Live is Live 2024

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.871
3.867
Het OV was dan beter geregeld, lopende band trams.. 1x overstappen en we stappen bijna uit bij eindbestemming.

Festivalterrein ook echt een dikke plus. Wat fantastisch voor elkaar
 

daejim

Playlistbediener
15 nov 2018
43
13
Tof festival, wel HEEL veel pratende mensen.
Een heel domme vraag maar tis mij een raadsel, hoe deed Passenger zijn bass? Duidelijk iets op de grond maar ik zag het niet.

Trouwens nog mensen op de wei last gehad van een duidelijke gas geur?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.025
345
top terrein, stevig stuk groter zonder hogere capaciteit ivm vorig jaar, heerlijk gevarieerd betaalbaar kwalitatief en veggie eten!

Optredens waren vandaag prima(vorig jaar vond ik de optredens van Balthazar en the war on drugs toch een pak beter), ik verwacht geen enkel optreden van vandaag in mijn eindejaarslijstje maar de zalig relaxe sfeer over het festival maakt het wel eentje dat ik wrs volgend jaar terug probeer mee te pikken!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.073
Toch een heerlijke dag gehad. Terrein inderdaad erg fijn ingedeeld. Het perfecte weer kopte hem ook binnen.

Qua muziek: dit was heel erg een dagje voorprogramma’s voor de headliner The National, waar iedereen duidelijk voor gekomen was. Publiek heel erg enthousiast rondom ons. Je zag echt dat de band onder de indruk was van het veld voor zich. En deze man in dat veld toch weer van die band. Volgende week opnieuw!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Thieske

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
265
97
Tof festival, wel HEEL veel pratende mensen.
Een heel domme vraag maar tis mij een raadsel, hoe deed Passenger zijn bass? Duidelijk iets op de grond maar ik zag het niet.

Trouwens nog mensen op de wei last gehad van een duidelijke gas geur?
Gas kan je toch niet ruiken.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
265
97
Berninger die doodleuk vanuit de frontstage de weide oploopt om tussen de mensen Mr November te zingen is nu al een van de festivalmomenten van de zomer.
Was wel grappig dat daar rechts van het podium bijna niemand stond terwijl rond de frontstage de mensen vele rijen dik stonden. The National was in vorm, super concert!
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
619
704
Hier ook heerlijk dagje gehad. Net op tijd voor Alvvays op het terrein. Geluid stond erg schel en luid en muziek kon me in eerste instantie niet zo boeien (had er meer van verwacht), maar naarmate we verder naar achter op een bankje zijn gaan zitten was dit toch wel aardige achtergrondmuziek. Een voldoende, maar niet meer dan dat. Passenger maar vanuit het frontvak gekeken. De muziek is niks voor mij maar die vent daar in zn eentje op het podium maakte er toch maar wat van met dat ene hitje van hem. En zn humor raakte me eigenlijk wel hahaha. Tamino voor de tweede keer een kans gegeven maar nu toch wel echt tot de conclusie gekomen dat dit niks voor mij is. Ben Howard vond ik eigenlijk wel chill. Prima muziek waarvan ik maar 2/3 liedjes kende. Bij Keep Your Head Up gingen om ons heen dan ook de telefoons de lucht in. The National vond ik fantastisch. Eucalyptus was voor mij gelijk raak en de tranen stonden in mijn ogen. Uiteindelijk bij About Today rolden die tranen over mijn wangen eruit. Vond het echt een heerlijke setlist, alleen jammer dat Weird Goodbyes ontbrak. Eerste keer The National is geslaagd en denk dat deze ergens onderaan de top 10 lijst dit jaar gaat eindigen. Al met al top dag gehad met inderdaad lekker eten, maar wel duur drinken. Bedankt GVA! Zondag weer!
 
  • Leuk
Waarderingen: prettyvisitor en mattman

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.491
1.996
Berninger die doodleuk vanuit de frontstage de weide oploopt om tussen de mensen Mr November te zingen is nu al een van de festivalmomenten van de zomer.
Ooit in Vorst (de dag met integraal Boxer :love:) deed de beste man dat ook. Het publiek in centraal en dan vervolgens helemaal naar de zijkant waar de drankstand was. Om dan door de micro hem te horen roepen 'Give me beer', zo een momenten vergeet je nooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
617
466
Ik was er gisteren ook bij!

Allereerst: laatste keer dat ik op live is live was, was het nog in Zeebrugge. Wat een verademing is deze locatie dan zeg! Lekker ruim opgezet. Tweede podium er bij is natuurlijk top en je ziet wel dat het nu echt een volwassen festival is, wat het in Zeebrugge echt nog niet was.
En nergens rijen! Zelfs rond etens spits tijd was je binnen 10 minuten terug met eten.

Goed, dan de dag zelf.

Wij waren helaas te laat voor Intergalactic lovers, maar wel op tijd voor Alvvays. Voor mij een prima optreden, niet meer niet minder, maar misschien ken ik daarvoor ook te weinig muziek van de band.

Daarna Bess Atwell gecheckt. Wat een stem! Erg positief verrast. Die komt er wel 😉

Passenger was zeer vermakelijk. Leuke vent, goede babbel, prima liedjes! Dat liedje I hate is een fenomenaal grappige tekst en inderdaad ook benieuwd hoe die dat met die bas met zn voet deed.

Toen even wat gegeten en door naar Tamino. Heerlijk optreden! Ik was vooraf wat twijfel achtig maar ik heb toch een uur gefascineerd zitten kijken. Wat een stem! En wel grappig dat iemand met zo'n uitstraling en charisma zo introvert en nerveus is om op te treden in zijn eigen stad.

Ben Howard. Tsjaa, ik word er niet blij van... Leuk dat die keep your head up speelde natuurlijk, maar wel een erg gezapige versie. En het blijft gewoon zo zonde dat hij zo veel goede nummers heeft die die niet speelt...

En dan toch waar iedereen vooor kwam vandaag: The National! Ik ben een gigantische fanboy, maar het was weer fantastisch. De energy van Matt, de set zit ondertussen vol met bijna alleen maar hoogtepunten. En voor alleen about today live zou ik al komen kijken!

Op naar Paolo en Editors vandaag!
 

Kevieri

Campingartiest
17 feb 2016
52
40
Tof festival, wel HEEL veel pratende mensen.
Een heel domme vraag maar tis mij een raadsel, hoe deed Passenger zijn bass? Duidelijk iets op de grond maar ik zag het niet.

Trouwens nog mensen op de wei last gehad van een duidelijke gas geur?

In Antwerpen is mogelijk opnieuw een benzinegeur waar te nemen. Het lek dat afgelopen maandag ontstond in een tank bij raffinaderij TotalEnergies in Zwijndrecht is nog altijd niet helemaal onder controle en veroorzaakte maandag al geurhinder in en rond Antwerpen. Nu de wind gedraaid is richting de stad, kan dat opnieuw het geval zijn. Er heerst geen gevaar voor de volksgezondheid, maar wie toch ongerust is kan het noodnummer 112 bellen.

 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

prettyvisitor

Playlistbediener
21 okt 2023
42
43
Echt een zeer geslaagde dag gehad gisteren, zowel qua muziek als sfeer, het terrein is zeer gezellig en je kan echt alles heel rustig aan doen.

Intergalactic Lovers was heel een heel leuke opener, charismatische frontvrouw met een mooie stem (enige jammere is dat haar pogingen tot publiek participatie nog niet echt werkten door de weinige aanwezigen).

Dan Alvvays en Passenger gevolgd vanop het ‘strandje’ aan de GVA stand, en hier merkte je bij die eerste alleszins niet zo veel van de slechte geluidsmix. Waren allebei wel leuke achtergrondmuziek, maar niet echt meer dan dat.

En Tamino, waar ik sowieso grote fan van ben, vond ik weer geweldig meeslepend. Dat nieuwe nummer Babylon kwam meteen binnen, en de cover van Heart-Shaped Box liet het publiek helemaal loskomen. Daarna had ik het gevoel dat iedereen rondom me echt mee was.

Vervolgens Ben Howard, wat voor mij een beetje een 2e kans momentje moest zijn, aangezien hij voor mij op Rock Werchter vorig jaar zeer teleurstellend was door slecht geluid (op de plek waar wij stonden alleszins - we hoorden zijn stem amper doordat de instrumenten zo luid waren). Hij heeft het deze keer zeker goedgemaakt! De setlist had wel minder van mijn favoriete nummers, toch kon dit optreden me veel meer bekoren. En Keep Your Head Up is natuurlijk een top verrassing!

Ten slotte: The National: fantastisch! Deze band heeft me echt volledig overtuigd, geweldige muzikanten en de frontman houdt je natuurlijk geboeid doorheen het hele optreden. Wauw !!!
(ook props naar de man met de microfoon kabel)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.193
1.217
Wij waren snel van Parking 2 af, maar hangt er daar vanaf waar je staat. Als je ergens in het midden van 'de lus' staat kan ik mij voorstellen dat het lang kan duren.

The National was zeer goed. Vocaal niet altijd top, muzikaal wel. Zijn stem kwam het meest tot zijn recht bij de rustigere nummers.

Hoogtepunten in een set vol hoogtepunten waren voor mij England en About Today.
 
  • Leuk
Waarderingen: prettyvisitor

prettyvisitor

Playlistbediener
21 okt 2023
42
43
Hoe groot was die golden circle nu uiteindelijk ?
Kun je met gewone kaarten nog een beetje vooraan staan ?
Dit is aan de barrière voor het gewone volk: IMG_8798.jpeg
Dus je kan zeker heel dichtbij staan, en behalve voor de headliner misschien is er ook geen nood om lang te staan wachten tussen optredens, 10 minuten voor begin staat er soms bijna nog geen volk - heel chill!
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.527
1.721
Ik heb eigenlijk precies dezelfde afdronk van the National als vorig jaar. Het blijft hartstikke goed, maar je weet eigenlijk ook vooraf al wat ze gaan spelen, dat Matt bij Mr. November het publiek in duikt en dat we met zijn allen VCG zingen ter afsluiten. Dat soort songs eens niet en wat meer deepcuts zou ik echt verfrissend vinden en het voor mij weer richting de vijf sterren recensies brengen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken