Paddy wrote:
Land Graaf wrote:
FortaRock probeert DOWN van het affiche af te krijgen aldus Metal Fan op Facebook. Ik vind het te ver gaan maar
de meningen zijn verdeeld. Aanleiding is een incident waarbij de zanger, Phil Anselmo, tijdens het einde van een gig de Hitler groet deed en daarbij ‘white power’
riep. Hele slechte grap uiteraard maar dat was het wel. Openbaar excuses aangeboden maar de heksenjacht is begonnen. Hypocretie ten top.
Nou, dit was geen grap van hem. Al zegt ie misschien nu van wel. Zoek de reactie van Rob Flynn (zanger Machine Head) maar eens op,
Het gaat mij dan weer veel te ver om dit als grap neer te zetten. Iemand die de Hitlergroet brengt, vol overtuiging en op een opruiende manier ‘white power!’ krijst zijn geen grapjes. Dat hele filmpje waarop Anselmo zijn excuses aanbied kan ik ook totaal niet serieus nemen, hij kwam na de gebeurtenis namelijk zelf met de beroerdste smoes ooit op de proppen. Backstage zou er witte wijn gedronken zijn. En witte wijn is white power. Snap je?
Ik heb al vaak voorbij zien komen dat je Down niet kwalijk kan nemen dat ze zo’n debiele frontman hebben. Maar wanneer je als band zijnde niet tegen dit soort uitspraken ingaat ben je wat mij betreft geen haar beter dan de aanstichter. Hetzelfde met de drummer van Blatoidea, die vorige week een vrouw verkrachtte. Dat de rest van de band achter hem staat vind ik walgelijk, en Down en Blatoidea hoeven allebei niet meer op mijn support te rekenen. Helemaal eens met de woorden van Rob Flynn dus.
Down en Pantera hebben veel voor mij betekend, maar Anselmo is altijd al een vreselijke klojo geweest. Dat Fortarock deze band maar van de affiche mag schrappen, geen ruimte voor nazi’s in de metalwereld.