Fortarock 2016

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Ziet er voor een heel groot deel plausibel uit alleen denk ik niet dat Fleshgod op mainstage staat. Ik verwacht er een meer mainstream band (nog niet bekend) en denk dat Babymetal er staat. Eluveitie verwacht ik dus ook op een ander podium.
Verder staat de thrash meestal niet in de tent maar op wat jij noemt Monster Energy Stage. Daar verwacht ik Havok. Verder twijfel ik over King Diamond met hun grote show. Pakt dat niet beter uit in de open lucht?

Overigens zou ik niet blij zijn met het samen vallen van Abbath en Obituary.


Zo, heb hem aan de hand hiervan aangepast. Zit wel wat in wat je zegt, maar we zullen zien. Voor mij zou de clashes hierop niet zoveel uitmaken. Liever Bombus dan Windhand. Abbath trekt me helemaal niet, dus dan Obituary en ik ga liever naar Amon Amarth dan King Diamond (al is dit een iets lastigere). Maarja, wie weet worden de clashes heel anders ;)

 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
@chileera

Zo denk ik inderdaad dat het op dit moment zou uitzien. Misschien nog Windhand in de tent en Bombus in de open lucht?
Ook denk ik dat er nog een core band bij komt die wat hoger op het affiche komt te staan. Waarschijnlijk een band
die vanuit Duitsland (RaR/RiP) komt. Ik hoop Killswitch Engage. Maar ook Trivium is een optie. Die band zou dan denk ik Babymetal een plekje naar beneden doen schuiven.
Echter vind ik ook Architects, Heaven Shall Burn een optie maar dan weer meer voor tent/second stage. Textures geef ik ook een goede kans.

Misschien nog wat doom zoals Triptykon of Paradise Lost.

Op het hoofdpodium blijft ook wat meer mainstream rock mogelijk. Ik denk aan Bullet For My Valentine of Deftones.
Ook die zouden hoger in de rangorde komen dan Babymetal denk ik. Tot slot verwacht ik nog een meer classic metal band zoals Loudness.


 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Waar halen jullie trouwens die tent vandaan? Is het bevestigd dat er een tent komt?

Nee maar ligt voor de hand. Was er altijd in de Goffert en het festival zal zich waarschijnlijk de kritiek aantrekken (botsend geluid).
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Teake Rooks wrote:
Waar halen jullie trouwens die tent vandaan? Is het bevestigd dat er een tent komt?


Nee maar ligt voor de hand. Was er altijd in de Goffert en het festival zal zich waarschijnlijk de kritiek aantrekken (botsend geluid).

Niet alleen dat.
Persoonlijk vind ik dat band's zoals Dark Funeral en Abbath gewoon in een tent horen te spelen waar het donker is en de act veel meer op z'n plek valt.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Land Graaf wrote:
Teake Rooks wrote:
Waar halen jullie trouwens die tent vandaan? Is het bevestigd dat er een tent komt?


Nee maar ligt voor de hand. Was er altijd in de Goffert en het festival zal zich waarschijnlijk de kritiek aantrekken (botsend geluid).


Niet alleen dat.
Persoonlijk vind ik dat band’s zoals Dark Funeral en Abbath gewoon in een tent horen te spelen waar het donker is en de act veel meer op z’n plek valt.

Het is sowieso beter als er een tent komt. Ik hoop het wel, ben benieuwd.
 

Jens André

Playlistbediener
23 jan 2016
21
0
Het word sowieso wel super, maar hmmm in die tentstage kan tussen Obituary en Amon Amarth nog mooi Heaven Shall Burn, ik hoop echt nog dat ze komen.
Komaan Fortarock MAKE MY DAY!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Tentstage heb ik inderdaad gebasseerd op vorige edities waar ook een tent staat. Ik hoop (inmiddels tegen beter weten in) nog steeds op Shinedown en een beetje nog op John Coffey. Heaven Shall Burn, Trivium of Deftones zal ik echter ook toe juichen. Ik moet eerlijk bekennen dat de overige bands die worden genoemd, ik niet zo goed ken.

In Principe staan er op het moment al veel intressante bands en ben ik dik treveden over de line-up (beide dagen) van Fortarock dit jaar.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Tot nu toe ga ik alleen de zondag.
De line up is voor mij echt prima, Volbeat, Amon Amarth, Disturbed, Dark funeral, Abbath, FLeshgod Apocalypse, en mocht het in het schema vallen wil ik toch even kijken bij Babymetal.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Tot nu toe ga ik alleen de zondag.
De line up is voor mij echt prima, Volbeat, Amon Amarth, Disturbed, Dark funeral, Abbath, FLeshgod Apocalypse, en mocht het in het schema vallen wil ik toch even kijken bij Babymetal.

Volbeat - Disturbed - Megadeth - Amon Amarth - Obituary - Abbath - Eluveitie - Bombus - Havok staan bovenaan in mij spoorboekje maar gezien
de overbrugbare afstanden op het festival zal ik ook andere bands checken daar waar er ruimte voor is.

En wat betreft de tent heb je uiteraard gelijk. Sommige bands komen veel beter tot hun recht in een tent.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Spoorboekje zaterdag: Within Temptation - Heidevolk - Gojira - Tremonti
Spoorboekje Zondag: Volbeat - Megadeth - Eluveitie - Amon Amarth - Bombus - Disturbed - Obituary - Even spieken bij Babymetal

Gezien we met een paar man al 17 pagina's druk bezig zijn geweest over Fortarock, is het wel leuk om ergens begin zondag een kleine meeting te houden? Kunnen we precies plannen als het tijdschema bekend is. Als je intresse hebt, even je naam toevoegen ;) .

Fortarock festileaks 2016 meeting:
1. Brian
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Spoorboekje zaterdag: Within Temptation – Heidevolk – Gojira – Tremonti
Spoorboekje Zondag: Volbeat – Megadeth – Eluveitie – Amon Amarth – Bombus – Disturbed – Obituary – Even spieken bij Babymetal

Gezien we met een paar man al 17 pagina’s druk bezig zijn geweest over Fortarock, is het wel leuk om ergens begin zondag een kleine meeting te houden? Kunnen we precies plannen als het tijdschema bekend is. Als je intresse hebt, even je naam toevoegen
1f609.png
.

Fortarock festileaks 2016 meeting:
1. Brian
2. Land Graaf

Ach waarom ook niet! Zoals je zegt een paar man die elkaar constant hier tegen komen.
Wel even onder voorbehoud inderdaad van tijdschema en niet meteen aan het begin van de zondag.

Zoals het er nu uit ziet ga ik de zaterdag alleen (als ik die ga). Als iemand zin heeft kunnen we dan ook een biertje/praatje doen.

 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Brian wrote:
Spoorboekje zaterdag: Within Temptation – Heidevolk – Gojira – Tremonti
Spoorboekje Zondag: Volbeat – Megadeth – Eluveitie – Amon Amarth – Bombus – Disturbed – Obituary – Even spieken bij Babymetal

Gezien we met een paar man al 17 pagina’s druk bezig zijn geweest over Fortarock, is het wel leuk om ergens begin zondag een kleine meeting te houden? Kunnen we precies plannen als het tijdschema bekend is. Als je intresse hebt, even je naam toevoegen
1f609.png
.

Fortarock festileaks 2016 meeting:
1. Brian
2. Land Graaf
3. Bram1996


Ach waarom ook niet! Zoals je zegt een paar man die elkaar constant hier tegen komen.
Wel even onder voorbehoud inderdaad van tijdschema en niet meteen aan het begin van de zondag.

Zoals het er nu uit ziet ga ik de zaterdag alleen (als ik die ga). Als iemand zin heeft kunnen we dan ook een biertje/praatje doen.

Mischien dat ik de zaterdag ook ga, maar dat is even afwachten hoe verder het programma word.
Btw. Ik ben erbij!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Zoals het er nu uit ziet ga ik de zaterdag alleen (als ik die ga). Als iemand zin heeft kunnen we dan ook een biertje/praatje doen.

Prima, ben ik wel voor in
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Vraag me af wat ik me van dat podium voor moet stellen? Gewoon het 3e kleine podium van 2015?
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Vraag me af wat ik me van dat podium voor moet stellen? Gewoon het 3e kleine podium van 2015?

Volgens mij staat dat podium er alleen zaterdag, dit staat namelijk op hun site: Four bands will perform on the Buma ROCKS! stage on the grounds of FortaRock at Nijmegen's Goffertpark. (http://bumarocks.nl/archive/2016/info/7/buma-rocks-fortarock) Dat zijn dan Evra, Heidevolk, Legion Of The Damned en Hibakusha.
en ik denk dat ze zaterdag 2 podiums hebben en zondag weer gewoon 3.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Zojuist is er op metalfan een interview over Fortarock online gezet.
Inderdaad een tentstage (stage 2 zal dat dus worden.)
Verder komdende week de laatste 5 namen!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Zojuist is er op metalfan een interview over Fortarock online gezet.
Inderdaad een tentstage (stage 2 zal dat dus worden.)
Verder komdende week de laatste 5 namen!

Right! Er komt nog een naam voor de zaterdag en vier voor de zondag.
Laatste wishlist: Killswitch Engage (super nieuw album en nog geen NL datum), Iced Earth (nieuw album in de maak), Primal Fear (nieuw album), Death DTA.

Een goeie naam nog voor de zaterdag en ik rij zeker een dagje extra naar Goffert.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Beoogde headliner was Black Sabbath maar waren veel te duur. Apart omdat die wel op Graspop staan die op hun beurt weer Rammstein te duur vinden terwijl die juist wel weer op FortaRock stonden.

Afsluiter in de tent wordt King Diamond.

Verder was men zeer tevreden over de 2015 editie en is de zondag niet definitief de nieuwe festival dag. Men kijkt naar het aanbod.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken