Top 2000

Wat mij opvalt bij het zoeken, is dat de suggesties welke hij laat zien er ook altijd in staan. Bijvoorbeeld als je The Na intypt je als suggestie The National krijgt. En als je hier bij de titel BL invult krijg je Bloofdbuzz Ohio te zien als suggestie. Dit is ook precies het nummer welke erin staat. Als je dan bijvoorbeeld bij de titel Abo invult komt deze ook niet naarvoren in de dropdown suggesties.

Het lijkt er dus op dat je a.d.h.v. de dropdown menu al ziet welke nummers en artiesten er wel en niet in staan. Of is dit een verkeerde conclusie van mij?

• Leuk
Waarderingen: gretz en Dr. Hannibal
Wat mij opvalt bij het zoeken, is dat de suggesties welke hij laat zien er ook altijd in staan. Bijvoorbeeld als je The Na intypt je als suggestie The National krijgt. En als je hier bij de titel BL invult krijg je Bloofdbuzz Ohio te zien als suggestie. Dit is ook precies het nummer welke erin staat. Als je dan bijvoorbeeld bij de titel Abo invult komt deze ook niet naarvoren in de dropdown suggesties.

Het lijkt er dus op dat je a.d.h.v. de dropdown menu al ziet welke nummers en artiesten er wel en niet in staan. Of is dit een verkeerde conclusie van mij?
Zou ook kunnen zijn dat het alle nummers van de keuzelijst staan. Daar stond Bloodbuzz wel in en About Today niet.

Viel mij ook op ja, denk dat je gelijk hebt.

Nee, klopt niet.

Shawn Mendes & Camila Cabello - Senorita staat niet in de lijst, maar krijg je wel als suggestie.

Er staan ook nummers in die keuzelijst die er niet in staan. Het omgekeerde is wel waar: als ze niet naar voren komen in de drop down staat ze er op zeker NIET in.

Er staan ook nummers in die keuzelijst die er niet in staan. Het omgekeerde is wel waar: als ze niet naar voren komen in de drop down staat ze er op zeker NIET in.
Kijk scheelt dan toch weer een keer op enter drukken en wachten op het antwoord als ze er niet in staan.

Radiohead met Jigsaw Falling Into Place staat er dit jaar in! Het was al opvallend dat deze in de keuzelijst stond, maar dus ook de eindlijst gehad. Laten we hopen dat Radio 2 hiermee eindelijk het Radiohead van na OK Computer begint te ontdekken.
Nice! Dit bewijst voor de zoveelste keer hoe doorslaggevend een plaats op de keuzelijst toch is. Jigsaw zal in eerdere jaren ook al wel regelmatig genoemd zijn bij de vrije keuzes, maar de toevoeging geeft dan voor de Radiohead-liefhebbers daadwerkelijk de doorslag om er op te stemmen (ipv een andere RH-nummer).

Hoor zo vaak mensen zeggen dat ze eigenlijk een ander favoriet nummer hebben van een betreffende artiest, maar dat ze toch maar voor een van de opties uit de keuzelijst gaan omdat die zoveel meer kans maken (dus geen weggegooide stem).

Nee, klopt niet.

Shawn Mendes & Camila Cabello - Senorita staat niet in de lijst, maar krijg je wel als suggestie.
Denk dat alle 10889 nummers die aan de keuzelijst zijn toegevoegd (en dus in de database staan) sowieso ook als suggestie te zien zijn.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Bijzonder content met het feit dat Bloodbuzz Ohio en I Need My Girl zich gewoon gehandhaafd :) Zo hoog stonden ze vorig jaar niet met hun eerste notering, dan is het toch altijd even spannend of ze het jaar erop wel voldoende stemmen krijgen. Een extra National in de vorm van coney island is de extra bonus <3

Met o.a. Fake Empire en About Today als mogelijke toekomstige noteringen is de rek er voor onze Sad Dads nog zeker niet uit :cool:

Hoor zo vaak mensen zeggen dat ze eigenlijk een ander favoriet nummer hebben van een betreffende artiest, maar dat ze toch maar voor een van de opties uit de keuzelijst gaan omdat die zoveel meer kans maken (dus geen weggegooide stem).
Precies wat ik doe. Meestal heeft stemmen op een vrije keuze nummer geen zin, tenzij er actief campagne voor wordt gevoerd. Ik heb dit jaar op Jigsaw gestemd zodat er in ieder geval een nummer van Radiohead na 2000 in kwam. Bij een Ben Howard zou ik waarschijnlijk ook voor een ander nummer kiezen ipv wat er nu in staat, idem bij The National en Nick Cave.

• Leuk
Waarderingen: gretz
Precies wat ik doe. Meestal heeft stemmen op een vrije keuze nummer geen zin, tenzij er actief campagne voor wordt gevoerd. Ik heb dit jaar op Jigsaw gestemd zodat er in ieder geval een nummer van Radiohead na 2000 in kwam. Bij een Ben Howard zou ik waarschijnlijk ook voor een ander nummer kiezen ipv wat er nu in staat, idem bij The National en Nick Cave.
Ook zonder campagne helpt volhouden toch ook wel hoor. Denk dat ik een jaar of 8 achter elkaar AC/DC met Its A Long Way To The Top in mijn vrije keuze had staan. Tot dat ie er vorig jaar of het jaar ervoor in één keer in stond

Wederom geen Toxicity of Aerials. En geen Pictures of You is toch ook best wel bizar eigenlijk, of is die echt alleen bekend bij het alternatieve publiek...

Nouja, gaat wel weer leuk worden om te volgen tijdens de kerstdagen🥂

Ook zonder campagne helpt volhouden toch ook wel hoor. Denk dat ik een jaar of 8 achter elkaar AC/DC met Its A Long Way To The Top in mijn vrije keuze had staan. Tot dat ie er vorig jaar of het jaar ervoor in één keer in stond
Zo zijn er wel meer nummers waarvan ik me afvraag waar ze plotseling vandaan komen.
Pearl Jam Better Man
R.E.M. Find the River
De Dijk Onderuit
Zomaar enkele voorbeelden die de eerste 20 jaar de lijst niet halen en plotseling toch binnen komen om vervolgens tot nu toe erin te blijven.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Toch jammer dat er ieder jaar klassiekers uit de lijst verdwijnen.
JJ Cale staat er nu met geen enkel nummer meer in. Na ieder jaar vertegenwoordigd te zijn met Cocaine en After Midnight valt nu het doek....
Ook Call me the Breeze is eruit.....
Sad. Dat blijft elk jaar het trieste deel van de Top2000. Elk jaar een aantal echte klassiekers die het onderspit moeten delven. En als je dan soms ziet wat er voor terug komt.. gelukkig laatste jaren wel meer alternatieve artiesten die het tot de lijst weten te schoppen

• Leuk
Waarderingen: PJ
de top 2000 was een geweldige lijst.
hij wordt ieder jaar een stukje "slechter" ( klassieke nrs eruit en meuk erin)
vraag je toch af hoe die lijst er over 10 jaar uitziet

Is het niet altijd al een lijst geweest waar zowel ijzersterke nummers in staan als meuk? En dat dat juist precies de reden is dat die lijst zoveel aantrekkingskracht heeft. Je kan het met iedereen luisteren en iedereen komt aan zijn trekken. Van muzieksnob tot skyradio luisteraar tot hardrocker.

Ben vooral blij dat naast de "meuk" die erbij komt er ook veel nieuwe alternatieve nummers bijkomen, zoals Jigsaw falling into place van Radiohead en Coney Island van TS en the National.

Users who are viewing this thread