Graspop Metal Meeting 2025

Ik blijf gewoon bij mijn voorspelling van gisteren, the prodigy nu nog aankondigen zou wel heel random zijn

Vrijdag north headliner: Amon Amarth (wellicht als festival exclusive ofso)
Zaterdag sub 1: BFMV (staat voor mij vast met 99.99% zekerheid)
Zaterdag sub 2: Shinedown/Rise Against/Saxon (allemaal kanshebbers die wat mij betreft een stuk lagere kans hebben als BMFV maar wel mogelijk zijn)

Die onderste sub positie blijft wel de vraag want Shinedown/Saxon is ook niet heel waarschijnlijk. Ben benieuwd hoe die zaterdag er uiteindelijk uit gaat zien.
Langs de andere kant blijf ik het raar vinden dat Shinedown maar voor 2 shows de oversteek zou maken.. dus hoop dat er daar toch nog een paar bijkomen (of evt. zaalshows)

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Loek123
En is het niet mogelijk dat Rise Against de +1 act van zondag word?

Hebben we niet ooit eerder gehad dat sum41 op twee locaties tegelijk speelden? (op werchter namiddag programma en elders als afsluiter? in 22? )

nee die band kan je inmiddels gewoon afschrijven, zijn te groot voor de jupiler stage
waren vorige keer dat ze er stonden al mainstage sub
Ik zou t nog niet helemaal afschrijven als je daarop let. Vorig jaar hadden we bijvoorbeeld toch ook Kamelot en Blind Guardian daar staan? Daarbij waren ook veeel mensen die hadden verwacht dat die op de mainstages zouden staan. Dat die veel te groot waren voor een Jupiler stage. Rise Against is een 013 band, zoals die andere 2 ook qua formaat. Hun productie was niet super groot de laatste tour, Enkel wat lampen en risers vooraan het podium.
Zou qua line up niet verkeerd staan. De andere headliners die dag zijn heavy metal, power metal, metalcore/hardcore en alternatieve metal.
Airbourne is normaal ook meer in mainstage band in mijn ogen. Daar heb ik ze in ieder geval al zeker 2x gezien.
Ik sluit ze niet helemaal uit tbh, vooral als ze (waarschijnlijk) tegelijk met Maiden spelen, dan gaat toch veel volk die kant op...

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Loek123
Ik heb Amon Amarth al verschillende keren live gezien, die allereerste keer voor mij op into the grave als hoofdafsluiter was top.
Maar ik blijf het gevoel hebben dat afsluiten net een tikkeltje te hoog gegrepen is voor die mannen, daar mist het showgehalte iets voor.
Datzelfde gevoel heb ik trouwens steeds ook met Arch enemy. Knappe optredens en al enkele keren weten afsluiten/headlinen, maar net niet dat overweldigend sfeertje, waarvoor een afsluiter toch wel moet aan voldoen.

Ik zou t nog niet helemaal afschrijven als je daarop let. Vorig jaar hadden we bijvoorbeeld toch ook Kamelot en Blind Guardian daar staan? Daarbij waren ook veeel mensen die hadden verwacht dat die op de mainstages zouden staan. Dat die veel te groot waren voor een Jupiler stage. Rise Against is een 013 band, zoals die andere 2 ook qua formaat. Hun productie was niet super groot de laatste tour, Enkel wat lampen en risers vooraan het podium.
Zou qua line up niet verkeerd staan. De andere headliners die dag zijn heavy metal, power metal, metalcore/hardcore en alternatieve metal.
Airbourne is normaal ook meer in mainstage band in mijn ogen. Daar heb ik ze in ieder geval al zeker 2x gezien.
Ik sluit ze niet helemaal uit tbh, vooral als ze (waarschijnlijk) tegelijk met Maiden spelen, dan gaat toch veel volk die kant op...
Exact dit... waar is de tijd dat ze Sum41 op de jupiler hadden gezet, volgens mij niet zo'n zeer niveauverschil, waar ik Sum41 net ietsje hoger schat...

Exact dit... waar is de tijd dat ze Sum41 op de jupiler hadden gezet, volgens mij niet zo'n zeer niveauverschil, waar ik Sum41 net ietsje hoger schat...
Sum41 verkoopt sowieso meer tickets in België dan rise against. Sum41 laatste keer uitverkochte ING arena, Ra had 2/3e gevuld vorst nationaal

En is het niet mogelijk dat Rise Against de +1 act van zondag word?

Hebben we niet ooit eerder gehad dat sum41 op twee locaties tegelijk speelden? (op werchter namiddag programma en elders als afsluiter? in 22? )
Zondag lijkt me minder waarschijnlijk, maar je weet nooit. Ik zie meer kansen als vervanger voor flogging Molly, maar mogelijk staan ze er gewoon niet dit jaar

Ik denk ook zeker dat de productie van Rise Against gerust op de Jupiler stage kan, maar is Rise Against niet een pak duurder dan Flogging Molly?

Ik heb Amon Amarth al verschillende keren live gezien, die allereerste keer voor mij op into the grave als hoofdafsluiter was top.
Maar ik blijf het gevoel hebben dat afsluiten net een tikkeltje te hoog gegrepen is voor die mannen, daar mist het showgehalte iets voor.
Datzelfde gevoel heb ik trouwens steeds ook met Arch enemy. Knappe optredens en al enkele keren weten afsluiten/headlinen, maar net niet dat overweldigend sfeertje, waarvoor een afsluiter toch wel moet aan voldoen.
Ik heb ze afgelopen jaar op Wacken als headliner gezien. Dit is zeker een headliner. Zitten nu ongeveer op het zelfde niveau als Gojira in mijn ogen. Goede show, altijd strak en een grote naam binnen de huidige metal scene. Die zijn sowieso headliner waardig!

• Leuk
Waarderingen: won666
Ik heb ze afgelopen jaar op Wacken als headliner gezien. Dit is zeker een headliner. Zitten nu ongeveer op het zelfde niveau als Gojira in mijn ogen. Goede show, altijd strak en een grote naam binnen de huidige metal scene. Die zijn sowieso headliner waardig!
Inderdaad, zie ze nog niet als south headliner, maar is een perfecte north headliner zoals gojira. En hebben meestal ook wel een stevige productie mee.

Denk toch dat jullie de populariteit van Rise Against behoorlijk onderschatten
Op Hurricane/Southside en Rock am Ring, Rock im park staan die gewoon tussen de headliners, en ook op Novarock zijn ze de tweedegrootste naam van de dag. Kans dat die akkoord gaan met een lagere spot als mainstage sub lijkt mij nihil.
Een significant duurdere band boeken op de sterkste festivaldag die al lang is uitverkocht is financiel ook gewoon moeilijk te verantwoorden

Op Hurricane/Southside en Rock am Ring, Rock im park staan die gewoon tussen de headliners, en ook op Novarock zijn ze de tweedegrootste naam van de dag. Kans dat die akkoord gaan met een lagere spot als mainstage sub lijkt mij nihil.
Een significant duurdere band boeken op de sterkste festivaldag die al lang is uitverkocht is financiel ook gewoon moeilijk te verantwoorden
Hangt natuurlijk ook wat af van de eisen van de band zelf. Ze hebben weinig productie, dus kunnen makkelijker op een kleiner podium staan. Maar ik geef je gelijk dat de kans dat ze er nog staan vrij klein is, alhoewel ik ze nog niet volledig wil uitsluiten.

Dus vrijdag: The Prodigy en zaterdag: BFMV.
Zou ik een dubbel gevoel over hebben, zou namelijk een luxeprobleem zijn! Prodigy zou dan clashen met Opeth. Zou nu denk ik voor Prodigy gaan maar zoals gezegd dubbel gevoel. Mocht het toch Amon Amarth worden, zou de keuze voor Opeth makkelijker zijn.

BFMV op zaterdag zou dan clashen met Starset of Dragonforce, afhankelijk van welke main spot. Ook lastig maar zou dan toch voor BFMV gaan denk ik.

Duitsland/oostenrijk zijn ze ook groter.
In NL stonden ze in 013 (3k)
Terwijl ze in Duitsland bijvoorbeeld in de Mitsubishi Electric Halle (7,5k) stonden.
Vorig jaar stonden ze op Pukkelpop, in de Marquee rond 20.00u.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Het jaar dat ze headliner waren op Rock Am Ring stonden ze hier gewoon op OLT Rivierenhof (capaciteit 2k). Dus qua eisen zal het wel meevallen. Maar het is inderdaad weinig gezien dat een annulering door een grotere act ingevuld wordt, zeker op een goed verkopende editie.
Ik blijf gewoon bij mijn voorspelling van gisteren, the prodigy nu nog aankondigen zou wel heel random zijn
Ik sluit het niet volledig uit hoor. Misschien willen ze eerst nog wat extra tickets verkopen voor die later aangekondigde NL show, vooraleer GMM aangekondigd mag worden. Die vrijdag zal sowieso wel lekker lopen met de huidige namen. En het is niet alsof The Prodigy voor duizenden extra verkochte tickets zorgt, ik zie ze eerder als toetje voor de huidige tickethouders (zoals Pendulum dat vorig jaar was).

Duitsland/oostenrijk zijn ze ook groter.
In NL stonden ze in 013 (3k)
Terwijl ze in Duitsland bijvoorbeeld in de Mitsubishi Electric Halle (7,5k) stonden.
Vorig jaar stonden ze op Pukkelpop, in de Marquee rond 20.00u.
Eens hiermee. Ik zou er niet van verschieten als Rise Against Jupiler headliner is. Daar hebben de laatste jaren wel vaker vrij grote namen in hun eigen genre gestaan. Denk aan de combi Kamelot - Blind Guardian. Bands die of even grote zalen of grotere zalen (Mainstage) spelen in NL dan Rise Against. Het zou een zeer deftige vervanger zijn in ieder geval!

Users who are viewing this thread