Graspop Metal Meeting 2025

Zie net dat Pentagram op 9 juli naar 013 komt. Kan de volledige tour niet zo snel vinden dus geen idee of ze in juni beschikbaar zijn en of ze al in België staan, maar zou t wel een leuke band vinden om een X te zien. Zeker na de Memes die ik online over hun heb gezien
Ken de band van naam, niet van muziek - dus geen idee van populariteit - maar dat die mens momenteel bij het populairste reel/meme materiaal hoort zou ze wel wat plaatsen kunnen doen stijgen op een affiche 😄

Dat is dan hetzelfde als BMTH op Rock Am Ring en Rock Im Park. Dat zijn ook exclusieve festival shows maar ze stonden vorig jaar reeds op alle Europese festivals. Van mij mag zo een losse show best exclusief genoemd worden. Maar meestal doet Graspop daar niet aan mee. Toen Machine Head in 2023 slechts één Europees festival deed, heeft Graspop nooit "de dikke nek gehad" om dit als een exclusieve show aan te kondigen dat ik me goed herinner (stond in elk geval zo niet op de poster). Er zijn daar in tegen andere festivals (en echt waar, ik bedoel het niet offensive ofzo, ik probeer het zo vriendelijk mogelijk te zeggen, want ik weet dat die organisator meeleest. Ik was trouwens vorig jaar zelf een dag op dat festival) die way too far gaan met het aankondigen van exclusieve festivals en dan heb ik het over onder andere Pitfest waar een show van Heideroosjes werd aangekondigd als een exclusieve oost-Nederlandse festivalshow :cautious:

Maar even, iedereen denkt dat het een exclusieve Europese mainland show wordt. Maar even goed komen er nog wat shows in pakweg Amsterdam, Hamburg, Praag, ... bij in zalen. Tussen 20 juni en 3 juli kunnen ze perfect in ware System Of A Down een twee weken durende Europese tour doen. (3 en 6 juli zitten ze in UK). Ik kan me niet echt festivals bedenken denk ik waarvan de line up nog niet compleet is
Helemaal mee eens, ze gebruiken/misbruiken "exclusive" tegenwoordig zo vaak.

Kijk naar die headline show van Heilung in maastricht die ze ophemelen tot de laatste show in de benelux voor dat ze een pauze nemen, om dan nog geen paar maand later een show aan te kondigen op werchter.

"Their upcoming show, 𝘈𝘯𝘥𝘢 𝘍𝘢𝘳𝘥𝘩𝘢: 𝘌𝘯𝘥 𝘰𝘧 𝘢 𝘑𝘰𝘶𝘳𝘯𝘦𝘺, will be your last chance to see Heilung live before they take an extended break after years of intense touring. This is the only show they’ll perform in the Benelux, and we’re honored to host them in Maastricht on Friday, June 6th."

oops toch niet..., tja exclusief headlinershow misschien?

Met het risico om de Amon Amarth fans te beledigen... maar zou Amon Amarth als "exclusive" headliner echt zo sterk zijn? Ben zelf eerder van mening dat een "exclusive" show enkel bijzonder is wanneer het een band is die niet (bij wijze van spreken) elk jaar de ronde doet. Zo vind ik Sabaton als exclusive op euh, waar ze ook staan, ook niet zo'n bijzondere boeking. Volgend jaar zullen ze wel weer op alle andere festivals staan.
I agree wholeheartedly. Amon Amarth put on a decent show, that's for sure. However, most people have just seen them countless times, especially in recent years. Because of that, I don't think they are quite ready to make the jump to North Stage headliner. If they were to get that position in 2027 or something, after taking some time off, I'd be more enthusiastic about such a headline show. As it stands right now, I would just find it a very boring booking.

Ken de band van naam, niet van muziek - dus geen idee van populariteit - maar dat die mens momenteel bij het populairste reel/meme materiaal hoort zou ze wel wat plaatsen kunnen doen stijgen op een affiche 😄
Als je Doom metal kunt waarderen, zou ik ze zeker eens opzoeken. Ik vind het super vette muziek en live zijn zo'n bands altijd wel strak.
Gaan sinds de jaren '70 al mee en worden gezien als een van de pioniers van dat genre. Maar het is niet voor iedereen. Doom is wel een tak van metal wat niet elke fan kan waarderen. Sign of the Wolf is een goede om ze eens te ontdekken!

Problem with Hurricane & Sout side - they shift headliners between friday and sunday.. if they have the name, I'm not sure they will do Graspop on saturday, or they have to play 3 days in a row :(?
That doesn't seem to be a big problem for most bands that we are talking about. BMTH had the exact same routing in 2024. It's a pretty common occurance.

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Ik denk dat meer dan 90% van de bands geen enkel probleem heeft met 3 of 4 dagen achter elkaar spelen.

Het zijn voornamelijk de oude bands die rustdagen willen hebben, of bands met een gigantische productie die het niet lukt om 3 dagen achter elkaar te spelen. Zeker 2 shows in Duitsland en een show in België in 3 dagen tijd is gemakkelijk te doen. Hurricane/southside hebben ieder jaar wel wat overlap met Graspop. (overlap is wel beperkt maar dat komt meer door de genres waarin de festivals boeken, we hebben het over een festival dat vorig jaar Ed Sheeran boekte bv) Daarnaast zijn er ook ieder jaar een hoop bands die Copenhell, Hellfest en Graspop doen drie dagen achter elkaar.

Als bijvoorbeeld Slipknot met een gigantische productie het lukt om Copenhell, Hellfest en Graspop drie dagen achter elkaar te spelen, dan lukt het een kleinere band als Rise Against of Shinedown ook wel om drie dagen achter elkaar in België/Duitsland te spelen zonder problemen.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Ze kunnen die eventueel boeken als vervanger voor flogging Molly vrijdag? Maar anders vrees ik ervoor inderdaad
nee die band kan je inmiddels gewoon afschrijven, zijn te groot voor de jupiler stage
waren vorige keer dat ze er stonden al mainstage sub

baal er wel van, had ze graag eens gezien, toch wel erg jammer dat ze hun europese tour toch nog een week verlengen en dat Graspop ze niet heeft

• Verdrietig
Waarderingen: Yentel De Buyser
Ik blijf gewoon bij mijn voorspelling van gisteren, the prodigy nu nog aankondigen zou wel heel random zijn

Vrijdag north headliner: Amon Amarth (wellicht als festival exclusive ofso)
Zaterdag sub 1: BFMV (staat voor mij vast met 99.99% zekerheid)
Zaterdag sub 2: Shinedown/Rise Against/Saxon (allemaal kanshebbers die wat mij betreft een stuk lagere kans hebben als BMFV maar wel mogelijk zijn)

Die onderste sub positie blijft wel de vraag want Shinedown/Saxon is ook niet heel waarschijnlijk. Ben benieuwd hoe die zaterdag er uiteindelijk uit gaat zien.

Users who are viewing this thread