Fortarock 2016

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Ik hoop op Trivium, KSE lijkt me ook best leuk.
Ik wil ook graag een goede powermetal band, zoals Blind Guardian, Rhapsody of Fire, Hammerfall, of Stratovarius.

Heb zin in volgende week!
 

Renze

Playlistbediener
22 sep 2015
26
0
Hopelijk Avatar (voorprogramma Disturbed op drie data in de week na FortaRock) en Trivium (staan op Rock Am Ring/Rock Im Park)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
De namen zullen wel morgen of woensdag komen. Mijn hoop is gevestigd op: Blind Guardian, Rival Sons (Konden BS niet krijgen, maar wie weet het vaste voorprogramma wel?), John Coffey, Trivium en Bury Tomorrow. Maar misschien komen ze ook nog wel met een iets meer naar rock gerichte band zoals Anti-Flag of Dropkick Murphy's. Dat zou ik zeer toejuichen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Dat interview op Metalfan is trouwens wel interessant om te lezen. Jammer trouwens dat ze hebben gekozen voor Shinedown in Doornroosje op 15 juni inplaats van dat ze 10 dagen eerder op Fortarock spelen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Beoogde headliner was Black Sabbath maar waren veel te duur. Apart omdat die wel op Graspop staan die op hun beurt weer Rammstein te duur vinden terwijl die juist wel weer op FortaRock stonden.

Ik vermoed dat Werchter/Herman Schuermans daar voor iets tussen zit, als compensatie voor de gedwongen verschuiving vorig jaar.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.691
737
Festivals zijn net tattoo's. Als je er éénmaal aan begint is er geen houden aan. :lol:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Laatste namen! Suicidal Tendencies, Avatar, The Shrine, Monster Truck en Architects.
Juist!!
Daarmee is de line-up met 26 artiesten voor 4 en 5 juni in Nijmegen compleet.
De line-up is volgt:
Zondag 5 juni: Volbeat, Megadeth, Disturbed, Amon Amarth, King Diamond, Babymetal, Suicidal Tendencies, Architects, Eluveitie, Obituary, Abbath, Dark Funeral, Monster Truck, Fleshgod Apocalypse, Havok, Bombus, Windhand, The Shrine
Zaterdag 4 juni: Within Temptation, Gojira, Tremonti, Avatar, Legion of the Damned, Heidevolk, EVRA, Hibakusha.

https://www.facebook.com/fortarockfestival/videos/1313914428635472/
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Mooi lijstje zeg! Geen Killswitch maar toch blij met Architects! Suicidal Tendencies ontzettend blij mee.
The Shrine ken ik maar weinig van dus daar ligt nog wat luisterwerk. Mooi!



 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Zo, heb hem aan de hand hiervan aangepast. Zit wel wat in wat je zegt, maar we zullen zien. Voor mij zou de clashes hierop niet zoveel uitmaken. Liever Bombus dan Windhand. Abbath trekt me helemaal niet, dus dan Obituary en ik ga liever naar Amon Amarth dan King Diamond (al is dit een iets lastigere). Maarja, wie weet worden de clashes heel anders
1f609.png



Ik verwacht Architects en Suicidal Tendencies op het hoofdpodium. In het schema betekent dit dat Babymetal een plekje eerder inneemt op mainstage.
King Diamond staat in de tent als afsluiter (bekend gemaakt). Daarmee verwacht ik Amon Amarth als afsluiter op het kleinere podium.
Monster Truck en The Shrine verwacht ik niet op mainstage.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Voor FortaRock in de nieuwe weg dit jaar, zeker niet verkeerd hoor.
Op zaterdag zie ik eigenlijk voor mijn eigen idee alleen Tremonti die me het meest interesseert, Within Temptation ook wel.
Mark Tremonti ga ik al zien in Heerlen, dat maakt die pre-party op zich voor mij wat on-interessanter.
Maar de zondag op het eerste oog zo Volbeat, Megadeth, Disturbed, Amon Amarth, King Diamond, Architects voor slechts 59 euro.
Daar ga ik nog eens heel goed over nadenken, ik twijfel nog...

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Suïcidal Tendencies, leuk jeugdsentiment. Ben ook aan het twijfelen. Even kijken of wat vrienden meewillen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Voor FortaRock in de nieuwe weg dit jaar, zeker niet verkeerd hoor.
Op zaterdag zie ik eigenlijk voor mijn eigen idee alleen Tremonti die me het meest interesseert, Within Temptation ook wel.
Mark Tremonti ga ik al zien in Heerlen, dat maakt die pre-party op zich voor mij wat on-interessanter.
Maar de zondag op het eerste oog zo Volbeat, Megadeth, Disturbed, Amon Amarth, King Diamond, Architects voor slechts 59 euro.
Daar ga ik nog eens heel goed over nadenken, ik twijfel nog…

Ik zeg DOEN Dennis! Echt een heel gezellig festival in relaxte metal sferen. We hebben ook een kleine Festileaks meeting.
Overigens ken ik niet al je muziek smaken maar kan me voorstellen dat je een band als Monster Truck ook geen straf vindt.
Hebben niet zo lang geleden het voorprogramma van Slash & Myles Kennedy gedaan.

Ik twijfel zelf nog steeds over de zaterdag. Voor de prijs van Tremonti alleen in Heerlen krijg ik 8 bands in Nijmegen waarbij ik Gojira
echt een topper vind.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Ik twijfel nog tussen misschien naar Bospop of misschien naar FortaRock dit jaar er bij.
Als ik de overweging moet maken en kijk nu naar de namen op beide festivals en de kosten van 1 dagje, trekt FortaRock me meer dan Bospop dit jaar.
Vooral Disturbed, helemaal met Megadeth en dan ook nog Volbeat.
Beide festivals nog niet geweest en staan op de Bucketlist...

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Ik zeg DOEN Dennis! Echt een heel gezellig festival in relaxte metal sferen. We hebben ook een kleine Festileaks meeting.
Overigens ken ik niet al je muziek smaken maar kan me voorstellen dat je een band als Monster Truck ook geen straf vindt.
Hebben niet zo lang geleden het voorprogramma van Slash & Myles Kennedy gedaan.

Oké, thnx voor de tip.
Ik neem de sfeer en de kleine meeting mee in mijn overweging ;)
Locatie is oké, bereikbaarheid is goed, kosten zijn prima, line-up kan ik me mee vermaken, ongeveer 1,5 uurtje reistijd om een dagje op en neer te doen...
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.538
838
Wat begint Avatar toch te groeien in Nederland. Ziek positieve reacties op hun aankondiging en terecht!
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Voor mij stonden de namen die ik wil zien al vast, maar ik vind het een prima line up dit jaar! Toch ben ik benieuwd naar het aantal kaarten die verkocht zullen worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken