Graspop Metal Meeting 2025

Sum41 verkoopt sowieso meer tickets in België dan rise against. Sum41 laatste keer uitverkochte ING arena, Ra had 2/3e gevuld vorst nationaal
Tja, maar dat had volgens mij ook meer te maken met hun afscheid, ookal enkele keren sum41 in kleinere zalen gezien. Zijn natuurlijk altijd iets commercieler geweest. Als SUM41 op jupiler past, kan RA dat zeker en vast wel.
Op pukkelpop was de marquee trouwens erg druk, maar in vorst was het inderdaad een rustige bedoeling.
Ik heb ze afgelopen jaar op Wacken als headliner gezien. Dit is zeker een headliner. Zitten nu ongeveer op het zelfde niveau als Gojira in mijn ogen. Goede show, altijd strak en een grote naam binnen de huidige metal scene. Die zijn sowieso headliner waardig!
Headliner sowieso, maar als hoofdafsluiter mis ik toch net iets voor graspop, ik kan er mijn vinger net niet opleggen. Wat extra show/visuals gehalte?
Beetje als eerder vermoed, momenteel weinig verschil met hun shows de afgelopen 2-5 jaar.

En hoe zien jullie juist zoveel kans voor hen? Ik zie dat hun tour momenteel pas in Juli begint? Lijkt me sterk dat ze graspop komen doen om dan 2 weken stil te liggen en opnieuw te beginnen?
Meerdere redenen:

- Onze goeie bron (Jimmy) had al gezegd dat we geen al te grote naam meer hoeven te verwachten voor de laatste HL, (was toen in de context van de discussie tussen Disturbed/Volbeat) (Dus op basis hiervan zouden we SOAD heel zeker kunnen uitsluiten)

- De 'Logische' headliner (The prodigy) had al veel langer aangekondigd kunnen zijn wat sterk doet uitschijnen dat er toch iets is misgelopen met die boeking

- De andere kleinere bands zijn hoogstwaarschijnlijk te klein om boven FIR te belanden (BFMV, Sepultura, Saxon, etc)

- Rise against is net weggevallen

- Amon amarth is komen bovendrijven als optie

If we get Amon Amarth (which I probably wouldn't watch), I'll look on the bright side:

- I can watch Opeth
- One less subpar headliner for 2026

In all honesty, I got more than enough stuff to watch this year. Other than Powerwolf and potentially Amon Amarth, I'm interested in all the other headliners. That's pretty damn good. For 2026 I am already expecting bands like Sabaton, Within Temptation and Volbeat, which I am not too fond of. If we also get Amon Amarth as a headliner next year, that would be pretty mediocre for my taste in rock music. Therefore, let's get it out of the way sooner rather than later.

• Leuk
Waarderingen: Elf
Meerdere redenen:

- Onze goeie bron (Jimmy) had al gezegd dat we geen al te grote naam meer hoeven te verwachten voor de laatste HL, (was toen in de context van de discussie tussen Disturbed/Volbeat) (Dus op basis hiervan zouden we SOAD heel zeker kunnen uitsluiten)

- De 'Logische' headliner (The prodigy) had al veel langer aangekondigd kunnen zijn wat sterk doet uitschijnen dat er toch iets is misgelopen met die boeking

- De andere kleinere bands zijn hoogstwaarschijnlijk te klein om boven FIR te belanden (BFMV, Sepultura, Saxon, etc)

- Rise against is net weggevallen

- Amon amarth is komen bovendrijven als optie

Of gewoon omdat @MarcoReusel het zegt op basis van potentiële insider info. Niet de persoon om er een grapje over te maken, schat ik zo in

Maar de reden dat we amon amarth vermoeden is toch op basis van die UK-shows?
Is het dan ook niet mogelijk dat we evt Anthrax erbij krijgen als subheadliner?
Blijft toch vreemd dat er niet meer bands van ozzy zijn concert/slayer hun exclusieve tour kiezen om hun tour uit te breiden, als ze dan toch reeds de oversteek moeten maken. (edit: natuurlijk bij slayer hebben we al reeds mastodon en hatebreed.)

Zoals Koekdoos hierboven vermelde ging het om een leak van Marcoreusel waardoor we amon amarth verwachten, dus dat had niets met die UK shows te maken

Volgens hem zullen we deze week meer weten dus ik ben benieuwd

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
If we get Amon Amarth (which I probably wouldn't watch), I'll look on the bright side:

- I can watch Opeth
- One less subpar headliner for 2026

In all honesty, I got more than enough stuff to watch this year. Other than Powerwolf and potentially Amon Amarth, I'm interested in all the other headliners. That's pretty damn good. For 2026 I am already expecting bands like Sabaton, Within Temptation and Volbeat, which I am not too fond of. If we also get Amon Amarth as a headliner next year, that would be pretty mediocre for my taste in rock music. Therefore, let's get it out of the way sooner rather than later.
I don't mind those kind of bands, but i personally don't have the feeling they are on the main headliner level. Can't compare a sabaton, within temptation to a GnR, Ozzy, Black Sabbath or even to a SOAD, Rammstein etc. Ofcourse these type of OG's are slowly fading, will eventually stop playing. But those so called "new" main headliners just don't give me the same feeling yet. Neither musically or spectacle wise.

It's been the same with inflames a few years ago. I would have loved to see In flames closing off the mainstages..., just a little too late... As they peaked way earlier in their discography

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
En hoe zien jullie juist zoveel kans voor hen? Ik zie dat hun tour momenteel pas in Juli begint? Lijkt me sterk dat ze graspop komen doen om dan 2 weken stil te liggen en opnieuw te beginnen?
Is een Zweedse band, dus op zich hoeft daar niks vreems aan te zijn. Al gok ik ook eerder op een twee weken tour er aan plakken.

Maar het kan natuurlijk ook nog steeds iets totaal anders zijn dan Amon Amarth eh!

Blijft toch vreemd dat er niet meer bands van ozzy zijn concert/slayer hun exclusieve tour kiezen om hun tour uit te breiden, als ze dan toch reeds de oversteek moeten maken. (edit: natuurlijk bij slayer hebben we al reeds mastodon en hatebreed.)
Neen, we vermoeden dat op basis van inside information die hier gedeeld is geweest

Ik zie al diverse mensen schrijven dat vandaag namen komen. Is dat hoop? Een onderbuikgevoel? Of zit er meer achter?

I don't mind those kind of bands, but i personally don't have the feeling they are on the main headliner level. Can't compare a sabaton, within temptation to a GnR, Ozzy, Black Sabbath or even to a SOAD, Rammstein etc. Ofcourse these type of OG's are slowly fading, will eventually stop playing. But those so called "new" main headliners just don't give me the same feeling yet. Neither musically or spectacle wise.
I agree. There's a few exceptions for me personally. Gojira and Bring Me The Horizon have delivered some of my favorite Graspop headlines in recent years. I could also see Ghost delivering a worthy headline set that "feels" like a headline show. But I totally see your perspective.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Is een Zweedse band, dus op zich hoeft daar niks vreems aan te zijn. Al gok ik ook eerder op een twee weken tour er aan plakken.

Maar het kan natuurlijk ook nog steeds iets totaal anders zijn dan Amon Amarth eh!

Neen, we vermoeden dat op basis van inside information die hier gedeeld is geweest
Shit, gemist dan :( rond welke pagina ongv?

I agree. There's a few exceptions for me personally. Gojira and Bring Me The Horizon have delivered some of my favorite Graspop headlines in recent years. I could also see Ghost delivering a worthy headline set that "feels" like a headline show. But I totally see your perspective.
Totally agree on the bands you mentioned, those are indeed in my opinion the more worthy Main headliners. They have proven themselves on a musical scale, record sales and have found the perfect mix of a strong set-list and a huge show. I do love sabaton though, but they are a bit too niche imo to be deserving that spot, though they're quite close.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo

Users who are viewing this thread