Fortarock 2016

Renze

Playlistbediener
22 sep 2015
26
0
tsja, in dit geval kan FortaRock het sowieso niet goed doen. Als ze Down cancellen zijn ze hypocriet (dit is niet het eerste racistische dat Phil Anselmo heeft geuit, dus ze wisten wel dat hij een beetje bijzondere ideeën al had voordat ze hem boekten), maar als ze Down wel laten spelen dan laten ze zien dat ze het wel okay vinden dat mensen op een festival zulke uitingen doen. Mij maakt het niet uit, ik kijk ze toch niet...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Mm, beetje gemengde gevoelens bij dit verhaal. Wat hij doet kan natuurlijk niet, ook niet als grap. Qua dat snap ik wel dat ze hem nu zouden weren. Maar als hij dit inderdaad al vaker heeft gedaan en ze vinden dit zo'n probleem hadden ze hem al eerder moeten weren. Puur voor de muziek vind ik het jammer als Down niet meer zou komen, ligt namelijk wel lekker in het gehoor.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
FortaRock probeert DOWN van het affiche af te krijgen aldus Metal Fan op Facebook. Ik vind het te ver gaan maar
de meningen zijn verdeeld. Aanleiding is een incident waarbij de zanger, Phil Anselmo, tijdens het einde van een gig de Hitler groet deed en daarbij ‘white power’
riep. Hele slechte grap uiteraard maar dat was het wel. Openbaar excuses aangeboden maar de heksenjacht is begonnen. Hypocretie ten top.

Nou, dit was geen grap van hem. Al zegt ie misschien nu van wel. Zoek de reactie van Rob Flynn (zanger Machine Head) maar eens op,
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Land Graaf wrote:
FortaRock probeert DOWN van het affiche af te krijgen aldus Metal Fan op Facebook. Ik vind het te ver gaan maar
de meningen zijn verdeeld. Aanleiding is een incident waarbij de zanger, Phil Anselmo, tijdens het einde van een gig de Hitler groet deed en daarbij ‘white power’
riep. Hele slechte grap uiteraard maar dat was het wel. Openbaar excuses aangeboden maar de heksenjacht is begonnen. Hypocretie ten top.


Nou, dit was geen grap van hem. Al zegt ie misschien nu van wel. Zoek de reactie van Rob Flynn (zanger Machine Head) maar eens op,

Het gaat mij dan weer veel te ver om dit als grap neer te zetten. Iemand die de Hitlergroet brengt, vol overtuiging en op een opruiende manier 'white power!' krijst zijn geen grapjes. Dat hele filmpje waarop Anselmo zijn excuses aanbied kan ik ook totaal niet serieus nemen, hij kwam na de gebeurtenis namelijk zelf met de beroerdste smoes ooit op de proppen. Backstage zou er witte wijn gedronken zijn. En witte wijn is white power. Snap je?

Ik heb al vaak voorbij zien komen dat je Down niet kwalijk kan nemen dat ze zo'n debiele frontman hebben. Maar wanneer je als band zijnde niet tegen dit soort uitspraken ingaat ben je wat mij betreft geen haar beter dan de aanstichter. Hetzelfde met de drummer van Blatoidea, die vorige week een vrouw verkrachtte. Dat de rest van de band achter hem staat vind ik walgelijk, en Down en Blatoidea hoeven allebei niet meer op mijn support te rekenen. Helemaal eens met de woorden van Rob Flynn dus.

Down en Pantera hebben veel voor mij betekend, maar Anselmo is altijd al een vreselijke klojo geweest. Dat Fortarock deze band maar van de affiche mag schrappen, geen ruimte voor nazi's in de metalwereld.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Land Graaf wrote:
FortaRock probeert DOWN van het affiche af te krijgen aldus Metal Fan op Facebook. Ik vind het te ver gaan maar
de meningen zijn verdeeld. Aanleiding is een incident waarbij de zanger, Phil Anselmo, tijdens het einde van een gig de Hitler groet deed en daarbij ‘white power’
riep. Hele slechte grap uiteraard maar dat was het wel. Openbaar excuses aangeboden maar de heksenjacht is begonnen. Hypocretie ten top.


Nou, dit was geen grap van hem. Al zegt ie misschien nu van wel. Zoek de reactie van Rob Flynn (zanger Machine Head) maar eens op,

Aangezien ik een groot fan ben van Machine Head zag ik die reactie al meteen ja. Sterk stukje maar toch.
Maar waar het mij om gaat is dat ik in de muziek (teksten) van Down niets herken wat hierop wijst.
Als dit wel een neonazi is en hij is niet te beroerd om een H-groet te brengen waarom komt hij hier dan niet voor uit? Waarom dan het filmpje op Youtube?
iemand met extreme ideeën wil die uiten lijkt me en niet alleen met een bezopen kop op een podium.
Niet zo schokkend wat iemand roept onder invloed op het eind van een concert. Uiteraard wel terecht zijn eigen verantwoording.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Paddy wrote:
Land Graaf wrote:
FortaRock probeert DOWN van het affiche af te krijgen aldus Metal Fan op Facebook. Ik vind het te ver gaan maar
de meningen zijn verdeeld. Aanleiding is een incident waarbij de zanger, Phil Anselmo, tijdens het einde van een gig de Hitler groet deed en daarbij ‘white power’
riep. Hele slechte grap uiteraard maar dat was het wel. Openbaar excuses aangeboden maar de heksenjacht is begonnen. Hypocretie ten top.


Nou, dit was geen grap van hem. Al zegt ie misschien nu van wel. Zoek de reactie van Rob Flynn (zanger Machine Head) maar eens op,


Het gaat mij dan weer veel te ver om dit als grap neer te zetten. Iemand die de Hitlergroet brengt, vol overtuiging en op een opruiende manier ‘white power!’ krijst zijn geen grapjes. Dat hele filmpje waarop Anselmo zijn excuses aanbied kan ik ook totaal niet serieus nemen, hij kwam na de gebeurtenis namelijk zelf met de beroerdste smoes ooit op de proppen. Backstage zou er witte wijn gedronken zijn. En witte wijn is white power. Snap je?

Ik heb al vaak voorbij zien komen dat je Down niet kwalijk kan nemen dat ze zo’n debiele frontman hebben. Maar wanneer je als band zijnde niet tegen dit soort uitspraken ingaat ben je wat mij betreft geen haar beter dan de aanstichter. Hetzelfde met de drummer van Blatoidea, die vorige week een vrouw verkrachtte. Dat de rest van de band achter hem staat vind ik walgelijk, en Down en Blatoidea hoeven allebei niet meer op mijn support te rekenen. Helemaal eens met de woorden van Rob Flynn dus.

Down en Pantera hebben veel voor mij betekend, maar Anselmo is altijd al een vreselijke klojo geweest. Dat Fortarock deze band maar van de affiche mag schrappen, geen ruimte voor nazi’s in de metalwereld.

Het gaat inderdaad ver maar ook slechte en misplaatste grappen bestaan. De smoes van de witte wijn neem ik ook niet serieus nee. Inderdaad ga ik ervan uit dat als Anselmo een neonazi is dat de overige bandleden
dat niet zouden accepteren.

Wel denk ik dat FortaRock er goed aan doet de act te schrappen. Het brengt teveel teweeg. Een klojo is Anselmo inderdaad maar om hem een nazi te noemen gaat mij veel te ver. Althans op dit moment.
Als we iedereen moeten afrekenen op wat hij met een volle kop zegt of heeft gezegd/gedaan en we 'schrappen' die dan uit ons leven dan blijven er toch weinig mensen over. Tuurlijk zijn er altijd de vermeende brave burgers
die de realiteit om ons heen niet zien of ontkennen en alleen maar zwart - wit denken. Ik neem aan dat jij er niet zo eentje bent.

Vooralsnog het voordeel van de twijfel dus. Hier tekenen mensen de petitie "weer DOWN van FortaRock" terwijl ze niet eens naar het festival gaan.
Dus: stemming makerij, heksenjacht en hypocriet Nederland ten top.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Vervelend als je de muziek zo goed vindt dat je fan bent en bent geneigd de klootzak Anselmo te verdedigen. Heel vervelend want muziek is mijn passie.
Die passie heeft een schop gekregen.

Nog eens nagedacht, gelezen alles bekeken van Pantera (waar ik minder mee heb; vind Down beter) tot Flynn en zijn excuses nadat white wine wel erg ongeloofwaardig was kan ik niet anders dan concluderen dan dat het onacceptabel is. Zelfs als het ook maar een beetje grap zou zijn. Je weet als artiest dat je een voorbeeld functie hebt,
je weet dat je mensen kwetst hiermee. Dat is juist wat ik niet begrijp. Vind je dat white = power dan kom er ook voor uit.
Maar goed; Alcohol of niet....Het kan niet geaccepteerd worden. Inderdaad is het niet de eerste keer zo blijkt. Begrijp echter niet dat dergelijk gedrag bijna 20 jaar uit de publiciteit blijft. Maar maakt niet uit....Ik zit met een flinke nasmaak.

Rob Flynn heeft voor een groot deel gelijk maar waarom op deze manier? Ik krijg toch een beetje het gevoel van 'scoren'.
Als je dan daar was dan had je hem daar ook kunnen aanspreken vind ik.
Anselmo kraakt Machine Head af en Rob Flynn haalt zo zijn gram? Als hij het wist; hij koos er toch voor om met de gast op een podium te gaan staan. Is dat dan niet hypocriet? Net zo hypocriet als de bandleden van Down die met hem spelen? Massa's metal grootheden die met hem samen speelden bij de Metal Allstars?
Festivals die hem al jaar in jaar uit boeken? Massa's andere bands die het podium delen c.q samen touren met hem? Het blijft gigantisch hypocriet. Misschien dat Flynn er van af wilde maar hypocriet is het wel. Zonder youtube filmpje had van het incident was hij ook niet online gegaan met zijn verhaal.

Maar neemt allemaal niet weg dat het onacceptabel is wat er gebeurd is. Zo onacceptabel dat ik me afvraag of ik nog wel zin heb om naar Down te kijken op de komende festivals. In het filmpje op Youtube waarin hij door het stof gaat heeft hij het niet meer over witte wijn. Hij trekt het boetekleed aan en ziet in dat het onacceptabel is. Zegt ook dat de mensen die hem kennen wel beter weten. Misschien geef ik hem het voordeel van de twijfel.....straks.....maar nu nog even niet. Te teleurgesteld. Want racist/nazi of niet; dit past niet alleen niet in de metal wereld maar in geen enkele wereld.

Daar wil ik het bij laten...

UPDATE: FORTAROCK bevestigt zojuist: DOWN IS GESCHRAPT VAN HET AFFICHE.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Ja goed, naar mijn mening hadden ze gewoon op fortarock kunnen staan, er zijn zoveel bands wat iets doen wat door vele niet door de beugel kunnen.
Maar goed hopen op een leuke vervanger dan maar.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Vervelend als je de muziek zo goed vindt dat je fan bent en bent geneigd de klootzak Anselmo te verdedigen. Heel vervelend want muziek is mijn passie.
Die passie heeft een schop gekregen.

Land graaf, niks mis met die passie voor muziek van je. ;) We moeten gewoon maar proberen die muziek zoveel mogelijk los te zien van degene die het maakt, toch?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Land Graaf wrote:
Vervelend als je de muziek zo goed vindt dat je fan bent en bent geneigd de klootzak Anselmo te verdedigen. Heel vervelend want muziek is mijn passie.
Die passie heeft een schop gekregen.

Land graaf, niks mis met die passie voor muziek van je.
1f609.png
We moeten gewoon maar proberen die muziek zoveel mogelijk los te zien van degene die het maakt, toch?

Klopt maar lastig als het een band betreft die je wel heel erg goed vindt.
Zo geef ik BURZUM niet eens een kans vanwege de persoon erachter.

@dennisvdbr : Dat verbaast me inderdaad helemaal niets! ;-)
 

Daveman

Nieuw lid
4 feb 2016
1
0
Ik hoop op Kilswitch Engage. Hun tourschema op hun site zegt dat ze 3 juni een show in Duitsland hebben, en dan pas 9 juni de opvolgende show in Zwitserland. Tijd genoeg om even naar Nijmegen te komen voor wat gitaar vermaak!
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Ik hoop op Kilswitch Engage. Hun tourschema op hun site zegt dat ze 3 juni een show in Duitsland hebben, en dan pas 9 juni de opvolgende show in Zwitserland. Tijd genoeg om even naar Nijmegen te komen voor wat gitaar vermaak!

Killswitch Engage staat op Rock am Ring en dus ook Rock Im Park. Dat zijn twee dagen tussen 3 en 5 juni dat ze spelen.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Daveman wrote:
Ik hoop op Kilswitch Engage. Hun tourschema op hun site zegt dat ze 3 juni een show in Duitsland hebben, en dan pas 9 juni de opvolgende show in Zwitserland. Tijd genoeg om even naar Nijmegen te komen voor wat gitaar vermaak!

Killswitch Engage staat op Rock am Ring en dus ook Rock Im Park. Dat zijn twee dagen tussen 3 en 5 juni dat ze spelen.

Dan is het nog steeds wel mogelijk. Slipknot deed dat vorig jaar ook, 5 juni Rock Im Park, 6 juni FortaRock, 7 juni Rock Am Ring.
Killswitch Engage zou dan Rip - Rar - Fortarock of Rip - Fortarock - Rar of iets in die richting kunnen doen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik hoop op Kilswitch Engage. Hun tourschema op hun site zegt dat ze 3 juni een show in Duitsland hebben, en dan pas 9 juni de opvolgende show in Zwitserland. Tijd genoeg om even naar Nijmegen te komen voor wat gitaar vermaak!

Hoop ik ook op voor de zondag! Dan spelen ze drie dagen op rij . Moet kunnen.
Er staan ook nog geen ' core' bands dus.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Ik verwacht morgen eigenlijk wel weer een naam rond een uurtje of 12. Ze hebben de laatste weken niks meer aangekondigd maar er moeten nog 12 acts komen. Verwacht dat ze toch wel snel weer een band voor de zondag erbij willen hebben nadat ze Down er vanaf hebben gehaald.
 

Renze

Playlistbediener
22 sep 2015
26
0
EVRA is trouwens een tijdje geleden aangekondigd door BUMA Rocks. Geen idee waarom dat niet is bevestigd door FortaRock zelf, maar die komen dus ook op de zaterdag. Nog 11 te gaan
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Blijkbaar kun je auditie doen voor de laatste plek op de Buma Rocks stage voor de zaterdag op Fortarock. Iemand hier misschien met een bandje ;) ?
 

Jens André

Playlistbediener
23 jan 2016
21
0
Ik hoop echt op Heaven Shall Burn, ik wil deze echt al super lang zien.
Echt een gestoorde band om live te zien.
Ze zijn terug aan het touren, dus het zou kunnen, ik hoop het echt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken