Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
348
298
Graag de volgende (Hellfest) bands op Graspop

Delain
Michael Schenker
The Dead Daisies
Last In Line
Devin Townsend
Lacuna Coil
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Ziezo, Hellfest heeft zoals gewoonlijk weer een mooie en brede line-up. Voor iedere liefhebber van de hardere rock wat wils.

Ik zou zelf meepikken naar Graspop;

System of a Down
Faith No More
Running Wild
At The Gates
Entombed
Grave
Unleashed
Flotsam and Jetsam
The Black Dahlia Murder
Meshuggah
Devin Townsend (liefst wel wat Ocean Machine en Terria werk)
Rotting Christ
Primordial
Watain
Borknagar
Ensiferum
Taake
Electric Wizard
Elder
Pelican
Inter Arma
Suicidal Tendencies
John Garcia (op voorwaarde dat hij een flinke portie Kyuss serveert)

Er wordt hier melding gemaakt van Mastodon, maar ik zie hen niet op de affiche van de website staan? Hoe dan ook, Mastodon mag van mij ook gerust geserveerd worden op GMM.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Ik ga ook maar eens een lijstje opstellen van bands die ik wil zien overkomen:
Frog leap
Crystal lake
Fire from the gods
Maximum the hormone
Jinjer
Ghostmane? Why not
Jesus piece
Higher power
Social distortion
Lionheart
Code orange
Landmvrks
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.828
12.171
Er wordt hier melding gemaakt van Mastodon, maar ik zie hen niet op de affiche van de website staan? Hoe dan ook, Mastodon mag van mij ook gerust geserveerd worden op GMM.
Mastodon stond op een 'geleakte' poster van rpspeed, net voordat de hel hier op het forum losbarstte.

Edit: Wacht even. Dat stond ie helemaal niet. Waar komt Mastodon in godesnaam vandaan?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Als iedereen toch bezig is met hun wishlist van Hellfest naar Graspop te posten, maak ik er ook maar een.
Incubus
Faith No More
Frog Leap
Delain
Frank Carter & The Rattlesnakes
Danko Jones
Laura Cox (YouTuber die ik al jaren volg, heerlijke muzikante!)
Death DTA
Entombed A.D. (Laatst in mijn thuisstad gefotografeerd, heerlijke band om ook mee een biertje te drinken!)
Rectal Smegma
Baroness
Pertubator
Agnostic Front

Al moet ik zeggen, de GMM line up trekt mij echt veel meer tot nu toe dan de complete line up van Hellfest. Dus ik ben blij dat ik voor GMM ben gegaan en geen Hellfest kaarten heb gehaald!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.828
12.171
Entombed A.D. (Laatst in mijn thuisstad gefotografeerd, heerlijke band om ook mee een biertje te drinken!)
Is dat toevallig het altijd gezellige Haarlem? Daar was ik namelijk niet bij.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.710
3.496
Zonde zonde zonde van SOAD.
Ik dacht echt dat dit wel goed zou komen, ook al was de kans steeds 50/50.
Met al die namen die voor RW circuleerden, leek het me niet zo moeilijk bovenaan een interessante affiche samen te stellen
zonder SOAD waarbij die dus gewoon naar Dessel konden afzakken.
En dan nog samen met Priest op zondag...

Verder:
- algemeen bekeken stemt de huidige Graspop affiche mij gelukkiger en daar komen nog heel wat namen bij
- deftones en incubus bovenaan op vrijdag?! heel vreemd... met volbeat er dan wel nog tussen of na
Opeth daar nog voor en dus in het licht op de mainstage, wat een zielige plek voor zo'n fantastische band.
Ik mag hopen dat ze op Graspop een mooiere plaats krijgen!
----- trouwens die hebben daar toch ook een dubbele mainstage naast elkaar he?
want ik zag al rare opmerkingen op fb over 'je gaat het zien, dan laten ze Priest en SOAD tegelijk spelen' :roll:
- die 'very special guests' lijken me last minute verschuivingen die dus nu even een nog-op-te-vullen-gat zijn
en we willen iets dat beter klinkt dan TBA?
- mogen de overstap naar Graspop maken: Leprous, Wardruna, Flotsam and Jetsam, The Hu (op herhaling), Faith no more tenzij ze iets beter hebben hahaha
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Normaal vind ik de line up van Hellfest altijd iets beter, maar nu ben ik toch niet onder de indruk. Mooie undercard, maar GMM moet zelfs met onvolledige affiche niet onderdoen voor dit. Airbourne en Incubus subheadliner, qoui?
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Also probably no Volbeat in 2020. They are playing Bristol on wednesday, Hellfest on friday, Pinkpop on sunday…and Priest and Maiden are headlining on thursday and saturday. I’m okay with that.

You just became my favorite German. This totally made my day :lol:

Nja. Nu Cult of Luna in de Melkweg, kijken of dat wat is ?

Laat weten hoe het was! Ik zie ze morgen in Antwerpen :)) Kijk er al naar uit !!!

Ik ben het wel eens met de meesten hier. Ondanks het mislopen van SOAD (en er is een kans dat ze idd toch op zaterdag op GMM zouden staan) vind ik GMM ook over een leukere line up beschikken. En ik ben er zeker van dat nog wat bands die op Hellfest staan uiteindelijk ook op GMM zullen terechtkomen..

My wishlist (in die volgorde!)

1) Meshuggah.. Komaan GMM.. make my festival. Dit is het soort band dat je genadeloos naar je strot grijpt en je een optreden bezorgt dat je niet snel kan vergeten!
2) Rotting Christ.. Nog zo'n Marqueeband waarvoor ik iedere mainstage headliner direct links zou laten liggen.
3) Mastodon.. als ze touren want staan ze nu op Hellfest of niet??
4) Electric Wizard. Liefst op dezelfde dag als Kadavar, dan ben ik al in de juiste mood ;)
5) Pelican!!! Zag deze post-metal legendes nog nooit
6) Witchcraft. Zweedse stoner rock. Best goed op CD. Wil ze eens live zien.
7) Unleashed. Zweedse death metal. Heb ze vorig jaar op Alcatraz net gemist. Baal er nog steeds van.
8) Baroness

En ze staan op het eerste zicht niet op Hellfest maar ik hoop nog steeds op Avatar en Jinjer
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
festivallouis wrote:
Also probably no Volbeat in 2020. They are playing Bristol on wednesday, Hellfest on friday, Pinkpop on sunday…and Priest and Maiden are headlining on thursday and saturday. I’m okay with that.

You just became my favorite German. This totally made my day ?


Dr. Hannibal wrote:
Nja. Nu Cult of Luna in de Melkweg, kijken of dat wat is ?

Laat weten hoe het was! Ik zie ze morgen in Antwerpen :)) Kijk er al naar uit !!!

Ik ben het wel eens met de meesten hier. Ondanks het mislopen van SOAD (en er is een kans dat ze idd toch op zaterdag op GMM zouden staan) vind ik GMM ook over een leukere line up beschikken. En ik ben er zeker van dat nog wat bands die op Hellfest staan uiteindelijk ook op GMM zullen terechtkomen..

My wishlist (in die volgorde!)

1) Meshuggah.. Komaan GMM.. make my festival. Dit is het soort band dat je genadeloos naar je strot grijpt en je een optreden bezorgt dat je niet snel kan vergeten!
2) Rotting Christ.. Nog zo’n Marqueeband waarvoor ik iedere mainstage headliner direct links zou laten liggen.
3) Mastodon.. als ze touren want staan ze nu op Hellfest of niet??
4) Electric Wizard. Liefst op dezelfde dag als Kadavar, dan ben ik al in de juiste mood ?
5) Pelican!!! Zag deze post-metal legendes nog nooit
6) Witchcraft. Zweedse stoner rock. Best goed op CD. Wil ze eens live zien.
7) Unleashed. Zweedse death metal. Heb ze vorig jaar op Alcatraz net gemist. Baal er nog steeds van.
8) Baroness

En ze staan op het eerste zicht niet op Hellfest maar ik hoop nog steeds op Avatar en Jinjer

Jinjer is Sunday under Baby Metal at Hellfest
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
festivallouis wrote:
Also probably no Volbeat in 2020. They are playing Bristol on wednesday, Hellfest on friday, Pinkpop on sunday…and Priest and Maiden are headlining on thursday and saturday. I’m okay with that.

You just became my favorite German. This totally made my day ?


Dr. Hannibal wrote:
Nja. Nu Cult of Luna in de Melkweg, kijken of dat wat is ?

Laat weten hoe het was! Ik zie ze morgen in Antwerpen :)) Kijk er al naar uit !!!

Ik ben het wel eens met de meesten hier. Ondanks het mislopen van SOAD (en er is een kans dat ze idd toch op zaterdag op GMM zouden staan) vind ik GMM ook over een leukere line up beschikken. En ik ben er zeker van dat nog wat bands die op Hellfest staan uiteindelijk ook op GMM zullen terechtkomen..

My wishlist (in die volgorde!)

1) Meshuggah.. Komaan GMM.. make my festival. Dit is het soort band dat je genadeloos naar je strot grijpt en je een optreden bezorgt dat je niet snel kan vergeten!
2) Rotting Christ.. Nog zo’n Marqueeband waarvoor ik iedere mainstage headliner direct links zou laten liggen.
3) Mastodon.. als ze touren want staan ze nu op Hellfest of niet??
4) Electric Wizard. Liefst op dezelfde dag als Kadavar, dan ben ik al in de juiste mood ?
5) Pelican!!! Zag deze post-metal legendes nog nooit
6) Witchcraft. Zweedse stoner rock. Best goed op CD. Wil ze eens live zien.
7) Unleashed. Zweedse death metal. Heb ze vorig jaar op Alcatraz net gemist. Baal er nog steeds van.
8) Baroness

En ze staan op het eerste zicht niet op Hellfest maar ik hoop nog steeds op Avatar en Jinjer
Jinjer staat er gewoon op zondag (MS1, onder Babymetal op poster). :wink:
Wat Mastodon betreft: ik denk dat die er staan, maar dat ze even voor hun beurt hebben gesproken, en Mastodon liever zelf hun tour aankondigt binnenkort. Ik verwacht ze nu zeker wel op GMM (net als FNM).

SOAD dus waarschijnlijk niet, maar als ze alsnog die klapper hebben, is dat begrijpelijk, en hoor je er niemand meer over. :)
Ik denk dat ze dit jaar heel hoog hebben ingezet om een 'hors catégorie'-naam (semi-)exclusief binnen te halen, wat hun jubileum natuurlijk veel glans zou geven.
Dat is echter ook wel vrij risicovol, want als het om wat voor reden toch niet door kan gaan, en andere grote namen niet (meer) beschikbaar zijn, ziet je poster er ineens een heel stuk minder sprankelend uit (hoewel nog steeds mooier dan Hellfest, zoals vrijwel iedereen beaamt :wink: ).
En dat laatste scenario is ook nog steeds vrij reëel, als @andic gelijk heeft...

De nummering was inderdaad gewoon random en niet op volgorde.
Ik kan jullie echter nu al zeggen dat ik niet het “opperorakel” zal worden hoor.
Het laatste wat ik hoorde is dat noch Volbeat noch Metallica reeds vastliggen.
Volbeat verwacht men dat goedkomt, Metallica heeft men zelf geen flauw idee (hier spelen meerdere factoren een rol en is de situatie en intentie van de band zelf momenteel zeer onduidelijk). Indien ze beiden niet komen, heeft men nog geen alternatieven achter de hand. Om maar te zeggen: je moet nog niet direct nieuwe namen verwachten, toch zeker niet op het gebied van headliners.

Ook het terrein zal dit jaar niet omgedraaid worden daar men hiervoor niet de benodigde vergunningen krijgt dit jaar.

Ik zal volgens sommigen hiermee ongetwijfeld m’n eerdere uitspraken tegenspreken, het is echter gewoon een update van het nieuws dat ik binnenkrijg ?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Zoals gevreesd geen System of a Down op Graspop. Ik verwacht nu ook geen Volbeat meer eigenlijk. Daarmee heeft GMM alvast een streepje voor op alle andere metalfestivals. Ik zie nochtans geen enkele reden meer om nog te wachten met Volbeat. En als ze er staan moet het dus al de donderdag of zaterdag zijn. Gaat niet gebeuren.

Ik begin steeds meer te geloven in AC/DC. Zou misschien ook verklaren waarom de vrijdag nog zo karig is. AC/DC is een forse hap uit het budget + ze komen vast niet voor anderhalf uur opdraven.

En kondig Faith No More ook maar gewoon aan voor de zondag. Met Deep Purple als MS2-headliner komt die dag sowieso wel goed.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.526
6.392
Opeth daar nog voor en dus in het licht op de mainstage, wat een zielige plek voor zo’n fantastische band.
Ik mag hopen dat ze op Graspop een mooiere plaats krijgen!
—– trouwens die hebben daar toch ook een dubbele mainstage naast elkaar he?
want ik zag al rare opmerkingen op fb over ‘je gaat het zien, dan laten ze Priest en SOAD tegelijk spelen’
1f644.svg

– die ‘very special guests’ lijken me last minute verschuivingen die dus nu even een nog-op-te-vullen-gat zijn
en we willen iets dat beter klinkt dan TBA?
- zie Opeth nog altijd als de perfecte Marquee afsluiter, kan bijna niet missen lijkt me.
- Hellfest heeft idd een dubbele mainstage setup exact als Graspop, dus die mensen op fb kletsen uit hun nek (zoals gebruikelijk).
- special guests opschrijven ipv TBA; daar kun je weleens gelijk in hebben ja. Enige wat ik dan niet snap is dat er een poster mèt en een poster zonder Mastodon circuleert... als de special guests nog niet vast zouden liggen? Is misschien eerder een tour aankondigings dingetje. Mag ik nog hopen op Dream Theater? Ik hoop nog op Dream Theater :lol:
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.526
6.392
Dr. Hannibal wrote:
Nja. Nu Cult of Luna in de Melkweg, kijken of dat wat is
1f642.svg


Laat weten hoe het was! Ik zie ze morgen in Antwerpen :)) Kijk er al naar uit !!!

Ja was mooi! Ben er niet heel bekend mee maar had de kans om te gaan, en viel zeker niet tegen. Overdonderende ervaring, met een muur van geluid en een vette lichtshow. Veel plezier!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
zou alcatraz nog namen droppen? Die hebben gisteren afgerond met een poster dus denk dat het weer enkele dagen stil kan worden
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.447
11.397
Die vrijdag mainstage van Hellfest is inderdaad een raar stukje programmeren. Dat zal zoiets gaan worden: Opeth (ergens in de warme middag zon) - Offspring - Incubus (waarom zo hoog?) - Volbeat - Deftones. Zoals eerder gezegd dat Graspop het echt niet zo verkeerd op dat gebied! Als ik op Hellfest zou zijn dan zie ik me toch vooral de kleine podia afstruinen daar, staan enkele scherpe namen.

Wie voor mij eigenlijk de grote afwezige is op alle posters is Five Finger Death Punch. Ik had me er al bij neergelegd dat die overal als sub zouden opduiken, maar nergens te bekennen. Op plaat kan ik ze wel waarderen maar ze zuigen nogal live. Dus ben er niet rouwig om.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.828
12.171
Wie voor mij eigenlijk de grote afwezige is op alle posters is Five Finger Death Punch. Ik had me er al bij neergelegd dat die overal als sub zouden opduiken, maar nergens te bekennen. Op plaat kan ik ze wel waarderen maar ze zuigen nogal live. Dus ben er niet rouwig om.
Iets zegt me dat jij nog verbitterd bent over hun passage in Tilburg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken