Bospop 2019

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
294
251
Nou moe, skippen jullie allemaal gewoon Jimmy Barnes?! Die man is in eigen land een levende legende, en de band Cold Chisel waar hij in zong is daar bijna net zo’n grote naam als AC/DC, Inxd of Midnight Oil. Iedereen in elk geval veel plezier vandaag, maar ik ga naar Jimmy (en dinsdag in de Melkweg nog een keer), lekker luidkeels meebrullen met ‘Khe Sanh’!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Festileaks-Bospop-Meeting

Zaterdag 15:45 ( tijdens Jimmy Barnes )
Locatie, voor merchandise stand tussen hoofdpodium en tent.
Ik zal mijn witte Iron Maiden Trooper shirt aan hebben.

Hoop jullie daar te zien!
( geef deze post gerust een like als je van plan bent te komen )


Ik ben er ook bij! Jimmy Barnes nog prima te horen van die plek. Want ben het zeker eens met de levende legende opmerking.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.187
10.545
Man man wat was The Lachy Doley Group ongelofelijk goed. Puur enthousiasme en echte rasmuzikanten. Dit was zeker een vd hoogtepunten van dit weekend.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.090
Festileaks Bospop Meeting 2019



Was gezellig! Jammer dat een regenbui er een einde aan maakte. Heb helaas niet lang met RubenFrusciante gesproken. Wel even met Cootje en Joslittel en de spraakwaterval van Maurice. Was gezellig mensen. Jesse al even gesproken met Ian van Festileak. Later nog Stan van Festileaks tegengekomen, had de meeting gemist.

Zal mijn dagje binnenkort eens beschrijven hier...
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Erg lullig voor Bospop, die kunnen nu natuurlijk geen vervanger meer regelen op de dag zelf. Had Sting wel eerder een beslissing over mogen nemen. Op Facebook gaan al genoeg mensen los dat ze een compensatie willen..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Mensen die compensatie vragen omdat Sting niet optreedt proberen er of gewoon een slaatje uit te slaan of snappen het concept van een festival niet. Je koopt een festivalticket, geen concertticket voor 1 act. Jammer maar helaas en flink balen natuurlijk maar financieel geen poot om op te staan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
Godver, geen Sting. Dat is flink balen. Het is niet anders. Hopelijk strikken ze hem meteen voor volgend jaar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.606
11.227
Mensen die compensatie vragen omdat Sting niet optreedt proberen er of gewoon een slaatje uit te slaan of snappen het concept van een festival niet. Je koopt een festivalticket, geen concertticket voor 1 act. Jammer maar helaas en flink balen natuurlijk maar financieel geen poot om op te staan.

En blijkbaar verschillen daar ontzettend veel mensen van mening. Tja, ik snap het niet, maar goed.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.353
5.049
Tijdens Living Colour binnengevallen, was ok maar niet bijster interessant (vond ik ook niet toen ze op Graspop stonden). The Doors Alive deed het leuk, maar goed het blijft een coverband wat mijn allergie is. The Cat Empire is een leuke band, maar soms wel iets teveel van het zelfde.

Jimmy Barnes was echt heel sterk, wat een strot. Was niet echt bekend met zijn muziek maar erg tof om een keer meegepakt te hebben. Flogging Molly tijdens een flinke regenbui, Drunken Lullabies met je poncho meelallen is nooit verkeerd, gewoon prima vermaakt tijdens hun set.

Kovacs was ook een prima show, ondanks wat technische problemen zette ze wel een leuke set neer. Maar al zo vaak gezien dat het ook niet heel bij zonder meer is. Daryll Hall & John Oates was saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai. Muzikaal alles in orde, de hitjes leuk (je kent er meer van dat je zelf denkt) pfff maar wat een uitstraling zeg. Ze kwamen enkel voor de poen volgens mij, ze hadden er totaal geen zin in straalde ze uit.

Danny Vera heb ik laten schieten om wat te eten/drinken en even te zitten. Skunk Anansie was zoals altijd erg sterk live, blijf symptathie voor haar enthousiasme houden en ze hebben gewoon een aantal goede nummers. John Butler Trio was ook erg leuk, net als Jimmy Barnes niet echt heel bekend met hun muziek, maar positief verrast.

Afsluiter was aan John Fogerty, en daar heb ik beetje mixed feelings over. De oude CCR tracks waren wel super tof om te horen, en muzikaal gezien zat alles in orde. Maar de vele covers, en steeds zijn eigen zonen naar voren schuiven en meerdere keren terugkomen op Woodstock begon op een gegeven moment wel te vervelen. Jammer want zijn eigenwerk was allemaal prima te behappen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Daryll Hall & John Oates was saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai.

Zonde! Want wat een bazenmuziek is dat. Mijn go-to muziek om me op straat de man te voelen wanneer ik mijn koptelefoontje aanheb.

Hoe was Nile Rodgers? Want dat is nog zo'n meester.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.187
10.545
Festileaks Bospop Meeting 2019



Was gezellig! Jammer dat een regenbui er een einde aan maakte. Heb helaas niet lang met RubenFrusciante gesproken. Wel even met Cootje en Joslittel en de spraakwaterval van Maurice. Was gezellig mensen. Jesse al even gesproken met Ian van Festileak. Later nog Stan van Festileaks tegengekomen, had de meeting gemist.

Zal mijn dagje binnenkort eens beschrijven hier…

Leuke foto geworden! Was een gezellige meeting en leuk om een aantal van jullie eindelijk 'live' te kunnen spreken. Inderdaad jammer van die onvoorspelbare regenbuien die een vroegtijdig einde aan het gesprek maakte. Mijn verslag volgt zo!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.090
Het was blijkbaar heel close dat Sting er wel stond, heeeeeeel FUCKING close!!

Toch wil dat volgens Klomp niet meteen zeggen dat er een enorme financiële meevaller is. "We zitten natuurlijk ook met veel kosten. De crew van Sting was al hier en had zelfs al opgebouwd. De instrumenten en show stonden klaar. De productionele kosten blijven."
https://www.1limburg.nl/uitvallen-sting-levert-bospop-geen-tonnen-op
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.353
5.049
Nouja Sting heeft gewoon te lang gewacht met beslissen lijkt me. Misschien dat ze gelijk een afspraak hebben gemaakt voor volgend jaar.

Productionele kosten
Toch wil dat volgens Klomp niet meteen zeggen dat er een enorme financiële meevaller is. "We zitten natuurlijk ook met veel kosten. De crew van Sting was al hier en had zelfs al opgebouwd. De instrumenten en show stonden klaar. De productionele kosten blijven."

Ergens raar dat die kosten zijn voor Bospop, maar goed het personeel zal ook betaald moeten worden natuurlijk. En de kritiek die ze krijgen tsja..... wat voor volk is dat. Ik snap enige vorm van telleurstelling. Ik vind het ook verdomd zwak dat De Staat de vervanger is voor The Prodigy op Lowlands. Maar zo last minute kan je vrij weinig aan doen als organisatie. En mensen die denken nog "even" Krezip te boeken als vervanger hebben geen flauw idee waar ze over praten. Ze hebben dit jaar gewoon pech gehad met de headliners, maar daar kan de organisatie zelf niet heel veel aan doen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.187
10.545
Nouja Sting heeft gewoon te lang gewacht met beslissen lijkt me. Misschien dat ze gelijk een afspraak hebben gemaakt voor volgend jaar.

Productionele kosten
Toch wil dat volgens Klomp niet meteen zeggen dat er een enorme financiële meevaller is. “We zitten natuurlijk ook met veel kosten. De crew van Sting was al hier en had zelfs al opgebouwd. De instrumenten en show stonden klaar. De productionele kosten blijven.”

Ergens raar dat die kosten zijn voor Bospop, maar goed het personeel zal ook betaald moeten worden natuurlijk. En de kritiek die ze krijgen tsja….. wat voor volk is dat. Ik snap enige vorm van telleurstelling. Ik vind het ook verdomd zwak dat De Staat de vervanger is voor The Prodigy op Lowlands. Maar zo last minute kan je vrij weinig aan doen als organisatie. En mensen die denken nog “even” Krezip te boeken als vervanger hebben geen flauw idee waar ze over praten. Ze hebben dit jaar gewoon pech gehad met de headliners, maar daar kan de organisatie zelf niet heel veel aan doen.

Mee eens, snap de frustratie van mensen wel maar richt dit niet op de organisatie. Die kunnen hier toch ook niets aan doen? Het tijdschema hebben ze nog prima weten aan te passen, Rowwen Heze deed een uitstekende zaak op de mainstage namelijk.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
Sting heeft voor vandaag weer afgezegd. Benieuwd wanneer hij weer gaat beginnen.
Iemand al iets vernomen over een datum Bospop voor volgend jaar?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Zo dat was me een gaaf weekend, aangezien ik veel lol beleef aan het schrijven van dit soort dingen, zal ik proberen kort te blijven, maar ga ik daar denk ik niet in slagen.
Vrijdag
-Willie and the bandits (-): Gehoord toen we het terrein opliepen, klonk zeker niet slecht. Deed me beetje denken aan de stem van Chris Cornell, en dan doe je toch iets goed.
-Matt Simons (**): Vriendin wilde dit zien dus maar daar gaan staan. Ok, meer niet.
-My Baby (*): Zangeres, als je zo gitaar speelt.. doe dat dan gewoon niet.. en zing. Of dat ook niet..
-Richard Ashcroft (****): Niet zo betoverend als Werchter, maar wel blij dat ik met deze akoestische set (op de eerste rij) iets totaal anders heb gezien en niet weer dezelfde show. Magische uitvoering van "The Drugs don't Work". Stond vgm wel zo zat als maar kan op het podium, toch jammer maar blij dat ik hem op Werchter zo goed en plezier uitstralend heb gezien.
-Kodaline (****): De leuke en banjoloze uitvoering van Mumford and Sons. Vriendin enorm fan, maar was echt een leuk optreden, gave visuals ook.
-Toto (****1/2): Wat kan die Steve Lukather toch gitaar spelen, echte legendes op het podium hier. Geweldige setlist met als persoonlijk favoriet die cover van "While my guitat gently weeps".
Zaterdag
-The Lachy Doley group (***): Geweldige muzikanten, niks mis mee.
-Living Colour (****1/2): Weer zo'n prachtige setlist, straalden plezier uit, kunnen spelen, lekker begin van de dag zo.
-Flogging Molly (***): Leuk om een keer te gezien hebben, geweldig voor fans, maar heb er niet zoveel mee.
-Hall & Oates (***): Keek hier echt naar uit, maar viel tegen en was inderdaad erg saai. Toen ik na het optreden erachter kwam dat ze 70(!!) waren, had ik wel iets meer begrip, al valt dat natuurlijk weg als je dan paar uur later Fogerty ziet..
-Skunk Anansie (****): Kende meer dan ik dacht en erg goeie show, zeker voor herhaling vatbaar.
-John Fogerty (*****): Wat. Een. Optreden. Die setlist.. echt fenomenaal. Blij dat ik hem ooit live heb gezien en zeker iets wat me bij zal blijven. Al mijn verwachtingen waargemaakt en overtroffen.
Zondag
Level 42 (***1/2): Meer van verwacht, maar ja door deze line up natuurlijk veel te vroeg op de dag eigenlijk. Leuk om een keer gezien te hebben.
-Foreigner (****1/2): Geen idee hoeveel originele Foreigner leden ik heb gezien, zullen er niet veel zijn denk ik, maar wel gaaf optreden. Vind die nieuwe zanger echt goed live, gitarist deed het ook goed. Gave show, vriendin helemaal blij.
-Joe Jackson (****): Kende eigenlijk alleen de hits maar erg leuk optreden. "Real men" is wat betreft tekst misschien wel een van de mooiste liedjes ooit. Prachtige live uitvoering ook.
The Specials (**1/2): Niet heel bekend mee, en zal vast bij de show horen maar kan die zanger echt niet aanzien, zeker als de rest van de band er wel vrolijk bij staat..
-Nile Rodgers & Chic (*****): Kenden allebei de hele setlist, de mensen voor ons keken ons vaak aan van "hoe kunnen die jonkies nou alles kennen?", maar wat een show. Nile Rodgers echt een prachtvent, zonde dat Sting uitviel, maar een bijna 2 uur durende show van Nile was wel erg lekker als vervanging.

Was al 3 jaar niet meer geweest, maar dit festival is niet gemaakt voor de 30.000 man die er gisteren rondliepen. Eten halen was echt een drama, wc's viel dan mee maar 30.000 man is echt te veel.. Wel echt een leuk gezellig festival, binnen 10 minuten van tent naar voorste rijen hoofdpodium. Festileaks meeting was ook gezellig al duurde het niet heel lang. Nu al zin in volgend jaar en verwacht dat Snow Patrol en Sting volgend kaar headliner zijn.

Bospop10
1 John Fogerty
2 Nile Rodgers & Chic
3 Foreigner
4 Toto
5 Living Colour
6 Richard Ashcroft
7 Skunk Anansie
8 Joe Jackson
9 Kodaline
10 Level 42
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.187
10.545
Zo, weer terug van een relax weekend Bospop. Mijn eerste keer bij dit festival. Algemene indruk is dat het een knus en gemoedelijk festival is. Parkeerplaats, camping en festivalterrein allemaal enorm dicht bij elkaar. Binnen 40 minuten na aankomst stond de tent, 5 minuten lopen van het terrein vandaan. Personeel vriendelijk en totaal geen controle bij ingang camping of moeilijk doen waar de tent staat. Festivalterrein is lekker overzichtelijk en fijn dat je alle bands kan zien vanwege de aansluitende programmering. Muziek stond eigenlijk altijd goed afgesteld, al stond het niet erg hard (kan je ook positief zien). Eigenlijk kon je zonder moeite overal redelijk vooraan komen bij de optredens, ook op de drukke dagen. Veel volk heeft een vaste plek op een matje en als je daar voorbij bent sta je opeens vrij vooraan. Hangt een prettige en relaxe sfeer op het festival maar tegelijkertijd zorgt dit er ook wel voor dat het nergens echt uitbundig wordt.

Mijn enige echte kritiekpunt is de drukte op zondag. Bij de optredens viel het nog wel mee maar tussen 16.00 uur en 22.00 was er geen eten te krijgen zonder minimaal 40 minuten wachten. We zet er nou maar 2 frietkramen neer als je 30.000 man verwacht? En die paar foodtrucks konden het ook totaal niet aan (waren wel lekker trouwens). Grootste aanfluiting was dat er zondag na 22.00 uur nergens meer koffie te halen was en ook geen redbull op het terrein, ronduit k*t als je de BOB bent en nog 2 uur rijden voor de boeg hebt. Als Bospop graag tot de grotere jongens wil gaan behoren dan graag de voorzieningen hierop aanpassen! Owja, en een speciaalbier bar aankondigen waar ze precies dezelfde biertjes hebben als bij de andere barren gaat er bij mij ook niet in.

Op naar de muziek. De opstart vrijdag was wat matig maar een goede afsluiting. Zaterdag bleek overall de sterkste dag te zijn en zondag helaas een nachtkaars..

Vrijdag:
• Wille & The Bandits ***. Heerlijke opener, goede zanger en muzikanten. Potje bluesrock om je festival mee te starten is nooit een slecht idee.
• Matt Simons *. Dit hoeft van mij echt niet. Kan me ook niet voorstellen wie hier wel op zit te wachten op Bospop. Schuilen voor de regen in de tent was leuker dan hiernaar luisteren, wat een zouteloze muziek.
• My Baby **. Toch wel een grappige band. Ze spelen een uur lang hetzelfde nummer op hetzelfde tempo maar toch wordt je er langzaam in meegezogen.
• James Morrison **. Wat oude bekende nummers en een prima stem. Tevens prima om de reismoeheid er even uit te slapen.
• The Charlatans **. Zanger met de slechtste dansmoves en kapsel van deze drie dagen. Muziek is prima maar een uitstraling van niks, komt daarom niet echt over.
• Richard Ashcroft ***. Wat hier misgegaan is zal een raadsel blijven maar hij kwam 10 minuten later gepland op solo met alleen een akoestische gitaar en ook 10 minuten eerder gestopt. Maakte een opmerking dat hij dacht in Amsterdam te moeten spelen, misschien te laat aangekomen? Maakte solo nog steeds indruk maar niet de set waarop ik gehoopt had.
• Kodaline **. Een tweede ster voor de moeite en omdat All I Want stiekem een mooi nummer is. Jammer dat deze band niet vaker de scherpe randjes opzoekt, dan zou het een interessante band kunnen worden.
• Toto ****. Mooi vooraan gestaan bij Toto en dit was toch wel genieten hoor. Uit alles straalt uit dat dit een band is met jaren ervaring en pure klasse. Erg fijn optreden en nummers als Hold the Line, I Will Remember en toch ook Africa zijn heerlijk live. Erg van genoten en Snow Patrol geen seconde gemist (en dit was stiekem een veel waardigere afsluiter).

Zaterdag
• Cordovas **. Aardig begin met Lynyrd Skynyrd achtige muziek, beetje zitten en meeknikken, meer niet.
• The Lachy Doley Group ****. Verrassing van het festival, wat een topoptreden zeg. Hij is een goede zanger maar een echt meesterlijke hammondspeler. En bovendien superenergiek en fijne podiumpresence. Topoptreden, die wil ik graag nog eens in eigen concert zien.
• Living Colour**. Klonk prima, paar fijne nummers om aan te horen van achteraan op het veld.
• The Doors Alive ***. Eigenlijk zijn coverbands op serieuze muziekfestivals voor mij een no go maar hier toch enorm van genoten. En he, deze band bestaat niet meer dus dit is hetgeen het dichtst bij komt van deze muziek eens live beleven. Sterk gebracht en die zanger klinkt en lijkt op Jim himself.
• The Cat Empire **. Niet echt veel aandacht aan besteed maar blijft fijne muziek die balanceert tussen achtergrondmuziek en feestmuziek.
• Festileaksmeeting ****
• Jimmy Barnes *. Vanwege de regen een vroegtijdig afscheid van de meeting hier laatste 10 minuten van gezien. Nou ja, maak het 5 minuten want ik kon dit echt niet aanhoren. Misschien ooit een goede zanger maar dit klonk mij enorm geforceerd in de oren waardoor het een soort piepend gekrijs was. Gelukkig hebben andere hier dit anders beleefd maar dit vond ik best akelig.
• Flogging Molly ****. Deze band blijft voor mij altijd feest, de regen zorgde eigenlijk alleen maar voor meer sfeer.
• Kovacs **. Ik vind haar op plaat pakkender dan wat hier live gebracht werd. Misschien ook net te weinig echt sterke nummers voor een set van een uur.
• Hall & Oates **. Luisterde prima weg maar geen nummers waar ik live enorm veel energie van krijg. Toch een beetje gedateerde liedjes inmiddels, maar niks op het optreden zelf op te merken.
• Skunk Anansie ****. Wauw, dit was een onverwacht sterke show, echt geweldig, wat een energie. En wat het vooral speciaal maakte is dat een paar van de nieuwe nummers het meeste indruk maakte. Vooral het nummer This Means War dat ze net 3 weken geleden ervoor geschreven hadden was echt een bizarre knaller, lekker hard en aggressief. Nee, deze band is nog lang niet klaar om het retrohokje gestopt te worden.
• John Fogerty ****. Vooraan blijven hangen met verse pils voor John Fogerty. Hij was energiek, goed bij stem en er kwam veel goede muziek langs. Mooi om hem eens live gezien te hebben. Jammer dat de lange hippie,dans medley halverwege ervoor zorgde dat de hits aan het einde er wat doorheen gejaagd werden. Zijn zoon is trouwens in topzanger.

Zondag
• Jessica Wilde **. Prima zangeres met prima soulliedjes.
• Marc Broussard ***. Mooi om hem nu eens met volle band te zien en koor van 20 man/vrouw! Hele fijne blues/soul muziek om heerlijk naar te luisteren op een vroege festivalmiddag.
• Level 42 **. Machtige bassist, leuk om de hitjes eens te horen maar overall geen optreden waar ik enorm verheugd van wordt.
• The White Buffalo ***. Net niet zo magisch als op Werchter maar enorm genoten van dit optreden. Misschien omdat de verwachtingen torenhoog waren maar drie sterren, wel een uitstekend optreden.
• Foreigner ***. Enorm Amerikaans en over de top, elk nummer duurt bijna 10 minuten maar het was een heerlijke klassieke rockshow. Frontman is nog erg goed bij stem en nog boordevol energie. Boven verwachting leuk en goed.
• Rowwen Heze ****. Nog zo verrassing, nog nooit live gezien maar ken er wel veel van. Band die veel meer in zijn mars heeft dan alleen feestmuziek. Neus Omhoag en Auto, Vliegtuug zijn prachtige nummers. Uurtje een prima feest voor het thuispubliek. En achteraf ook het laatste goede optreden van Bospop dit jaar.
• Rival Sons ***. Vanwege toenemende honger en epische rijen helaas veel te weinig van gezien!
• Joe Jackson ***. Geeft nog een sterke show weg. Gitarist is een interessante verschijning. Lekker meezingen met bekende hits, slim hoe de hoge uithalen uit de gitaar komen ipv zelf zingen.
• Chris Robinson Brotherhood **. Staan prima te musiceren maar maken geen connectie met het publiek, dit gaat redelijk over je heen zonder dat je het echt voelt. Jammer.
• The Specials **. Wederom weinig mee meegekregen vanwege eten scoren in de groep. Moet ook eerlijk zeggen dat ik de muziek wel aardig vind maar ook niet meer dan dat.
• Al McKays Earth Wind & Fire Experience ***. Dit was verrassend leuk! Eigenlijk ook gewoon een coverband met maar 1 oud-lid maar wel erg goed gebracht. Met name September was een collectief feest in de tent. Heerlijk.
• Nile Rodgers & Chic **. Hoeveel disco kan iemand hebben op 1 avond? Deze band is een perfecte sub met een set van 1 uur maar damn, 1 uur en 3 kwartier? Dan valt opeens op hoeveel middelmatige disconummers er in het midden van de set zitten die allemaal op elkaar lijken. Werd op een gegeven moment wel wat beter met Let’s Dance, maar bij mij blijft het gevoel hangen dat al zijn nummers dezelfde vibe hebben met dezelfde beat en gitaarlicks.

***** -
**** Toto, The Lachy Doley Group, Flogging Molly, Skunk Anansie, John Fogerty, Rowwen Heze,
*** Wille & The Bandits, Richard Ashcroft, The Doors Alive, Marc Broussard, The White Buffalo, Foreigner, Rival Sons, Joe Jackson, Al McKays Earth Wind & Fire Experience
** My Baby, James Morrison, The Charlatans, Kodaline, Cordovas, Living Colour, the Cat Empire. Kovacs, Hall & Oates, Jessica Wilde, Level 42, Chris Robinson Brotherhood, The Specials, Nile Rodgers & Chic
* Matt Simons, Jimmy Barnes

Top 5:
1. Skunk Anansie
2. John Fogerty
3. The Lachy Doley Group
4. Toto
5. Rowwen Heze
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken