Pinkpop 2025

Hoop dat Alestorm niet te vroeg speelt, maar zal wel pech hebben als ze daadwerkelijk op de main staan. Kan het na x drankjes wat beter waarderen.

Ik vind dat juist ideaal. Je hoeft de hele dag geen pinpas of iets dergelijks bij je te hebben, die laat je gewoon in je kluisje of tent. Je hoeft niks erbij te pakken tijdens het betalen, maar houdt je pols tegen een scanner. Je ziet precies bij elke betaling hoeveel saldo je nog over hebt. En aan het einde van het festival kan je met 1 druk op de knop het geld wat nog op je bandje staat terug laten storten naar je rekening.

En je hebt 0 extra personeel nodig.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
dan zit je weer met rest saldo's en checken via apps of apparten wat je over hebt en dan weer net zo iets over hebben dat je er niet niets voor kan pakken.
dat probleem heb ik met muntjes niet, ik haal uit mijn broekzak een x aantal muntjes en op is op. Hou ik aan het eind 1,5 muntje over is dat een weissen aan de bar ipv een gewoon brandje...

voor mij is de keuze duidelijk, als cashless met pin-systeem of een munten systeem

• Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop
dan zit je weer met rest saldo's en checken via apps of apparten wat je over hebt en dan weer net zo iets over hebben dat je er niet niets voor kan pakken.
dat probleem heb ik met muntjes niet, ik haal uit mijn broekzak een x aantal muntjes en op is op. Hou ik aan het eind 1,5 muntje over is dat een weissen aan de bar ipv een gewoon brandje...

voor mij is de keuze duidelijk, als cashless met pin-systeem of een munten systeem
Ik begrijp je punt niet echt hier
In plaats van dat je in je broekzak kijkt hoe veel muntjes je nog hebt kijk je op je telefoon hoe veel muntjes je nog hebt
Dan zie je dat je nog 1,5 muntjes hebt en haal je je weissen
Letterlijk exact dezelfde stappen als in je voorbeeld, wat is hier dan het grote probleem van?

Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen, je moet niet je hele broekzak afgaan om te zoeken of er nog ergens een verdwaald muntje is, je ziet geen muntjes over het hoofd en je ziet altijd in 1 oogopslag hoe veel je er nog hebt. Wie heeft er nog nooit na het festival ergens een muntje teruggevonden in zijn tas, broekzak, jaszak etc? Je kunt bij cashless geen muntjes kwijtraken en als je er te veel hebt krijg je het teruggestort. je hoeft daardoor ook helemaal niet te gaan zitten kloten om exact genoeg muntjes te kopen en ze op te maken. Daarnaast heb je nog het voordeel dat je nooit in een rij staat om muntjes te halen.

Ik denk dat Dennis vooral doelt op het feit dat ze dan ook 1,8 muntje voor een frietje mayo kunnen vragen etc waardoor je op rare eindtotalen uitkomt

Ik begrijp je punt niet echt hier
In plaats van dat je in je broekzak kijkt hoe veel muntjes je nog hebt kijk je op je telefoon hoe veel muntjes je nog hebt
Dan zie je dat je nog 1,5 muntjes hebt en haal je je weissen
Letterlijk exact dezelfde stappen als in je voorbeeld, wat is hier dan het grote probleem van?

Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen, je moet niet je hele broekzak afgaan om te zoeken of er nog ergens een verdwaald muntje is, je ziet geen muntjes over het hoofd en je ziet altijd in 1 oogopslag hoe veel je er nog hebt. Wie heeft er nog nooit na het festival ergens een muntje teruggevonden in zijn tas, broekzak, jaszak etc? Je kunt bij cashless geen muntjes kwijtraken en als je er te veel hebt krijg je het teruggestort. je hoeft daardoor ook helemaal niet te gaan zitten kloten om exact genoeg muntjes te kopen en ze op te maken. Daarnaast heb je nog het voordeel dat je nooit in een rij staat om muntjes te halen.
Op Werchter moest je alsnog in rij gaan staan om coins die je in voorverkoop 30 cent goedkoper hebt gekocht op je bandje te laten zetten. En wat er ook belachelijk was, je moest een coin betalen om je eigen geld terug te krijgen als je coins overhad.

Kijk bv naar de prijslijst van Werchter:
https://festileaks.com/2025/03/rock...ijst-wijn-flink-duurder-friet-iets-goedkoper/

Hier wordt er bv voor een normaal frietje 1,9 muntje gevraagd. Houd je aan het einde bv 0,1 muntje over dan kun je daar niks mee

En inderdaad dat ook a relaxt!!

We gaan ‘t allemaal wel zien wat ‘t wordt

Ik moet zeggen, ik gebruik sinds Metaldays 2019 het cashless systeem, waar zij toen een los pasje hadden om op te laden. Dat vond ik dan wel wat minder, maar nog een fijn systeem.
Nu heb ik verschillende festivals gehad met cashless op een chip op het bandje. Ik vind het ideaal. Als je met meerderen gaat, is het gewoon om de beurt een rondje geven om het eerlijk te houden ipv een muntje meegeven.
Het is ideaal dat je gewoon even de app kunt openen en opladen. Je hoeft niet meer in de rij te staan voor een machine. Gewoon via je telefoon als je van een stage wegloopt.
In mijn mening is het enige nadeel van cashless, dat je niet meer willekeurig ergens muntjes kunt vinden, maar aan de andere kant, deze kun je ook weer zelf kwijtraken.
En muntjes zijn niet meer in te leveren. Als je iets te enthousiast hebt gekocht, kun je dat, normaal gesproken, refunden. Met muntjes was ik alles de laatste avond maar aan onzin dingen aan het kopen om ze maar op te maken, om er vervolgens thuis achter te komen dat er nog 3 muntjes mijn portemonnee in geschoven waren

• Leuk
Op Werchter moest je alsnog in rij gaan staan om coins die je in voorverkoop 30 cent goedkoper hebt gekocht op je bandje te laten zetten. En wat er ook belachelijk was, je moest een coin betalen om je eigen geld terug te krijgen als je coins overhad.
Dat eerste heb ik toch niet moeten doen?

Hoop dat Alestorm niet te vroeg speelt, maar zal wel pech hebben als ze daadwerkelijk op de main staan. Kan het na x drankjes wat beter waarderen.
als we de theorie aanhouden dat de mainstage uit ziet : opener Zuid - Alestorm - Weezer - Oscar and the Wolf - Timberlake, spelen ze ca 15:00 ?

als we de theorie aanhouden dat de mainstage uit ziet : opener Zuid - Alestorm - Weezer - Oscar and the Wolf - Timberlake, spelen ze ca 15:00 ?
Ik verwacht Weezer (sub Noord) en Oscar (head Noord) eigenlijk op Noord. En Inhaler (voor Tate) en Tate (sub) op Main.

Kijk bv naar de prijslijst van Werchter:
https://festileaks.com/2025/03/rock...ijst-wijn-flink-duurder-friet-iets-goedkoper/

Hier wordt er bv voor een normaal frietje 1,9 muntje gevraagd. Houd je aan het einde bv 0,1 muntje over dan kun je daar niks mee
jeetje wat tenenkrommend ja
( saus voor 1,14 o_O , chickenburger 9,12 😖 , doe dan maar munten systeem )

ik snap ook niet de voorstanders van aparte cashless systemen? Waarom zou je dat doen als er gewoon een pin-transactie systeem bestaat...
waarom zo'n omslachtig systeem 'aanschaffen"?

• Leuk
Waarderingen: Royke
jeetje wat tenenkrommend ja
( saus voor 1,14 o_O , chickenburger 9,12 😖 , doe dan maar munten systeem )

ik snap ook niet de voorstanders van aparte cashless systemen? Waarom zou je dat doen als er gewoon een pin-transactie systeem bestaat...
waarom zo'n omslachtig systeem 'aanschaffen"?
Omdat je met van die cashless systemen toch minder het gevoel hebt dat je het geld daadwerkelijk uitgeeft? Als je een groot bedrag op zo'n bandje zet en daar een aantal keer van haalt, heb je minder het idee dat je veel geld uitgeeft ;)

• Leuk

Users who are viewing this thread