Live is Live 2024

swissepfan

Support act
7 dec 2022
776
606
Eten op live is live is toch veel goedkoper, en veeel beter
Easy vergelijking:
Op graspop een halve pizza (matige kwaliteit) 12 euro
Op live is live een hele pizza (goeie kwaliteit) 12 euro

Drinken is idd een halve euro duurder

De pizza was prijs-kwaliteit-gewijs met afstand het beste, zelfs op restaurant vind je amper nog een degelijke pizza aan die prijs, laat staan op het San Marcoplein (om Nele Bigaré te quoten).

Dat drank duurder was, vond ik ook frappant, maar ik denk dat ze hier de Hollandse prijssetting vanop BKS hebben aangehouden. En we hebben het opgelost door halve liters te drinken (of te delen), wat de meerprijs naar 25 cent per pint bracht. Nu ja, de line-up die ze boden moest natuurlijk ook van ergens betaald worden als jullie allemaal gratis gegaan zijn hé ;-)
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
353
379
De pizza was prijs-kwaliteit-gewijs met afstand het beste, zelfs op restaurant vind je amper nog een degelijke pizza aan die prijs, laat staan op het San Marcoplein (om Nele Bigaré te quoten).

Dat drank duurder was, vond ik ook frappant, maar ik denk dat ze hier de Hollandse prijssetting vanop BKS hebben aangehouden. En we hebben het opgelost door halve liters te drinken (of te delen), wat de meerprijs naar 25 cent per pint bracht. Nu ja, de line-up die ze boden moest natuurlijk ook van ergens betaald worden als jullie allemaal gratis gegaan zijn hé ;-)
Ja die pizza was top en vulde goed.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.372
9.109
Ik gun ze het beste. Niks mis met een festival dat het Livenation enigszins wat lastig maakt.
Maar denk je dat de komst van Live is Live een festival als RW ten goede komt? Qua lineup vooral dan.

Ik ga sinds mijn jeugd naar dat festival, net door die rijke en supersterke lineups, een beetje een mix van PP, BKS en DTRH. Dat zorgt ervoor dat ik dat festival zo'n warm hart toedraag. Hoop dus dat ze dat in de toekomst blijven doen. In het Pinkpoptopic zijn we zo lovend over hoe RW het aanpakt, net omdat ze daar ook die laag aanbieden die LiL dreigt te gaan innemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
894
812
We beg to differ dan. PJ Harvey op RW blijft een van mijn beste concertervaringen ooit. Wordt echt moeilijk te toppen vrees ik, en al zeker hier met dit aperopubliek.

Als je dat soort namen uit de lineup van RW haalt, haal je toch het beste van hun lineup eruit?
Ik spreek vanuit mijn onderbuikgevoel, maar zouden veel fans van slowdive of pj harvey zoveel zin hebben om af te moeten zakken naar werchter om hen aan het werk te kunnen zien? Voor mij zijn dat echt bands die op zo een massafestival onwennig op de affiche staan. Ik rijm dat niet met Werchter. Pj harvey op bv primavera (wat ook groot is, om als tegenvoorbeeld te geven op werchter) vind ik dan veel logischer.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.780
4.877
Ik spreek vanuit mijn onderbuikgevoel, maar zouden veel fans van slowdive of pj harvey zoveel zin hebben om af te moeten zakken naar werchter om hen aan het werk te kunnen zien? Voor mij zijn dat echt bands die op zo een massafestival onwennig op de affiche staan. Ik rijm dat niet met Werchter. Pj harvey op bv primavera vind ik veel logischer.
Die staat perfect in de barn
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.372
9.109
Ik spreek vanuit mijn onderbuikgevoel, maar zouden veel fans van slowdive of pj harvey zoveel zin hebben om af te moeten zakken naar werchter om hen aan het werk te kunnen zien? Voor mij zijn dat echt bands die op zo een massafestival onwennig op de affiche staan. Ik rijm dat niet met Werchter. Pj harvey op bv primavera vind ik veel logischer.
Denk dat het tussen je oren zit. Net PJ Harvey maakt, voor mij en heel vele anderen, zo'n RW lineup zo sterk. Was je erbij in de Barn toen bij PJ Harvey?

Ik noemde al Ben Howard: vorig jaar op RW echt zien schitteren, die man was echt onder de indruk van het publiek (deed zelfs aan publieksparticipatie!). Op LiL verbleekt die show toch een stuk.

PJ Harvey en Slowdive gaan straks volle tenten zien, met publiek dat hen écht wil zien.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.067
662
Ik spreek vanuit mijn onderbuikgevoel, maar zouden veel fans van slowdive of pj harvey zoveel zin hebben om af te moeten zakken naar werchter om hen aan het werk te kunnen zien? Voor mij zijn dat echt bands die op zo een massafestival onwennig op de affiche staan. Ik rijm dat niet met Werchter. Pj harvey op bv primavera (wat ook groot is, om als tegenvoorbeeld te geven op werchter) vind ik dan veel logischer.
Dat zijn nu juist de artiesten die ervoor zorgen dat ik nog steeds naar Werchter ga, in combinatie met grote headliners waar ik geen € 100+ per eigen concert voor over heb. Haal die parels eraf en ik keer niet meer terug.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.696
933
Heel eerlijk, het was een fijn dagje, maar ik hoop dat Live Is Live geen blijvertje is. Er zijn gewoonweg te veel festivals.
Schaf dan maar beter het Cactusfestival af in Brugge. Daar is nu echt niks van meerwaarde aan om naar dat festival af te zakken.
Te amateuristisch georganiseerd, te druk met ellenlange wachtrijen, te laag podium, ...
De enige 'plus' daar moet hun programmatie zijn, want een aangename festivalbeleving moet je daar niet zoeken.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
648
717
En ook ik heb zondag n mooie dag gehad bij Live is Live!
Helemaal eens met de positieve en negatieve dingen die hier al voorbij kwamen en ik niet meer ga herhalen, ik hoop alleen niet dat dat gepraat standaard wordt op festivals want dat zou toch wel erg jammer zijn (zie ook bij BKS en PP).

Rond half 3 kwamen we binnen en hebben n rondje over het festivalterrein gelopen totdat K's Choice begon, leuk om weer es gezien te hebben, klonk wat trager dan in hun hoogtijdagen en het geluid stond wat dof.
Mogwai gehoord tijdens een hapje en drankje en dat klonk wel erg boeiend, me toch ns in gaan verdiepen.
Erg onder de indruk van Emmy D'Arc, hoop dat we nog meer van haar gaan horen, wat n stem! (en ze was nog herstellende van een verkoudheid).
Was niet bekend met Interpol's muziek, muzikaal erg goed maar kwam idd vrij statisch over, halverwege de set naar het gedeelte met de foodtrucks tussen de bomen gelopen.
Kwamen in gesprek met muziekliefhebbers waaronder een echte toolfan die me heel enthousiast heeft uitgelegd waarom ik die toch echt een keer moet gaan zien, geweldig om die passie te horen!
Toen naar Gossip met de poncho aan, stond redelijk vooraan, publiek was lauw maar ik heb er zelf m'n feestje van gemaakt. Beth klonk niet altijd even zuiver en ze praatte nogal veel maar kon er wel van genieten. Ze zei dat ze ziek waren geweest en ze moest geregeld haar keel schrapen, weet niet of het gespeeld was of echt, maar miss verklaart dat het eea.
The Smashing Pumpkins gezien vanonder de stretchtent met goed zicht op het podium (was vergeten reservekleding mee te nemen en moesten nog 1,5u terug rijden dus wilde niet doorweekt worden ☺️) Maar wat waren ze goed, de sfeer was op deze plek ook goed en van gepraat weinig gemerkt!

Zeker voor herhaling vatbaar bij een leuke line up.
 
  • Leuk
Waarderingen: piep en swissepfan

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
894
812
Denk dat het tussen je oren zit. Net PJ Harvey maakt, voor mij en heel vele anderen, zo'n RW lineup zo sterk. Was je erbij in de Barn toen bij PJ Harvey?

Ik noemde al Ben Howard: vorig jaar op RW echt zien schitteren, die man was echt onder de indruk van het publiek (deed zelfs aan publieksparticipatie!). Op LiL verbleekt die show toch een stuk.

PJ Harvey en Slowdive gaan straks volle tenten zien, met publiek dat hen écht wil zien.
Ik was daar niet bij, maar ik wil u zeker geloven hoor. Ik vergelijk pj harvey op werchter zoals het concept cinema K in de kinepolis. Ja, je kan cinemaparels daar bekijken, maar het voelt voor mij niet juist aan. Soit, we mogen blij zijn met al die festivals😁
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.467
11.458
Denk dat het tussen je oren zit. Net PJ Harvey maakt, voor mij en heel vele anderen, zo'n RW lineup zo sterk. Was je erbij in de Barn toen bij PJ Harvey?

Ik noemde al Ben Howard: vorig jaar op RW echt zien schitteren, die man was echt onder de indruk van het publiek (deed zelfs aan publieksparticipatie!). Op LiL verbleekt die show toch een stuk.

PJ Harvey en Slowdive gaan straks volle tenten zien, met publiek dat hen écht wil zien.
Exact dit! De Pj Harvey's en Archive's zijn de kersen op de taart in Werchter. Deze boekingen zorgen ervoor dat ik er vaak terugkeer.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
269
102
Even wat olie op het vuur gooien:
1. Wat is het eerlijkst: naar live is live festival gaan met een heel voordelig ticket (bv via sponsor CERA) of gratis (via GVA) waarbij je geluk moet hebben om een gratis ticket te winnen of te betalen voor dit festival (ticket aan 90 euro) OF
veel duurder geprijsde tickets van Bruce Springsteen te kopen op Werchter 2 juli aan 138 EURO die nu massaal gebradeerd worden (meer dan duizend tickets worden vandaag te koop aangeboden) met veel tickets aan minder dan de helft van de prijs via ticketswap (60 tot 65 Euro)?

Denk dat dit niets uitmaakt. In beide gevallen kan je je bekocht voelen maar heb dan toch liever nog het eerste geval (iedereen heeft kans om gratis tickets te winnen) dan het tweede.

2.Wat wel uitmaakt is het feit of een festival gezellig is opgebouwd, dat je veel zitplaatsen hebt, veel overdekte schaduwplekken (via tent of bos), een mooi terrein, lekker en niet te duur gevarieerd eten dat verder gaat dan hamburgers, pizzaslices of friet, voldoende kleinschalig voor een sterke line up zodat je steeds genoeg zicht hebt op het podium, de bereikbaarheid met het openbaar vervoer of combi auto-openbaar vervoer (park en ride rond antwerpen en verder met tram/bus) en of je een belangrijke stad (Antwerpen) in Vlaanderen met een goed zomerfestival bedient. Live is Live heeft voldoende troeven om mi verder te groeien. En er was toch wat extra ruimte op de festivalagenda gezien Werchter zowel zijn Werchter Boutique als Classic had geannuleerd:)
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket

Gebruikers die dit onderwerp bekijken