Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Tja, lastige. Goede headliner, ontzettend sterke tweede podium head. Ik denk dat het wel moet kunnen, ook als je het tegen andere affiches afzet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.547
6.223
Tja, lastige. Goede headliner, ontzettend sterke tweede podium head. Ik denk dat het wel moet kunnen, ook als je het tegen andere affiches afzet.
Wilde net vrijwel exact hetzelfde posten. :)

Van mij kan het dus ook wel.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.210
10.600
Tja, lastige. Goede headliner, ontzettend sterke tweede podium head. Ik denk dat het wel moet kunnen, ook als je het tegen andere affiches afzet.
Ja eens. Typisch zo'n band waar de legende inmiddels groter is dan het daadwerkelijke werk. Eerlijk gezegd zie ik ze geen festival headlinen tegenwoordig, daarvoor is de naam bij het echt grote publiek toch te onbekend. Maar voor de afsluiter van je tweede podium geweldig.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Ierland is altijd een zwakke plek geweest van de organisatie en na een bezoek aan dit prachtige land eerder dit jaar heeft het echt een plekje in het hart verovert. Dit komt met name door de uitermate vriendelijke mensen, de prachtige natuur én de fijne muziek (dat in menig pub live ten gehore wordt gebracht). Een aantal (typisch) Ierse acts zijn al gekozen, deze band is niet typische Iers maar heeft in eigen land wel al onder andere Het Beste Ierse Album gewonnen. Stel jezelf voor op een trip door The Burren, Wicklow Mountains of The Cliffs of Moher. Laat je onderdompelen in het landschap met de heerlijke meanderende soulfolk van Villagers in je oren.


@Brian
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Ik heb daar zelf ook over getwijfeld: bij de reünie stonden ze in stadions en waren ze headliner op Roskilde en Glastonbury. Volgens mij zou dat vandaag de dag niet gek veel anders zijn, dus ik hoop dat je tweede podium heel groot is :)
Dat was 1993!? Toen was ik net geboren man... Ik denk dat ze nu wel iets minder groot zijn als toen?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.210
10.600
Ik heb daar zelf ook over getwijfeld: bij de reünie stonden ze in stadions en waren ze headliner op Roskilde en Glastonbury. Volgens mij zou dat vandaag de dag niet gek veel anders zijn, dus ik hoop dat je tweede podium heel groot is :)
Oh dat meen je? Dat wist ik niet. Maar alsnog vind ik de keuze van Oasiss wel oke.

EDIT: zie net dat het in 1993 was, niet echt representatief 30 jaar later. Er zijn nu echt een stuk minder mensen die de band nog kennen. Toen was het zo'n 20 jaar na het hoogtijdagen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Zijn we al klaar met de Nederlandse inbreng voor de zondag? Nee, zeker niet. In the woods spelen

VOICST


Tot nu toe aangekondigd:
Vr - James Brown - Bill Withers - Frank Zappa - Amy Winehouse - Ian Dury & the Blockheads - Hüsker Dü - The Quireboys
Za - Thin Lizzy - Gary Moore - Louis Armstrong - Kula Shaker - Ugly Kid Joe - Ok Go - Zornik
Zo - No Doubt - Emerson, Lake and Palmer - The Pogues - 4 Non Blondes - Skik - Mark & Clark Band - Drs. P - The Cyrkle - White Lion - Voicst

@koekdoos en @ThijsDB
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Ierland is altijd een zwakke plek geweest van de organisatie en na een bezoek aan dit prachtige land eerder dit jaar heeft het echt een plekje in het hart verovert. Dit komt met name door de uitermate vriendelijke mensen, de prachtige natuur én de fijne muziek (dat in menig pub live ten gehore wordt gebracht). Een aantal (typisch) Ierse acts zijn al gekozen, deze band is niet typische Iers maar heeft in eigen land wel al onder andere Het Beste Ierse Album gewonnen. Stel jezelf voor op een trip door The Burren, Wicklow Mountains of The Cliffs of Moher. Laat je onderdompelen in het landschap met de heerlijke meanderende soulfolk van Villagers in je oren.


@Brian
Heerlijk. Fever Dreams vond ik een van de beste albums vorig jaar. En dit, dit is toch gewoon echt heel erg genieten?

 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.754
7.570
Wij van Baspop zijn in een spoedberaad na het wegvallen van The Village People. Spijtig genoeg hebben zij besloten dat het echt niet mogelijk was om zowel met Status Quo “In the Army” te zitten om vervolgens de dag erop “In the Navy” te zitten.

Onze volgende naam zal later volgen. We moeten ons even opnieuw oriënteren op acts die beginnen met een V. Geduld aub.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.474
1.631
Oh dat meen je? Dat wist ik niet. Maar alsnog vind ik de keuze van Oasiss wel oke.

EDIT: zie net dat het in 1993 was, niet echt representatief 30 jaar later. Er zijn nu echt een stuk minder mensen die de band nog kennen. Toen was het zo'n 20 jaar na het hoogtijdagen.
Het ligt er ook aan wat je voor je festival in gedachte hebt: een Werchter of een Pinkpop zullen een grote sof boeken aan the Velvet Underground als headliner, maar voor grote festivals met een iets alternatievere slag zal dit nog steeds een grote vis zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Wij van Baspop zijn in een spoedberaad na het wegvallen van The Village People. Spijtig genoeg hebben zij besloten dat het echt niet mogelijk was om zowel met Status Quo “In the Army” te zitten om vervolgens de dag erop “In the Navy” te zitten.

Onze volgende naam zal later volgen. We moeten ons even opnieuw oriënteren op acts die beginnen met een V. Geduld aub.
Vatrick Hernandez een optie?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.189
Ja eens. Typisch zo'n band waar de legende inmiddels groter is dan het daadwerkelijke werk. Eerlijk gezegd zie ik ze geen festival headlinen tegenwoordig, daarvoor is de naam bij het echt grote publiek toch te onbekend. Maar voor de afsluiter van je tweede podium geweldig.
Moest je nu Lou Reed nemen, had ik iets anders gezegd. The VU is wel heel erg notoir en bekend natuurlijk, maar blijft ook een beetje de band vóór ie solo ging. Persoonlijk vind ik het een headliner tbh. Btw Nico is gewoon een solo-artieste, waarom wordt ze bij de band bij gekozen?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.189
Dat was 1993!? Toen was ik net geboren man... Ik denk dat ze nu wel iets minder groot zijn als toen?
Ik dacht dat we altijd artiesten kozen in hun prime, tenzij anders vermeld? En niet zo zeer wat ze 'nu' zouden zijn? Vind het raar om een band te kiezen waarvan quasi alle leden gestorven zijn en dan zeggen dat ze vandaag minder populair zijn? Hoe kan dat ook? Dat is.. onmogelijk? Ze leven niet meer?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Ik dacht dat we altijd artiesten kozen in hun prime, tenzij anders vermeld? En niet zo zeer wat ze 'nu' zouden zijn? Vind het raar om een band te kiezen waarvan quasi alle leden gestorven zijn en dan zeggen dat ze vandaag minder populair zijn? Hoe kan dat ook? Dat is.. onmogelijk? Ze leven niet meer?
Een tiental pagina's terug ging het hier ook al over volgens mij, het gaat niet om de prime maar juist nu. En niet waar ze zouden zijn, maar hoe populair ze wel zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
En ik denk dat het wel in te schatten valt dat ze toen populairder waren dan nu (vooral door de wat ouderen en/of die ze goed kennen)
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.474
1.631
En ik denk dat het wel in te schatten valt dat ze toen populairder waren dan nu (vooral door de wat ouderen en/of die ze goed kenn
Ik denk dat je met die inschatting veel van zulke legacy acts echt tekort doet, zo'n eerste show in een eeuwigheid zou echt veel buzz genereren.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.250
4.524
Ik had Nico erbij vermeld omdat zij voornamelijk betrokken was bij het album (en haar naam daar in letterlijk is verwerkt). Dit was ook op voorspraak van Andy Warhol en niet perse met welbevinden van de rest.

Maar er wordt wel over gediscussieerd. Dan tel ik daarbij op dat ik zelf ook mijn twijfels had en dan voelt het toch niet helemaal ok om ze op het tweede podium te zetten.

Dus, het blijft bij de mooie herinneringen aan de band, maar ze spelen niet op het Live Forever Festival :).
In plaats daarvan kondigen we een naam aan waar geen discussie over zal bestaan. Een Nederlands talent waar we graag een podium aan bieden. Hij zal de tent openen op zaterdag 2 juli. En we hebben vernomen dat Stefano Keizers ook voornemens is mee te komen.

Véras

 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken