Best Kept Secret 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
BKS-22-Ambient-mainstage-deus-1024x683.jpg


Best Kept Secret 2023

Datum: 9-11 juni 2023
Venue: Beekse Bergen
Plaats: Hilvarenbeek
Land: Nederland
Organisator: Friendly Fire
Directeur: Maurits Westerik
Capaciteit: 25000
Eerste editie: 2013

Alle info:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Na Radiohead, Arcade Fire, Arctic Monkeys, The National, Nick Cave out of the way lijken me de grote klassieke bucketlisters wel uit te dienen.

Ergens hoopte ik op Depeche Mode ofzo, maar dat gaat niet meer gebeuren (RIP Fletch).
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.176
2.090
Na Radiohead, Arcade Fire, Arctic Monkeys, The National, Nick Cave out of the way lijken me de grote klassieke bucketlisters wel uit te dienen.

Ergens hoopte ik op Depeche Mode ofzo, maar dat gaat niet meer gebeuren (RIP Fletch).
The Cure?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.272
1.269
NiN en/of Portishead toch gewoon, gezien de harde geruchten op Primavera? Portishead lijkt mij wel meer geschikt voor BKS dan DTRH, NiN valt over te twijfelen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.377
522
Ik zie Placebo er nog wel eens staan. Heel de ingangzone hing vol met posters voor hun Zigho Dome-concert.

Misschien Porcupine Tree al is dat meer wishful thinking, die passen niet helemaal in de BKS-scene.

NIN zit een beetje tussen deze twee in qua hoe passend ik het zou vinden.

Weer eens een goeie post-rockband? Swans of Godspeed bijvoorbeeld. Niet als dagheadliner natuurlijk maar deze editie ontbrak dat een beetje, of je moet Amenra in dat hokje vinden passen.

Qua headliner zie ik er minstens eentje op herhaling komen (The National bv), of Arcade Fire die zullen volgende zomer wel touren verwacht ik. Misschien komt Massive Attack toch nog een keer?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Lorde als headliner lijkt me een mooie. Daarnaast Frank Ocean en Arcade Fire nog een keer. Dit festival staat op mijn bucketlist dus ik wil het volgend jaar wel proberen mits de line-up mij aanspreekt natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
720
1.451
Ik verwacht sowieso dat Pavement, New Order, Mitski en The Flaming Lips langskomen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Sigur Ros zal ook wel weer een dikke vette festivaltour doen volgend jaar met hun comeback. Cirkeltje rond voor BKS.

Placebo vind ik dan weer helemaal geen BKS band. Echt Pinkpop voer. Of Lowlands als 'speciale oldie'.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.436
4.211
Lorde als headliner lijkt me een mooie. Daarnaast Frank Ocean en Arcade Fire nog een keer. Dit festival staat op mijn bucketlist dus ik wil het volgend jaar wel proberen mits de line-up mij aanspreekt natuurlijk.
Bij mij ook op de bucketlist, dit jaar was qua line-up ook zeer aantrekkelijk. Momenteel komt de datum nog niet uit spijtig genoeg
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
810
522
Met een nieuw album uit in de herfst lijkt de kans op Death Cab For Cutie wel aanwezig. Afhankelijk van de andere headliners, zie ik die zelfs als optie voor headliner in de categorie eigenlijk-niet-helemaal-groot-genoeg-maar-wel-uit-de-stal-van-Friendly Fire (Run The Jewels, Christine and the Queens, Alt-J).
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: djessnl en daily

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Of weet je wat: laat Nick Cave gewoon eens terugkeren met Grinderman. Die man is een machine, ik zie het 'm nog doen ook. Er zou sowieso een derde (en laatste) album van uitkomen blijkbaar.

Droom trio (gaat nooit never gebeuren):

A Tribe Called Quest - Blur - Björk
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.646
1.144
Als de geruchten kloppen dat Blur binnenkort weer aan touren denkt, en Pinkpop hen niet wegsnoept... Lijkt me een goeie match. Maar zal wel een grote hap uit het budget zijn waarschijnlijk.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.646
1.144
Met een nieuw album uit in de herfst lijkt de kans op Death Cab For Cutie wel aanwezig. Afhankelijk van de andere headliners, zie ik die zelfs als optie voor headliner in de categorie eigenlijk-niet-helemaal-groot-genoeg-maar-wel-uit-de-stal-van-Friendly Fire (Run The Jewels, Christine and the Queens, Alt-J).
Death Cab speelde vorige keer rond 17u ofzo in de TWO als ik het me goed herinner. Die gaan nooit headlinen hoor.

Qua net niet groot genoeg maar zou wel kunnen headlinen denk ik dan eerder aan een Wilco, Mogwai, Caribou, een van de Gallaghers.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.377
522
Death Cab speelde vorige keer rond 17u ofzo in de TWO als ik het me goed herinner. Die gaan nooit headlinen hoor.

Qua net niet groot genoeg maar zou wel kunnen headlinen denk ik dan eerder aan een Wilco, Mogwai, Caribou, een van de Gallaghers.
Mogwai heeft ook een keer om 17u of zo gespeeld, zijn niet bepaald groter geworden sindsdien.

En Caribou staat alleen maar zo laat omdat het geschikte after-headliner muziek is, die gaat ook echt nooit headlinen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB

Gebruikers die dit onderwerp bekijken