Bospop 2019

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Zo dat was me een gaaf weekend, aangezien ik veel lol beleef aan het schrijven van dit soort dingen, zal ik proberen kort te blijven, maar ga ik daar denk ik niet in slagen.
Vrijdag
-Willie and the bandits (-): Gehoord toen we het terrein opliepen, klonk zeker niet slecht. Deed me beetje denken aan de stem van Chris Cornell, en dan doe je toch iets goed.
-Matt Simons (**): Vriendin wilde dit zien dus maar daar gaan staan. Ok, meer niet.
-My Baby (*): Zangeres, als je zo gitaar speelt.. doe dat dan gewoon niet.. en zing. Of dat ook niet..
-Richard Ashcroft (****): Niet zo betoverend als Werchter, maar wel blij dat ik met deze akoestische set (op de eerste rij) iets totaal anders heb gezien en niet weer dezelfde show. Magische uitvoering van "The Drugs don't Work". Stond vgm wel zo zat als maar kan op het podium, toch jammer maar blij dat ik hem op Werchter zo goed en plezier uitstralend heb gezien.
-Kodaline (****): De leuke en banjoloze uitvoering van Mumford and Sons. Vriendin enorm fan, maar was echt een leuk optreden, gave visuals ook.
-Toto (****1/2): Wat kan die Steve Lukather toch gitaar spelen, echte legendes op het podium hier. Geweldige setlist met als persoonlijk favoriet die cover van "While my guitat gently weeps".
Zaterdag
-The Lachy Doley group (***): Geweldige muzikanten, niks mis mee.
-Living Colour (****1/2): Weer zo'n prachtige setlist, straalden plezier uit, kunnen spelen, lekker begin van de dag zo.
-Flogging Molly (***): Leuk om een keer te gezien hebben, geweldig voor fans, maar heb er niet zoveel mee.
-Hall & Oates (***): Keek hier echt naar uit, maar viel tegen en was inderdaad erg saai. Toen ik na het optreden erachter kwam dat ze 70(!!) waren, had ik wel iets meer begrip, al valt dat natuurlijk weg als je dan paar uur later Fogerty ziet..
-Skunk Anansie (****): Kende meer dan ik dacht en erg goeie show, zeker voor herhaling vatbaar.
-John Fogerty (*****): Wat. Een. Optreden. Die setlist.. echt fenomenaal. Blij dat ik hem ooit live heb gezien en zeker iets wat me bij zal blijven. Al mijn verwachtingen waargemaakt en overtroffen. En lichte miezer tijdens "Have you ever seen the rain", kan toch niet mooier? :')
Zondag
Level 42 (***1/2): Meer van verwacht, maar ja door deze line up natuurlijk veel te vroeg op de dag eigenlijk. Leuk om een keer gezien te hebben.
-Foreigner (****1/2): Geen idee hoeveel originele Foreigner leden ik heb gezien, zullen er niet veel zijn denk ik, maar wel gaaf optreden. Vind die nieuwe zanger echt goed live, gitarist deed het ook goed. Vette show, vriendin helemaal blij en ik ook!
-Joe Jackson (****): Kende eigenlijk alleen de hits maar erg leuk optreden. "Real men" is wat betreft tekst misschien wel een van de mooiste liedjes ooit. Prachtige live uitvoering ook.
The Specials (**1/2): Niet heel bekend mee, en zal vast bij de show horen maar kan die zanger echt niet aanzien, zeker als de rest van de band er wel vrolijk bij staat..
-Nile Rodgers & Chic (*****): Kenden allebei de hele setlist, de mensen voor ons keken ons vaak aan van "hoe kunnen die jonkies nou alles kennen?", maar wat een show. Nile Rodgers echt een prachtvent, zonde dat Sting uitviel, maar een bijna 2 uur durende show van Nile was wel erg lekker als vervanging.

Was al 3 jaar niet meer geweest, maar dit festival is niet gemaakt voor de 30.000 man die er gisteren rondliepen. Eten halen was echt een drama, wc's viel dan mee maar 30.000 man is echt te veel.. Wel echt een leuk gezellig festival, binnen 10 minuten van tent naar voorste rijen hoofdpodium. Festileaks meeting was ook gezellig al duurde het niet heel lang. Nu al zin in volgend jaar en verwacht dat Snow Patrol en Sting volgend kaar headliner zijn.

Bospop10
1 John Fogerty
2 Nile Rodgers & Chic
3 Foreigner
4 Toto
5 Living Colour
6 Richard Ashcroft
7 Skunk Anansie
8 Joe Jackson
9 Kodaline
10 Level 42
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.546
11.020
Poeh. Dat zijn weer twee aardige verslagen. Ik ga er niet aan beginnen. Zal wel mijn hoogtepunten van de dagen dat ik ben geweest (zaterdag en zondag), benoemen en een opmerking aan het adres van Joshua plaatsen.

Top 5:
1. John Fogerty
2. Rival Sons
3. Joe Jackson
4. Foreigner
5. Skunk Anansie

Wow. Ben echt onder de indruk geraakt van de heer Fogerty. Ik wist dat hij aardig wat in z'n mars had, maar laat dat er dan nog maar uitkomen. Heerlijk ook om mee te blèren met alle liedjes van Creedence Clearwater Revival.
Rival Sons. Heerlijke gitaren. Wilde ze al eens eerder zien, maar vond hun prijzen toen te hoog voor wat ze gepresteerd hadden. Blij dat dat alsnog uit is gekomen, want wat was dit fantastisch.
Joe Jackson heeft zijn optreden van april niet kunnen evenaren op Bospop, maar hij was wel meer steengoed. Wat een rasmuzikant.

@joslittel
Eventjes over de Chris Robinson Brotherhood. Uit je bewoording kan ik opmaken dat je het optreden wel aardig tot goed vond, maar hij speelde niet in op het publiek. Waarom krijgen ze dan maar twee sterren van je, als hun muziek verder top is?
Persoonlijk vond ik het een steengoed optreden. Was er ook al op ingesteld dat hij amper contact zou zoeken met het publiek, daar ik ze vrijdagavond al in Paradiso had gezien. Wellicht heb ik het daardoor nog beter beleefd, al maakten de weinige contactmomenten toen ook al niet uit.

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Bospop volgend jaar ook weer drie dagen. De 40e editie wordt gehouden op 10-11-12 juli.
https://www.bospop.nl/bospop-2019/op-naar-bospop-2020/

 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Heerlijk weekend achter de rug.
Uiteindelijk toch donderdagavond meteen uit het werk getrokken richting Weert.
In het donker daar de tent opgezet zodat we vrijdag lekker rustig de dag konden beginnen
Vrijdag was dan ook de rustigste dag van het weekend.
Zaterdag was het al wat drukker en zondag was behoorlijk druk
Hoewel het voor mij het wel een beetje een tegenvaller was dat Snow Patrol niet kwam mocht het de pret niet drukken.

Ik snap het gemopper niet zo met het eten.
Juist op Bospop vind ik de 24-uurs tent zo fijn
Daar kun je heerlijk eten halen en heb ik nooit echt super lang hoeven wachten.
24 uur lang kun je daar koffie halen!

Ook op de camping vind ik het super fijn dat je de hele nacht gebruik kan maken van de douches.
Alles is lekker dichtbij sanitair is het best schoon Dus mij hoor je echt niet klagen.

Ik heb het meest genoten van Joe Jackson, Flogging Molly, Skunk Anansie, Dany Vera, Level 42
Jammer dat Sting niet kwam.
Heb de meeting gemist helaas.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ik snap het gemopper niet zo met het eten.
Juist op Bospop vind ik de 24-uurs tent zo fijn
Daar kun je heerlijk eten halen en heb ik nooit echt super lang hoeven wachten.
24 uur lang kun je daar koffie halen!

Ah, dank voor de tip. Dat zou geholpen kunnen hebben. Ik ben nooit in die tent geweest, dacht dat het een simpele feesttent was. Toch maakt dit het voor mij niet helemaal goed. Een wachtrij van een uur!!! bij de friet op het terrein slaat gewoon nergens op. In principe moet je op het festivalterrein zelf aan eten en koffie kunnen komen en niet terug te hoeven vallen op de campingfaciliteiten. Maar volgende keer toch nog iets beter de voorzieningen checken dus.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Heb een prima festival gehad met mijn vriendengroep, jammer dat we te maken kregen met een zieke, daardoor de meeting niet kunnen halen...(dokter bezoek met zieke) erg jammer.. verder een relaxt gebeuren met een gezellige caravancamping (M1) dit was mijn 12e keer... volgend jaar weer!
Mijn hoogtepunten:
Toto
Rival Sons
Lachy Doly
Doors
Skunk A.
Foreigner (jammer dat het geluid af n toe wegpeerde door de wind)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
@joslittel
Eventjes over de Chris Robinson Brotherhood. Uit je bewoording kan ik opmaken dat je het optreden wel aardig tot goed vond, maar hij speelde niet in op het publiek. Waarom krijgen ze dan maar twee sterren van je, als hun muziek verder top is?
Persoonlijk vond ik het een steengoed optreden. Was er ook al op ingesteld dat hij amper contact zou zoeken met het publiek, daar ik ze vrijdagavond al in Paradiso had gezien. Wellicht heb ik het daardoor nog beter beleefd, al maakten de weinige contactmomenten toen ook al niet uit.

Ja goede vraag. Altijd lastig om de nuance in zo weinig mogelijk woorden mee te geven, is nu al een fors verslag. Ik zag goede muzikanten op het podium, dat was duidelijk. Maar het vertaalde zich voor mij niet in écht pakkende muziek. Het luisterde lekker weg maar nergens heeft het me echt gegrepen. Om me heen kijkend had het overgrote deel van het publiek dit ook. En met de verbinding met het publiek doel ik niet op contactmomenten, je kunt ook met de intensiteit van je muziek verbinding maken, meegezogen worden in een show. Dit is voor mij de ultieme live beleving. Dit ontbrak voor mij in ieder geval, en als er verder ook geen contactmomenten zijn dan is het voor mij een optreden die weinig indruk achterlaat. Twee sterren omdat ik het vakmanschap waardeer maar dit optreden zal ik snel weer vergeten zijn helaas.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Mirjam wrote:
Ik snap het gemopper niet zo met het eten.
Juist op Bospop vind ik de 24-uurs tent zo fijn
Daar kun je heerlijk eten halen en heb ik nooit echt super lang hoeven wachten.
24 uur lang kun je daar koffie halen!


Ah, dank voor de tip. Dat zou geholpen kunnen hebben. Ik ben nooit in die tent geweest, dacht dat het een simpele feesttent was. Toch maakt dit het voor mij niet helemaal goed. Een wachtrij van een uur!!! bij de friet op het terrein slaat gewoon nergens op. In principe moet je op het festivalterrein zelf aan eten en koffie kunnen komen en niet terug te hoeven vallen op de campingfaciliteiten. Maar volgende keer toch nog iets beter de voorzieningen checken dus.
Ja ik vond het al raar dat er geen ingang was naar die tent vanuit het festival terrein. Had makkelijk moeten kunnen zou je zeggen. Er waren ook erg weinig zitplekken, dus had mooi geweest als ze daar een soort restolounge ala Paaspop hadden kunnen maken.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
-John Fogerty (*****): Wat. Een. Optreden. Die setlist.. echt fenomenaal. Blij dat ik hem ooit live heb gezien en zeker iets wat me bij zal blijven. Al mijn verwachtingen waargemaakt en overtroffen. En lichte miezer tijdens “Have you ever seen the rain”, kan toch niet mooier? :’)
Zag hem ooit in 2010 op Bospop, en toen brak er een enorme hoosbui uit precies tijdens dat nummer (of was het 'Who'll stop the rain'?), na de hele dag prachtig weer.
Het 'mooie' daaraan ontging me op dat moment eerlijk gezegd wel een beetje... :lol: :wink:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
wenteldave wrote:
@joslittel
Eventjes over de Chris Robinson Brotherhood. Uit je bewoording kan ik opmaken dat je het optreden wel aardig tot goed vond, maar hij speelde niet in op het publiek. Waarom krijgen ze dan maar twee sterren van je, als hun muziek verder top is?
Persoonlijk vond ik het een steengoed optreden. Was er ook al op ingesteld dat hij amper contact zou zoeken met het publiek, daar ik ze vrijdagavond al in Paradiso had gezien. Wellicht heb ik het daardoor nog beter beleefd, al maakten de weinige contactmomenten toen ook al niet uit.

Ja goede vraag. Altijd lastig om de nuance in zo weinig mogelijk woorden mee te geven, is nu al een fors verslag. Ik zag goede muzikanten op het podium, dat was duidelijk. Maar het vertaalde zich voor mij niet in écht pakkende muziek. Het luisterde lekker weg maar nergens heeft het me echt gegrepen. Om me heen kijkend had het overgrote deel van het publiek dit ook. En met de verbinding met het publiek doel ik niet op contactmomenten, je kunt ook met de intensiteit van je muziek verbinding maken, meegezogen worden in een show. Dit is voor mij de ultieme live beleving. Dit ontbrak voor mij in ieder geval, en als er verder ook geen contactmomenten zijn dan is het voor mij een optreden die weinig indruk achterlaat. Twee sterren omdat ik het vakmanschap waardeer maar dit optreden zal ik snel weer vergeten zijn helaas.

Ter aanvuling de recensie van Oor. Wat anders omschreven maar wel dezelfde insteek:
Dat staat een beetje in contrast met de Chris Robinson Brotherhood, het bluesrockcollectief dat daarna in de Rocktent staat. De band van de voormalige Black Crowes-voorman mag dan bestaan uit kundige muzikanten, maar hun muziek doet weinig met een mens. Of in elk geval met ondergetekende. Erg Amerikaans en een beetje dertien-in-een-dozijn.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Ik snap het wel. Stond er met een vriend van me bij. Ik vond het geweldig (ken ze al langer en ben al eens naar een show in Nijmegen geweest), maar hij kon er op het eerste nummer na ook niets mee. Is een redelijke hate it or love it band. En van echte publieksinteractie moeten ze het zeker niet hebben, ook niet bij hun eigen zaalshows.

Verder trouwens wel heerlijk genoten van deze editie. Hoogtepunten voor mij waren toch vooral Toto, The Cat Empire, Flogging Molly, Foreigner en Rival Sons. En ook Nile Rodgers heeft het gat van Sting wat mij betreft waardig opgevuld (wat heeft die man aan veel wereldhits meegewerkt zeg). En John Fogerty was muzikaal dik in orde en ook hier weer enorm tevreden dat al die hits voorbij kwamen, maar het feit dat hij zijn zonen volgens mij wel drie keer heeft voorgesteld en dat zijn verhaal over Woodstock langer duurde dan de meeste nummers nam wel wat weg van de show (die al redelijk overdreven Amerikaans was).

Grootste verrassing was misschien dat de show van Danny Vera ook op een groter festival als Bospop redelijk goed overeind blijft. Had ik niet verwacht, maar die speelde een mooie stevige set.

Verder vooral weer genoten van de heerlijke relaxte sfeer op Bospop en op de camping weer ons eigen feestje gebouwd na iedere dag. Ik kom dus als het even kan en de line-up niet enorm tegen zou vallen volgend jaar weer met alle plezier terug. Dat zou dan de 5e op een rij worden met mijn vriendengroep (6e Bospop in totaal voor mij).
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Misschien.begrijp je het niet goed.
De 24 uurs tent hoort bij het festival. Niet bij de camping hoor!

Daar nu je frites -snacks- bami -nasi- soep- brood ontbijt lunch en weet ik niet wat halen.
Super lekker en goedkoper dan op het terrein.
Kun je ook fijn zitten.
Echt aanrader. Tot uitsmijters aan toe!

Mirjam wrote:
Ik snap het gemopper niet zo met het eten.
Juist op Bospop vind ik de 24-uurs tent zo fijn
Daar kun je heerlijk eten halen en heb ik nooit echt super lang hoeven wachten.
24 uur lang kun je daar koffie halen!


Ah, dank voor de tip. Dat zou geholpen kunnen hebben. Ik ben nooit in die tent geweest, dacht dat het een simpele feesttent was. Toch maakt dit het voor mij niet helemaal goed. Een wachtrij van een uur!!! bij de friet op het terrein slaat gewoon nergens op. In principe moet je op het festivalterrein zelf aan eten en koffie kunnen komen en niet terug te hoeven vallen op de campingfaciliteiten. Maar volgende keer toch nog iets beter de voorzieningen checken dus.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.546
11.020
Joslittel wrote:

wenteldave wrote:
@joslittel
Eventjes over de Chris Robinson Brotherhood. Uit je bewoording kan ik opmaken dat je het optreden wel aardig tot goed vond, maar hij speelde niet in op het publiek. Waarom krijgen ze dan maar twee sterren van je, als hun muziek verder top is?
Persoonlijk vond ik het een steengoed optreden. Was er ook al op ingesteld dat hij amper contact zou zoeken met het publiek, daar ik ze vrijdagavond al in Paradiso had gezien. Wellicht heb ik het daardoor nog beter beleefd, al maakten de weinige contactmomenten toen ook al niet uit.


Ja goede vraag. Altijd lastig om de nuance in zo weinig mogelijk woorden mee te geven, is nu al een fors verslag. Ik zag goede muzikanten op het podium, dat was duidelijk. Maar het vertaalde zich voor mij niet in écht pakkende muziek. Het luisterde lekker weg maar nergens heeft het me echt gegrepen. Om me heen kijkend had het overgrote deel van het publiek dit ook. En met de verbinding met het publiek doel ik niet op contactmomenten, je kunt ook met de intensiteit van je muziek verbinding maken, meegezogen worden in een show. Dit is voor mij de ultieme live beleving. Dit ontbrak voor mij in ieder geval, en als er verder ook geen contactmomenten zijn dan is het voor mij een optreden die weinig indruk achterlaat. Twee sterren omdat ik het vakmanschap waardeer maar dit optreden zal ik snel weer vergeten zijn helaas.

Ter aanvuling de recensie van Oor. Wat anders omschreven maar wel dezelfde insteek:
Dat staat een beetje in contrast met de Chris Robinson Brotherhood, het bluesrockcollectief dat daarna in de Rocktent staat. De band van de voormalige Black Crowes-voorman mag dan bestaan uit kundige muzikanten, maar hun muziek doet weinig met een mens. Of in elk geval met ondergetekende. Erg Amerikaans en een beetje dertien-in-een-dozijn.

Daar snap ik dan weer ontzettend weinig fijn. Ik heb aardig wat lovende recensies gelezen over hun optreden in Paradiso en dan komt het grote OOR ze even afkraken. Tja, ik begrijp het niet en zal dat naar alle waarschijnlijkheid ook nooit doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Bospop zaterdag 13 juli 2019

Met de weersvoorspellingen in het achterhoofd tegen 11 uur vertrokken richting Weert.
Het is van de snelweg af even de aanwijzingen volgen. Passeer je zelfs halverwege de omleiding het terrein, maar eenmaal bij de parkeerplaats sta je zowat naast het festivalterrein. Je loopt ook zo richting ingang.
Kwamen rond 12 uur op het terrein, met meteen een hoosbui...

Klein beetje rond gelopen en een paar drankjes genuttigd. Uiteindelijk klaar gaan staan voor Living Colour.
Wat een fantastisch optreden was dat, lekker die funkmetal op de middag.


foto Dennis van der Bruggen / Festileaks

Het fijne aan bospop is is dat er qua programma geen keuze stress is, hoofdpodium en tent staan vrijwel naast elkaar.
Met een omweg via een broodje kroket naar de tent, leuk wel dat Doors Alive.
Wel jammer dat het geluid wat vervaagd werd door het geroezemoes in de tent, we stonden redelijk achterin en soms was het cafe-geklets vrij storend, jammer...

Door naar Cat Empire... Kende eigenlijk maar 1 nummer van ze (Brighter Than Gold) wel swingend en zo, maar vond het een beetje veel van hetzelfde. Kwam mij ook over als vreemde eend tussen de rest van de lineup?

Daarna aansluitend de Bospop Festileaks Meeting. Leuk dat iedereen het kon vinden. Ik had voor de zekerheid een Festileaks sticker op mijn kale bolletje geplakt. Die waren overigens goed verdeeld op het terrein, Ian en Jesse hadden er hier en daar een paar verstopt ;) Maar zoals eerder gezegd, was een leuke meeting. Helaas verstoord door een stevige hoosbui.

Met Poncho zijn we via wat omzwervingen een beetje achteraan gaan staan voor Flogging Molly, WAT EEN FEEST. Zelfs achter front of house gingen de voetje van de vloer. Terwijl door de regen ook wel de bekertjes bier door de lucht vlogen...We zijn heel even voor weer een bui gaan schuilen bij de tent voor Kovacs. Maar sorry, toen de bui voorbij was, hebben we de tent verlaten. Ik kan niet altijd even goed wennen aan het geluid van Kovacs en vandaag was niet een dag dat dat lukte... Eerst maar even wat eten. Broodjes Kebab. Was al enigszins druk bij de frietkraam. Terwijl bij andere kraampjes het stuk rustiger was, of zelfs een paar waar helemaal geen klanten stonden (zoals naastgelegen hamburger tent). Met een volle buik konden wij in ieder geval de avond door komen. En met nog wat tijd te gaan terug naar het hoofdpodium.

Stonden daarom wel optijd klaar voor Hall & Oates. Zag hier wel naar uit. Was wel een feest van herkenning. Allemaal leuke hits en meezingers.


foto Dennis van der Bruggen / Festileaks

Maar aan het einde zagen we wel langzaam de tent vollopen en daar kwam Danny Vera. Toch wel een must om een beetje vooraan te staan en het geroezemoes in de tent achter ons te hebben en niet te veel voor ons. Waren wel op tijd in de tent, maar er waren technische problemen waardoor Danny dik 10 minuten later begon. Maar, super optrden. Lekker hoe hij die Americana door die tent knalt. En fijn dat hij het publiek (enigszins) stil kreeg met Roller Coaster. Wel heel jammer dat verdorie de soundcheck van Skunk Anansie door Roller Coaster te horen was, echt vreselijk om de concentratie bij zo'n gevoelig nummer er bij te houden. Ronduit fucking storend... Verder, Danny Vera = TOP! ( ik ga jullie zeggen, volgend jaar Pinkpop, dat kan niet anders )...


foto Dennis van der Bruggen / Festileaks

Na het fantastische 55 minuten genieten bij Danny Vera en Skunk Anansie al begonnen zijn we met een kleine omweg naar de linker zijde van het hoofdpodium gelopen. Om daar Skunk Anansie helemaal verder mee te pakken en te blijven hangen tot en met Fogerty. Goed, ik had Skin wel eens in mindere mate gehoord, maar de uithalen en de zang kwam er netjes uit. FIjne setlist ook. Met de poncho inmiddels naar de klote, gelukkig in het droge...


foto Dennis van der Bruggen / Festileaks

Daarna wachten op John Fogerty. Laatste bonnetjes aan wat te drinken...
Levende legende hoor. De man viert deze tour zijn 50 jaar in het vak. Wel mooi dat hij daar zo lekker over kon vertellen, al vonden sommige mensen het te langdradig over Woodstock... WTF!!! Laat die man over Woodstock vertellen en hou godver je gefluit en geschreeuw ( speeeeuluh ) voor je... Man man man, disrespect! Ik vond het fantastisch. De man heeft verhalen en een geschiedenis. Fijne herrinerig aan Woodstock door ook een paar nummers te coveren. Ik denk dat er ook wat publiek was die niet eens wisten welke nummers van hem zelf en welke covers waren, maar so be it... ( Hij speelde zelfs een nummer van Tine Turner ;) )
Einde nog een persoonlijk blij momentje doordat hij Rockin'All Over The World speelde, stond ik met mijn Status Quo trui niet helemaal voor lul ;)
Fantastische setlist https://www.setlist.fm/setlist/john-fogerty/2019/festivalterrein-weert-noord-weert-netherlands-739e8269.html
Aan het einde waren er wat minder praatjes en speelde hij lekker door. Ook na de encore. Ik vond het daarna ook snel en plotseling afgelopen eigenlijk.
Dit was een echte Creedence Clearwater Revival avond, heerlijk....


foto Dennis van der Bruggen / Festileaks

Daarna was het schuifel schuifel naar de uitgang.
Maar als je eenmaal uit de poort bent loop je eigenlijk zo naar je auto en ben je van de parking zo de snelweg op. Dat hebben ze daar allemaal goed zitten bij Bospop.

Als het de planning van volgend jaar toe laat en de lineup weer top is, volgend jaar weer...
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
596
569
Weer een TOP weekend gehad in Weert! Wat is het toch een heerlijk, relaxed festival.
Ga niet meer een compleet verslag neerzetten want dan val ik toch in herhaling :wink:
Ook leuk om enkele mensen van het forum gezien en gesproken te hebben.
Mijn top 9:
John Fogerty
Nile Rodgers & Chic
Skunk Anansie
Toto
Foreigner
Joe Jackson
The White Buffalo
Living Colour
Rowwen Heze

Toch nog wat dingen gemist die ik graag had willen zien (oa Rival Sons, Hall & Oates, Flogging Molly)
Level 42 viel mij wat tegen (qua zang) en Richard Ashcroft (in vergelijking tot PP2017)

Hoop er volgend jaar weer een heel weekend bij te zijn!

Ik hoor veel mensen klagen dat het dit jaar zo slecht geregeld was met aankomst parkeren/camping enzo maar ik heb daar zelf helemaal niks van gemerkt. Ik heb op nog geen enkel festival nog nooit zo weinig hoeven lopen van/naar parkeerplaats-camping-festivalterrrein!
En idd de zondag was te druk, maar daar hoeven we het ook niet meer over te hebben. Ik hoop dat ze gewoon bij 25k bezoekers blijven, denk dat dat de max is.



 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Ik vond het ook wel weer een geslaagd festival, alleen de zondag was wel een beetje aan de drukke kant ja, overal lange wachtrijen..( Bonnen, koffie, bar etc. .) Minpunt vond ik wel de aanrij route naar de campercamping... in tegenstelling tot vorige edities reden we nu dwars door het dorp met op kruisingen en splitsingen geen richtingsborden wat wel eens verwarrend was... we stonden op donderdag al om 17.00 uur in de file een uur te wachten in het dorp... bewoners konden niet eens uit hun eigen inrit.. gelukkig kwamen we wél op camping M1 terecht, dicht bij de toiletten en douches, daar hadden we met 5 caravans en 2 grote campers een topplaats! Al met al wel een geslaagd weekend, hopelijk volgend jaar wel wat betere wegbewijzering richting campercamping in dat dorp.. is ook beter voor de plaatselijke bewoners lijkt mij!
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Deep Purple gaat in 2020 enkele Europese festivals doen, de eerste is in Oostenrijk op 3 Juli, Bospop, Fortarock en Graspop zijn kanshebbers om deze toppers te verwelkomen op hun festival... laten we maar eens gaan bidden dan....!!!!!
 

gordonshumway

Playlistbediener
19 dec 2018
17
2
Misschien.begrijp je het niet goed.
De 24 uurs tent hoort bij het festival. Niet bij de camping hoor!

Daar nu je frites -snacks- bami -nasi- soep- brood ontbijt lunch en weet ik niet wat halen.
Super lekker en goedkoper dan op het terrein.
Kun je ook fijn zitten.
Echt aanrader. Tot uitsmijters aan toe!


Joslittel wrote:

Mirjam wrote:
Ik snap het gemopper niet zo met het eten.
Juist op Bospop vind ik de 24-uurs tent zo fijn
Daar kun je heerlijk eten halen en heb ik nooit echt super lang hoeven wachten.
24 uur lang kun je daar koffie halen!


Ah, dank voor de tip. Dat zou geholpen kunnen hebben. Ik ben nooit in die tent geweest, dacht dat het een simpele feesttent was. Toch maakt dit het voor mij niet helemaal goed. Een wachtrij van een uur!!! bij de friet op het terrein slaat gewoon nergens op. In principe moet je op het festivalterrein zelf aan eten en koffie kunnen komen en niet terug te hoeven vallen op de campingfaciliteiten. Maar volgende keer toch nog iets beter de voorzieningen checken dus.

Dat is niet helemaal juist. Tijdens het festivalgebeuren kun je er wel in.

Maar na het laatste optreden was het de bedoeling dat je er alleen in kon met een campingbandje. Dit is om te voorkomen dat na sluitingstijd van binnenstad Weert een hoop dronken volk de kant van de 24 uurs op zou komen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Ik zie er hier nog wel 1 of 2 van op Bospop staan.
Is de line up van een festival in Wales op 30 mei. https://www.efestivals.co.uk/news/19/191001e.shtml

Was eigenlijk voor Bospop 2020 topic...
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken