Lowlands 2024

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik heb even geen tijd om de video te kijken (heb 'm een paar jaar geleden wel gezien overigens), maar het is ook bij beveiligers standaard om van te voren een briefing te doen over wat de hoofdpunten zijn van de dienst en waar op gelet moet worden, naast de standaard functiekaart/tekstuele briefing op voorhand. Dat hier ook de bezoekersbeleving wordt aangekaart lijkt mij wel redelijk in de lijn der verwachting.
Ik heb in mijn jonge jaren gewerkt in de beveiliging, maar meer in het uitgaansleven, voetbalwedstrijden en winkels. Maar in principe is het ook heel normaal als beveiliger om een "visite kaartje" te zijn voor de bezoekers waar ze dan ook komen. En als beveiliger weet je echt wel van te voren of je een lastige avond gaat krijgen of niet. Bij Lowlands zie je dan ook amper of nooit iets kwa vechtpartijen of iets dergelijks. Het gaat meer om in het oog houden van mensen die net iets te diep in het glaasje hebben gekeken of een pilletje te veel op hebben. Maar op Lowlands is over het algemeen iedereen vrij eensgezind en heeft iedereen dezelfde belangen, dat maakt het voor de beveiliging ook een stuk makkelijker natuurlijk.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.926
3.299
Ik heb in mijn jonge jaren gewerkt in de beveiliging, maar meer in het uitgaansleven, voetbalwedstrijden en winkels. Maar in principe is het ook heel normaal als beveiliger om een "visite kaartje" te zijn voor de bezoekers waar ze dan ook komen. En als beveiliger weet je echt wel van te voren of je een lastige avond gaat krijgen of niet. Bij Lowlands zie je dan ook amper of nooit iets kwa vechtpartijen of iets dergelijks. Het gaat meer om in het oog houden van mensen die net iets te diep in het glaasje hebben gekeken of een pilletje te veel op hebben. Maar op Lowlands is over het algemeen iedereen vrij eensgezind en heeft iedereen dezelfde belangen, dat maakt het voor de beveiliging ook een stuk makkelijker natuurlijk.
Inderdaad. Menig beveiliger heeft wel een hoop andere evenementen gehad met een hoger risico dan Lowlands, dan is het een verademing om de hele dag voornamelijk positiviteit mee te maken.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Inderdaad. Menig beveiliger heeft wel een hoop andere evenementen gehad met een hoger risico dan Lowlands, dan is het een verademing om de hele dag voornamelijk positiviteit mee te maken.
Ja, maar als je de beveiliging vergelijkt op Pinkpop is dat echt bizar. Stelletje azijnzeikers bij elkaar. Green grapje nee te maken, kan geen goedemorgen vanaf… lijkt mij toch ook niet veel moeilijkste evenement om te draaien?!
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.184
3.126
Ja, maar als je de beveiliging vergelijkt op Pinkpop is dat echt bizar. Stelletje azijnzeikers bij elkaar. Green grapje nee te maken, kan geen goedemorgen vanaf… lijkt mij toch ook niet veel moeilijkste evenement om te draaien?!
Veel mensen uit de omgeving daar en daar gaat het sociaal-economisch gewoon wat minder goed. Tel maar uit dat je dan een heel ander publiek hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ben wel benieuwd wat we er nog bij gaan krijgen. Ik denk nog wel een handvol aan Lima + X-Ray acts, maar eerst zal er nog wat randprogrammering bekend gemaakt worden. Missen jullie nog een bepaald segment aan de muzieknamen?
 

rrr

Campingartiest
5 feb 2023
63
123
Joost gaat in het voorjaar een Europese tour doen. Ik gok dat we hem (of je het nu wil of niet) met potlood kunnen opschrijven voor volgend jaar als headliner. Wellicht in een soortgelijke constructie als Goldband, waarbij de show exclusief is op Nederlandse festivals + Ziggo dome show(s).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Joost gaat in het voorjaar een Europese tour doen. Ik gok dat we hem (of je het nu wil of niet) met potlood kunnen opschrijven voor volgend jaar als headliner. Wellicht in een soortgelijke constructie als Goldband, waarbij de show exclusief is op Nederlandse festivals + Ziggo dome show(s).
Dat voelt dan toch ook weer als "te laat", ik had Joost dan dit jaar beter begrepen dan nu Goldband kwa relevantie. Of er moet nog een omslag komen omtrent het sentiment als er wat bekend is, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Maar je zal vast gelijk hebben I guess. Misschien dat zo'n tour ook nog een tikkeltje onzeker is omtrent alles wat er nu speelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

rrr

Campingartiest
5 feb 2023
63
123
Dat voelt dan toch ook weer als "te laat", ik had Joost dan dit jaar beter begrepen dan nu Goldband kwa relevantie. Of er moet nog een omslag komen omtrent het sentiment als er wat bekend is, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Maar je zal vast gelijk hebben I guess. Misschien dat zo'n tour ook nog een tikkeltje onzeker is omtrent alles wat er nu speelt.
Ik denk dat hij de relevantie wel vast kan houden. De tour is pas na het songfestival aangekondingd (staat iig op de ticketmaster site) dus ik denk dat die wel door gaat.
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608
Ik hoop zelf nog op bands als Black Country new Road, Catfish & the bottlemen, Beabadoobee, Wunderhorse, Yard Act. De laatste 4 staan ook op Reading of Sziget festival, dus zijn wel aan het touren.
Ik hoop met je mee. Yard Act staat echter al op DTRH.
 

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
202
391
Joost gaat in het voorjaar een Europese tour doen. Ik gok dat we hem (of je het nu wil of niet) met potlood kunnen opschrijven voor volgend jaar als headliner. Wellicht in een soortgelijke constructie als Goldband, waarbij de show exclusief is op Nederlandse festivals + Ziggo dome show(s).
Ik hoop dat het Goldband-geintje maar 1 keer wordt toegepast en er volgend jaar weer een spannende headliner-waardige act in de Alpha staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: freezeroz en davadude

DrTim0n

Playlistbediener
5 jun 2021
26
7
Ben wel benieuwd wat we er nog bij gaan krijgen. Ik denk nog wel een handvol aan Lima + X-Ray acts, maar eerst zal er nog wat randprogrammering bekend gemaakt worden. Missen jullie nog een bepaald segment aan de muzieknamen?
Ik mis eigenlijk nog iets uit de afrobeats hoek, Ayra Starr mag wel langskomen van mij
 

peter Molenaar

Playlistbediener
4 aug 2023
38
53
Ben wel benieuwd wat we er nog bij gaan krijgen. Ik denk nog wel een handvol aan Lima + X-Ray acts, maar eerst zal er nog wat randprogrammering bekend gemaakt worden. Missen jullie nog een bepaald segment aan de muzieknamen?
Ik hoop nog op Jesus piece(op pukkelpop) zie het ook nog wel gebeuren omdat Zulu vorig jaar ook in de laatste drop zat.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Gebruikers die dit onderwerp bekijken