Live is Live 2024

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
894
811
Heel eerlijk, het was een fijn dagje, maar ik hoop dat Live Is Live geen blijvertje is. Er zijn gewoonweg te veel festivals.
Vind ik echt zeer raar. Dit festival kan echt een meerwaarde betekenen aan ons festivallandschap. Nu met die vijver dat ze hebben opengezet heeft het zeker en vast zijn charme. (Mede door de capaciteit) Het was er echt aangenaam vertoeven. Nergens moeten aanschuiven of wat dan ook. Er mag van mij zeker wat tegengewicht komen op rock werchter en zijn nevenprojecten. Op live is live had ik alleszins niet het gevoel dat ik een geldkoe was voor het festival en dat geeft werchter mij altijd.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.067
662
Ik snap beide sentimenten wel. Het was - op de praters na - erg goed toeven in Antwerpen. Fijne locatie, nergens rijen, goed eten, prima lineup. Breidt het tweede podium nog een klein beetje uit en je hebt helemaal een mooi festival.

Anderzijds was RW altijd dé locatie om alle mooie en grote namen van het festivalseizoen bij elkaar te zien. Tegenwoordig zijn er echter steeds meer festivals en steeds meer locaties waardoor alle mooie namen verspreid worden en je - zeker dit seizoen, heb ik het idee - voor steeds meer festivals een ticket moet kopen om al je favorieten te zien. Dat is ook deels persoonlijk natuurlijk, maar ik heb voor meer festival(s/-dagen) tickets "moeten" kopen dan ooit om toch de acts te zien die ik graag wilde zien deze zomer.
 
  • Leuk
Waarderingen: prettyvisitor en mattman

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.505
2.018
Ben je gek ? We hebben onze spullen daar weggehaald en zijn het gaan melden aan de receptie.
Ze konden ons geen andere kamer met twee aparte bedden meer aanbieden, maar wel twee aparte tweepersoonskamers.

Heerlijk geslapen zo diagonaal in een dubbel bed... :p
Lijkt me wel een hotel om op de zwarte lijst te zetten :ROFLMAO:. Want zoveel geluk zal je niet altijd hebben als oplossing.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
894
811
Ik snap beide sentimenten wel. Het was - op de praters na - erg goed toeven in Antwerpen. Fijne locatie, nergens rijen, goed eten, prima lineup. Breidt het tweede podium nog een klein beetje uit en je hebt helemaal een mooi festival.

Anderzijds was RW altijd dé locatie om alle mooie en grote namen van het festivalseizoen bij elkaar te zien. Tegenwoordig zijn er echter steeds meer festivals en steeds meer locaties waardoor alle mooie namen verspreid worden en je - zeker dit seizoen, heb ik het idee - voor steeds meer festivals een ticket moet kopen om al je favorieten te zien. Dat is ook deels persoonlijk natuurlijk, maar ik heb voor meer festival(s/-dagen) tickets "moeten" kopen dan ooit om toch de acts te zien die ik graag wilde zien deze zomer.
Ik wil dat toch wat counteren hoor. Ik ben er niet van overtuigd dat bv Werchter nog the smashing pumpkins zou boeken. Dus dan heb je misschien de kans dat zij ofwel naar nog een ander festival zouden trekken of nog een zaal doen (zoals in Nederland) of Belgie al gewoon overslaan. Lang leve concurrentie.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.132
2.325
Vind ik echt zeer raar. Dit festival kan echt een meerwaarde betekenen aan ons festivallandschap. Nu met die vijver dat ze hebben opengezet heeft het zeker en vast zijn charme. (Mede door de capaciteit) Het was er echt aangenaam vertoeven. Nergens moeten aanschuiven of wat dan ook. Er mag van mij zeker wat tegengewicht komen op rock werchter en zijn nevenprojecten. Op live is live had ik alleszins niet het gevoel dat ik een geldkoe was voor het festival en dat geeft werchter mij altijd.
Ik heb net het gevoel dat Live is Live net meer in ons zakken (probeert) te zitten.

Veel duurdere pinten, eten is ook niet echt goedkoper en dan nog extra betalen voor frontstage en tribune.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
894
811
Ik heb net het gevoel dat Live is Live net meer in ons zakken (probeert) te zitten.

Veel duurdere pinten, eten is ook niet echt goedkoper en dan nog extra betalen voor frontstage en tribune.
Ik ben niet naief, daar heeft u volledig gelijk in. Maar het gaat over mijn gevoel. Als ik op werchter sta, zie ik gewoon rondom om mij langs alle zijkanten dezelfde dingen. Niets charme en en enigste wat ze duidelijk maken is dat ik moet eten en drinken. Nu op liveislive met die foodtrucks is dat toch een stuk gezelliger en minder schreeuwend dat ik moet consumeren. Nogmaals, dat is mijn gevoel he. opt einde van de rit willen zij ook gewoon het geld uit mijn zakken halen he.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket en yannickd

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.372
9.109
Vind ik echt zeer raar. Dit festival kan echt een meerwaarde betekenen aan ons festivallandschap. Nu met die vijver dat ze hebben opengezet heeft het zeker en vast zijn charme. (Mede door de capaciteit) Het was er echt aangenaam vertoeven. Nergens moeten aanschuiven of wat dan ook. Er mag van mij zeker wat tegengewicht komen op rock werchter en zijn nevenprojecten. Op live is live had ik alleszins niet het gevoel dat ik een geldkoe was voor het festival en dat geeft werchter mij altijd.
Nuja, er heerst toch al langer de tendens dat de versnippering te groot is? Kijk ook naar Core festival, of dat Hear Hear die ze in Kiewit uit de grond wilden stappen. Werchter Encore flopte al helemaal. Er is gewoon te veel. Iedereen wil een deel van de koek, waardoor de koek overal wel erg flets wordt. (Heb het an sich ook helemaal niet over of dit festival charmant was of niet hoor. Vond die korte wachtrijen en het mooie terrein ook wel leuk.)

Qua geldkoe: Live Is Live is een pak duurder dan RW hoor. Voor wat je krijgt toch. En voor wat je moet betalen op het terrein. En er is ook al genoeg gesproken over de keuze voor een voorvak en die VIP tickets.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en yannickd

jarne

Support act
14 feb 2013
1.029
352
Ik heb net het gevoel dat Live is Live net meer in ons zakken (probeert) te zitten.

Veel duurdere pinten, eten is ook niet echt goedkoper en dan nog extra betalen voor frontstage en tribune.
Eten op live is live is toch veel goedkoper, en veeel beter
Easy vergelijking:
Op graspop een halve pizza (matige kwaliteit) 12 euro
Op live is live een hele pizza (goeie kwaliteit) 12 euro

Drinken is idd een halve euro duurder
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket en prettyvisitor

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
894
811
Maar The National zonder twijfel wel. Als Live Is Live niet had bestaan, dan stonden die 100% zeker op RW.
Ik vind the national duizend keer meer passen op dit festival dan op werchter. En dat heb ik bv ook met een slowdive en pj harvey. Zouden perfecte namen zijn in deze setting.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.246
1.790
Als ze op Werchter hadden gestaan, was dat met een set van maximum 70 minuten om 21 u op main. Dan prefereer ik die twee uur als headliner wel op het veel kleinere Live /S Live.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.132
2.325
Eten op live is live is toch veel goedkoper, en veeel beter
Easy vergelijking:
Op graspop een halve pizza (matige kwaliteit) 12 euro
Op live is live een hele pizza (goeie kwaliteit) 12 euro

Drinken is idd een halve euro duurder
Kwaliteit inderdaad een pak beter, zijn ook foodtrucks ipv een catering.

En inderdaad, hier en daar kreeg je verbazend veel voor wat je gaf maar elders was het weer belachelijk duur voor de hoeveelheid dat je op je bord kreeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.726
3.564
Nuja, er heerst toch al langer de tendens dat de versnippering te groot is? Kijk ook naar Core festival, of dat Hear Hear die ze in Kiewit uit de grond wilden stappen. Werchter Encore flopte al helemaal. Er is gewoon te veel. Iedereen wil een deel van de koek, waardoor de koek overal wel erg flets wordt. (Heb het an sich ook helemaal niet over of dit festival charmant was of niet hoor. Vond die korte wachtrijen en het mooie terrein ook wel leuk.)

Qua geldkoe: Live Is Live is een pak duurder dan RW hoor. Voor wat je krijgt toch. En voor wat je moet betalen op het terrein. En er is ook al genoeg gesproken over de keuze voor een voorvak en die VIP tickets.
Geef mij dan toch maar het wél slagen van dit soort concept van niet-livenation dan alle versnippering die Livenation zelf probeerde creëren.
Geloof maar niet dat ze op Werchter de waarde plots x5 boeken, het verleden heeft uitgewezen dat ze dat dan evengoed uitsmeren over meerdere events. Een beetje concurrentie in die wereld is absoluut gewenst.
Dat je voor dezelfde bands meer betaalt op een kleiner concept lijkt me ook de logica zelve, the National boeken voor 20.000 mensen is natuurlijk niet hetzelfde als the National boeken voor 88.000 mensen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en koekroeck

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.372
9.109
Ik vind the national duizend keer meer passen op dit festival dan op werchter. En dat heb ik bv ook met een slowdive en pj harvey. Zouden perfecte namen zijn in deze setting.
We beg to differ dan. PJ Harvey op RW blijft een van mijn beste concertervaringen ooit. Wordt echt moeilijk te toppen vrees ik, en al zeker hier met dit aperopubliek.

Als je dat soort namen uit de lineup van RW haalt, haal je toch het beste van hun lineup eruit?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.372
9.109
Liefst van al minder versnippering en de mooiste namen op 1 festival, maar dat gaat idd niet gebeuren zoals @nikita zegt, dus dan heb ik liever wat tegengas van niet-livenation
Oke, maar hopelijk dan voortaan niet met namen die ik graag wil zien. Want een ticket voor én RW én LiL kopen wordt wel een dure bedoening.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken