Bospop 2019

Mijn laatste keer Bospop was in 2006 met als ik het me goed herinner ook Sting als headliner. Verder stonden toen Steam of passion , Nada Surf, Beth Hart , Gov't Mule & Daize Shine. (Andere headliners waren Simply Red & Simply minds dacht ik)

Maar zit er nu zeker over na te denken om weer eens naar Bospop te gaan, vind het een leuk rijtje eerste namen, en aangezien ik een paar andere festival niet kan dit jaar, vind ik dit ook wel weer een keer leuk :-)

Good Job Bospop !

Die zaterdag zal lastig uitverkopen denk ik. De 2 andere dagen zijn veel aansprekender. Zowel de headliners als de inmiddels overige namen.

Die zaterdag zal lastig uitverkopen denk ik. De 2 andere dagen zijn veel aansprekender. Zowel de headliners als de inmiddels overige namen.

Nou, moet zeggen dat ik alle 5 de namen die tot op heden voor zaterdag staan ook graag wil zien. Maar moet ook zeggen dat ik er waarschijnlijk gewoon alle dagen ga en op de camping ga staan, zoals alle afgelopen jaren.

Mooie eerste drop, wel verschillende oud-Pinkpop gediende maar die heb ik al een tijdje niet meer gezien ?
Heb wat minder met juist de vrijdag omdat ik die bands de afgelopen 2 jaar dus wel (vaker) heb gezien, maar da's persoonlijk.
Gaat iig een mooi weekend worden!

Mooie eerste namen! Zouden we nog namen kunnen verwachten die ver aan het eind van de dag zullen spelen, of zullen de nog niet bekende namen vooral de undercard vullen?

Mooi affiche!
Opvallend dat ze met de vrijdag duidelijk mikken op een jongere categorie van dertigers. Snow Patrol, Ashkroft en Kodaline kunnen we eens wat nieuwe bezoekers gaan trekken.

Misschien een ticketswapje voor mij dan. Snow Patrol wil ik z.s.m een keer zien.

Mooie namen. Hopen op meer moois. Fijn dat Sting er staat. Snow afgelopen jaar gezien op PP en daar was in mijn beleving niks mis mee.

Maar goed, de hand van Mojo is zichtbaar.
Bospop 2016 was mijn eerste, en toen was de nieuwe weg al ingeslagen. Ik hoop dat deze 3e dag echt eenmalig is, maar ik vrees ervoor. Zal onderdeel uitmaken van de nieuwe weg.

Wat ik al meer gelezen heb, is dat heel veel echte Bospop gangers hopen dat de classic en de hardrock behouden blijft voor hun festival. Ik hoop het ook.
Maar ook in de festivalwereld geldt: Stilstand is achteruitgang.
Ik denk namelijk dat als Bospop echt vast blijft houden aan het oeroude concept het festival leegloopt.

Ze hoeven de Classic Rock echt niet uit te bannen, kunnen ze best combineren met wat nieuwere acts, denk aan Greta van Fleet bijvoorbeeld... nieuw en oud gaat best hoor...
Voor ons gewoon weer 3 dagen met aankomst camping op donderdagavond... caravanneke stallen en een weekend genieten daar..

Ze hoeven de Classic Rock echt niet uit te bannen, kunnen ze best combineren met wat nieuwere acts, denk aan Greta van Fleet bijvoorbeeld… nieuw en oud gaat best hoor…
Voor ons gewoon weer 3 dagen met aankomst camping op donderdagavond… caravanneke stallen en een weekend genieten daar..

Uitbannen is ook wat extreem, maar ben het er wel mee eens dat Bospop er goed aan doet om de focus iets te verleggen. Op classic rock kan je steeds minder teren, de hoeveelheid acts wordt minder of live desastreus, daarnaast wordt het publiek hiervoor ook kleiner. Combineren met moderne rock en nieuwere golden oldies is daarom niet vreemd.

Mwaaa... niet mijn ding dat Kensington, maar beter te pruimen dan Racoon... die hoeven van mij de komende jaren even niet meer...

Kensington sloot af in 2016. Was goed.

Voor dit jaar geen optie. Als je verschillende keren de Ziggo vult, en de Arena vol krijgt, ga je in 2019 niet naar Bospop. Die gasten gaan niet om 20:00 uur op het hoofdpodium staan als warm up voor de afsluiter.

Kensington sloot af in 2016. Was goed.

Voor dit jaar geen optie. Als je verschillende keren de Ziggo vult, en de Arena vol krijgt, ga je in 2019 niet naar Bospop. Die gasten gaan niet om 20:00 uur op het hoofdpodium staan als warm up voor de afsluiter.
Dat gaan ze komend jaar anders wel doen voor Bon Jovi. Nou is de capaciteit van het Goffertpark natuurlijk veel groter dan het festivalterrein van Bospop, maar ik sluit niet uit dat de mannen van Kensington het wellicht een eer vinden om voor een Sting te openen. (Al denk ik dat de zondag al zwaar bezet is hoor.) Misschien vinden ze het zelfs wel een eer om het publiek voor Snow Patrol of John Fogerty op te warmen, mochten ze daar zelf fan van zijn. Ik verwacht Kensington weliswaar niet op Bospop 2019, maar als die band jouw gedachte zou volgen en alleen nog maar als hoofdact in grote zalen en stadions zou willen spelen en als dagafsluiter van grote festivals, dan kunnen ze voortaan nog hooguit een stuk of tien optredens per jaar doen (en allemaal in Nederland). Ik mag hopen dat muziekmaken voor die gasten ook nog steeds (voor een deel) een plezierige hobby is en niet alleen maar egotripperij en groot geld verdienen. En zoals gezegd gaan ze Bon Jovi supporten, dus dat lijkt me bewijs genoeg dat ze best inzien dat internationale acts van dat kaliber gewoon nog een maatje groter zijn hoor.

Daarom denk ik dat Kensington de perfecte huisband is van Bospop.

Dan hoop ik toch van niet ?
Ben absoluut geen Kensington-fan maar moet toegeven dat ze in 2016 wel goed waren, het terrein was echter al half leeg...

Volgens mij is Kensington de perfecte huisband voor een ander festival in Limburg ?

Daarom denk ik dat Kensington de perfecte huisband is van Bospop.
Kensington is de perfecte huisband voor Pinkpop. Ze vullen met gemak 3 keer de Ziggodome. Qua populariteit paar jaar geleden perfecte zet van Bospop door ze toen te laten headlinen. Ik verwacht ze voorlopig niet meer terug, hoeft ook niet eerlijk gezegd :wink:

Status Quo mogen ze voor mij nog erbij zetten.
Voor de rest hoop ik dat Bospop de sfeer behoudt door de rock/ bluess en classic rock bands

Melody:
Daar ben ik het helemaal mee eens.. er zijn geen festivals meer die daar specifiek op inspelen, alleen gaat Grollo bleus festival wel de goede kant op in deze.. vroeger hadden we nog het Arrow rock Festival met veelal classic rock maar dat is dus nu niet meer het geval.. Bospop is eigenlijk het enige festival waar dit nog gebeurd... alhoewel de echte 70thees rockbands aan het uitsterven zijn... maar nieuwerwetse bands met dat authentieke geluid zijn er nog voldoende hoor, alleen zijn dat niet de grote publiekstrekkers.. dus ik begrijp goed dat Bospop moet verjongen.. maar bands als bijv. DeWolff en Greta van Fleet moeten er dan ook gewoon staan... al dat Singer/Songwriter gedoe moeten ze maar achterwege laten, daar zijn andere festivals voor... Verder vind ik Bospop al jaren een prima festival met een gezellige camping en goede vrijwilligers die super vriendelijk zijn en met hart en ziel hun bijdrage leveren, dus dit jaar zijn wij met onze groep (+/- 20 pers.) voor de 12e keer weer aanwezig voor een weekend gezelligheid!

Users who are viewing this thread