Top 2000

Jigsaw was een leuke verrassing! Hopelijk kunnen we Pink Moon ooit aan de lijst toegevoegen.

Ik ben blij dat vier Suzan & Freek nummers verslagen zijn.

Eerste indruk is eigenlijk wel positief. Paar mooie nieuwe binnenkomers (tof dat er ook wel muziek van oa Beatles en Slade hun weg terug vinden), relatief weinig suffe nieuwe hits die veel te hoog binnen komen en veel klassiekers stijgen ipv zakken.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Dr. Hannibal
@Koekdoos En is het nog gelukt om een uurtje te boeken in het café terwijl Kiss gedraaid gaat worden?

Nope, de uren die we voor ogen hadden, zat helaas geen KISS in, maar zie ook dat I Was Made dit jaar echt flink gezakt is met 50 plekken, voorgaande jaren was het de hele tijd +-5 a 10 plekken, dat was nog wel in te schatten, maar dit was gewoon een paar uur ernaast geweest 😅

Nope, de uren die we voor ogen hadden, zat helaas geen KISS in, maar zie ook dat I Was Made dit jaar echt flink gezakt is met 50 plekken, voorgaande jaren was het de hele tijd +-5 a 10 plekken, dat was nog wel in te schatten, maar dit was gewoon een paar uur ernaast geweest 😅
Ahh zonde! Ja ik zag het inderdaad, wij hebben toevallig het uur te pakken waarin I wase made for Lovin you gedraaid gaat worden. Maar daar tegenover ook nog 2x een nummer van Charles Aznavour, en het franse levenslied is niet perse mijn genre.

Zijn toch altijd wat leuke trends uit die lijst te halen. Regionale nummers zijn in vooral de kleinere gemeenten aan een opmars bezig. Marco Borsato lijkt ge-uncancelled (voor zolang dat bestaat) door het Nederlandse publiek en vooral in de kleinere dorpjes lijkt het dat die draak van een cover van Sound of Silence het goed doet. Geen idee wat we hier verder mee kunnen, maar ik heb net wel een uur van mijn tijd hieraan besteed

• Leuk
Waarderingen: gretz en BeWario
Ahh zonde! Ja ik zag het inderdaad, wij hebben toevallig het uur te pakken waarin I wase made for Lovin you gedraaid gaat worden. Maar daar tegenover ook nog 2x een nummer van Charles Aznavour, en het franse levenslied is niet perse mijn genre.
La Boheme? Schitterend! She vind ik ook wat taaier, vooral in het Engels.

Zijn toch altijd wat leuke trends uit die lijst te halen. Regionale nummers zijn in vooral de kleinere gemeenten aan een opmars bezig. Marco Borsato lijkt ge-uncancelled (voor zolang dat bestaat) door het Nederlandse publiek en vooral in de kleinere dorpjes lijkt het dat die draak van een cover van Sound of Silence het goed doet. Geen idee wat we hier verder mee kunnen, maar ik heb net wel een uur van mijn tijd hieraan besteed

Gelukkig is die draak van een cover niet in de lijst gekomen!

Vanochtend in de sportschool hoorde ik een wanstaltelijke dance versie van de Disturbed versie (die ik dan wel weer goed vind). Is dat het nummer waarover het gaat? Wat een k*tnummer zeg

Ik verwacht dat @Falladain gewoon de Disturbed versie bedoelde, maar ik doelde inderdaad op de Cyril Dance Remix.
Als er iets is dat het forum kan verenigen, dan is het wel die dance versie!

Toch goed om te zien. Voor het eerst in de lijst (net gehaald) Once upon a time in the west van Dire Straits uit 1978.
Heerlijk nummer. Er blijven gelukkig pareltjes in voorkomen die je eigenlijk bijna nooit meer op de radio hoort en die dus nu nog steeds de lijst nieuw binnen komen.

Voor ik vergeet en ik wil alleen maar zwemmen... zo mooi.

Ik haat Linkin Park en allemaal nu metal (Disturbed ook)

Faves die het gehaald hebben (14/35):
1657. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face (1972)
1592. The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
1462. Spinvis - Bagagedrager (2002)
1447. Chappell Roan - Good Luck, Babe! (2024)
1324. MGMT - Kids (2007)
1172. Rufus Wainwright - Going to a Town (2007)
1094. Keane - Bedshaped (2004)
1020. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place (2007)
1018. Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été, L'après-Midi (2001)
0950. Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime (2003)
0708. Billie Eilish - everything i wanted (2019)
0423. Tame Impala - Let It Happen (Albumversie) (2015)
0198. Taylor Swift - All Too Well [10 Minute Version] [Taylor’s Version] (From the Vault) (2021)
0138. Sinéad O'Connor - Troy (1987)

Niet gehaald (21/35):
Alice Deejay - Better Off Alone (1999)
Arcade Fire - Reflektor (2013)
Bon Iver - Skinny Love (2007)
Bright Eyes - First Day of My Life (2005)
Eefje de Visser - Bitterzoet (2020)
First Aid Kit - Emmylou (2012)
Haddaway - What Is Love (1993)
Jewel - Foolish Games (1995)
LCD Soundsystem - All My Friends (2007)
Love - Alone Again Or (1967)
Nick Drake - Pink Moon (1972)
Pulp - Disco 2000 (1995)
Robyn - Dancing on My Own (2010)
Sia - Breathe Me (2004)
Solange - Losing You (2012)
Sophie Straat & Metropole Orkest - Gebroken Spiegels (2024)
Sufjan Stevens - Chicago (2005)
The 1975 - Robbers (2013)
The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made for You (2008)
Travis - Side (2001)
Wies - Barman (2021)

Nu ook maar eens Serious Request erop gezet. Is toch wel een hele speciale traditie voor mij. Voelt veel oprechter aan als de actie van 538 bijvoorbeeld, heb daar meer het zieltjes winnen gevoel. Ook een prachtig goed doel, die beelden van alle zieke kinderen gaan door merg en been.

Users who are viewing this thread