Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
477
261
Foo Fighters is sowieo RW (of eventueel pukkelpop). Zie die om meerdere reden niet snel op GMM staan.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
ik vond Faith no More toch redelijk saai op GMM de vorige keer… Op basis daarvan mag het van mij een andere headliner worden maar ik zie eigenlijk nog maar 2 potentiële headliners:

Nightwish en Faith no More.

Kan eigenlijk niets anders bedenken of misschien Foo Fighters
Zo zie ik het ook. In een heel grote headliner (Guns N' Roses, Metallica, Foo Fighters) met een exclusief festivaloptreden op Graspop, die niet tevens op Rock Am Ring, Download en/of Hellfest staat, daar geloof ik niet zo in. Terwijl SoaD en Volbeat op de vrijdag en zondag al elders geboekt zijn en dus waarschijnlijk naar Rock Werchter gaan (of België overslaan).
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Joslittel wrote:

wenteldave wrote:

Joslittel wrote:
Wie voor mij eigenlijk de grote afwezige is op alle posters is Five Finger Death Punch. Ik had me er al bij neergelegd dat die overal als sub zouden opduiken, maar nergens te bekennen. Op plaat kan ik ze wel waarderen maar ze zuigen nogal live. Dus ben er niet rouwig om.


Iets zegt me dat jij nog verbitterd bent over hun passage in Tilburg.


Ha, nee! Zag ze wel paar dagen later op Graspop. Invalzanger (van Bad Wolves) deed het stukken beter dan Moody zelf. Heb ze namelijk half jaar later nog in AFASLive gezien samen met InFlames en Of Mice & Men, de eerste waren duidelijk stukken beter.

Ik ga ze dus wel zien in januari. Hoop dat het dan beter is. Was vroeger vooral een fan van ze op plaat, nu eigenlijk niet meer. Ik kom vrijwel puur voor Megadeth.

Ik ga ook in Januari,heb zelf FFDP nog nooit gezien, ben erg benieuwd.
Ik heb mij kaartje ook vrijwel puur voor Megadeth gekocht :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.066
8.178
koekdoos wrote:
Aan de hand van de afgelopen 63 berichten (misschien nog wat gemist tussendoor):

Bands met nieuw album op komst (of verwachting dat er nieuw album komt?):
Iron Maiden, Korn, Airbourne, Nightwish, Opeth, Epica, Alter Bridge, Sepultura en Killswitch Engage.

Dat lijkt me een uitstekende basis voor een eerste worp!

Om een of andere reden kwam ik via de "laatste reacties" op pagina 3 uit. Paar dagen na afgelopen editie zaten we met z'n allen toch aardig goed voor die eerste worp. Alleen Nightwish en Epica ontbreken nog uit dit lijstje.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.447
11.397
dream state werd net aangekondigd als support voor I prevail in de Zappa volgend jaar 14 Maart.
Aangezien dream state al aangekondigd is hoop ik dat I prevail ook over komt, misschien niet de smaak van iedere graspopganger maar toch ook wel een heel populaire band .

Ah, dat is mooi nieuws! I Prevail op RaR gezien dit jaar en dat optreden beviel mij bijzonder goed. Zie ik graag nog een keer.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
xydroh wrote:
dream state werd net aangekondigd als support voor I prevail in de Zappa volgend jaar 14 Maart.
Aangezien dream state al aangekondigd is hoop ik dat I prevail ook over komt, misschien niet de smaak van iedere graspopganger maar toch ook wel een heel populaire band .

Ah, dat is mooi nieuws! I Prevail op RaR gezien dit jaar en dat optreden beviel mij bijzonder goed. Zie ik graag nog een keer.

Als je beslist van naar de Zappa te gaan, dan zie je mij daar
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
477
261
Mogelijk is dit al besproken hier, maar is er een reden dat slipknot niet naar Belgie komt tijdens hun Europese tour van volgend jaar?
Ze staan ook op wacken, dus ze doen wel festivals volgend jaar. Eventueel kanshebber voor GMM? Alhoewel ze er vorig jaar al stonden natuurlijk.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Mogelijk is dit al besproken hier, maar is er een reden dat slipknot niet naar Belgie komt tijdens hun Europese tour van volgend jaar?
Ze staan ook op wacken, dus ze doen wel festivals volgend jaar. Eventueel kanshebber voor GMM? Alhoewel ze er vorig jaar al stonden natuurlijk.

Misschien hangen er nog ergens onderhandelingen in de lucht? misschien wel lokerse feesten?
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
402
586
Ik wil niet "entitled to more" doen of zijn, want ik begrijp dat het erg moeilijk is om grote namen vast te leggen, maar aangezien Graspop er al van vorig jaar nogal "hype" opgooit omdat het een jubileumeditie is, zou het volgens mij wel een tegenvaller zijn als de headliners Iron Maiden, Nightwish, Judas Priest en Faith No More zijn.
Niet dat dit 4 zwakke headliners zijn, absoluut niet, maar in vergelijking met de "grote" namen die rondtouren op festivals, zou ik dit wel een tegenvaller zijn.
Is wel mijn persoonlijke mening.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Pim wrote:
Entombed A.D. (Laatst in mijn thuisstad gefotografeerd, heerlijke band om ook mee een biertje te drinken!)


Is dat toevallig het altijd gezellige Haarlem? Daar was ik namelijk niet bij.
Toevallig niet! Ik kom zelf uit het mooie Sittard.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Lokerse Feesten lijken me wat klein voor Slipknot?

is inderdaad niet heel erg groot maar lokerse feesten heeft wel een groot budget, en ik denk dat het daar vooral rond draait voor die mannen. Ze stonden trouwens ook op ressurection fest die te vergelijken valt met lokerse feesten qua grootte
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Ik wil niet “entitled to more” doen of zijn, want ik begrijp dat het erg moeilijk is om grote namen vast te leggen, maar aangezien Graspop er al van vorig jaar nogal “hype” opgooit omdat het een jubileumeditie is, zou het volgens mij wel een tegenvaller zijn als de headliners Iron Maiden, Nightwish, Judas Priest en Faith No More zijn.
Niet dat dit 4 zwakke headliners zijn, absoluut niet, maar in vergelijking met de “grote” namen die rondtouren op festivals, zou ik dit wel een tegenvaller zijn.
Is wel mijn persoonlijke mening.
We maken elkaar hier gewoon gek af en toe. Met allerlei geruchten en verwachtingen. Hellfest heeft zelfs een Deftones als headliner staan... puik band hoor, maar headliner??
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
jvandeweyer wrote:
Ik wil niet “entitled to more” doen of zijn, want ik begrijp dat het erg moeilijk is om grote namen vast te leggen, maar aangezien Graspop er al van vorig jaar nogal “hype” opgooit omdat het een jubileumeditie is, zou het volgens mij wel een tegenvaller zijn als de headliners Iron Maiden, Nightwish, Judas Priest en Faith No More zijn.
Niet dat dit 4 zwakke headliners zijn, absoluut niet, maar in vergelijking met de “grote” namen die rondtouren op festivals, zou ik dit wel een tegenvaller zijn.
Is wel mijn persoonlijke mening.

We maken elkaar hier gewoon gek af en toe. Met allerlei geruchten en verwachtingen. Hellfest heeft zelfs een Deftones als headliner staan… puik band hoor, maar headliner??

Hellfest is dan wel weer heel breed geprogrammeerd. iets waar graspop toch ook meer en meer lijkt naartoe te gaan
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
477
261
Dat viel me ook op. Ben zelf grote deftones fan, maar is toch eerder een band voor ergens overdag of desnoods late namiddag. Maar zeker geen (sub)headliner.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Ik wil niet “entitled to more” doen of zijn, want ik begrijp dat het erg moeilijk is om grote namen vast te leggen, maar aangezien Graspop er al van vorig jaar nogal “hype” opgooit omdat het een jubileumeditie is, zou het volgens mij wel een tegenvaller zijn als de headliners Iron Maiden, Nightwish, Judas Priest en Faith No More zijn.
Niet dat dit 4 zwakke headliners zijn, absoluut niet, maar in vergelijking met de “grote” namen die rondtouren op festivals, zou ik dit wel een tegenvaller zijn.
Is wel mijn persoonlijke mening.

Best aardige headliners inderdaad maar daar had je geen XL 4 dagen van hoeven maken. Dat had prima in 3 dagen gekund
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Ik heb een vermoeden dat boven Deftones op Hellfest Prophets Of Rage orgineel zou hebben moeten staan. Vandaar op die dag misschien ok de 'special band tba' wat waraschijnlijk Mastodon dan zal zijn, en die fungeren als vervanging van de last minute cancellation van POR

 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.710
3.496
– zie Opeth nog altijd als de perfecte Marquee afsluiter, kan bijna niet missen lijkt me.
– Hellfest heeft idd een dubbele mainstage setup exact als Graspop, dus die mensen op fb kletsen uit hun nek (zoals gebruikelijk).
– special guests opschrijven ipv TBA; daar kun je weleens gelijk in hebben ja. Enige wat ik dan niet snap is dat er een poster mèt en een poster zonder Mastodon circuleert… als de special guests nog niet vast zouden liggen? Is misschien eerder een tour aankondigings dingetje. Mag ik nog hopen op Dream Theater? Ik hoop nog op Dream Theater
- ik zie Opeth daar op graspop ook staan, maar was toch verbaasd over de bizarre plaats bij Hellfest
- over de dubbele mainstage begon ik al te twijfelen, maar inderdaad, facebook... ik had op mijn eigen kennis moeten vertrouwen haha
- goede vraag, dat kan de reden zijn of toch last minute weg gevallen waardoor er nog aanpassingen aan de affiche zijn gedaan en er een extra 'special guest' positie is gekomen op de affiche?! er staan er 2 op vrijdag, dus sowieso is die dag recent wel wat mis gelopen dat ze nog niet hebben kunnen rechttrekken.
- hopen mag altijd, dat doe ik ook voor zovele groepen, maar reken er gewoon niet te hard op ;)
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
jvandeweyer wrote:
Ik wil niet “entitled to more” doen of zijn, want ik begrijp dat het erg moeilijk is om grote namen vast te leggen, maar aangezien Graspop er al van vorig jaar nogal “hype” opgooit omdat het een jubileumeditie is, zou het volgens mij wel een tegenvaller zijn als de headliners Iron Maiden, Nightwish, Judas Priest en Faith No More zijn.
Niet dat dit 4 zwakke headliners zijn, absoluut niet, maar in vergelijking met de “grote” namen die rondtouren op festivals, zou ik dit wel een tegenvaller zijn.
Is wel mijn persoonlijke mening.

We maken elkaar hier gewoon gek af en toe. Met allerlei geruchten en verwachtingen. Hellfest heeft zelfs een Deftones als headliner staan… puik band hoor, maar headliner??
Maar op Hellfest zijn Judas Priest en Volbeat dan weer geen headliner. Op Graspop is Priest dat deze keer wel en zou Volbeat dat waarschijnlijk ook zijn geweest. Misschien is Deftones in Frankrijk gewoon een stuk bekender of populairder dan elders. Of zet Hellfest bewust eens een andere band op die plek neer. Met Deftones, Volbeat, Incubus, The Offspring, Opeth en wellicht Mastodon kun je nou ook weer niet zeggen dat die vrijdag zo heel zwak bezet is, qua publiekstrekkers. En Hellfest verkoopt gewoon razendsnel op basis van combitickets en hoeft zich sowieso niet druk te maken over de verkoop van grote aantallen dagkaarten.

Voordat ik een eindoordeel geef over wie de sterkere line-up heeft, wacht ik eerst maar eens af wat de laatste twee of drie "grote" namen worden voor Graspop. We hebben het hier over een organisatie die in het verleden ook wel eens een Marilyn Manson, Limp Bizkit, Evanescence en Soulfly als dagheadliner heeft neergezet (of dat met Evanescence althans in eerste instantie geprobeerd heeft). Ze moeten uiteindelijk roeien met de riemen die ze hebben en de kans op een teleurstelling lijkt me nu wel degelijk aanwezig. Er lijken gewoon weinig grote metalbands op tournee te gaan in die periode en dan zijn vier festivaldagen moeilijk te vullen, als je bij een System Of A Down en Volbeat ook nog eens achter het net lijkt te vissen.

Voorlopig vind ik Hellfest het qua "grote namen" toch iets beter doen: System Of A Down, Faith No More en Incubus (en waarschijnlijk Mastodon) in plaats van de herhalingsoefeningen van Iron Maiden en Disturbed, en voor de rest grotendeels dezelfde namen. Maar alles kan nog veranderen, totdat de definitieve line-up van beide festivals bekend is.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik vind Incubus wel een leuke naam, zou gerust een spot lager mogen staan, maar wat mij betreft mogen die ook naar GMM komen. Op zich kunnen ze wel een setlist vullen met stevig materiaal, maar hits als "Are you in" en "Drive" passen er natuurlijk wel een stuk minder, daarom denk ik ook dat ze er niet zullen staan. Genoeg andere festivals in België die ze graag zouden hebben en waar ze meer aansluiten bij het doelpubliek. Maar toch: van mij zijn ze zeker welkom.

Ik ga straks om 16u toch eventjes F5'en, ik hoop toch een klein beetje op namen vandaag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken