Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
koekdoos wrote:
Zou enorm teleurstellend zijn als Motley Crue weer gaat touren. Ze hebben er zo’n groot issue van gemaakt te stoppen.

Welke band niet? Ik verwacht Slayer ook over een jaar of 3 terug.
KISS stopt in 2021, dus die staan in 2023 ook weer op de bühne.
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
It got cutoff on the screenshot but the same manager said ac/dc was about to announce a tour as well
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Hey fellas! It’s my first time at GMM and I’ll be coming alone with a tent to set up at Boneyard.
Is it safe to leave the tent and all my stuff in it while I’m away? Will there be lockers during the whole 4 days? Can I bring in my own food and drinks or everything has to be purchased on-site using tokens? -thanks in advance for your hints and yes I have already read the FAQ section on the website!

Welcome to our big family, since we're being a little sentimental now everyone gets to grab their tickets! ;)

Yes, it's safe. Wouldn't leave any valuable things in there, but normally you keep the most valuable things with you at all times anyway, so not much to worry about. Beware of pickpockets on the festival site though, certainly in the pits, but that is the same on every festival. There are lockers by the entrance of the boneyard in case you'd like to keep some things safe.
You can bring your own food and drinks to the campsite, not on the festival ground. Don't bring any glass! Not even your nutella, they will take it from you whenever they see it ;) So transfer your alcohol into plastic bottles - better safe than sorry.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.790
7.637
TettenVogel wrote:

koekdoos wrote:
Zou enorm teleurstellend zijn als Motley Crue weer gaat touren. Ze hebben er zo’n groot issue van gemaakt te stoppen.


Welke band niet? Ik verwacht Slayer ook over een jaar of 3 terug.

KISS stopt in 2021, dus die staan in 2023 ook weer op de bühne.

Bij alle bands verwacht ik ook wel gewoon dat ze terugkomen. Maar Motley Crue had er een hele persconferenctie bij, ondertekenen van een "contract" etc.
Eigenlijk de enige band waarbij ik niet verwacht dat ze terugkomen, is Twisted Sister.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
wenteldave wrote:

TettenVogel wrote:

koekdoos wrote:
Zou enorm teleurstellend zijn als Motley Crue weer gaat touren. Ze hebben er zo’n groot issue van gemaakt te stoppen.


Welke band niet? Ik verwacht Slayer ook over een jaar of 3 terug.


KISS stopt in 2021, dus die staan in 2023 ook weer op de bühne.

Bij alle bands verwacht ik ook wel gewoon dat ze terugkomen. Maar Motley Crue had er een hele persconferenctie bij, ondertekenen van een “contract” etc.
Eigenlijk de enige band waarbij ik niet verwacht dat ze terugkomen, is Twisted Sister.
Als ze terugkomen hebben ze wel een passend nummer: The Kids Are Back!
 

wackim

Nieuw lid
15 nov 2019
3
0
goj780 wrote:
Hey fellas! It’s my first time at GMM and I’ll be coming alone with a tent to set up at Boneyard.
Is it safe to leave the tent and all my stuff in it while I’m away? Will there be lockers during the whole 4 days? Can I bring in my own food and drinks or everything has to be purchased on-site using tokens? -thanks in advance for your hints and yes I have already read the FAQ section on the website!

Welcome to our big family, since we’re being a little sentimental now everyone gets to grab their tickets!
1f609.svg


Yes, it’s safe. Wouldn’t leave any valuable things in there, but normally you keep the most valuable things with you at all times anyway, so not much to worry about. Beware of pickpockets on the festival site though, certainly in the pits, but that is the same on every festival. There are lockers by the entrance of the boneyard in case you’d like to keep some things safe.
You can bring your own food and drinks to the campsite, not on the festival ground. Don’t bring any glass! Not even your nutella, they will take it from you whenever they see it
1f609.svg
So transfer your alcohol into plastic bottles – better safe than sorry.

About the only things I have seen being confiscated at the entrance of the camping ground are glass bottles and a certain ttype of gas (I believe it were those that look like a spraycan).

We always take our most valuable possessions with us but leave things like our music box in the tent. Nothing has ever been stolen thus far.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
526
642
voor de 2 overige headline plaatsen: zie in het tour schema van metallica een gat van 3 maand (juni,juli en aug.) maar of ze dan ook naar europa komen? de tour van aerosmith in amerika stopt op 2 juni. ac/dc blijft een groot vraagteken.
ik denk dat het toch "gewoon" SOAD en weer slipknot (hoeft van mij NIET !!) gaat worden, of nightwish en weer volbeat.
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
Metal Park helaas niet gelukt vanochtend, kreeg een foutmelding toen ik door wilde gaan met de bestelling en daarna was alles uitverkocht.
Dit jaar met 8 man een bungalow op Devil's Lake :twisted:
Zin in !
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
koekdoos wrote:
Zou enorm teleurstellend zijn als Motley Crue weer gaat touren. Ze hebben er zo’n groot issue van gemaakt te stoppen.

Welke band niet? Ik verwacht Slayer ook over een jaar of 3 terug.
Slayer zie ik zelf eigenlijk minder terug komen.
Vooral om de redenen dat Tom het de laatste jaren haat om te touren. Hij heeft zijn kinderen niet zien opgroeien en dat wilt hij nu dus doen voor z'n kleinkinderen. Hij wilde als band bij elkaar blijven maar eerder om gewoon nog muziek te kunnen maken en de studio in te duiken.
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
Last year our locker was robbed. All cash there + one wallet, though my card and all docs stayed there. I think someone noticed the code and opened it later. So if you plan to use it I suggest to use as seldom as possible, just put everything 1st time and get it back when leaving.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Combi tickets voor 2 personen zijn ook binnen. Plus voldoende munten ?
Ik heb nog niet veel tijd gehad om te bands die ik nog niet ken op te zoeken en te beluisteren.
Daar ga ik dus nu aan beginnen

Ik deed reeds n ontdekking: Chelsea Grin!

Deathcore, dus je moet ervoor zijn, maar deze band domineert mn Spotify account deze laatste 2 dagen.

Zijn er hier nog mensen die reeds een ontdekking(tje) deden?
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Welke band niet? Ik verwacht Slayer ook over een jaar of 3 terug.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... hapt naar adem ...aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Hun manager gaf reeds aan dat ze NIET stoppen als band, maar dat ze gewoon gaan stoppen met touren. Ik sluit hierdoor idd niet uit dat ze alsnog met n nieuwe plaat zouden komen. Kerry King gaf eerder ook al aan dat ze met een pak ongebruikte nummers zitten die 'Repentless' in 2015 net niet haalde, tevens zouden ze Gary Holt van Exodus wat meer inspraak willen geven in de muziek.

Nja. We blijven dromen he

KISS stopt in 2021, dus die staan in 2023 ook weer op de bühne.

Ha! Beetje zoals de Scorpions. Ze kwamen in 2015 afscheid nemen. Vond het leuk om ze eens gezien te hebben. Wist ik toen veel...

Ondertussen zag ik ze in 2017 terug op GMM en stonden ze dit jaar ook op de Lokerse Feesten (al koos ik toen voor Evil Invaders).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
duck wrote:
Combi tickets voor 2 personen zijn ook binnen. Plus voldoende munten
1f61b.svg

Ik heb nog niet veel tijd gehad om te bands die ik nog niet ken op te zoeken en te beluisteren.
Daar ga ik dus nu aan beginnen

Ik deed reeds n ontdekking: Chelsea Grin!

Deathcore, dus je moet ervoor zijn, maar deze band domineert mn Spotify account deze laatste 2 dagen.

Zijn er hier nog mensen die reeds een ontdekking(tje) deden?
Ik ben pas achter de powermetalband Rhapsody of Fire gekomen, maar dat ligt wellicht eerder aan mij.
Nog nooit eerder van Chelsea Grin gehoord, wat wederom waarschijnlijk aan mij ligt. Klinkt wel aardig, dus dank.
Verder zou ik nog een zeer kleine band op willen brengen, die ik dan niet pas heb ontdekt, maar wel graag met je/jullie zou willen delen: Two and a Half Girl. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.

Edit: Je had het natuurlijk over de line-up van Graspop. Dom... Ach, wie weet vind je wat ik heb neergekalkt ook aardig.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
199
312
duck wrote:
Combi tickets voor 2 personen zijn ook binnen. Plus voldoende munten
1f61b.svg

Ik heb nog niet veel tijd gehad om te bands die ik nog niet ken op te zoeken en te beluisteren.
Daar ga ik dus nu aan beginnen

Ik deed reeds n ontdekking: Chelsea Grin!

Deathcore, dus je moet ervoor zijn, maar deze band domineert mn Spotify account deze laatste 2 dagen.

Zijn er hier nog mensen die reeds een ontdekking(tje) deden?

Ik vond Chelsea Grin gaaf, heb ze ook eerder live gezien, maar ik kwam er bij het luisteren achter dan ze van zanger zijn veranderd, en ik vind het nieuwe album juist teleurstellend.

Verder ben ik nog bezig met bands beluisteren, dus mn ontdekkingen zal ik wel later delen.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Weet er iemand hoe het zou zitten met het status van de huurtenten op camping Boneyard?
Mijn vriendin en ik reizen altijd met het openbaar vervoer en nemen (ook voor praktische redenen: ze heeft nog examens aangezien ze nog bezig is met het secundair onderwijs, ikzelf studeer ook nog,...) dus liefst zo een klaarstaand tentje opdat we nog altijd vooraan het terrein liggen en niet echt moeten sleuren met onze spullen.
Afgelopen Graspop is dat ons erg bevallen. Graag nemen we dit dus nogmaals voor het uitverkoopt, maar we willen niet een van de eersten zijn want dan liggen we ook écht vooraan en zal er niet veel geslapen worden, vrees ik :p
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
duck wrote:
Combi tickets voor 2 personen zijn ook binnen. Plus voldoende munten
1f61b.svg

Ik heb nog niet veel tijd gehad om te bands die ik nog niet ken op te zoeken en te beluisteren.
Daar ga ik dus nu aan beginnen

Ik deed reeds n ontdekking: Chelsea Grin!

Deathcore, dus je moet ervoor zijn, maar deze band domineert mn Spotify account deze laatste 2 dagen.

Zijn er hier nog mensen die reeds een ontdekking(tje) deden?

Ik ken deze heren al langer en heb ze in 2015 live gezien, kan ze enkel aanraden! Heerlijke show. Was echt de moeite.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
duck wrote:
Combi tickets voor 2 personen zijn ook binnen. Plus voldoende munten ?
Ik heb nog niet veel tijd gehad om te bands die ik nog niet ken op te zoeken en te beluisteren.
Daar ga ik dus nu aan beginnen

Ik deed reeds n ontdekking: Chelsea Grin!

Deathcore, dus je moet ervoor zijn, maar deze band domineert mn Spotify account deze laatste 2 dagen.

Zijn er hier nog mensen die reeds een ontdekking(tje) deden?
- Field of the Nephilim
- Naglfar
- Our Survival Depends On Us

Kortom, van alles wat!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.186
durmey wrote:

duck wrote:
Combi tickets voor 2 personen zijn ook binnen. Plus voldoende munten ?
Ik heb nog niet veel tijd gehad om te bands die ik nog niet ken op te zoeken en te beluisteren.
Daar ga ik dus nu aan beginnen


Ik deed reeds n ontdekking: Chelsea Grin!

Deathcore, dus je moet ervoor zijn, maar deze band domineert mn Spotify account deze laatste 2 dagen.

Zijn er hier nog mensen die reeds een ontdekking(tje) deden?

– Field of the Nephilim
– Naglfar
– Our Survival Depends On Us

Kortom, van alles wat!
Fields Of The Nephilim is inderdaad echt geweldig, heerlijke gothic/dark rock! :cool:

En, om in hetzelfde genre te blijven, wat dachten jullie van Sisters Of Mercy?
Net tickets voor gekocht voor 13 maart in Maastricht (staan paar dagen later ook in Nijmegen, Groningen en Den Haag).
Vorig jaar nog op Hellfest, voor mij dus een kanshebber voor GMM komend jaar.
Ideale afsluiter Marquee wat mij betreft (hoewel die intussen al zwaar bezet is alle dagen..)!
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Vorig jaar nog op Hellfest, voor mij dus een kanshebber voor GMM komend jaar.
Ideale afsluiter Marquee wat mij betreft (hoewel die intussen al zwaar bezet is alle dagen..)!

Denk je dat die kans echt bestaat? Ik zou dit prachtig vinden. Zag hen nog nooit. Volgens Kerrang touren ze iig in het voorjaar

https://www.kerrang.com/the-news/sisters-of-mercy-have-announced-a-2020-tour/
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Aangezien ik aan het balen was toen een van mijn reisgenoten mij de melding maakte dat Metal Park al na zo'n 5 minuten volledig uitverkocht was en we geen reservatie meer konden boeken, wilde ik eerst nog wat de kat uit de boom kijken...

...maar het vlees is zwak en ik heb dan vandaag toch de combi aangevraagd.

Nu nog een comfortabele oplossing voor de overnachting vinden :cool:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken