Pinkpop 2025

als je de poster van de afgelopen jaren neemt, en het blokkenschema wat daar uit voortkwam.
kunnen we dan t blokkenchema van dit jaar niet ongeveer uitvogelen?:unsure::unsure:

Het gaat mis als acts op alfabetische volgorde komen. Of acts die onderhandelt hebben hoger op de poster te komen.
Neem al de acts die als eerste onder de headliner staan afgelopen 2 edities, zijn dat wel telkens de Noord afsluiters. Daarna de sub main, daarna de sub Noord en daarna de 3e main. Daarna loopt het algemeen in de soep. Calum Scot stond bijvoorbeeld daaronder op de poster van 2024 zondag, terwijl hij voorlaatste in de tent was, waarschijnlijk was dat weer op alfabetische volgorde.

Met deze kijk, zou je dus kunnen zeggen:
Vrijdag
Main/Zuid : Timberlake, Oscar and the Wolf, Weezer
Noord : Tate McRea, Inhaler
Zaterdag
Main/Zuid : Olivia Rodrigo, Faithless, Joost
Noord : The Last Dinner Party, Mark Ambor
Zondag
Main/Zuid : Muse, Dean Lewis, Biffy Clyro
Noord : Korn, girl in red

:unsure:

Cashless betalen is imo het fijnste wat er is. Geen gezeur met muntjes halen.
Met cashless heb je vrijwel geen idee wat je uitgeeft. Met munten veel meer inzicht in uitgaven. En zoveel makkelijker met drankjes halen voor elkaar. Munten is en blijft ook gewoon sneller bij de bar.

Op Werchter coins systeem vorig jaar gehad en vond ‘t niks. En was gewoon waardeloos met prijzen meer of minder dan munt/ coins

Misschien ben ik met mijn 25e keer Pinkpop nog van de oude stempel, ondanks dat ik met andere moderne dingen best mee ga met de tijd.😉

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: brutus257
Met cashless heb je vrijwel geen idee wat je uitgeeft. Met munten veel meer inzicht in uitgaven. En zoveel makkelijker met drankjes halen voor elkaar. Munten is en blijft ook gewoon sneller bij de bar.

Misschien ben ik met mijn 25e keer Pinkpop nog van de oude stempel, ondanks dat ik met andere moderne dingen best mee ga met de tijd.😉
Je kan letterlijk zien waaraan je uw geld uitgeeft. Als je met uw zatte botten niet meer weet wat je allemaal hebt gedronken en gegeten, kan je dat de dag erna mooi nakijken. Met gewone bonnen had je ze wss gewoon kwijt gespeeld.

Huh wat? Met cashless zie je letterlijk wat je uitgeeft per bestelling 😂
Op scherm cashless systeem ja maar heel kort, en in app op Werchter kon je ‘t inderdaad ook zien.

Gebruik op festivals liefst mijn mobiel en pinpas zo min mogelijk, als ik die kwijt ben of verlies groter probleem.
Maar blijf erbij als ik voor een bedrag munten koop, en ze zijn op ik veel makkelijker weet wat ik uitgegeven. Munten kwijt raken moet je gewoon niet doen. Bewaar ze altijd in klein mapje wat in zak past.

Nogmaals ik zal wel van de oude garde zijn.

Laatst bewerkt:
Die aversie richting afstappen van munten snap ik echt niet, maar aangezien de andere major festivals in Nederland pas net van de munten zijn afgestapt, zal het bij Pinkpop nog wel even duren voordat ze hier mee stoppen.

PP blijft toch vaak iets langer hangen in oude tradities. En miss is dat soms ook wel de charme van het fetsival

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Op scherm cashless systeem ja maar heel kort, en in app op Werchter kon je ‘t inderdaad ook zien.
Maar op je bankapp zie je toch gewoon wat je hebt uitgegeven? Dat is bij het kopen van muntjes (dat doe je ook met pas toch?) of een snelle betaling met pas bij de bar niet anders.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Allemaal leuk die meningen en voorkeuren. Waarschijnlijk volgend jaar en anders het jaar erna wordt het cashless. Deal with it.
Het hele concept van een forum is je mening delen.

Waarschijnlijk word het inderdaad ooit cashless ook prima als het functioneert.

Nu heb je rijen bij het munten halen. Maar niet bij een kraam want het is munten geven en klaar. Met cashless heb je rijen bij de kraam. Je ziet het gewoon nog steeds op elke festival dat de apparaten niet altijd allemaal even snel werken of weer eens eentje kapot is.

Nu heb je rijen bij het munten halen. Maar niet bij een kraam want het is munten geven en klaar.
Je staat toch vaak alsnog te wachten op mensen die met hun munten staan te hannesen.

Heb op een cashless festival nooit meegemaakt dat een apparaat kapot was. Dat gaat juist snel.

Muntjes zijn imo ook niet meer van deze tijd.

• Haha
Waarderingen: brutus257
Het hele concept van een forum is je mening delen.

Waarschijnlijk word het inderdaad ooit cashless ook prima als het functioneert.

Nu heb je rijen bij het munten halen. Maar niet bij een kraam want het is munten geven en klaar. Met cashless heb je rijen bij de kraam. Je ziet het gewoon nog steeds op elke festival dat de apparaten niet altijd allemaal even snel werken of weer eens eentje kapot is.
Er zijn meer dan genoeg festivals waar dit perfect werkt, maar die bezoek jij blijkbaar niet. Enfin, in navolging van andere Mojo festivals gaat Pinkpop vrijwel zeker volgend jaar al over op cashless. Dat gaat prima werken. Al kunnen er natuurlijk altijd rijen ontstaan. Dat heb je met 60.000 tot 70.000 mensen op een klein oppervlak, waarvan een groot deel gemakzuchtig de eerste beste 'kraam' opzoekt.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ik zie het probleem van muntjesloos niet echt. Bij uitgaan, concerten, carnaval etc etc werkt dat ook gewoon prima. Vind het wel fijn dat je geen puzzel op zondagavond hoeft te houden om je munten precies op te maken. Of dat je dan toch nog 1 pilsje wil, maar dan gelijk 5 munten zou moeten halen.

Zolang het maar niet zo'n systeem is als in het Gelredome waar je dan alsnog muntjes op een kaart moet zetten en dan met die kaart betalen. Wat een schijtsysteem is dat...

Grote voordeel van muntjes was imo dat je een muntje mee kon geven als iemand wat ging halen (ook al kende je die niet echt), maar dat lost zichzelf vast ook wel weer op.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en Davidd
Het voordeel van muntjes is dat 1 persoon iets kan gaan halen voor een groepje en iedereen gewoon de muntjes meegeeft voor wat hij / zij wilt. Dat werkt voor iedereen het makkelijkst want anders moet 1 iemand alles betalen en dit klopt nooit. Zeker tegen het einde van de festivaldag. Of groepjes scheiden enkele uurtjes, enz... Dit probleem heb je niet met muntjes.

Het voordeel van muntjes is dat 1 persoon iets kan gaan halen voor een groepje en iedereen gewoon de muntjes meegeeft voor wat hij / zij wilt. Dat werkt voor iedereen het makkelijkst want anders moet 1 iemand alles betalen en dit klopt nooit. Zeker tegen het einde van de festivaldag. Of groepjes scheiden enkele uurtjes, enz... Dit probleem heb je niet met muntjes.
Precies dat en met munten kun je veel sneller aandacht van bar medewerkers trekken en daardoor sneller aan de beurt.

We gaan ‘t zien wanneer ze overstappen, van mij mag ‘t nog lang duren.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Precies dat en met munten kun je veel sneller aandacht van bar medewerkers trekken en daardoor sneller aan de beurt.

We gaan ‘t zien wanneer ze overstappen, van mij mag ‘t nog lang duren.
Haha, mijn ervaring is wel dat als ik op een festival aan de bar sta, de medewerkers door hebben dat ik kom om wat te bestellen ;).

Ik denk dat het onvermijdelijk is dat cashless er komt. Het statiegeld op een beker werd ook door de wat meer conservatief ingestelden moeilijk gevonden. Blijkt volgens mij nauwelijks een probleem en veel voordelen te hebben (niet op zijn minst een schoner festival).

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Hoe doe je dat dan in de kroeg of in de sportkantine? Daar ga je toch ook niet bij elk rondje iedereen voor het eigen drankje laten inleggen? Iedereen haalt een keer een rondje (en ja, dan zijn er altijd gasten die hun beurt 'missen') of je maakt een pot waarin iedereen hetzelfde bedrag inlegt. Voor dat laatste heb je op Werchter een groupie card.

Qua gebruiksgemak werken de polsbandjes met QR-code op Werchter echt supersnel en probleemloos (ik heb in ieder geval nooit een storing meegemaakt). Muntjes of bonnen tellen kan daar echt niet tegenop. En dat polsbandje kun je niet kwijtraken.

Users who are viewing this thread