Graspop Metal Meeting 2025

om even in te pikken, voor mij is die vrijdag waarschijnlijk :
Death poet society, The Ghost inside, FIR , Skillet als must see
Tremonti, Nova Twins, Glory hammer als ik er zin in heb
slipknot opzich ook, maar het feit dat ze hun album integraal spelen maakt het voor mij dan weer minder, en haak ik waarschijnlijk af
Slipknot zal hun Selftitled album gedeeltelijk spelen. Afgewisseld met hits van andere albums. Anders dus als de afgelopen tour. Als je het mij vraagt een stuk beter voor op festivals.

melodeath staat voor melodic death metal
dat dat niet je ding is kan natuurlijk :)
wat is je lijstje qua must sees voor de vrijdag?

Dit ongeveer :D

must seeIron MaidenSkilletStarsetNothing More
Alestorm(indien shinedown of rise against)Eisbrecher
Beast in Black hoop op BFMV
dagvullingOrbit CultureSlipknotKornPriest
Motionless in WhiteMyles Kennedy
Tremonti
eens meepikkenParadise lostPeyton ParrishApocalyptica
Bad wolves

• Leuk
Waarderingen: Heyaneihad en Nietje
high expectations for Savatage too BUT... I'm a little scared, Savatage without Jon Oliva is hard for me... I've never been a fan of Zach Stevens and this version of Savatage (the one from the last albums) doesn't include any original members anymore (even though Johnny Lee Middleton has been there for so long...). I'm still looking forward to it, but I think it won't match the performances of Jon Oliva's Pain that we saw at GMM!😉
We share the same fear about it, Jon is unmatched, one of the best singers I have ever heard.
I do believe we will see him on screen or something like that during the show (hurray for technology).
Either way current line up is still awesome with Chris Caffrey and Al Pitrelli on guitar duties and i peronnaly like Zach.. I think our fear will evaporate 😎

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Steph85 en Jamel
Dan ben je vooral op het foute festival lijkt me
Als je niet graag pizza hawai, tagliata de manzo of van dat gefrituurd ijs eet moet je maar niet naar de italiaan gaan, zoiets?

Zeg me gerust waar ik vb vorig jaar EC en Avantasia of BMTH, A7X, Architects, I9K en Steel panther op 2dagen moest gaan zoeken.
of dit jaar Skillet en Slipknot of Startset en mogelijk Bfmv.

Als je niet graag pizza hawai, tagliata de manzo of van dat gefrituurd ijs eet moet je maar niet naar de italiaan gaan, zoiets?

Zeg me gerust waar ik vb vorig jaar EC en Avantasia of BMTH, A7X, Architects, I9K en Steel panther op 2dagen moest gaan zoeken.
of dit jaar Skillet en Slipknot of Startset en mogelijk Bfmv.
Met Jera on Air kom je onironisch een heel eind in de buurt. ;)

Mocht het toch Amon Amarth worden, dan hoop ik wel dat ze wat meer drive tonen dan op Alcatraz 2024. Toen stonden ze precies op automatische piloot te spelen.
Nu, het blijft Amon Amarth, dus ik kan nu niet zeggen dat het slecht was. Maar persoonlijk een tegenvaller omdat dat net een headliner was waar m'n kameraad en ik erg naar uitkeken.

Een top in willekeurige volgorde
De prijs van foute verrassing gaat naar pendulum
De prijs van floorgasm (staat in het woordenboek) gaat naar nightwish (voorlaatste keer)
De prijs van wa was dat? gaat naar de laatste zael & ardor
De prijs van de beste oerdegelijke band gaat naar heilung
De prijs van ode aan mijn favoriete artiest gaat naar devin townsend laatste keer
De prijs van ode aan mijn favoriete band met festileaks meeting gaat naar ne obliviscaris
(volgende keer iets meer van de boxen weg aub)

Oh btw en vandaag is de dag!

PS honoroble mentions: - zeehond hundudundun gaat naar volbeat (i like it)
_________________________ - ratatatatata gaat naar babymetal
Ow ja, hoe kan ik Devin nou vergeten in mijn eigen lijstje.

En ik heb nog wel kaarten voor over anderhalve week in Groningen (met zijn rockopera The Moth).😬:D

Zie net dat Pentagram op 9 juli naar 013 komt. Kan de volledige tour niet zo snel vinden dus geen idee of ze in juni beschikbaar zijn en of ze al in België staan, maar zou t wel een leuke band vinden om een X te zien. Zeker na de Memes die ik online over hun heb gezien

• Haha
Waarderingen: El_Leipo
Mocht het toch Amon Amarth worden, dan hoop ik wel dat ze wat meer drive tonen dan op Alcatraz 2024. Toen stonden ze precies op automatische piloot te spelen.
Nu, het blijft Amon Amarth, dus ik kan nu niet zeggen dat het slecht was. Maar persoonlijk een tegenvaller omdat dat net een headliner was waar m'n kameraad en ik erg naar uitkeken.
Dit vind ik ook heel erg van Amon Amarth. Heb ze eens 2x in een tour gezien. De eerste passage vond ik echt zeer sterk, maar de tweede was behoorlijk tam.

Doorgaans knallen ze 4 tot 6 shows per week in een tour en dat helpt aan het einde van de rit niet echt mee met hun energielevel.

Als dit een festival exclusive set kan worden, zonder al te veel zaalshows eromheen, dan verwacht ik wel echt een zeer sterke headline set.

Users who are viewing this thread