Graspop Metal Meeting 2023

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Dan speelt Gojira hun show in het licht, terwijl ze headliner zijn. En dat neemt voor mij toch een hoop plezier weg, omdat een show van Gojira in het donker iets is waar ik me juist enorm op zou verheugen met hun licht- en pyroshow.
Honestly, this is one of the things I'm most looking forward to in 2023. I've seen Gojira a bunch of times but a full-blown festival headline set at night? oh boy, that would be something else entirely.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Honestly, this is one of the things I'm most looking forward to in 2023. I've seen Gojira a bunch of times but a full-blown festival headline set at night? oh boy, that would be something else entirely.
precies! Daar verheug ik me ook enorm op. Erg fijne manier om de dag mee af te sluiten.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Maar zou je dan liever Gojira in het licht willen zien tussen 50-plussers met hun handen gekruist (see what I did there?), of in 't donker voor een wervelend feestje met gelijkgestemden?
Ja goede vraag. Ik hoop in ieder geval dat GNR gewoon 2,5 uur speelt net als op Hellfest, dan valt het allemaal wel mee.
dan een leuke band in de marquee om vervolgens de tweede helft van de GNR show te kijken. Vervolgens ghost/gojira. dat zou mijn best case scenario zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en jonasvh

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844

Ze hebben wel een zeer uitgebreide discografie met genoeg hits om her en der er nog één tussen te steken, natuurlijk.
Maar ze zijn wel stacked in het laatste uur vind ik. Setlist is van hun recent(st)e show in Australië, eergisteren.
Dan hebben ze al een zeer uitgebreide discografie, en dan gaan ze er ook nog eens covers tussen steken van Wings, The Stooges, AC/DC, Jimmy Webb (naast het nummer van Bob Dylan wat ze zich hebben toegeëigend uiteraard)... 😒
Als ze die al eens zouden weglaten, dat scheelt alweer een half uur ofzo..
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Dan hebben ze al een zeer uitgebreide discografie, en dan gaan ze er ook nog eens covers tussen steken van Wings, The Stooges, AC/DC, Jimmy Webb (naast het nummer van Bob Dylan wat ze zich hebben toegeëigend uiteraard)... 😒
Als ze die al eens zouden weglaten, dat scheelt alweer een half uur ofzo..
dit was de setlist op Hellfest, die duurde 2,5 uur en had nog steeds al die covers erin. Wel heel bijzonder inderdaad als je zo veel albums hebt
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik ben er nog niet zo heel erg zeker van dat Ghost de dag zal afsluiten.
Er stond wel iets van 'met een nachtzoen bedwaarts sturen' in de aankondiging, maar zo stellig vind ik dat nog niet.
"Met het nieuwe ‘Impera’ op zak zijn ze nu klaar om ons na een topfestivaldag met een nachtzoen bedwaarts te sturen."

Dat kan m.i. twee dingen betekenen:
1. Ghost is de laatste band op de donderdag.
2. Graspop weet nu al dat de ontbrekende headliner op donderdag zo saai is dat iedereen in slaap valt, cq voortijdig z'n tent opzoekt.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Dit werkt niet echt toch? geloof niet dat ze alle hits spelen in het laatste uur of wel?
Nee, dat doen ze niet. Vind ik toch niet alleszins, Estranged 🥰

2018 (32 nummers!)en 2012 (29 nummers!) en 2006 (16 nummers en 2 uur te laat begonnen ofzo)

De enige cover die van mij in de setlist mag bljiven is Slither, en da's maar een halve cover :)
Al de rest, schrappen maar en we zitten aan 2 uur max.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Pfoe, stel je voor, Kiss op vrijdag en Gnr op donderdag. Dat worden zware afwegingen. Al helemaal als Kiss de donderdag ervoor in Nederland staat…
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
116
374
Leuk om GnR eens gezien te hebben, maar 30 liedjes vind ik echt wel te veel. Dan heb je ook nog bands die ocharm maar 7-8 liedjes mogen spelen :(

Ik hoop dat er naast GnR en Kiss nog een andere 'moderne' sub/headliner komt alhoewel is de line-up in het algemeen al wel verjongend :)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
het lijkt er toch meer en meer op te lijken dat beide guns n roses en kiss de headliners zullen worden
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken