Graspop Metal Meeting 2025

Jon Oliva's pain - 2012. maybe not the best but the atmosphere in that tent was special.
Slayer- 2019.
Pendulum- 2024.

I have high expectations from Savatage, Iron Maiden & Imminence in 2025.
high expectations for Savatage too BUT... I'm a little scared, Savatage without Jon Oliva is hard for me... I've never been a fan of Zach Stevens and this version of Savatage (the one from the last albums) doesn't include any original members anymore (even though Johnny Lee Middleton has been there for so long...). I'm still looking forward to it, but I think it won't match the performances of Jon Oliva's Pain that we saw at GMM! 😉

1 jaar pendulum, volend jaar prodigy? zoiets?
En elk jaar moet electric callboy ergens staan. Voor de happy synth lovers.
The prodigy is niet direct mijn ding maar wel eens leuk om te zien. Bij Electric Callboy heb ik gemengde gevoelens. Ik zou dat thuis nooit opzetten maar afgelopen jaar is die set me toch enorm hard bijgebleven. Nu, dat het me bijgebleven is kan aan 2 dingen liggen… Ofwel waren ze steengoed ofwel was de zon die erdoor kwam gewoon de factor die het zo memorabel maakte :’)

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
#1 Mimi Barks - 2023
#2 Mimi Barks - 2023
#3 Mimi Barks - 2023

Special shoutout to Whitesnake 2022 and Generation Sex 2023.
Leuke anekdote over Whitesnake 2022: wij stonden dicht bij de toiletten aan de north stage en tijdens hun set was het tamelijk rustig aan de toiletten dus ik dacht ‘ik neem het er even van’ dus ik ging aanschuiven. 5 min later zat ik met mijn zatte botten op het schijthuis. Op de 1 of andere manier val ik daar in slaap en 29 gemiste oproepen later werd ik wakker tijdens het voorlaatste nummer van Scorpions. Sindsdien laat mijn vriendengroep mij niet meer alleen naar een toilet gaan op Graspop.

Leuke anekdote over Whitesnake 2022: wij stonden dicht bij de toiletten aan de north stage en tijdens hun set was het tamelijk rustig aan de toiletten dus ik dacht ‘ik neem het er even van’ dus ik ging aanschuiven. 5 min later zat ik met mijn zatte botten op het schijthuis. Op de 1 of andere manier val ik daar in slaap en 29 gemiste oproepen later werd ik wakker tijdens het voorlaatste nummer van Scorpions. Sindsdien laat mijn vriendengroep mij niet meer alleen naar een toilet gaan op Graspop.

Wel lekker dat je Whitesnake hebt kunnen missen daardoor. Geen idee hoe het in 2022 klonk, maar in 2019 was het niet meer aan te horen en het is daarna niet beter geworden volgens mij...

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Wel lekker dat je Whitesnake hebt kunnen missen daardoor. Geen idee hoe het in 2022 klonk, maar in 2019 was het niet meer aan te horen en het is daarna niet beter geworden volgens mij...
Een band als Whitesnake heeft toch veel credits bij mij hoor. Ik zie ze liever niet verdwijnen van het podium zelfs al klinkt het voor geen meter meer. Het brengt pure nostalgie met zich mee en het publiek dat daar dan nog eens luidkeels bij meezingt maakt het toch altijd magisch. Naar mijn mening moeten de zolang het zich toelaat zulke bands blijven programmeren enkel en alleen al om die paar momenten in de sets te hebben die heel de weide verenigen.

• Winning
Waarderingen: El_Leipo
Een band als Whitesnake heeft toch veel credits bij mij hoor. Ik zie ze liever niet verdwijnen van het podium zelfs al klinkt het voor geen meter meer. Het brengt pure nostalgie met zich mee en het publiek dat daar dan nog eens luidkeels bij meezingt maakt het toch altijd magisch. Naar mijn mening moeten de zolang het zich toelaat zulke bands blijven programmeren enkel en alleen al om die paar momenten in de sets te hebben die heel de weide verenigen.

Ben ook groot fan van dit type bands uiteraard, maar Whitesnake was echt zo dramatisch slecht in 2019. Ik heb het een jaar niet meer kunnen luisteren, zelfs de studioversies kon ik gewoon even niet meer aanhoren. Dan toch liever gewoon de namen als UDO, Foreigner, Def Leppard die nog gewoon goed klinken. Of een Alice Cooper die het perfect aanpakt met een sterke band achter zich. Whitesnake was vele malen erger dan Guns N Roses in 2023, terwijl ik Whitesnake in 2016 in een week tijd in de 013 als op Alcatraz ook heb gezien en daar klonk het nog echt lekker!

Edit: en ook Mötley Crüe was in 2023 nog vele malen beter dan Whitesnake.

Ik vind Scorpions ook slaapverwekkend maar wist niet dat zelfs de aanloop ernaar deze werking had!

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Met de nieuwe informatie zou ik mijn voorspelling aanpassen naar zoiets:

Vrijdag north headliner: Amon Amarth (wellicht als festival exclusive ofso)
Zaterdag sub 1: BFMV (staat voor mij vast met 99.99% zekerheid)
Zaterdag sub 2: Shinedown/Rise Against/Saxon (allemaal kanshebbers die wat mij betreft een stuk lagere kans hebben als BMFV maar wel mogelijk zijn)

Ik vind Scorpions ook slaapverwekkend maar wist niet dat zelfs de aanloop ernaar deze werking had!

Dan moet je er ook nog even bij bedenken dat hij dus waarschijnlijk gewoon een 4 a 4,5 uur in zo'n wc-unit heeft geslapen. Niet eens gewoon een kleine powernap, want tussen Whitesnake en Scorpions had je ook nog Within Temptation!

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: mvl1980 en Loek123
Dan moet je er ook nog even bij bedenken dat hij dus waarschijnlijk gewoon een 4 a 4,5 uur in zo'n wc-unit heeft geslapen. Niet eens gewoon een kleine powernap, want tussen Whitesnake en Scorpions had je ook nog Within Temptation!
Het overkomt me vaker als er alcohol en warm weer op het menu staan. Bij Bruce Springsteen namelijk ook een keer heel het concert op de grond geslapen. Alcohol, zon en op maat gemaakte oordoppen… Het perfecte recept voor degelijke nachtrust.

Users who are viewing this thread