Dat is dan hetzelfde als BMTH op Rock Am Ring en Rock Im Park. Dat zijn ook exclusieve festival shows maar ze stonden vorig jaar reeds op alle Europese festivals. Van mij mag zo een losse show best exclusief genoemd worden. Maar meestal doet Graspop daar niet aan mee. Toen Machine Head in 2023 slechts één Europees festival deed, heeft Graspop nooit "de dikke nek gehad" om dit als een exclusieve show aan te kondigen dat ik me goed herinner (stond in elk geval zo niet op de poster). Er zijn daar in tegen andere festivals (en echt waar, ik bedoel het niet offensive ofzo, ik probeer het zo vriendelijk mogelijk te zeggen, want ik weet dat die organisator meeleest. Ik was trouwens vorig jaar zelf een dag op dat festival) die way too far gaan met het aankondigen van exclusieve festivals en dan heb ik het over onder andere Pitfest waar een show van Heideroosjes werd aangekondigd als een exclusieve oost-Nederlandse festivalshow
Maar even, iedereen denkt dat het een exclusieve Europese mainland show wordt. Maar even goed komen er nog wat shows in pakweg Amsterdam, Hamburg, Praag, ... bij in zalen. Tussen 20 juni en 3 juli kunnen ze perfect in ware System Of A Down een twee weken durende Europese tour doen. (3 en 6 juli zitten ze in UK). Ik kan me niet echt festivals bedenken denk ik waarvan de line up nog niet compleet is