Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Vind Graspop toch beter qua grotere namen dit jaar. Al staat er veel moois.

Viel me wel op dat ze in de video Social Distortion als Social Distorsion hadden staan hahaha
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
366
356
Mooie namen op een héél tof festival. Ben er 3 jaar naartoe gegaan, en heb me daar steeds enorm geamuseerd. Jammer dat het zo ver is, want anders ...

Maar goed, nog even afwachten wat moois Graspop straks brengt.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Alleen Mastodon staat niet op de poster op facebook. Daar staat Opeth in eigen logo met eronder nog een very special guest
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Ik vind de GMM line up tot nu toe wel beter, vooral als je kijkt naar de grotere namen.
Hellfest heeft Deftones als headliner, GMM als sub, dus daar komt nog iets boven. Faith No More verwacht ik eigenlijk als MS2 headliner of zoals al eerder genoemd als co-headliner met Deep Purple.
Nu is het hopen dat SOAD vanuit Zwitserland door naar België gaat voor ze Frankrijk pakken
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Verdorie...

Dus geen System of a Down op Graspop. Zuur :( Ik liet een optreden in A'dam schieten omdat ik er zo zeker van was dat ze naar Graspop gingen komen.

Programma SOAD:

Woensdag 17/6 Hongarije
vrijdag 19/6 Zwitserland
zondag 21/6 Hellfest

Die gaan volgens mij nooit de omweg maken om op Graspop te komen spelen, om maar te zwijgen van het feit dat ze dan 3 dagen op rij moeten optreden
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Ik vind de GMM line up tot nu toe wel beter, vooral als je kijkt naar de grotere namen.
Hellfest heeft Deftones als headliner, GMM als sub, dus daar komt nog iets boven. Faith No More verwacht ik eigenlijk als MS2 headliner of zoals al eerder genoemd als co-headliner met Deep Purple.
Nu is het hopen dat SOAD vanuit Zwitserland door naar België gaat voor ze Frankrijk pakken

Ze staan wel op dezelfde dag als Judas Priest natuurlijk. Maar Judas Priest staat op MS1 bij Graspop. Korn ervoor MS2 en dan SOAD MS2 kan, maar lijkt me alsnog niet de bedoeling. Alleen als ze de poster zo indelen dat SOAD naast Judas Priest komt te staan maybe. Maar ga er vanuit dat we SOAD gewoon kunnen afschrijven.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Tons of Rock komt ook met namen nu met het bekendmaken van FNM
FAITH NO MORE - BRING ME THE HORIZON - BARONESS - PARADISE LOST «exclusive Draconian Times show» - ENSLAVED - JINJER - BLUES PILLS - BOKASSA
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Eerste reactie is zoals de meeste hier. Bijzonder jammer van SOAD en tevens dat het affiche van Graspop hier niet direct voor onder doet. Nu even verder zoeken naar namen die nog door mogen komen van mij.
 

Jochen De Smet

Randprogramma
6 okt 2016
100
18
Dus enkel zaterdag zou nog kunnen voor System of a Down, maar daar staat Judas Priest al als headliner. Wat mij nu wel opvalt aan de Hellfest affiche is dat beide bands er ook op dezelfde dag staan, dus misschien toch niet volledig afgeschreven? Anders is enkel zondag van RW nog een optie.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Pim wrote:
Ik vind de GMM line up tot nu toe wel beter, vooral als je kijkt naar de grotere namen.
Hellfest heeft Deftones als headliner, GMM als sub, dus daar komt nog iets boven. Faith No More verwacht ik eigenlijk als MS2 headliner of zoals al eerder genoemd als co-headliner met Deep Purple.
Nu is het hopen dat SOAD vanuit Zwitserland door naar België gaat voor ze Frankrijk pakken

Ze staan wel op dezelfde dag als Judas Priest natuurlijk. Maar Judas Priest staat op MS1 bij Graspop. Korn ervoor MS2 en dan SOAD MS2 kan, maar lijkt me alsnog niet de bedoeling. Alleen als ze de poster zo indelen dat SOAD naast Judas Priest komt te staan maybe. Maar ga er vanuit dat we SOAD gewoon kunnen afschrijven.

Hier heb je wel gelijk in ja. Als ze samen op Hellfest op zondag kunnen staan, waarom dan niet samen op zaterdag op Graspop? Kan Korn ook nog mee de bus in want die doen het zelfde. De hoop staat nog op een kleine waakvlam:)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Graag door naar GMM:
Devin Townsend
Faith No More
Mastodon
Wardruna
Last In Line
Meshuggah
Rotting Christ
Belzebubs
Lacuna Coil
Jinjer
The Darkness
The Hu (op herhaling)

En vooruit, doe ook maar Volbeat. :wink:
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Zowat alle namen van Graspop waarvan ik dacht dat ze wel leuk/interessant/apart/origineel of iets anders waren, lijken op Hellfest te ontbreken. Nu staan daar uiteraard ook nog goede bands die (nog) niet op Graspop staan, maar voorlopig halen ze 't voor mij niet tegen Graspop en dan moet GMM er nog 40/50 bekend maken. Die keuze gaat echt niet moeilijk worden.

Afwachten wat er met headliners gebeurt en of Graspop nu echt met nog iets bijzonders bezig is of dat het "gewoon" Faith No More, Nightwish en Volbeat worden en ze dus eigenlijk maar 1 echte topper hebben, daar waar je bij een jubileum toch mocht hopen op 2 of 3 (ik ga er vanuit dat SOAD niet meer haalbaar is). Gelukkig moet een metalfestival het niet noodzakelijk van zijn headliners hebben, bij iets als Werchter is dat toch nog net iets belangrijker.

 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Last in Line, Doro, Delain, Michael Schenker, The Darkness zijn voor mij de enige interessante namen verder (namen die ik ken)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Mooie namen die nog mogen doorkomen (staat altijd veel moois op Hellfest in kleine letters):
- leprous
- At the Gates!!
- Rotting Christ!!
- Primordial
- Electric Wizard
- Om
- Thy Art is Murder (had hen in de eerste lichting al wel verwacht)
- Mastodon
- Wardruna
- Jinjer
- Lacuna Coil
- Devin Townsend
- Meshuggah !!!
- Periphery
- Inter Arma (erg goede band)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken