Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Sommigen vinden info van andere fora nutteloos maar toch nog dit:
SOAD will only play as a MS1 headliner/closing act on Graspop. Werchter is something else, bigger festival, more visitors...

You can not compare these two.

On Sunday they will have a strong line up with a lot of big acts, and a smaller headliner. Faith No More is perfect. On Saturday you will have the same situation. They will ad some strong names there. On friday you have normally the big headliner. That was the situation more than a week ago.

Why no SOAD on Graspop. A combination of some things. Better offer from other festivals the same weekend? A little bit too expensive (because they already have Maiden and the unknown big name)? They choose to play Werchter, because they loved it in 2017? Herman was happy about 2017 and wanted them back? No idea. - Ken 19.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Sommigen vinden info van andere fora nutteloos maar toch nog dit:
SOAD will only play as a MS1 headliner/closing act on Graspop. Werchter is something else, bigger festival, more visitors…

You can not compare these two.

On Sunday they will have a strong line up with a lot of big acts, and a smaller headliner. Faith No More is perfect. On Saturday you will have the same situation. They will ad some strong names there. On friday you have normally the big headliner. That was the situation more than a week ago.

Why no SOAD on Graspop. A combination of some things. Better offer from other festivals the same weekend? A little bit too expensive (because they already have Maiden and the unknown big name)? They choose to play Werchter, because they loved it in 2017? Herman was happy about 2017 and wanted them back? No idea. – Ken 19.

Dus bij dezen is SOAD, volgens Ken althans, definitief uitgesloten voor Graspop? Jammer.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Ik zal de band wel te weinig gevolgd hebben - heb alleen het s/t debuut en Toxicity nog in mijn platenkast staan en hoewel ik die platen van tijd tot stond graag draai, zal het daar bij blijven - en het zal wel aan mij liggen, maar ik kan er met mijn kop niet bij dat SOAD zo duur zou zijn om te boeken. Zijn ze dan zo veel groter dan bijvoorbeeld een Korn?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.604
Ik zal de band wel te weinig gevolgd hebben – heb alleen het s/t debuut en Toxicity nog in mijn platenkast staan en hoewel ik die platen van tijd tot stond graag draai, zal het daar bij blijven – en het zal wel aan mij liggen, maar ik kan er met mijn kop niet bij dat SOAD zo duur zou zijn om te boeken. Zijn ze dan zo veel groter dan bijvoorbeeld een Korn?
Ja.

 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik zal de band wel te weinig gevolgd hebben – heb alleen het s/t debuut en Toxicity nog in mijn platenkast staan en hoewel ik die platen van tijd tot stond graag draai, zal het daar bij blijven – en het zal wel aan mij liggen, maar ik kan er met mijn kop niet bij dat SOAD zo duur zou zijn om te boeken. Zijn ze dan zo veel groter dan bijvoorbeeld een Korn?

Alleen al het feit dat SOAD met Chop Suey een monsterhit heeft maakt ze al meer gegeerd. Iedere Chirokwezel en kwezelin kan dit lied meekwelen.
Ik kan echter ook niet begrijpen dat ze zo duur zijn, wetende dat in 2020 het al 15(?) jaar geleden zal zijn dat ze nog eens een cd hebben uitgebracht. Hun livereputatie is ook niet zo solide. Ze hebben ups en downs qua optredens.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
thekillingjoke wrote:
Ik zal de band wel te weinig gevolgd hebben – heb alleen het s/t debuut en Toxicity nog in mijn platenkast staan en hoewel ik die platen van tijd tot stond graag draai, zal het daar bij blijven – en het zal wel aan mij liggen, maar ik kan er met mijn kop niet bij dat SOAD zo duur zou zijn om te boeken. Zijn ze dan zo veel groter dan bijvoorbeeld een Korn?

Alleen al het feit dat SOAD met Chop Suey een monsterhit heeft maakt ze al meer gegeerd. Iedere Chirokwezel en kwezelin kan dit lied meekwelen.
Ik kan echter ook niet begrijpen dat ze zo duur zijn, wetende dat in 2020 het al 15(?) jaar geleden zal zijn dat ze nog eens een cd hebben uitgebracht. Hun livereputatie is ook niet zo solide. Ze hebben ups en downs qua optredens.

Ja Chop Suey is nu wel een plaat welke iedereen kent; een beetje zoals Last Resort van Papa Roach.
Hun laatste worp dateert inderdaad van 2005 met Mezmerize/Hypnotize. Ik vond er geen bal aan, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik was altijd vooral enorm gecharmeerd van hun debuut en die sound en sfeer hebben ze eigenlijk niet meer herhaald (op Toxicity nog gedeeltelijk).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.604
TettenVogel wrote:

thekillingjoke wrote:
Ik zal de band wel te weinig gevolgd hebben – heb alleen het s/t debuut en Toxicity nog in mijn platenkast staan en hoewel ik die platen van tijd tot stond graag draai, zal het daar bij blijven – en het zal wel aan mij liggen, maar ik kan er met mijn kop niet bij dat SOAD zo duur zou zijn om te boeken. Zijn ze dan zo veel groter dan bijvoorbeeld een Korn?


Alleen al het feit dat SOAD met Chop Suey een monsterhit heeft maakt ze al meer gegeerd. Iedere Chirokwezel en kwezelin kan dit lied meekwelen.
Ik kan echter ook niet begrijpen dat ze zo duur zijn, wetende dat in 2020 het al 15(?) jaar geleden zal zijn dat ze nog eens een cd hebben uitgebracht. Hun livereputatie is ook niet zo solide. Ze hebben ups en downs qua optredens.

Ja Chop Suey is nu wel een plaat welke iedereen kent; een beetje zoals Last Resort van Papa Roach.
Hun laatste worp dateert inderdaad van 2005 met Mezmerize/Hypnotize. Ik vond er geen bal aan, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik was altijd vooral enorm gecharmeerd van hun debuut en die sound en sfeer hebben ze eigenlijk niet meer herhaald (op Toxicity nog gedeeltelijk).
Ik vind Darts dus zo'n heerlijk nummer. Het eerste album, System of a Down dus, blijft inderdaad een pareltje om te luisteren. Moet eigenlijk nog echt een bizar slecht nummer van ze ontdekken. Dat van die livereputaties heb ik ook meegekregen, dus hopelijk hebben ze daar geen last van aankomende zomer.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
95k4YTz.jpg

Ik juich als dit een hint is naar een nieuwe tour. Was in 2015 op m'n eerste Graspop toch een van m'n hoogtepunten!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Op hun site tellen ze af naar dinsdag 20u. Dit ligt verdacht dicht bij de aankondiging van Hellfest natuurlijk. Ik zou het toejuichen als Graspop Faith No More en Deep Purple als soort co-headliners boekt. Ja, er zal op papier iemand ‘echt’ headlinen, maar voor mij persoonlijk zou het een ijzersterk duo zijn.

System of a Down ga ik zeer waarschijnlijk samen met Billy Talent en Korn zien op de vrijdag van Rock Im Park. Past perfect bij m’n vakantie in Praag, daar het maar drie uurtjes rijden is. Het gemis op Graspop van mijn favoriete liveact valt dus te overzien.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.604
Hellfest lijkt inderdaad wel een zekerheidje. Vraag is nu of Pinkpop of Graspop ze heeft binnen gehaald. Of zullen ze drie dagen achter elkaar willen spelen?
Er zijn natuurlijk meer festivals dat weekend (o.a. Copenhell), maar op de een of andere manier lijkt dat me minder aannemelijk.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Rockbeer wrote:

koekdoos wrote:
Zou jammer zijn als headliner.


Waarom?

Hoeft van mij ook niet perse. Aardige band maar heeft mij nog niet echt kunnen pakken tot nu toe. Zie ze liever als sub op Werchter dan de laatste headlinespots op Graspop wegpikken.

Had net het eerste nummer (Epic) wat youtube/google aangaf aangeklikt en totaal niet mijn ding. Van mij mogen ze er verder best staan, maar zou het jammer vinden als dat dan ten koste zou gaan van bijvoorbeeld een Nightwish als headliner. Puur persoonlijke voorkeur. Gelukkig heeft de zondag voor mij verder weinig echt belangrijks, dus kan best een dagje extra rust worden dan.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Zal wel echt persoonlijke smaak zijn dan inderdaad ja. Ik zou echt blij zijn met de ontbrekende headlinespots (incl. MS2):

Vrijdag: Nightwish, iemand... ik verwacht Nightwish MS2 en dan een legend op MS1, zoals AC/DC.
Zondag: Faith No More
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Ik vind The Real Thing en Angel Dust van FNM fantastische albums die beiden van behoorlijke invloed zijn geweest op metal stromingen die later populair werden: het mixen van invloeden uit harde rock en metal met rap en funk op The Real Thing maakte bijvoorbeeld de baan wel vrij voor latere alternatieve metal acts (Korn en SOAD om er maar twee te noemen) en een album zoals Angel Dust wist hard rock en metal avant-gardistische trekken mee te geven en het nog steeds "behapbaar" te maken. Dus het is zeker een belangrijke band geweest.

Toch zie ik ze niet als een echte headliner. Daar zijn ze mijn inziens net niet groot genoeg voor in de ogen van het huidige publiek.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken