praten over werk, kinderen en reisplannen, in groepjes van 6 in een cirkel luid doorpraten, ook tijdens stille muziekstukken, roepen naar mensen honderd meter verder..

Het festival zelf is super aangekleed, lekker eten maar het publiek is vreselijk. Irritant gewoon dat vanvoor, midden, of vanachter gewoon continue gepraat, geroepen of weet ik wat nog van vervelend gedrag is. Opmerkelijk verschil met andere Belgische festivals, zelf Crammerock is minder erg en dat is de dronkaards bijeenkomst van het jaar.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.254
5.610
Er zijn hier veel mensen niet op hun plaats op Live /s Live. Praten over werk, kinderen en reisplannen, in groepjes van 6 in een cirkel luid doorpraten, ook tijdens stille muziekstukken, roepen naar mensen honderd meter verder..

Het festival zelf is super aangekleed, lekker eten maar het publiek is vreselijk. Irritant gewoon dat vanvoor, midden, of vanachter gewoon continue gepraat, geroepen of weet ik wat nog van vervelend gedrag is. Opmerkelijk verschil met andere Belgische festivals, zelf Crammerock is minder erg en dat is de dronkaards bijeenkomst van het jaar.
Als je natuurlijk enorm veel kaarten weggeeft, dan is de kans ook groter dat die figuren er ook gaan rondlopen.
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
619
705
Wordt net ziek wakker en met Werchter in zicht toch besloten om vandaag te laten schieten. 2 Mensen die mijn kaarten willen hebben? Staan al wel op naam
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
353
378
Als je Berninger al een paar keer gezien hebt, dan weet je toch dat hij gewoon zo is. Denk niet dat hij echt zat was eerlijk gezegd, de dagen dat de man rode wijn weglubbert zijn voorbij. 10 jaar geleden heb ik hem echt zat geweten, nu was hij vooral all over the place. Ik vind dat chaotische zelf heerlijk (super groot contrast met de rest van de band en veel van de muziek), maar snap wel dat je daarvoor moet zijn hoor.

De op 1 na beste show van The National die ik al gezien heb voor mij. Puur door hoe energiek het was (zowel op als voor het podium).
Als je natuurlijk enorm veel kaarten weggeeft, dan is de kans ook groter dat die figuren er ook gaan rondlopen.
Dronken mensen met gratis kaarten niet ok, maar ok maar als je als medewerkers vooraan gaat staan en op vol volume de week gaat doornemen, terwijl je daar een heel terrein voor hebt dan wens ik je toch een plotselinge opkomst van diarree zonder wc in de buurt toe.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.722
3.547
Ik heb precies geluk gehad met de plaatsen waar ik gisteren stond. Tijdens Sheryl Crow ter hoogte van de middenbar, dus zelf ook wel wat gepraat met m'n gezelschap, maar hopelijk niet op een storende manier, er was ook veel plaats rond ons.
Bij Paolo Nutini aan de linkerkant van de middentoog, iets meer naar voor maar nog steeds best ver achteraan, toch niet echt last van pratende mensen in gehoorsafstand, wel in zicht, maar dat stoort me toch een stuk minder.
Bij Editors naar voor gekropen en stonden we echt omsingeld door hƩƩl grote fans, waardoor er de ganse tijd een fijne sfeer hing en veel enthousiasme.

Zelf best verrast door Nutini. Had een compleet gezapige show verwacht, maar hij startte zo uitbundig dat ik toch meteen een stuk meer interesse kreeg. De volledige band werd sterk ingezet zo. Daarna ging het wel over naar de rustigere nummers, maar ook daar vond ik z'n stem en draagkracht wel ontzettend goed werken, al smachtte ik geregeld wel weer naar die uitbarstingen van het begin. En toch, die a capella intro van Iron Sky was kippenvel!
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
353
378
Wat me wel 100% meeviel is ons barrenschuilblok bij Warhaus in de regen. Nauwelijks gepraat en enthousiast geklap na de nummers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken