Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
366
356
imac wrote:
Tja, Herman (Livenation) beslist nu eenmaal over wie waar zal staan. Ik denk niet dat je de organisatie van Graspop kan beschuldigen dat die of deze band niet op hun affiche staat.

Livenation heeft aandelen in Graspop, één van de populairste festivals in de Lage Landen. Ze hebben er alle belang bij om GMM hip en aantrekkelijk te houden. Ze gaan dit heus niet ondergraven met een flauwe affiche in het jubileumjaar. Terug voor een uitverkoop gaan en stilaan kijken naar een grotere weide om nog meer te groeien en nog meer op te brengen voor Live Nation is een beter plan, waardoor ik er vrij gerust in ben dat ze wel een mooie affiche zullen hebben.

Dat, of ik ben gewoon zeer naïef. Kan ook
1f642.svg

Daar heb je gelijk in. Maar Graspop verkoopt de laatste jaren steeds meer tickets, en mocht nu al 2 keer het bordje "uitverkocht" aan de deur hangen. En in Werchter gaat de verkoop net achteruit de laatste jaren. Ze hebben er dus kleppers nodig die niet iedere 2 jaar passeren. Want hoe je het nu draait of keert, tegenwoordig komen veel dezelfde bands binnen een te korte tijdspanne terug. Dat heb je natuurlijk als je 3 of 3 dagen 3 of meer podia moet vullen.
 

daveh

Playlistbediener
25 nov 2019
14
0
Apart dat je dat hier noemt, kijk eens naar het graspop affiche van komend jaar, daar staan meer bands op die de laatste 2 jaar geweest zijn dan ik ooit eerder gezien heb. Dat lijkt dus totaal geen reden voor niet uitverkopen, als ik de reacties hier mag geloven.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Die metallers trekken zich dat niet aan. Meer dan bvb een RW komen mensen daar omdat het Graspop is, het totaalpakket. Een headliner heeft veel minder impact dan op bvb RW.
Veel metallers die trouwens niet voor de headliners gaan, en spuwen op Live Nation. Alleen hebben ze nog niet door dat Live Nation eigenaar is (met natuurlijke enorme zelfstandigheid voor Peter en Bob om het richting te geven).
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Om ook eens een wishlist te maken van kleine bands die ik graag op GMM zou zien (laten we even SOAD en TOOL buiten beschouwing laten):

- Katatonia: voor velen gekend denk ik, leuke progrock/metal (net zoals Anathema zijn ze van zwaardere prog- (en death-) metal overgegaan naar meer rock en ambient)
https://www.youtube.com/watch?v=nH45PdkXF9I

- Celldweller: mix van electro en metal (klein beetje vergelijkbaar met Combichrist), klinkt op het eerste moment misschien wat vreemd, maar voor wie het interesseert, zeker eens luisteren naar The Last Firstborn:
https://www.youtube.com/watch?v=2qn5PXWBxEA

- Lacuna Coil: 2018 GMM en 2019 in Brugge gezien, super live band. Goth metal, fantastische zangeres, maar vooral de afwisseling tussen de zangeres en de zwaardere zang van de zanger zijn super. Het volledige concert op Graspop staat ook gewoon op youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=nq0e0r1byhg
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.608
8.939
Apart dat je dat hier noemt, kijk eens naar het graspop affiche van komend jaar, daar staan meer bands op die de laatste 2 jaar geweest zijn dan ik ooit eerder gezien heb. Dat lijkt dus totaal geen reden voor niet uitverkopen, als ik de reacties hier mag geloven.

Die metallers trekken zich dat niet aan. Meer dan bvb een RW komen mensen daar omdat het Graspop is, het totaalpakket. Een headliner heeft veel minder impact dan op bvb RW.
Veel metallers die trouwens niet voor de headliners gaan, en spuwen op Live Nation. Alleen hebben ze nog niet door dat Live Nation eigenaar is (met natuurlijke enorme zelfstandigheid voor Peter en Bob om het richting te geven).

En als je zoals ik eerst naar de headliners kijkt, maakt het ook al niet zoveel meer uit. Toch een extra kans om je favoriete headliners weer te zien. De een vind het hier niet erg om Slipknot nog een jaar op herhaling te hebben, de ander vind het niet erg dat Judas Priest en Iron Maiden er weer staan. Toch iets minder "gehaat" over terugkerende headliners dan bijvoorbeeld bij Pinkpop. Totdat het over Volbeat gaat natuurlijk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Ik ben toch echt wel benieuwd inmiddels wat er vanavond op dat Hellfest affiche gaat staan. Ik ben bang dat het qua headliners vooral slecht nieuws gaat zijn voor Graspop (dus dat grote acts daar gaan staan en niet hier). Maar ik ben wel benieuwd om te zien wat er op de regels daaronder te lezen valt. Ik zit specifiek te hopen op de eerste festival aankondiging voor Dream Theater, dat lijkt mij fantastisch en kan dan ook niet meer missen voor Graspop lijkt me.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dream Theater zou een fantastische aanvulling zijn! Maar dan echt wel niet meer op de zaterdag, dat wordt een verschrikkelijke clash-dag voor mij, nu al!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Overigens een leuke tip van Nederlandse bodem. TerraDown is een erg tof en gretig bandje, zou mooi zijn dat ze die een klein plekje konden geven vroeg op de dag. Hebben al op Wacken gestaan na het winnen van de Metal Battle Ik ken ze persoonlijk ook, dus dat zou leuk zijn ;).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Waar ik op hoop vanavond op Hellfest (en dus hopelijk ook op Graspop):
- Faith No More
- Mastodon
- Soilwork
- Katatonia
- Circle Jerks
- Touché Amoré

En stiekem toch ook nog een RATM verassing.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken