Pinkpop 2025

Maar is zit ook nig een verschil in de manieren van cashless.

Als je kiest voor cashless doe dan gewoon direct de bedragen pinnen.
En niet cashless tokens die je moet opwaarderen in een app of bandje. Want daar zie ik de meerwaarde niet van. Ben je telkens in de app aan checken wat je saldo is.

Munten werken met een grote groep een stuk beter, rondjes gaat vaak fout wanneer niet iedereen bij dezelfde artiest wilt kijken. Pinkpop zal vast snel overgaan op cashless wat ik erg goed begrijp, is even wennen maar dat komt allemaal wel goed. Zelfde met de statiegeldbekers, ik zag het totaal niet zitten maar kijk eens wat een verademing het schone veld is.

Maar is zit ook nig een verschil in de manieren van cashless.

Als je kiest voor cashless doe dan gewoon direct de bedragen pinnen.
En niet cashless tokens die je moet opwaarderen in een app of bandje. Want daar zie ik de meerwaarde niet van. Ben je telkens in de app aan checken wat je saldo is.
dit dus...

Munten werken met een grote groep een stuk beter, rondjes gaat vaak fout wanneer niet iedereen bij dezelfde artiest wilt kijken. Pinkpop zal vast snel overgaan op cashless wat ik erg goed begrijp, is even wennen maar dat komt allemaal wel goed. Zelfde met de statiegeldbekers, ik zag het totaal niet zitten maar kijk eens wat een verademing het schone veld is.
ben echt benieuwd of Pinkpop al snel over zal stappen?

als, dan zal het op basis van pin-transacties zijn ga ik van uit, tot die tijd verwacht ik dat ze op een munten systeem blijven

Dan zal dit jaar vast het laatste jaar met muntjes zijn. 2026 cashless.

Het zal voor velen vast even wennen zijn maar voor je het weet is het normaal. :)

nou, wie weet deze editie al

er staat momenteel nog niets op de site over munten of betalingen in het algemeen

1 van de dingen waar ik bijvoorbeeld naar kijk is op de site de douches, daar stond normaal volgens mij voor 1 munt... dat staat er voor deze editie niet "tegen kleine vergoeding"

1742198185816.png

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
nou, wie weet deze editie al

er staat momenteel nog niets op de site over munten of betalingen in het algemeen

1 van de dingen waar ik bijvoorbeeld naar kijk is op de site de douches, daar stond normaal volgens mij voor 1 munt... dat staat er voor deze editie niet "tegen kleine vergoeding"

Bekijk bijlage 13301
Kan natuurlijk ook zo zijn dat zelfs een festivalorganisatie bijna 4 euro voor een bedenkelijke campingdouche wat veel van het goed vindt ;).

Statiegeld op bekers inderdaad goed, minder afval en komt ook omdat ze veel inzamel punten hebben. Door de mobiele inlever karretjes ben je beker zo kwijt en heb je weer een retour token.

Als ze overstappen dan inderdaad geen tokens op bandje ala Werchter das niks.

Ook ik was vrij sceptisch over het statiegeld gebeuren destijds. Leek me maar onhandig om continue met een beker te staan en op te blijven letten of je je beker niet kwijt raakt. Maar uiteindelijk is het op alle festivals dusdanig goed georganiseerd dat ik er totaal geen hinder van heb ondervonden en eigenlijk wel blij ben met de schone festival terreinen. Nu nog ervoor zorgen dat mensen niet in bakje/zak patat vol mayo op de grond neergooien

Users who are viewing this thread