Fortarock 2016

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
De facebook pagina (Fortarock- the festival) meldt de derde naam voor Fortarock: Heidevolk. Maar Legion of the Damned Rekenen ze niet meer mee. De andere Facebook pagina (fortarock 2016) meldt Heidevolk niet. Normaal zijn ze tegelijkertijd. Op de site staat Heidevolk ook tussen de line-up en het nieuws, alleen Havok is verdwenen?
Technisch mankementje in Nijmegen?

Maar wel een leuke en vermakelijke band erbij op de zaterdag die ik zeker ga zien :)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
De facebook pagina (Fortarock- the festival) meldt de derde naam voor Fortarock: Heidevolk. Maar Legion of the Damned Rekenen ze niet meer mee. De andere Facebook pagina (fortarock 2016) meldt Heidevolk niet. Normaal zijn ze tegelijkertijd. Op de site staat Heidevolk ook tussen de line-up en het nieuws, alleen Havok is verdwenen?
Technisch mankementje in Nijmegen?

Maar wel een leuke en vermakelijke band erbij op de zaterdag die ik zeker ga zien
simple-smile.png

FortaRock loopt inderdaad wel eens te kloten in de digitale wereld. Vaak worden posts op FB aangepast achteraf. Kan me herinneren dat in 2014 op het laatste moment besloten werd de festival app niet te lanceren en vorig jaar
was er ook geen app. Beste is om op FB te kijken op de achtergrond foto (poster). Als Havok zou zijn weg gevallen was dat wel bekend gemaakt. Legion idem.

Ik vind het zelf wel weer tijd worden voor een naam voor de zondag.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Yep. Had amon amarth al wel verwacht. Maar dat kan nog komen. Hoop zelf nog vooral op shinedown en blind Guardian. Weet niet (vooral van die laatste) of dat het een realistische kans is dat ze komen.
Misschien John coffey ook? Weet alleen niet of die op Fortarock horen, twijfel geval.
 

Renze

Playlistbediener
22 sep 2015
26
0
Ik vind wel dat John Coffey er bij hoort, op Summer Breeze stonden ze volgens mij ook (en ze maken een stuk meer herrie dan Within Temptation bijv.). Hele toffe toevoeging met Heidevolk trouwens, geweldige band!
 

Renze

Playlistbediener
22 sep 2015
26
0
blijkbaar zijn de 4 van de 8 bands op de zaterdag die door Buma Rocks geboekt worden allemaal Nederlands (staat op de site van Buma Rocks). We hebben nu Heidevolk en Legion of The Damned, dus nog 2 te gaan daar van. Misschien Peter Pan Speedrock, op de laatste tour? Dat zou wel tof zijn in elk geval
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
blijkbaar zijn de 4 van de 8 bands op de zaterdag die door Buma Rocks geboekt worden allemaal Nederlands (staat op de site van Buma Rocks). We hebben nu Heidevolk en Legion of The Damned, dus nog 2 te gaan daar van. Misschien Peter Pan Speedrock, op de laatste tour? Dat zou wel tof zijn in elk geval

Zou zeker tof zijn.
Andere kanshebbers oa: Delain (stonden in 2013), Vandenberg's moonkings (stonden in 2014), The charm The Fury (2014), John Coffey
 

Renze

Playlistbediener
22 sep 2015
26
0
Nee, want die is niet geboekt door Buma, maar door de FortaRock organisatie zelf, zie site buma rocks - http://www.bumarocks.nl/
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Toch blijf ik het raar vinden dat er nog steeds geen Havok bij de line up staat, je zou toch zeggen dat als er een technisch foutje zit dit al opgelost zou moeten zijn?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Toch denk ik niet dat Havok van de line-up is gehaald. Anders was er wel iets van gezegd. Lijkt mij inderdaad tecnisch nog iets (Facebook nog niet goed aangepast, poster nog niet aangepast)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Down bevestigd.

https://twitter.com/fortarock/status/689764322189393920
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Nog nooit van gehoord. Vanavond maar eens checken

Eén van mijn favoriete bands!!!

Phil Anselmo is de zanger van Pantera dus wellicht zegt je dat iets meer.
Check vooral hun eerste album NOLA. Dat is een ongekend goed album dat hierna niet meer geëvenaard is hoewel ook de andere albums erg goed zijn.
Recenter (2012/2014) hebben ze twee EP's uitgebracht (er volgen er nog twee) waarvan met name de eerste me erg bevalt.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Brian wrote:
Nog nooit van gehoord. Vanavond maar eens checken


Eén van mijn favoriete bands!!!

Phil Anselmo is de zanger van Pantera dus wellicht zegt je dat iets meer.
Check vooral hun eerste album NOLA. Dat is een ongekend goed album dat hierna niet meer geëvenaard is hoewel ook de andere albums erg goed zijn.
Recenter (2012/2014) hebben ze twee EP’s uitgebracht (er volgen er nog twee) waarvan met name de eerste me erg bevalt.

Ik heb NOLA geluisterd en dat viel mij helemaal niet tegen. Niet allemaal topnummers, maar ook een paar hele lekkere. Zal Down de komende tijd meer opzetten, maar de eerste indruk is zeer goed. Moet ik dus zeker gaan zien, ze komen op mijn "spoorboekje" voor die dag ;)

EDIT: Valt me nu ook op dat er een paar keer Southern bij het genre staat. Vond ik zelf wel een leuk detail. Luister redelijk wat Blackberry Smoke (Southern Rock/country), maar wist dus niet dat er ook southern metal was.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Beide facebook pagina's lopen volgens mij weer gelijk. Poster ge-updated. Site ook up to date gebracht, zelfs overal d dag bijgezet. Alleen bij Havok niet. Zelfde band die vorige week zonder reden ineens verdwenen was. Misschien dat ze Havok gaan verschuiven van de zondag naar de zaterdag? Niet dat het een heel groot verschil is, maar viel me wel op ....
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
FortaRock probeert DOWN van het affiche af te krijgen aldus Metal Fan op Facebook. Ik vind het te ver gaan maar
de meningen zijn verdeeld. Aanleiding is een incident waarbij de zanger, Phil Anselmo, tijdens het einde van een gig de Hitler groet deed en daarbij 'white power'
riep. Hele slechte grap uiteraard maar dat was het wel. Openbaar excuses aangeboden maar de heksenjacht is begonnen. Hypocretie ten top.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
FortaRock probeert DOWN van het affiche af te krijgen aldus Metal Fan op Facebook. Ik vind het te ver gaan maar
de meningen zijn verdeeld. Aanleiding is een incident waarbij de zanger, Phil Anselmo, tijdens het einde van een gig de Hitler groet deed en daarbij ‘white power’
riep. Hele slechte grap uiteraard maar dat was het wel. Openbaar excuses aangeboden maar de heksenjacht is begonnen. Hypocretie ten top.

FortaRock zal wel met zo'n 'statement' een bepaalde associatie trachten te weren van het festivalterrein.
Heksenjacht of hypocriet, het is idd een hele slechte grap.
Ik hoorde het op de radio van het weekend, had zelfs het nieuws gehaald.
Mijn reactie was, 'dom'...
Ik vind het ook ver gaan, rigoureus zelfs, als hij idd excuses heeft gemaakt. Zeker als je het hebt over een evenement dat pas over 4 maanden plaats vind.
Maar, het zal onder het kopje 'standpunt innemen' geplaatst worden, als het zo zou zijn dan moet ik FortaRock daarin gelijk geven.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Nou ja, als die grap op zichzelf stond kun je nog geloven dat het grappig bedoeld was, maar laten we even eerlijk zijn over die man. Deze "grapjes" maakt hij al zijn hele leven. White power-grappen, antisemitische songteksten, beledigen van moslims, de confederate flag, etc. Ik weet niet. Vrijheid van meningsuiting is een goed ding, maar hij heeft mijn grens echt allang overschreden.

Anselmo is een inspiratiebron voor velen, zoals neonazi's: http://www.dailystormer.com/phil-from-pantera-gives-white-pride-speech/

Dat het hypocriet is om hem nu te weren ben ik wel met je eens. Zoals ik zei, hij maakt echt al tijden lang dergelijke opmerkingen, als je daar tegen bent had je hem eigenlijk in eerste instantie niet moeten boeken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken