De albums van 2015

Mwah, zeker een goed album. Ben zelf alleen niet zo van zulke (minimalistische) pianomuziek, dus de nummers waar iets meer instrumentatie in zat vond ik dan ook al een stuk beter :p.

Mwah, zeker een goed album. Ben zelf alleen niet zo van zulke (minimalistische) pianomuziek, dus de nummers waar iets meer instrumentatie in zat vond ik dan ook al een stuk beter :p.[/quote

Heb ik ook hoor ;)

Sleater-Kinney staat op Spotify! Dit is een plaat waar ik veel van verwacht
icon_smile.gif
Ik vond 'm buiten die singles die bekend waren een beetje tegenvallen. Maar ik geef hem dit jaar nog wel eens een kans. Ik lees er wel veel goede dingen over.

The Soft Moon - Deeper is net vanochtend gelekt. Dus gelijk maar even aangezet.

Ik vond ‘m buiten die singles die bekend waren een beetje tegenvallen. Maar ik geef hem dit jaar nog wel eens een kans. Ik lees er wel veel goede dingen over.

Welke singles waren er al bekend? Ik vond 'm na 1x luisteren al wel echt goed, kan best uitgroeien naar een top10 plaat voor mij dit jaar. Vooral Price Tage en No Cities to Love zijn heel vet.

Ik vind Sleater-Kinny en Belle & Sebastian eigenlijk allebei niet fantastisch. Het is nog even wachten op 8en en hoger.

Ik vind Sleater-Kinny en Belle & Sebastian eigenlijk allebei niet fantastisch. Het is nog even wachten op 8en en hoger.

Echt? Ik vind SK best wel geweldig, heb er een 8 aan gegeven. Hoogste van 2015 voor Death Grips en Viet Cong met 7's. Maar ik ken het eerdere werk van SK niet dus misschien is dat wel een massive letdown ofso

Welke singles waren er al bekend?
Bury Our Friends en Surface Enemy volgens mij.

Die van The Soft Moon zet ik in ieder geval vaker op dit jaar. Ik ben ondertussen ook wel benieuwd naar A Place To Bury Strangers - Transfixiation. Daar zijn ook al twee best fijne nummers van uitgebracht.

Echt? Ik vind SK best wel geweldig, heb er een 8 aan gegeven. Hoogste van 2015 voor Death Grips en Viet Cong met 7’s. Maar ik ken het eerdere werk van SK niet dus misschien is dat wel een massive letdown ofso

Nouja het zijn allebei geen bands waar ik kapot van ben, dus daar zal het ook aan liggen. Nieuwe plaat van the Sidekicks nu op staan. Klinkt wel aardig.

E: B4.DA.$$ is trouwens misschien wel een 8 waard. Klinkt scherp, maar na een luisterbeurt nog te vroeg om een 'score' op te plakken.

Ik heb net ook Joey Bada$$ geluisterd, maar ik vind dat er onnodig veel nummers opstaan, die zeker niet allemaal evenveel toevoegen. Verder wel een heel relaxt album, maar eerder iets wat je op de achtergrond aanzet als je gaat blowen. Voor mij geen 8..
Viet Cong vind ik wel echt supertof, net ook maar even een kaartje voor paradiso gekocht.

Ik heb net ook Joey Bada$$ geluisterd, maar ik vind dat er onnodig veel nummers opstaan, die zeker niet allemaal evenveel toevoegen. Verder wel een heel relaxt album, maar eerder iets wat je op de achtergrond aanzet als je gaat blowen.

Oneens. Er zitten inderdaad overgangstracks tussen, maar ik wel het idee dat die iets toevoegen aan het geheel, zo ongeveer de definitie van intermezzo. Hij blijft over de hele linie superscherp, en de productie & beats is/zijn heerlijk, geweldige jazzgroove afgewisseld met chillwave productie. Tweede luisterbeurt nu, en hij komt eigenlijk zelfs beter binnen nu ^^.

Hmm misschien moet ik het vaker luisteren, maar na de eerste keer waren er maar een stuk of vijf nummers die er echt uitsprongen. Ik vind het niet slecht hoor! Er staan zeker hele goede nummers, maar het kon me niet een uur lang boeien.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Welke singles waren er al bekend?

Bury Our Friends en Surface Enemy volgens mij.

Surface Enemy is wel tof, maar dan doe je toch Price Tag en No Cities to Love wat tekort vind ik. Dat zijn nieuwe nummers die heel gaaf zijn. Na de tweede luisterbeurt blijf ik bij een 8 trouwens.

MRMantel wrote:
Ik heb net ook Joey Bada$$ geluisterd, maar ik vind dat er onnodig veel nummers opstaan, die zeker niet allemaal evenveel toevoegen. Verder wel een heel relaxt album, maar eerder iets wat je op de achtergrond aanzet als je gaat blowen.
Oneens. Er zitten inderdaad overgangstracks tussen, maar ik wel het idee dat die iets toevoegen aan het geheel, zo ongeveer de definitie van intermezzo. Hij blijft over de hele linie superscherp, en de productie & beats is/zijn heerlijk, geweldige jazzgroove afgewisseld met chillwave productie. Tweede luisterbeurt nu, en hij komt eigenlijk zelfs beter binnen nu ^^.

Ik vind m na 2 keer beluisteren maar op een paar nummers boven de plaat uitstijgen (Paper Trails, On & On, Christ Concious en No. 99). Het is zeker een chille plaat die voor hele beluisteren zeker interessant genoeg is. Maar prikkelt me net wat te weinig om deze vaker op te zetten.

Ieder zijn mening, daar kan ik niks aan veranderen

Je kunt ons wel overtuigen om m nog een keer aan te zetten, of ons warm maken voor bepaalde nummers. of je kan gewoon denken dat we stomme boeren zijn en er niks over posten. :)

Haha dan maar overtuigen ;): https://rauwkostmuziek.wordpress.com/2015/01/22/album-review-joey-bada-b4-da/

Users who are viewing this thread