Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

kobloodflames wrote:
Xavlegbmaofffassssitimiwoamndutroabcwapwaeiippohfffx is dus een legit bandnaam. Ik ben erg benieuwd hoe iemand daarop is gekomen xD (random op een toetsenbord beuken?) Wel respect voor de naam hoor

Heeft zelfs een hele betekenis, maar ik weet niet of dat wordt gewaardeerd door de moderatoren.
In ieder geval: Acidic Vaginal Liquid Explosion Generated By Mass Amounts Of Filthy Fecal Fisting And Sadistic Septic Syphilic Sodomy Inside The Infected Maggot Infested Womb Of A Molested Nun Dying Under The Roof Of A Burning Church While A Priest Watches And Ejaculates In Immense Perverse Pleasure Over His First Fresh Fetus. Makkelijk om te onthouden met zo’n afkorting.
Heb je ook respect voor de muziek?

En hoe noemen fans deze band? Of hoe noemen ze zichzelf in interviews? Kan mij moeilijk inbeelden dat ze zowel de volledige naam als de afkorting vaak gebruiken :D

Super om iedereen hun reacties te lezen met al meteen een kleine duiding qua genre erbij te vermelden! Way to go!!
Ga zo meteen nog eens wat van de suggesties beluisteren.
Je weet nooit dat graspop hier toch eens meeleest en er ideeën uit oppikt ;) Zoniet, kunnen wij toch wat verder ontdekken!

Hierbij ineens mijn suggesties;
1 - Alien Weaponry -hier al een aantal keer door mezelf en anderen vernoemd en zonet gekozen door Dave, maar toch
3 jonge gasten uit Nieuw-Zeeland, maken thrash met maori invloeden. Hebben me omver geblazen op Metal Days!
2 - Apocalypse Orchestra - een buitenbeentje uit Zweden, maken medieval folk - doom metal en gebruiken in hun muziek typische middeleeuwse instrumenten zoals de draailier
Wil hen heel graag eens live meemaken
3 - Psychonaut - hier moet ik gaan voor een van mijn favoriete Belgische bands. Een trio dat psychedelic post-metal maakt, met combinatie clean vocals en grunts.
Hebben vorig jaar met 'Unfold the god man' een prachtig album afgeleverd. Aanraders om (als eerste) van hen te luisteren; The fall of consciousness en Psychedelic Mammoth

2 – Apocalypse Orchestra – een buitenbeentje uit Zweden, maken medieval folk – doom metal en gebruiken in hun muziek typische middeleeuwse instrumenten zoals de draailier
Wil hen heel graag eens live meemaken
Past precies in mijn straatje, Nikita! Dank.

Om even op Xavleg.... terug te komen, als ik het me goed herinner zetten ze wel de gehele bandnaam in, maar kapten ze die na een paar woorden af, omdat dat natuurlijk te gek zou worden. Heb overigens ook het idee dat ze 'm zelf niet zouden weten.

My 3 bands:

1. Deafheaven - It's been a couple of years and I really would love to see them play their recent album 'Ordinary Corrupt Human Love. One of the most interesting BM/Blackgaze bands around.

2. Cattle Decapitation - The teaser tracks for their upcoming album 'Death Atlas are ridiculously good.

3. Code Orange - This band needs to return asap. Their output just keeps getting better. I just love how genre-bending and creative their newer stuff is.

Drie bands die nog nooit op Graspop hebben gestaan, maar die ik daar graag zou zien:

Sleep - hebben die er echt nog nooit gestaan? Website geeft geen resultaat in ieder geval. Hun gitarist is er dit jaar alvast met High on Fire, de rest volgend jaar? Voor degenen die ze niet kennen: neem ff een uurtje de tijd om Dopesmoker te luisteren. Perfect stoner metal nummer. Heerlijk geluid ook om live te horen.

Haken - gekke experimentele progmetal, das altijd welkom wat mij betreft. Luister vooral het nummer Cockroach King als je een idee wilt krijgen van hoe gek het kan worden. Retestrak live, zeker aan te raden. Hun laatste album heet Vector, wat met een letter verschil een mooi bruggetje naar mn volgende aanrader is...

Vektor - technical trash metal, met de gitaren omhoog getuned in plaats van naar beneden. En dan toch een lomp heavy sound neerzetten, met gestoord goeie riffs en ziedende solos. Qua thema willen ze graag dat je de koude leegte van het universum voor je ziet, of een variant daarop. Deze jongens heb ik zelf ook nog nooit live gezien trouwens, volgens mij zijn ze ook uit elkaar. Maar hopen op een reünie mag altijd toch?

Er werd ook nog gevraagd naar nieuwe ontdekkingen aan de hand van wat er al is aangekondigd: ik heb al genoemd dat Alcest en Mercyful Fate erg in de smaak vielen, vanmiddag een treinreisje gemaakt met Naglfar en dat beviel ook prima. Ben ook Mayhem een beetje aan het herontdekken, begin steeds meer liefde voor black metal te ontwikkelen. Dus in die richting is er nog genoeg te ontdekken geloof ik. Al heb ik dan ook Mispyrming opgezet en daar kon ik weer niet zoveel mee. Maar goed, het kan niet altijd feest zijn.

De bands die ik nog niet kende en inmiddels op mijn must see lijstje staan:
– Motionless in White met stip op 1
– Vltimas, heerlijke black metal
– Gaahl’s Wyrd, wat een stem ook
– Chelsea Grin, machtig geluid
– Shvpes, zo nu en dan wel te porren voor wat emo metalcore
– Disillusion. Jullie hadden gelijk, duurde even maar wat een steengoede band!

Ik denk dat ik dit lijstje ga aanhouden voor mijn verdere ontdekkingen :)

https://www.013.nl/programma/5441/thy-art-is-murder
Bij toeval ontdekt dat Rivers of Nihil meekomt op 1 februari. Mooi zo, aangezien ik dan hun gemiste show van 4 oktober kan inhalen. Iemand die ook gaat?

was er iemand gisteren bij northlane in de Zappa? Vermoed dat ze op graspop staan maar bevestiging is altijd leuk.

Joslittel wrote:
Na een paar weken grasduinen in de Graspopplaylist tijd om ook voor mij kort de balans op te maken. Inmiddels een paar bands bovenuit komen drijven als nieuwe ontdekkingen. Natuurlijk is het ook weer heerlijk om naar bands als Korn en Deftones te kunnen luisteren, al een aantal jaren niet meer gedaan. Zelfde geldt voor Soen, Alcest en Anathema. IJzersterk setje bands op die dag!

De bands die ik nog niet kende en inmiddels op mijn must see lijstje staan:
– Motionless in White met stip op 1
– Vltimas, heerlijke black metal
– Gaahl’s Wyrd, wat een stem ook
– Chelsea Grin, machtig geluid
– Shvpes, zo nu en dan wel te porren voor wat emo metalcore
– Disillusion. Jullie hadden gelijk, duurde even maar wat een steengoede band!
– Of Mice & men

Ik dacht dat jij een jonge, ouwe rot in het vak was. Motionless In White en Gaahl’s WYRD, lekker man. Stonden beide pas in Nederland, Motionless In White zelfs nog twee dagen terug in de Effenaar en Gaahl’s WYRD ook begin deze maand. Die laatste was een machtig goed optreden, ben helaas niet naar Motionless In White geweest, maar wel naar Adje Vandenberg. Ook leuk.

Tja. Bouwjaar 1986. De verdere duiding hierover laat ik aan jou :)

Goede concertkeuze. Voor beide was ik zelf wat te laat om ze te ontdekken. Volgend rondje concertzalen van beide kan ik er zomaar opeens wel bij staan. Graspop blijft een perfecte manier om nieuwe bands te ontdekken!

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum.
Graspop is het gezelligste in mijn ogen .
Ga ook al meer dan 10 jaar ernaar toe.
Grappig hoe u smaak veranderd door de jaren heen.
De laatste jaren metal core en black metal aan het ontdekken.
Al hoop ik ook op cannibal corpse dit jaar.

A tour poster for RATM was leaked by their official twitter account. They are playing Hellfest and Rock Am Ring, no Graspop however...Those are all EU/UK dates:

Jun 5 Nurburg, DE –
Jun 8 Amsterdam, NL
Jun 21 Clisson, FR (Hellfest)
Jun 26 Stockholm, SWE
Jun 27 Somerset, UK
Jun 29 London, UK
Jul 04 Dublin, IRE
Jul 07 Glasgow, UK

Source: https://www.metalsucks.net/2019/11/24/rage-against-the-machine-2020-tour-dates-leak-hellfest-riot-fest-rock-in-rio-louder-than-life-more/

A tour poster for RATM was leaked by their official twitter account. They are playing Hellfest and Rock Am Ring, no Graspop however…Those are all EU/UK dates:

Jun 5 Nurburg, DE –
Jun 8 Amsterdam, NL
Jun 26 Stockholm, SWE
Jun 27 Somerset, UK
Jun 29 London, UK
Jul 04 Dublin, IRE
Jul 07 Glasgow, UK

Source: https://www.metalsucks.net/2019/11/24/rage-against-the-machine-2020-tour-dates-leak-hellfest-riot-fest-rock-in-rio-louder-than-life-more/

this is already proven to be fake

A tour poster for RATM was leaked by their official twitter account. They are playing Hellfest and Rock Am Ring, no Graspop however…Those are all EU/UK dates:

Jun 5 Nurburg, DE –
Jun 8 Amsterdam, NL
Jun 26 Stockholm, SWE
Jun 27 Somerset, UK
Jun 29 London, UK
Jul 04 Dublin, IRE
Jul 07 Glasgow, UK

Deze poster is al als fake betiteld. Klopt niets van. Grootste aanwijzing is het feit dat alleen RaR en niet RiP genoemd staat.

Masters of Rock komt ook met wat namen, kan zijn dat ik 't gemist heb hier, maar ik zie Spoil Engine staan, mooi bandje uit de buurt die wel op GMM mogen komen!
ANDdjOb.jpg

Masters of Rock komt ook met wat namen, kan zijn dat ik ’t gemist heb hier, maar ik zie Spoil Engine staan, mooi bandje uit de buurt die wel op GMM mogen komen!
ANDdjOb.jpg

Kan ook alle kanten uit omdat dit in juli is he. blues pills en trollfest mogen wat mij betreft wel over komen

Ik twijfel een beetje over of we echt nog wel een "grote" naam kunnen verwachten als headliner.
De bands van dat niveau die ik kan bedenken zijn:
- Rammstein
- AC/DC
- RATM
- GNR
- SOAD, hoewel ik die toch weer wat minder groot vind, dan bovenste vier.

En volgens mij had ik gisteren nog een naam bedacht, maar ben die vergeten (of hij staat er wel gewoon tussen).
Een band als Aerosmith lijkt me niet "groot" genoeg om echt als superduper speciale headliner te bestempelen? Niet zo speciaal als de bovenstaande namen (GNR dan misschien ivm 2018 editie). Motley Crue is ook misschien weer wat groter dan normaal door hoe lang ze er al niet hebben gestaan, maar lijkt ook weer nooit te komen ivm die problemen toen ze er stonden en beginnen sowieso wel eerst in de USA.

SOAD krijgen we morgen in ieder geval iets aan informatie met Hellfest wel of niet en welke dag. Maar is er voor de andere 4 namen echt concrete informatie dat ze optredens doen op festivallen in Europa komende zomer?

Om terug te pakken naar een paar pagina's terug:

Do: Iron Maiden - Mercyful Fate
Vr: Nightwish - Volbeat (of andersom)
Za: Judas Priest - Korn
Zo: Faith No More - Deep Purple

Zal me niks verbazen als het zoiets blijkt te worden uiteindelijk. Alleen is Volbeat dan een beetje twijfelachtig, als ze nu al op Pinkpop staan en misschien meer de minder metalgerichte festivals bezoeken.
Hopelijk heb ik het mis en komt er toch een mooie grote naam nog bij.

Edit: Nog een leuk discussiepunt:
Zou het niet gewoon mogelijk zijn om een extra stage neer te zetten puur voor een band als AC/DC of Rammstein die een eigen stage-setup hebben. Dat je daar gewoon die band als headliner zet met hun eigen voorprogramma bandjes. Mainstage 1 / 2, Marquee, Metal Dome, Jupiler Stage en de "zet hier een grote band"-stage.

Users who are viewing this thread