imac wrote:
Tja, Herman (Livenation) beslist nu eenmaal over wie waar zal staan. Ik denk niet dat je de organisatie van Graspop kan beschuldigen dat die of deze band niet op hun affiche staat.
Livenation heeft aandelen in Graspop, één van de populairste festivals in de Lage Landen. Ze hebben er alle belang bij om GMM hip en aantrekkelijk te houden. Ze gaan dit heus niet ondergraven met een flauwe affiche in het jubileumjaar. Terug voor een uitverkoop gaan en stilaan kijken naar een grotere weide om nog meer te groeien en nog meer op te brengen voor Live Nation is een beter plan, waardoor ik er vrij gerust in ben dat ze wel een mooie affiche zullen hebben.
Dat, of ik ben gewoon zeer naïef. Kan ook
Daar heb je gelijk in. Maar Graspop verkoopt de laatste jaren steeds meer tickets, en mocht nu al 2 keer het bordje "uitverkocht" aan de deur hangen. En in Werchter gaat de verkoop net achteruit de laatste jaren. Ze hebben er dus kleppers nodig die niet iedere 2 jaar passeren. Want hoe je het nu draait of keert, tegenwoordig komen veel dezelfde bands binnen een te korte tijdspanne terug. Dat heb je natuurlijk als je 3 of 3 dagen 3 of meer podia moet vullen.