Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

rickniel

Playlistbediener
22 nov 2019
17
0
rickniel wrote:
Klinkt erg goed dat wisselen tussen podiums. Hele dagen zijn altijd volgepland op festivals bij mij en wissel wat af. Nu ook al 31 namen die interessant zijn.
Sorry voor de velen vragen maar nog eentje dan: Ik ben een keer op Reading Festival geweest en daar waren die barricades er ook niet. Maar doordat er steeds mensen naar voren kwamen gebeukt, kon je op een gegeven moment niet meer bewegen. En dan bedoel ik echt, je handen kon je niet meer omhoog krijgen. Moshpits waren niet te creeeren en de enige personen die crowdsurfend boven het publiek kwamen waren mensen die over de barricade getitld werden omdat ze flauw gingen vallen. Dit is niet de situatie bij Graspop neem ik aan? Niet om vooroordelen te trekken maar op Reading komt van alles en er loopt dus ook van alles, mensen die tenten kapot sprongen voor “de grap” gebeurde elke dag regelmatig. Zie metalvolk toch meestal een stuk beschaafder zijn (buiten de moshpits
1f609.svg
)

Ik heb vaak meer dan genoeg ruimte, zelfs relatief ver voorin (aan de zijkant dan wel). Nooit echt last van het medepubliek.

Goed om te horen! Erg veel zin in de eerste keer GMM, nu hopen dat ik de hype kan bedwingen want ben teveel tijd bezig met bedenken wie er allemaal kunnen komen en de forums lezen .
:p
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.608
8.940
koekdoos wrote:

rickniel wrote:
Klinkt erg goed dat wisselen tussen podiums. Hele dagen zijn altijd volgepland op festivals bij mij en wissel wat af. Nu ook al 31 namen die interessant zijn.
Sorry voor de velen vragen maar nog eentje dan: Ik ben een keer op Reading Festival geweest en daar waren die barricades er ook niet. Maar doordat er steeds mensen naar voren kwamen gebeukt, kon je op een gegeven moment niet meer bewegen. En dan bedoel ik echt, je handen kon je niet meer omhoog krijgen. Moshpits waren niet te creeeren en de enige personen die crowdsurfend boven het publiek kwamen waren mensen die over de barricade getitld werden omdat ze flauw gingen vallen. Dit is niet de situatie bij Graspop neem ik aan? Niet om vooroordelen te trekken maar op Reading komt van alles en er loopt dus ook van alles, mensen die tenten kapot sprongen voor “de grap” gebeurde elke dag regelmatig. Zie metalvolk toch meestal een stuk beschaafder zijn (buiten de moshpits
1f609.svg
)


Ik heb vaak meer dan genoeg ruimte, zelfs relatief ver voorin (aan de zijkant dan wel). Nooit echt last van het medepubliek.

Goed om te horen! Erg veel zin in de eerste keer GMM, nu hopen dat ik de hype kan bedwingen want ben teveel tijd bezig met bedenken wie er allemaal kunnen komen en de forums lezen .
1f61b.svg

Als je nog leuke theorieën, bands of andere dingen weet, laat ze gerust weten.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Maar doordat er steeds mensen naar voren kwamen gebeukt, kon je op een gegeven moment niet meer bewegen. En dan bedoel ik echt, je handen kon je niet meer omhoog krijgen.

Ik krijg bij deze zin wel even flashbacks naar dit jaar Slayer. Al was de situatie iets anders. Wij staan op rij 3, een halve minuut ver in het eerste nummer en we hangen ergens tussen rij 1 en rij 2 met iedereen die op de eerste 10 rijen stond. Of zo voelde het toch.... Moshpit was achter ons gestart, dus iedereen op elkaar gedrukt, want er is geen andere manier.
Enkele minuten later, wanneer ik mijn been en armen tussen de andere mensen uit kon trekken en m'n lichaam kon draaien, zijn we naar een prachtig plekje vlak achter de moshpit gevlucht.
Maar nee, flauwvallende mensen omdat ze geplet zitten zijn geen standaard op graspop.
(Het meeste) metalvolk is zelfs in de moshpits beschaafd!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
koekdoos wrote:

rickniel wrote:
Klinkt erg goed dat wisselen tussen podiums. Hele dagen zijn altijd volgepland op festivals bij mij en wissel wat af. Nu ook al 31 namen die interessant zijn.
Sorry voor de velen vragen maar nog eentje dan: Ik ben een keer op Reading Festival geweest en daar waren die barricades er ook niet. Maar doordat er steeds mensen naar voren kwamen gebeukt, kon je op een gegeven moment niet meer bewegen. En dan bedoel ik echt, je handen kon je niet meer omhoog krijgen. Moshpits waren niet te creeeren en de enige personen die crowdsurfend boven het publiek kwamen waren mensen die over de barricade getitld werden omdat ze flauw gingen vallen. Dit is niet de situatie bij Graspop neem ik aan? Niet om vooroordelen te trekken maar op Reading komt van alles en er loopt dus ook van alles, mensen die tenten kapot sprongen voor “de grap” gebeurde elke dag regelmatig. Zie metalvolk toch meestal een stuk beschaafder zijn (buiten de moshpits
1f609.svg
)


Ik heb vaak meer dan genoeg ruimte, zelfs relatief ver voorin (aan de zijkant dan wel). Nooit echt last van het medepubliek.

Goed om te horen! Erg veel zin in de eerste keer GMM, nu hopen dat ik de hype kan bedwingen want ben teveel tijd bezig met bedenken wie er allemaal kunnen komen en de forums lezen .
?

als er nog vragen zijn, stuur ze gerust. Er zit hier een forum vol veteranen om je te helpen.
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
This year was my first Graspop and I found everyone very friendly and plenty of space to get a good spot at MS1 and 2. The only place you had to fight for a spot was the merchandise line. Belgians love their band tshirts lol jk.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Last year was my first Graspop and found everyone very friendly and plenty of space to get a good spot at MS1 and 2. The only place you had to fight for a spot was the merchandise line. Belgians love their band tshirts lol jk.
True, I'm still often quite surprised at how easy it is to get a good spot for most bands, even when arriving late.
Of course it's a bit harder for (sub)headliners, but even then it's rather doable (depending on the popularity of the band obviously).
 

patrick1617899567

Playlistbediener
1 feb 2017
6
1
Eeen concert waar ik dit zelf ervaarde was vooraan bij parkway drive in 2018. Dit was echter wel een van de gaafste concerten op graspop voor mij
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
366
356
Eeen concert waar ik dit zelf ervaarde was vooraan bij parkway drive in 2018. Dit was echter wel een van de gaafste concerten op graspop voor mij
Dat was dan ook een héél goed optreden.. Maar ik zie ze in 2020 niet op de affiche staan. Ze zijn in april wel op toer door Europa, maar ik zie ze dat niet uitbreiden naar juni.

Ik hoop zoals nog anderen hier op SOAD. Metallica zou leuk zijn, maar ik vrees dat je die dag het leger die-hard Metallica fans in de front zal zien kamperen. En dat bevordert nooit de sfeer voor andere bands die dat podium moeten delen.

Van mij zouden ze gerust Circus Maximus eens mogen op de affiche zetten. Jorn Lande mag ook langskomen met zijn band. Aan Belgische zijde komt Dyscordia in januari met een nieuw album. Laat maar komen!!! En Avenged Sevenfold ook graag.


Mijn ticket en eet/drankbonnen zijn al besteld, en mijn motel heb ik dit jaar net na Graspop opnieuw gereserveerd.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Hellfest zou effectief RATM hebben, meer en meer bronnen lijken dit te bevestigen. Anderzijds zegt de ene wel een Belgische show, de andere niet...
 

rickniel

Playlistbediener
22 nov 2019
17
0
Dan mag Graspop toch écht niet achterblijven.

Stel je voor.

Als RATM en SOAD beide niet lukken terwijl ze in de buurt zijn en ze dan aankomen met volbeat dan zouden ze zich wel echt voor hun kop mogen slaan.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
366
356
Joe wrote:
Dan mag Graspop toch écht niet achterblijven.

Stel je voor.

Als RATM en SOAD beide niet lukken terwijl ze in de buurt zijn en ze dan aankomen met volbeat dan zouden ze zich wel echt voor hun kop mogen slaan.
Tja, Herman (Livenation) beslist nu eenmaal over wie waar zal staan. Ik denk niet dat je de organisatie van Graspop kan beschuldigen dat die of deze band niet op hun affiche staat.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.883
Joe wrote:
Dan mag Graspop toch écht niet achterblijven.

Stel je voor.

Als RATM en SOAD beide niet lukken terwijl ze in de buurt zijn en ze dan aankomen met volbeat dan zouden ze zich wel echt voor hun kop mogen slaan.

Dat zou ik ook wel een serieuze fuckup vinden. Zeker als de andere headliner dan Nightwish is ofzo, of toch Deep Purple wordt doorgeschoven. Sta je mooi voor paal op je jubileum. Moet in mijn ogen dan toch echt een Metallica of een Tool aan te pas komen om die twee missers te fixen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.608
8.940
Vooral jammer dat RATM en SOAD ook gewoon beter op Graspop passen dan op Werchter (toch?)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken