Graspop Metal Meeting 2025

Zou ik een dubbel gevoel over hebben, zou namelijk een luxeprobleem zijn! Prodigy zou dan clashen met Opeth. Zou nu denk ik voor Prodigy gaan maar zoals gezegd dubbel gevoel. Mocht het toch Amon Amarth worden, zou de keuze voor Opeth makkelijker zijn.

BFMV op zaterdag zou dan clashen met Starset of Dragonforce, afhankelijk van welke main spot. Ook lastig maar zou dan toch voor BFMV gaan denk ik.
Dat dubbele gevoel begrijp ik goed. Al clasht Opeth nu niet al met Dethklok?

Ik vind het zo mooi dat we al over clashes praten terwijl we de tijden niet eens weten
Klopt, maar op basis van de poster heb je de stage indeling en volgorde al. Als je dan de afgelopen edities er op na slaat met de tijden per stage, kom je tot een grove timetable die best wel hout snijdt. Vandaar een voorziene potentiële clash tussen de TBA North HL op vrijdag en Opeth en mogelijk Dethklok en Opeth.

Ik vind het zo mooi dat we al over clashes praten terwijl we de tijden niet eens weten
Grotendeels is dat wel te gokken op basis van timetables van vorige jaren en de huidige poster. Maar blijft natuurlijk lastig want niemand weet of die +2 acts op de northstage op zaterdag bv nog voor of na Kittie gaan staan. Ik ga er in elk geval niet van uit dat de subheadliner al tot die 2 behoord en er dus in totaal nog 3 bands voor die dag op die stage bijkomen, anders zijn er maar 4 bands

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en festivalryo
Ja maar er is genoeg wat je al kunt raden. Er word vooral gepraat over de vrijdagavond. Gezien dat (onderandere in mijn ogen) de sterkste avond is qua afsluiters, je kunt niet alle afsluiters gaan zien, dus dat zijn de echte clashes die we al weten. Alleen niet welke met elkaar

Is er dan al een timetable gemaakt die het meeste hout snijd ?
ik kijk er eigenlijk nooit naar op die site maar word nu wel nieuwsgierig

Is er dan al een timetable gemaakt die het meeste hout snijd ?
ik kijk er eigenlijk nooit naar op die site maar word nu wel nieuwsgierig
De enige die daar het antwoord op heeft zijn de planners van Graspop.

Dit is bijvoorbeeld mijn eigen, geheel op basis van de poster en de tijden die de afgelopen jaren zijn gebruikt. Maar doordat niet bekend hoelang bands aan speeltijd krijgen is het lastig om een betere inschatting te maken.

• Leuk
Waarderingen: Nietje
De enige die daar het antwoord op heeft zijn de planners van Graspop.

Dit is bijvoorbeeld mijn eigen, geheel op basis van de poster en de tijden die de afgelopen jaren zijn gebruikt. Maar doordat niet bekend hoelang bands aan speeltijd krijgen is het lastig om een betere inschatting te maken.

Even uit interesse: waarom zouden er bands tijdens Powerwolf spelen terwijl de dag-afsluiters op vrijdag t/m zondag niet overlappen met andere bands. Oke, Powerwolf zal eerder stoppen dan Slipknot, NIN, etc. maar waarom zou de Marquee op donderdag niet ook gewoon om 00:00 sluiten?

Rise against op vrijdag op Hurricane festival, die dag zijn ze dus al uitgesloten
En zaterdag op Southside. Resteren alleen de donderdag en zondag nog eventueel. Op zondag zie ik geen geschikte plek. Op donderdag de headliner van de Jupiler Stage. Op zich vind ik ze zeer geschikt voor deze spot, maar de vraag is of het management dat ook vindt.

Even uit interesse: waarom zouden er bands tijdens Powerwolf spelen terwijl de dag-afsluiters op vrijdag t/m zondag niet overlappen met andere bands. Oke, Powerwolf zal eerder stoppen dan Slipknot, NIN, etc. maar waarom zou de Marquee op donderdag niet ook gewoon om 00:00 sluiten?

Omdat Iron Maiden die dag de grote headliner is en die spelen vroeg. Als Maiden hetzelfde tijdslot als Slipknot zou hebben, zou er ook niks meer tegenover staan

Users who are viewing this thread