Live is Live 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.370
9.105
Gerucht gaat dat ook de ticketverkoop van The National tegenviel. Ook die van vandaag maar matig.
Vrijdag was volgens dat ik hoorde wel duidelijk de drukste dag, en ook hun best verkopende dag tot nu toe (dus meer dan die eerste keer The National in 2022 of War On Drugs vorig jaar).

Geen idee wat het festival moet doen om meer volk te lokken. De lineup as dit jaar over de hele lijn wel sterk. Namen als The National, War On Drugs, Editors vullen in het 'echte leven' gewoon een Sportpaleis.
 

prettyvisitor

Playlistbediener
21 okt 2023
44
48
Ook een zeer leuke laatste dag gehad gisteren! Ik kan over de organisatie van de voorbije 3 dagen ook niet klagen. Hoewel ik het betalende frontstage concept heel dom vindt, is het zo klein dat het me wel nooit gestoord heeft.

De dag was alvast goed begonnen met een energieke Zornik en daarna K’s choice. Leuk om die hitjes eens te zien.

Voor Mogwai rustig geluisterd in de strandstoelen, klonk wel goed, instrumentals waren echt mn ding.

Daarna vooraan om Interpol een tweede kans te geven, aangezien die me al niet konden bekoren op Rock Werchter vorig jaar. Jammer genoeg was mijn gevoel dit keer niet veel beter: de stem ging helemaal verloren in de geluidsmix - ik kon amper horen wat er gezongen werd - en zeer afstandelijk (al hou ik wel van bands die gewoon ‘doorspelen’). Wel leuk om Pioneer To The Falls the horen, een van mijn favoriete nummers.

Gossip kon mijn vriendengroep daarna wel overtuigen, uurtje leuk gedanst. Ik vond de frontvrouw zeer leuk om bezig te zien en natuurlijk ook humoristisch.

Ten slotte, het absolute hoogtepunt van de meeste bezoekers hun dag (aan de grote hoeveelheid SP merch te zien), The Smashing Pumpkins. Dit was echt TOP!!! Mayonnaise en natuurlijk Bullet with Butterfly Wings waren echt ongelofelijk. Ook de nummers van het laatste album klonken heel goed. De regen was helemaal niet storend, integendeel!

Al bij al een top weekend gehad (danku GVA) met vooral de headliners als absolute hoogtepunten (The National - Editors - The Smashing Pumpkins), maar ook de sets van Tamino, Ben Howard, Warhaus en Paolo Nutini zullen me zeker bijblijven.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.028
352
Vrijdag was volgens dat ik hoorde wel duidelijk de drukste dag, en ook hun best verkopende dag tot nu toe (dus meer dan die eerste keer The National in 2022 of War On Drugs vorig jaar).

Geen idee wat het festival moet doen om meer volk te lokken. De lineup as dit jaar over de hele lijn wel sterk. Namen als The National, War On Drugs, Editors vullen in het 'echte leven' gewoon een Sportpaleis.
Hun ticketprijs is wel hoog voor een festival met maar een echt podium,
Zet er nog ergens een podium bij met wat middelgrote namen, en je hebt direct meer mensen die je kan aanspreken
 

coolstom

Playlistbediener
8 jan 2019
37
15
Ook geef ik graag mijn gevoel over mijn 1e Live is Live ervaring.

We hadden voor vrijdag goedkopere kaarten kunnen kopen via CERA en voor zaterdag had ik er gewonnen via GVA. Dus in dat opzicht, goedkoop festivallen !!

Kwa locatie, opstelling, aankleding is dit echt een mooi, leuk festival.
Ruim opgezet, veel personeel aan de bars, zeer goede foodtrucks, vriendelijke werknemers ... echt goed geregeld allemaal!!
De line-up was om te smullen vond ik, zeker voor een festival dat mikt op 15000-20000 man.

The National, Editors, Paulo Nutini, Ben Howard, Tamino, Warhaus, ... allemaal mijn bands, mijn muziek, heerlijk !!!

Alleen het publiek ... zo vreselijk ... Ik denk dat meer van de helft van de aanwezigen nog niet eens wist wie er op het podium stond, alleen maar lummelen (praten) en lummelen of van alles en nog wat ...
We hebben bij elk optreden ons steeds moeten verplaatsen .. echt erg vond ik het. Voor vrijdag hadden we de upgrade naar frontstage gekocht, maar ook daar stonden zo veel mensen (vips denk ik dan) die bvb bij Tamino het leuk vonden om uitgebreid vooraan te bespreken hoe erg het wel is voor de mensen die achteraan stonden, het 'pleps' volk. En dat zijn precies de beau monde waren.
Het onderscheid van tickets mogen ze ook afschaffen voor mij! Als je fan bent en echt iets wil 'beleven' ga je op tijd vooraan staan. Dan heb je die 'beau monde' niet zo vooraan, denk ik...
Uiteindelijk hebben we ons steeds gezet bij een groepje mensen die er wel waren voor de muziek en hebben we uitgebreid genoten!!

Al bij al, een heerlijk festival dat hopelijk nog wat jaren mee kan!!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.715
1.247
MAAR: ik vraag wel wel of hoe dit festival op langere termijn rendabel kan zijn (top Line up voor beperkt aantal betalende bezoekers).
Denk dat het met vergelijkbare namen best rendabel kan zijn hoor. De headliners waren groot maar daaronder lijken me niet de duurste namen te staan. Bijvoorbeeld een Gossip op één na grootste en ook wel veel belgen K's Choice, Zornik, Tamino, Intergalactic Lovers, Warhaus, Absynthe Minded,...

Ik denk dat ze door de moeilijke eerste jaren moeten. Op minder dan een maand heb je ook Rock Werchter, Graspop, Best kept Secret, Pinkpop, TW Classic en dergelijke allemaal vrij dicht bij elkaar. En om in zo'n poule te kunnen winnen ga je je eerst bewezen moeten hebben bij het publiek. Ik denk dat iedereen die er geweest is het een heel leuk festival vind. En in dat op zicht is het tickets weggeven misschien wel een zeer slimme zet geweest als ze echt naar de toekomst kijken.

Gokje (vooral veel persoonlijke wensen, misschien niet allemaal even realistisch) voor volgend jaar:
King Of Leon - Goose - Anouk
Bon Iver - Bright Eyes - Julien Baker
Aphex Twin - Air - Animal Collective
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.073
1.179
Hun ticketprijs is wel hoog voor een festival met maar een echt podium,
Zet er nog ergens een podium bij met wat middelgrote namen, en je hebt direct meer mensen die je kan aanspreken
Ik heb niet het gevoel dat dit het festival ten goede zou komen door het aantal podia uit te breiden.

Je hebt wel gelijk dat hun ticketprijs aan de hoge kant is. Zeker als je vergelijkt met het festival dat het dichtst in de buurt komt qua opzet, de Lokerse Feesten (steeds een gecureerde dag rond één muziekgenre met als kers op de taart een mooie headliner), dan betaal je daar toch gevoelig minder. Het kader is op Live /s Live dan wel weer stukken beter dan de asfaltvlakte in Lokeren en dat mag ook iets kosten.
Ik vind dat ze de ticketprijs wel kunnen verantwoorden voor de mooie line-up die ze toch elke dag hadden + het aangename kader.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
88
57
Tweede keer Live Is Live bezocht, zondag. Vorig jaar was The War On Drugs subliem goed en was het weer een pak beter, dus dit bezoekje kon daar sowieso al moeilijk aan tippen.

Binnengekomen toen Zornik net startte, tsja, Zornik is Zornik hé. Niets nieuws onder de zon, ambiance bij de vaste kliek die-hard fans en voor de rest valt die muziek op een koude steen. 5/10

K's Choice: ze hadden er zin in, mij persoonlijk raakte het niet behalve toen Sam begon over zijn familie, mooi momentje. 6/10

Mogwai: muzikaal hoogtepunt van de dag voor mij, jammer dat het in het zonlicht en om 16u was, maar hun wall of sound was enorm vet. 9/10

Interpol: al enkele keren live gezien en nog nooit enthousiast over geworden, nu was de minste keer dat ik ze al zag. Nauwelijks hoorbare stem, monotoon concert. 5/10

Gossip: eerste keer dat ik hen zag, wat was me dat. Rommelig, slordig, onvoorbereid, zelfs zwak gezongen, complete mislukking wat mij betreft, op het slotnummer na. 3/10

Trixie Whitley: beschouwde haar concert te veel als een try out volgens mij, maar ze heeft wel de klasse om daar mee weg te komen. 6/10

Smashing Pumpkins: nog nooit live gezien dus ik keek er echt naar uit. Buiten hun start die mij wat te veel deed denken aan prefab Metallica van de Lidl, brachten ze een memorabel concert in de gietende regen. Heerlijk om al die oude classics te horen brengen. 8/10

Sfeer: bijzonder weinig volk, dus heel veel plaats. 40+ publiek dus veel mama's en papa's die blij waren eens zonder de kinderen op stap te zijn (maar er dan wel de hele tijd over babbelen natuurlijk)

Omkadering: fraaie uitbreiding van het terrein en uitstekend aanbod qua voeding. Drank behoorlijk duur en een pak minder gevarieerd qua aanbod.

Leuke dag gehad. Volgend jaar opnieuw, als het festival kan blijven bestaan.
 
Laatst bewerkt:

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.531
1.730
Ik ving meerdere keren op dat volgend jaar het laatste jaar is van het contract voor de huidige locatie, dus '25 zal doorgaan maar '26 zal de vraag zijn als ze niet beter gaan verkopen.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
485
268
Ik ving meerdere keren op dat volgend jaar het laatste jaar is van het contract voor de huidige locatie, dus '25 zal doorgaan maar '26 zal de vraag zijn als ze niet beter gaan verkopen.
Heb niet meteen tijd om het te zoeken, maar stond er onlangs niet in de krant dat ze een overeenkomst voor meerdere jaren hebben om de locatie de gebruiken?
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
329
668
Eens met de meerderheid. Ben alleen zondag geweest, Pumpkins erg goed, rest vond ik ook meer dan OK. Maar inderdaad véél te véél gelul in 't publiek, heb me ook 3 keer moeten verplaatsen bij Mogwai en stond echt niet ver van het podium.

Mooie omgeving, mooie organisatie, mooie line-up, het geheel verdiende een beter en groter publiek, geen idee waarom het niet werkte, weet ook niet of dit kan blijven bestaan. Als je trouwens niet werkt met tokens of bonnetjes, maar gewoon in euro's gaat aanrekenen, valt natuurlijk wel meer op hoe obsceen duur alles is.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
478
355
Vrijdag was volgens dat ik hoorde wel duidelijk de drukste dag, en ook hun best verkopende dag tot nu toe (dus meer dan die eerste keer The National in 2022 of War On Drugs vorig jaar).

Geen idee wat het festival moet doen om meer volk te lokken. De lineup as dit jaar over de hele lijn wel sterk. Namen als The National, War On Drugs, Editors vullen in het 'echte leven' gewoon een Sportpaleis.
Ze hadden blijkbaar op meer dan 20k gerekend, maar het lag er wat onder had ik gehoord door wat mensen ter plekke. Zelf met tickets voor die vrijdag.

Misschien kwestie van te grote verwachtingen hebben.
 
Laatst bewerkt:

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
353
379
Mijn 2 centen van een weekend Live /s Live:
Locatie was mooi en heel goed bereikbaar. Eten/drinken prima, maar ook hier prijzig. Fijn dat er nergens enorme rijen waren. Genoeg medewerkers/vrijwilligers en die vond ik allemaal heel vriendelijk en meedenkend. Geluid verwaaide enorm bij het platform, dus toch maar in de buurt van het podium gaan staan. Daar was het geluid aan de zijkant ook niet 100%, maar wel stuk beter.
Programma: Niet echt een duidelijke richting. Breed geprogrammeerd, maar omdat je maar 2 podia hebt en niets eromheen is het een lange zit als een artiest je niets doet. Door zich op iedereen te richten vond ik het eigenlijk gericht op niemand.
Publiek: Het leek wel of de Hollandse ziekte naar België was overgewaaid en zich als een virus over de hele weide verspreidde. Nog nooit zoveel gepraat gehoord op de eerste rijen, terwijl het terrein toch genoeg mooie zitplekken had om de week door toenemen.
Hoewel het terrein en de locatie zeker pluspunten zijn zou ik hier met die prijzen + golden circle niet zelf een kaartje voor kopen. Daarvoor is het programma me te beperkt/te weinig aansprekend en is er buiten het middenvak (en soms ook daarbinnen) te weinig sfeer. Dan ga ik die artiesten liever in een zaal zien met publiek waarvoor de muziek geen bijzaak is.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.370
9.105
Denk dat het met vergelijkbare namen best rendabel kan zijn hoor. De headliners waren groot maar daaronder lijken me niet de duurste namen te staan. Bijvoorbeeld een Gossip op één na grootste en ook wel veel belgen K's Choice, Zornik, Tamino, Intergalactic Lovers, Warhaus, Absynthe Minded,...

Ik denk dat ze door de moeilijke eerste jaren moeten. Op minder dan een maand heb je ook Rock Werchter, Graspop, Best kept Secret, Pinkpop, TW Classic en dergelijke allemaal vrij dicht bij elkaar. En om in zo'n poule te kunnen winnen ga je je eerst bewezen moeten hebben bij het publiek. Ik denk dat iedereen die er geweest is het een heel leuk festival vind. En in dat op zicht is het tickets weggeven misschien wel een zeer slimme zet geweest als ze echt naar de toekomst kijken.

Gokje (vooral veel persoonlijke wensen, misschien niet allemaal even realistisch) voor volgend jaar:
King Of Leon - Goose - Anouk
Bon Iver - Bright Eyes - Julien Baker
Aphex Twin - Air - Animal Collective
Live Is Live boekt doorgaans de kliekjes van RW het jaar ervoor. Veel van de grote namen dit jaar stonden vorig jaar op RW: Nutini, Editors, Warhaus, Interpol, Ben Howard, Tamino,... Het jaar ervoor ook al met de War On Drugs. (En The National, die hebben blijkbaar nogal een band met de organisator qua management).

Dus ja, voor volgend jaar mag je gerust weer kijken naar die namen die voor een 'tweede rondje' gaan. Kiwanuka, PJ Harvey, Snow Patrol, Slowdive, Khruangbin,...
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.695
932
Je hebt wel gelijk dat hun ticketprijs aan de hoge kant is. Zeker als je vergelijkt met het festival dat het dichtst in de buurt komt qua opzet, de Lokerse Feesten (steeds een gecureerde dag rond één muziekgenre met als kers op de taart een mooie headliner), dan betaal je daar toch gevoelig minder. Het kader is op Live /s Live dan wel weer stukken beter dan de asfaltvlakte in Lokeren en dat mag ook iets kosten.
Ik vind dat ze de ticketprijs wel kunnen verantwoorden voor de mooie line-up die ze toch elke dag hadden + het aangename kader.

Zeer goede vergelijking met Lokerse Feesten.
Verschil met Lokeren is uiteraard dat zij intussen tegen een stootje kunnen, wanneer ze een paar mindere dagen hebben. Niet alleen doordat ze sowieso telkens 10 dagen hebben, maar ook al bijna 50 jaar bestaan.
De inkomsten gaan telkens opnieuw naar dezelfde pot, waardoor ze na x aantal jaar al eens zot kunnen doen voor bepaalde namen.

En slechte dagen hebben ze al verscheidene keren gehad.
Ben nog altijd verbouwereerd dat we bij Ben Harper met amper 50 man op het terrein stonden (letterlijk 50!).
Resultaat is dan wel dat zulke namen helaas minder geboekt worden en ze meer de commerciële kaart trekken met bijvoorbeeld die grote DJ namen.

Hopelijk kan Live /s Live wel overleven door resoluut indie / rock te blijven programmeren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.370
9.105
Hopelijk kan Live /s Live wel overleven door resoluut indie / rock te blijven programmeren.
Ik hoop toch vooral dat RW die grote indie blijft programmeren. Dat is een grote reden waarom ik graag naar dat festival ga. Er zijn al veel te veel festivals die de scherpere namen van RW afkluiven. Als The Smile volgend jaar tourt (ik noem maar wat ik zelf tof vind), dan zie ik die liever in die Barn voor een enthousiast publiek dan als voorlaatste voor een stel praters. Het verschil in beleving van Ben Howard vorig jaar op RW en Ben Howard hier was enorm.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
267
99
Vrijdag was volgens dat ik hoorde wel duidelijk de drukste dag, en ook hun best verkopende dag tot nu toe (dus meer dan die eerste keer The National in 2022 of War On Drugs vorig jaar).

Geen idee wat het festival moet doen om meer volk te lokken. De lineup as dit jaar over de hele lijn wel sterk. Namen als The National, War On Drugs, Editors vullen in het 'echte leven' gewoon een Sportpaleis.
Volgens de GVA waren er 20.000 mensen vrijdag op het festival, 20.000 zaterdag en 10.000 Zondag. Een beginnend festival zeker op een nieuwe locatie moet nog kunnen groeien. Het viel me wel op vrijdag, enigste dag dat ik er was, dat ik veel Engels, Frans en echt Hollands (hup hup oranje) hoorde dus er is wel een internationale uitsraling wat betekent dat men daar de line-up de moeite vond om zich te verplaatsen.

WAR ON DRUGS was dit jaar wel niet op de line-up van Live is Live wel vorig jaar als headliner:). Dit jaar zijn WAR ON DRUGS tot nu toe in Belgie enkel op cactusfestival Brugge op zondag 14 juli te bewonderen. Die dag was ondanks tien euro surplus binnen een dag uitverkocht.

Ik zou zeggen gun de organisatie nog wat tijd om het festival te laten groeien. Herman Schuermans is ook niet begonnen met 60.000 man.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.695
932
Ik hoop toch vooral dat RW die grote indie blijft programmeren. Dat is een grote reden waarom ik graag naar dat festival ga. Er zijn al veel te veel festivals die de scherpere namen van RW afkluiven. Als The Smile volgend jaar tourt (ik noem maar wat ik zelf tof vind), dan zie ik die liever in die Barn voor een enthousiast publiek dan als voorlaatste voor een stel praters. Het verschil in beleving van Ben Howard vorig jaar op RW en Ben Howard hier was enorm.
Maar wat zet je dan nog op live /s live als Werchter (of mogelijks TWC) met namen als Ben Howard, Smashing Pumpkins en Interpol gaat lopen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken