Graspop Metal Meeting 2025

Ow ja, hoe kan ik Devin nou vergeten in mijn eigen lijstje.

En ik heb nog wel kaarten voor over anderhalve week in Groningen (met zijn rockopera The Moth).😬:D
Ik wil wel graag gaan. Moet alleen tot daar zien te geraken en een vertrouwbaar iemand mee te krijgen. Weet niet of je ook gaat.

Mocht het toch Amon Amarth worden, dan hoop ik wel dat ze wat meer drive tonen dan op Alcatraz 2024. Toen stonden ze precies op automatische piloot te spelen.
Nu, het blijft Amon Amarth, dus ik kan nu niet zeggen dat het slecht was. Maar persoonlijk een tegenvaller omdat dat net een headliner was waar m'n kameraad en ik erg naar uitkeken.
Vond ze in 2022 ook sterker in de AFAS dan op Graspop 23. Kwam op Graspop toch iets te veel als een kunstje / herhaling over.

Miljaar die top 3 is eigenlijk niet te doen. Was al bijna vergeten:

Macabre 2001 (volledige tent die Zoooooooooodiaaaaaaaac meeschreeuwt, plus alle geniale Dahmer songs incl. stevige moshpits)

Strapping Young Lad/Devin Townsend 2001 (setlist met vooral SYL nummers)

At The Gates 2008 (ik had ze nog nooit gezien en dit was, toen de bedoeling toch, een eenmalige reünie - alle Slaughter Of The Soul nummers meegebruld, net als de rest vd tent)

The Dillinger Escape Plan 2004 (Greg Puciato die herhaaldelijk via trussen omhoog klom en zich in het publiek liet storten, één van de meest intense shows waar ik bij ben geweest)

Zie net dat Pentagram op 9 juli naar 013 komt. Kan de volledige tour niet zo snel vinden dus geen idee of ze in juni beschikbaar zijn en of ze al in België staan, maar zou t wel een leuke band vinden om een X te zien. Zeker na de Memes die ik online over hun heb gezien
Pentagram playing Friday at Hellfest and Saturday at "der Detze Rockt" in germany.
So I don't see in the line up poster a good spot for the on thursday or Sunday

Ik wil wel graag gaan. Moet alleen tot daar zien te geraken en een vertrouwbaar iemand mee te krijgen. Weet niet of je ook gaat.
Ik was zeker van plan te gaan hoor! Ik had Devin in mijn Graspoptoplijstjes moeten zetten, dat was waar ik op doelde.
Heb je zelf kaarten?

*edit: oeps. wel een beetje slowchat dit :)*

Mocht het toch Amon Amarth worden, dan hoop ik wel dat ze wat meer drive tonen dan op Alcatraz 2024. Toen stonden ze precies op automatische piloot te spelen.
Nu, het blijft Amon Amarth, dus ik kan nu niet zeggen dat het slecht was. Maar persoonlijk een tegenvaller omdat dat net een headliner was waar m'n kameraad en ik erg naar uitkeken.
Welke editie van alcatraz was amon amarth ook weer de heetste vuurshow ooit? Net voor covid denk ik. Als co-headliner.

Amon amarth, is dat niet meer marquee materiaal?

Zou ne serieuze tegenvaller zijn voor mijne vrijdag alvast
Amon amarth zou een super headline band kunnen zijn, de nodige showelementen en podiumaankleding is geen probleem en de nrs hebben ze ook wel om de wei mee te krijgen en toch ook een soort van publiekslieveling. En erna nog slipknot zou wel eens een heel sterk headline duo kunnen worden.

Welke editie van alcatraz was amon amarth ook weer de heetste vuurshow ooit? Net voor covid denk ik. Als co-headliner.
Denk dat je 2017 bedoelt, dan? Toen was Amon Amarth een deel van een formidabele Alcatraz line-up, met o.a. Trivium, Doro, zijzelf én Korn op de affiche. Nog steeds één van de prachtigste prison stage avonden die we toen hadden.

Tevens ook de allereerste keer dat ik ze toen live zag, toen vond ik ze érg sterk.

Met het risico om de Amon Amarth fans te beledigen... maar zou Amon Amarth als "exclusive" headliner echt zo sterk zijn? Ben zelf eerder van mening dat een "exclusive" show enkel bijzonder is wanneer het een band is die niet (bij wijze van spreken) elk jaar de ronde doet. Zo vind ik Sabaton als exclusive op euh, waar ze ook staan, ook niet zo'n bijzondere boeking. Volgend jaar zullen ze wel weer op alle andere festivals staan.

Vond ze in 2022 ook sterker in de AFAS dan op Graspop 23. Kwam op Graspop toch iets te veel als een kunstje / herhaling over.
Ja, een nadeel van Amon Amarth is (imo) dat ze best repetitief zijn. Heb ze inmiddels al 5x gezien sinds 2017 en ik vind niet dat er per se veel veranderd is aan de liveshow t.o.v. 8 jaar geleden, op het roeien na dan.

Het merendeel van hun setlist is wel te voorspellen en hun showelementen zijn telkens identiek. Als je ze dus al eens live zag, heb je de komende 2/3 jaren erna de trucen van de foor wel gezien.

Desalniettemin zou ik Amon Amarth nog altijd een leuke headliner vinden, hoor. Ben nog steeds fan van hun discografie en ik was vorig jaar érg blij om "Under the Northern Star" live te horen.

Met het risico om de Amon Amarth fans te beledigen... maar zou Amon Amarth als "exclusive" headliner echt zo sterk zijn? Ben zelf eerder van mening dat een "exclusive" show enkel bijzonder is wanneer het een band is die niet (bij wijze van spreken) elk jaar de ronde doet. Zo vind ik Sabaton als exclusive op euh, waar ze ook staan, ook niet zo'n bijzondere boeking. Volgend jaar zullen ze wel weer op alle andere festivals staan.
Het gaat hier om een soort derde headliner naast Falling in reverse en Slipknot, het is niet alsof ze op zoek zijn naar een headliner die een dag kan dragen.
Falling in reverse > Amon Amarth > Slipknot is gewoon een sterke combi ook als Amon Amarth niet exclusief is. FiR is op bijvoorbeeld Hellfest gewoon headliner.

Dat is dan hetzelfde als BMTH op Rock Am Ring en Rock Im Park. Dat zijn ook exclusieve festival shows maar ze stonden vorig jaar reeds op alle Europese festivals. Van mij mag zo een losse show best exclusief genoemd worden. Maar meestal doet Graspop daar niet aan mee. Toen Machine Head in 2023 slechts één Europees festival deed, heeft Graspop nooit "de dikke nek gehad" om dit als een exclusieve show aan te kondigen dat ik me goed herinner (stond in elk geval zo niet op de poster). Er zijn daar in tegen andere festivals (en echt waar, ik bedoel het niet offensive ofzo, ik probeer het zo vriendelijk mogelijk te zeggen, want ik weet dat die organisator meeleest. Ik was trouwens vorig jaar zelf een dag op dat festival) die way too far gaan met het aankondigen van exclusieve festivals en dan heb ik het over onder andere Pitfest waar een show van Heideroosjes werd aangekondigd als een exclusieve oost-Nederlandse festivalshow :cautious:

Maar even, iedereen denkt dat het een exclusieve Europese mainland show wordt. Maar even goed komen er nog wat shows in pakweg Amsterdam, Hamburg, Praag, ... bij in zalen. Tussen 20 juni en 3 juli kunnen ze perfect in ware System Of A Down een twee weken durende Europese tour doen. (3 en 6 juli zitten ze in UK). Ik kan me niet echt festivals bedenken denk ik waarvan de line up nog niet compleet is

Users who are viewing this thread