Ik was er gisteren ook bij!
Allereerst: laatste keer dat ik op live is live was, was het nog in Zeebrugge. Wat een verademing is deze locatie dan zeg! Lekker ruim opgezet. Tweede podium er bij is natuurlijk top en je ziet wel dat het nu echt een volwassen festival is, wat het in Zeebrugge echt nog niet was.
En nergens rijen! Zelfs rond etens spits tijd was je binnen 10 minuten terug met eten.
Goed, dan de dag zelf.
Wij waren helaas te laat voor Intergalactic lovers, maar wel op tijd voor
Alvvays. Voor mij een prima optreden, niet meer niet minder, maar misschien ken ik daarvoor ook te weinig muziek van de band.
Daarna
Bess Atwell gecheckt. Wat een stem! Erg positief verrast. Die komt er wel
Passenger was zeer vermakelijk. Leuke vent, goede babbel, prima liedjes! Dat liedje I hate is een fenomenaal grappige tekst en inderdaad ook benieuwd hoe die dat met die bas met zn voet deed.
Toen even wat gegeten en door naar
Tamino. Heerlijk optreden! Ik was vooraf wat twijfel achtig maar ik heb toch een uur gefascineerd zitten kijken. Wat een stem! En wel grappig dat iemand met zo'n uitstraling en charisma zo introvert en nerveus is om op te treden in zijn eigen stad.
Ben Howard. Tsjaa, ik word er niet blij van... Leuk dat die keep your head up speelde natuurlijk, maar wel een erg gezapige versie. En het blijft gewoon zo zonde dat hij zo veel goede nummers heeft die die niet speelt...
En dan toch waar iedereen vooor kwam vandaag: The National! Ik ben een gigantische fanboy, maar het was weer fantastisch. De energy van Matt, de set zit ondertussen vol met bijna alleen maar hoogtepunten. En voor alleen about today live zou ik al komen kijken!
Op naar Paolo en Editors vandaag!