Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.436
6.827
Gisterochtend al gelijk combi plus kaarten aangeschaft, omdat ik niet wist hoeveel ze er exact verkopen en hoe snel dat dan zal gaan. En die optie om woensdag al m'n tentje op te zetten is te aantrekkelijk om dat te laten lopen.
Wat de line-up betreft ben ik nu al dik tevreden. Met name de vrijdag en de zaterdag zien er zeer goed uit. Ik hoop nog op wat leuke namen voor de donderdagmiddag en een mooie afsluiter voor de zondag (ik hoop op Nightwish of SOAD). Maar al zouden er verder alleen maar bands bij komen waar ik niks aan vind, dan nog zou ik van een zeer geslaagde line-up spreken.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Set Abominae wrote:
Vorig jaar nog op Hellfest, voor mij dus een kanshebber voor GMM komend jaar.
Ideale afsluiter Marquee wat mij betreft (hoewel die intussen al zwaar bezet is alle dagen..)!

Denk je dat die kans echt bestaat? Ik zou dit prachtig vinden. Zag hen nog nooit. Volgens Kerrang touren ze iig in het voorjaar

https://www.kerrang.com/the-news/sisters-of-mercy-have-announced-a-2020-tour/
Denk het wel.
Zou perfect passen bij de trend van GMM de laatste jaren om steeds breder te programmeren.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Are those autoplay-video-ads popping up for anyone else lately? Very annoying, especially since I'm using auto-translate and those ads turn it off automatically...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Aangezien ik aan het balen was toen een van mijn reisgenoten mij de melding maakte dat Metal Park al na zo’n 5 minuten volledig uitverkocht was en we geen reservatie meer konden boeken, wilde ik eerst nog wat de kat uit de boom kijken…

…maar het vlees is zwak en ik heb dan vandaag toch de combi aangevraagd.

Nu nog een comfortabele oplossing voor de overnachting vinden
1f60e.svg
Het valt me op dat veel mensen zo gefixeerd zijn op Metal Park, en balen dat het zo snel uitverkoopt.
Er is er echter al een uitstekend alternatief met Devil's Lake.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.104
Mijn eerste nieuwe ontdekking in deze lading Graspop namen is Alcest. Werd al veel genoemd hier, denk dat een franse vriend van me het ook al eens heeft aangeraden, maar nu dus ook daadwerkelijk wat albums geluisterd. Wat een heerlijke muziek zeg! Gaat zeker op het must-see lijstje.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
thekillingjoke wrote:
Aangezien ik aan het balen was toen een van mijn reisgenoten mij de melding maakte dat Metal Park al na zo’n 5 minuten volledig uitverkocht was en we geen reservatie meer konden boeken, wilde ik eerst nog wat de kat uit de boom kijken…

…maar het vlees is zwak en ik heb dan vandaag toch de combi aangevraagd.

Nu nog een comfortabele oplossing voor de overnachting vinden
1f60e.svg


Het valt me op dat veel mensen zo gefixeerd zijn op Metal Park, en balen dat het zo snel uitverkoopt.
Er is er echter al een uitstekend alternatief met Devil’s Lake.
Volledig mee eens. Kan me ook niet voorstellen dat mensen vallen over die extra tien kilometer. Kan er met m'n kop niet bij dat mensen niet gelijk overschakelen naar Devil's Lake.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Are those autoplay-video-ads popping up for anyone else lately? Very annoying, especially since I’m using auto-translate and those ads turn it off automatically…
Wir könnten auch Deutsch sprechen...
But yeah, they're popping up for me too, and I assume that's the case for the others as well.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Are those autoplay-video-ads popping up for anyone else lately? Very annoying, especially since I’m using auto-translate and those ads turn it off automatically…

Yeah. Baby commercials mostly. Only on mobile.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
thekillingjoke wrote:
Aangezien ik aan het balen was toen een van mijn reisgenoten mij de melding maakte dat Metal Park al na zo’n 5 minuten volledig uitverkocht was en we geen reservatie meer konden boeken, wilde ik eerst nog wat de kat uit de boom kijken…

…maar het vlees is zwak en ik heb dan vandaag toch de combi aangevraagd.

Nu nog een comfortabele oplossing voor de overnachting vinden
1f60e.svg


Het valt me op dat veel mensen zo gefixeerd zijn op Metal Park, en balen dat het zo snel uitverkoopt.
Er is er echter al een uitstekend alternatief met Devil’s Lake.

Inderdaad een prima alternatief en zeker het overwegen waard. Mocht de persoon die bij ons de accommodatie regelt er toch niet voor te vinden zijn (omdat er bijvoorbeeld toch te weinig man bijeen gekregen zijn), dan gooi ik mij gewoon een wegwerp-tentje op aan de camping. Iets minder comfortabel, maar dat is ook geen drama :wink:
 

carmen

Playlistbediener
14 okt 2019
30
0
Devil's lake and Metal park are extremely expensive imo.
We stay at a quiet park nearby, pool, shop etc included. Only 250€/4p/3nights housing. 10 min drive to Mol station and there we take the free bus to the GMM entrance ?
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">Devil's lake and metal park are extremely expensive imo. </font></font><font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">
We stay at a quiet park nearby, pool, shop etc included. </font><font style="vertical-align: inherit;">Only € 250 / 4p / 3-night housing. </font><font style="vertical-align: inherit;">10 min drive to Mol station and there we take the free bus to the GMM entrance ?</font></font>

That sounds like a good option but I am coming from the USA and will not have a vehicle, plus I usually drink way too much to drive anyway lol. Looks like I willbe staying at Devils Lake this year.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
That sounds like a good option but I am coming from the USA and will not have a vehicle, plus I usually drink way too much to drive anyway lol. Looks like I will be staying at Devils Lake this year.
All the way from the United States? Impressive. Are you only coming to Europe for Graspop?
Last edition, there was someone from India on the forum who went to more festivals and concerts. He wanted to feel what it is like in Europe if I remember correctly.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Mijn eerste nieuwe ontdekking in deze lading Graspop namen is Alcest. Werd al veel genoemd hier, denk dat een franse vriend van me het ook al eens heeft aangeraden, maar nu dus ook daadwerkelijk wat albums geluisterd. Wat een heerlijke muziek zeg! Gaat zeker op het must-see lijstje.

Al het geluk gehad om ze eens live te zien, en daar krijg je ook waar voor je geld. Loepzuiver gespeeld. Bijna even zuiver als op plaat gespeeld
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Dr. Hannibal wrote:
Mijn eerste nieuwe ontdekking in deze lading Graspop namen is Alcest. Werd al veel genoemd hier, denk dat een franse vriend van me het ook al eens heeft aangeraden, maar nu dus ook daadwerkelijk wat albums geluisterd. Wat een heerlijke muziek zeg! Gaat zeker op het must-see lijstje.

Al het geluk gehad om ze eens live te zien, en daar krijg je ook waar voor je geld. Loepzuiver gespeeld. Bijna even zuiver als op plaat gespeeld

Deze mannen staan bij mij ook hoog op de lijst! Bij de vorige passage op GMM niet gaan kijken helaas, nu zeker goed komen. Autre Temps is al jaren een vd mooiste liedjes die ik ken.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
xydroh wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Mijn eerste nieuwe ontdekking in deze lading Graspop namen is Alcest. Werd al veel genoemd hier, denk dat een franse vriend van me het ook al eens heeft aangeraden, maar nu dus ook daadwerkelijk wat albums geluisterd. Wat een heerlijke muziek zeg! Gaat zeker op het must-see lijstje.


Al het geluk gehad om ze eens live te zien, en daar krijg je ook waar voor je geld. Loepzuiver gespeeld. Bijna even zuiver als op plaat gespeeld

Deze mannen staan bij mij ook hoog op de lijst! Bij de vorige passage op GMM niet gaan kijken helaas, nu zeker goed komen. Autre Temps is al jaren een vd mooiste liedjes die ik ken.
Autre Temps is haast hypnotiserend. Prachtig nummer. Vervolgnummer op hetzelfde album (Là oú naissent les couleurs nouvelles) staat wel in ontzettend groot contrast met Autre Temps.
Moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo bekend was met Alcest, maar na wat luisterbeurten, na de bekendmaking, is dat gelukkig veranderd.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Net Haken gezien als voorprogramma van Devin Townsend in Antwerpen, heerlijke progmetal!
Nog nooit op GMM gestaan, dus laat maar doorkomen zou ik zeggen!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Na de opstartproblemen van de website moet ik nu toch wel het volgende aangeven, nu er ook een dagindeling is: wat een prachtige website! Ik vind dit veruit de duidelijkste en mooiste website van de festivals die ik overweeg te bezoeken de laatste jaren.

Iemand hoorde ik al zeggen dat de vrijdag al erg sterk is: ik ben wel benieuwd naar welke namen op deze vrijdag absoluut top zijn volgens hem/haar :) Mijn maat en ik aarzelen momenteel juist nog doordat we de vrijdag nog niet zo heel sterk vinden, maar ik laat me heel graag overtuigen. Sterker nog, ik ben eigenlijk al wel overtuigd, maar ik moet die maat van mij overtuigen. Dus: wat is er allemaal top op de vrijdag?
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
rpspeed wrote:
That sounds like a good option but I am coming from the USA and will not have a vehicle, plus I usually drink way too much to drive anyway lol. Looks like I will be staying at Devils Lake this year.

All the way from the United States? Impressive. Are you only coming to Europe for Graspop?
Last edition, there was someone from India on the forum who went to more festivals and concerts. He wanted to feel what it is like in Europe if I remember correctly.

We attended Download in 2018 and Graspop this year. The original plan was Hellfest next year but we liked Graspop so much we decided to come back again. We usually make it a two week holiday and visit other cities in Europe.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Na de opstartproblemen van de website moet ik nu toch wel het volgende aangeven, nu er ook een dagindeling is: wat een prachtige website! Ik vind dit veruit de duidelijkste en mooiste website van de festivals die ik overweeg te bezoeken de laatste jaren.

Iemand hoorde ik al zeggen dat de vrijdag al erg sterk is: ik ben wel benieuwd naar welke namen op deze vrijdag absoluut top zijn volgens hem/haar
1f642.svg
Mijn maat en ik aarzelen momenteel juist nog doordat we de vrijdag nog niet zo heel sterk vinden, maar ik laat me heel graag overtuigen. Sterker nog, ik ben eigenlijk al wel overtuigd, maar ik moet die maat van mij overtuigen. Dus: wat is er allemaal top op de vrijdag?
Voor mij persoonlijk: Alestorm (in zekere zin), Battle Beast, Chelsea Grin, Dool, Enter Shikari, Fields Of The Nephilim, Gaahls WYRD, M.O.D., Powerwolf en Sacred Reich.
Naar andere heb ik of nog niet geluisterd, of ik vond het daadwerkelijk niks. Ik kan me voorstellen dat je Killing Joke wat vindt. Geloof niet dat jij Powerwolf heel geweldig vond, maar ik weet niet hoe dat met je vriend zit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken