Best Kept Secret 2023

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
479
314
Dat wordt natuurlijk: Bjork, Frank Ocean, Aphex Twin en Sufjan Steevens. Zonder grappen hoop ik vooral dat ze the floor ergens anders neerzetten en een van de radio stages vervangen met een "normaal' podium waar bandjes kunnen spelen. Wilder Wanderland mag van mij zeker terugkeren, dat was wat mij betreft echt een welkome toevoeging en een fijne plek om even tot rust te komen. Nu wat meer realistische voorspellingen: Sigur Ros, The national, Lorde. Verder zou ik Robyn, Nicolas jaar, David Byrne of Pixies graag zien maar dat is verder nergens op gebaseerd
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Mogwai heeft ook een keer om 17u of zo gespeeld, zijn niet bepaald groter geworden sindsdien.

En Caribou staat alleen maar zo laat omdat het geschikte after-headliner muziek is, die gaat ook echt nooit headlinen.
Heb wel het gevoel dat Mogwai de laatste jaren wat gewonnen heeft aan populariteit. Ze waren oorspronkelijk in België ook geboekt voor de Lotto Arena. Oké dit is uiteindelijk verplaatst naar AB omdat het niet goed genoeg verkoopte. Maar het feit dat die stap naar de Lotto Arena een optie was, wil wel zeggen dat bookers/managers aanvoelen dat het een min of meer logische stap zou kunnen geweest zijn.

Caribou heeft de slot van The Strokes last-minute op Primavera ingenomen. Dus kunnen wel zo'n grote stage aan. Ook verschoot ik ervan hoeveel jongeren hen aanstipte als reden om naar Core Festival te gaan.

Maar ik snap het ook wel hoor dat deze eigenlijk (nog) geen headliner zijn. Gewoon bands die ik het eerder zie ofpullen dan Death Cab.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.709
2.271
Heb wel het gevoel dat Mogwai de laatste jaren wat gewonnen heeft aan populariteit. Ze waren oorspronkelijk in België ook geboekt voor de Lotto Arena. Oké dit is uiteindelijk verplaatst naar AB omdat het niet goed genoeg verkoopte. Maar het feit dat die stap naar de Lotto Arena een optie was, wil wel zeggen dat bookers/managers aanvoelen dat het een min of meer logische stap zou kunnen geweest zijn.

Mogwai in TivoliVredenburg - Ronda was uiteindelijk voor 80% gevuld schat ik. Hoorde daar overigens ook iemand vertellen dat er toen ze op BKS stonden mensen op 3FM hadden geklaagd over dat het zo'n luide band was (surprise surprise). Hoe groot fan ik ook van Mogwai ben, als je die de mainstage laat headlinen verwacht ik het leegste veld dat we ooit op BKS gezien hebben bij de headliner, met alleen een paar fans zoals ik vooraan. Een beetje zoals bij die rare last-minute toevoeging in 2019, Juke Ross ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: selurxela

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.513
Radiohead, Arctic Monkeys, Beck, Nick Cave & The Bad Seeds, Noel Gallagher, Run The Jewels, LCD Soundsystem, Bon Iver, Elbow, Christine & The Queens, The National, The Strokes, Sigur Ros, Editors, Alt-J, Jamie XX, The Libertines, Arcade Fire, Damien Rice, Kraftwerk, Pixies. Wat een dikke set headliners heeft dit festival al mogen ontvangen doorheen de jaren.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Radiohead, Arctic Monkeys, Beck, Nick Cave & The Bad Seeds, Noel Gallagher, Run The Jewels, LCD Soundsystem, Bon Iver, Elbow, Christine & The Queens, The National, The Strokes, Sigur Ros, Editors, Alt-J, Jamie XX, The Libertines, Arcade Fire, Damien Rice, Kraftwerk, Pixies. Wat een dikke set headliners heeft dit festival al mogen ontvangen doorheen de jaren.
Indrukwekkende lijst! Wie voeg je daar nog aan toe?

Björk zou erg mooi zijn, en die past ook goed bij het festival.
Als terugkerende headliner: The National lijkt mij een duidelijke kanshebber, zeker als ze volgend jaar dan toch echt nieuw werk op de plank hebben liggen. Arcade Fire zou natuurlijk ook nog steeds kunnen, al is de glans van 2017 daar wel wat vanaf.
Een Lana del Rey is door Maurits ook al een paar keer genoemd als mogelijke headliner.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.513
Indrukwekkende lijst! Wie voeg je daar nog aan toe?

Björk zou erg mooi zijn, en die past ook goed bij het festival.
Als terugkerende headliner: The National lijkt mij een duidelijke kanshebber, zeker als ze volgend jaar dan toch echt nieuw werk op de plank hebben liggen. Arcade Fire zou natuurlijk ook nog steeds kunnen, al is de glans van 2017 daar wel wat vanaf.
Een Lana del Rey is door Maurits ook al een paar keer genoemd als mogelijke headliner.
Ik weet niet waarom, maar ik durf er gif op innemen dat Arcade Fire volgend jaar eens op DTRH staat. Passen daar eigenlijk ook heel goed.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
547
Ik weet niet waarom, maar ik durf er gif op innemen dat Arcade Fire volgend jaar eens op DTRH staat. Passen daar eigenlijk ook heel goed.
Passen echt beter op BKS imo. DTRH zie ik juist eerder een Billie Ellish, Lorde of Lana del Ray headlinen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.513
Passen echt beter op BKS imo. DTRH zie ik juist eerder een Billie Ellish, Lorde of Lana del Ray headlinen
Soms is het ook heel moeilijk om je vinger te leggen op waarom een act wel past op BKS en waarom niet. Placebo vind ik eigenlijk niet echt matchen. Geen idee waarom ik dat vind. Noel kan net wel nog, maar Liam vind ik dan weer heel Pinkpop. Nine Inch Nails is een heel lastige omdat die zo hard zijn (net zoals bijvoorbeeld een Jack White).

Billie lijkt me eigenlijk nog duurder dan een Gorillaz/Cave/Tyler/QOTSA, die tot nu toe de grootste namen zijn en waren voor DTRH.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Ik weet niet waarom, maar ik durf er gif op innemen dat Arcade Fire volgend jaar eens op DTRH staat. Passen daar eigenlijk ook heel goed.
Ik heb eigenlijk diezelfde gedachte. Laatste concerten zijn georganiseerd door Mojo en ik kan me niet echt voorstellen dat zij zich, zoals in 2017 nog een keer laten verrassen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
547
Soms is het ook heel moeilijk om je vinger te leggen op waarom een act wel past op BKS en waarom niet. Placebo vind ik eigenlijk niet echt matchen. Geen idee waarom ik dat vind. Noel kan net wel nog, maar Liam vind ik dan weer heel Pinkpop. Nine Inch Nails is een heel lastige omdat die zo hard zijn (net zoals bijvoorbeeld een Jack White).

Billie lijkt me eigenlijk nog duurder dan een Gorillaz/Cave/Tyler/QOTSA, die tot nu toe de grootste namen zijn en waren voor DTRH.
Is ook zo.

Wel balen dat Arcade Fire bij Mojo zit dan. Overigens zie ik ze dan net zo goed op Lowlands staan, zal beetje eraan liggen wanneer ze in de buurt zijn.

Toch zou ik het niet helemaal in lijn vinden met de rest van de programmering. Van die oude indierock zoals Arcade Fire maar ook Wolf Parade en Interpol past echt perfect bij BKS. Dan vind ik DTRH meer een festival voor moderne indiepop zoals er dit jaar ook Haim, Clairo en Girl in Red staan.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
828
535
Mojo kan natuurlijk niet volledig bepalen wanneer Arcade Fire naar Europa komen. Als ze in juni komen gaan DTRH of Lowlands niet lukken. Dan zal het toch echt de band zelf zijn die uiteindelijk beslist of ze headliner willen zijn op BKS of 'tweede viool' op Pinkpop. Dat laatste is ook een optie, want daarmee kunnen ze nieuw publiek aanboren, dat zal op BKS minder zijn.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
828
535
Denken jullie dat de ONE weer 4-5-5 optredens gaat krijgen volgend jaar ipv de 3-4-4 van dit jaar? Zelf heb ik niet het idee dat het nodig is, het was zondag voor Novastar begon niet overvol op de andere podia. Vind het ook altijd moeilijk te bedenken wat voor band/artiest je vroeg op het hoofdpodium kan zetten.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.996
3.682
Mijn Best Kept Secret was nagenoeg perfect. Enkel de zaterdag geweest, zowel de heenreis als het parkeren verliep vlekkeloos (tip: als je 1 afslag doorrijdt, kom je via de andere kant, scheelt je minimaal een halfuur aanschuiven). Over het terrein is al veel gezegd en ik mis inderdaad ook 1 podium voor bands, maar verder ben ik content.

De dag begonnen met Pip Blom, wat erg vermakelijk was in een al best volle tent. Leuke band die af en toe wat eentonig is. Toen even een pauze gepakt want vanaf de namiddag ging het los. Allereerst dEUS: wat een klasbakken, instant street is een instant classic. Echt genoten. Daarna door naar Froukje, dit was denk ik de 5e keer dat ik haar zag en heb haar dus zien groeien naar dit soort podia, erg trots en laten we eerlijk wezen, het is ook gewoon echt leuke muziek. Toen stond Big Thief op het programma. Ik ga er niet veel over neerpennen, maar wat gebeurde bij 'Not' maakte zoveel los, tranen, kippenvel. Klasse band en dito optreden. Toen de Fontaines DC, wat een groei ook bij deze band. Zou me echt niks verbazen als ze ooit BKS mogen headlinen, erg sterke act. Hetzelfde geldt eigenlijk voor The Strokes: erg sterk. En dan heb ik het met name over de muziek, want Julian was zelf natuurlijk alles behalve helder. Tof om gezien te hebben. Afgesloten bij Beach House, kwam er niet lekker in dus na Pink Funeral gegaan, maar dat blijft een onwijs lekker nummer.
Hieronder nog wat fotootjes.
02BEA49D-4832-425A-9CF0-2E6B54F091EE.jpeg715EEC26-72D3-4AB7-9297-446C1C07A0AE.jpeg77F06C86-0C91-4545-AE81-12B07322EC2B.jpeg82D9644D-587F-4E6C-9AC4-156080BB9F7F.jpeg
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Denken jullie dat de ONE weer 4-5-5 optredens gaat krijgen volgend jaar ipv de 3-4-4 van dit jaar? Zelf heb ik niet het idee dat het nodig is, het was zondag voor Novastar begon niet overvol op de andere podia. Vind het ook altijd moeilijk te bedenken wat voor band/artiest je vroeg op het hoofdpodium kan zetten.
Dat zal afhankelijk zijn van hoeveel bands ze kunnen boeken die passen op ONE. Dit jaar was het beter dan in 2019, maar ook nu waren er optredens met te weinig publiek. Dit jaar hadden ze duidelijk niet de bands om voor 4-5-5 te gaan.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.709
2.271
De ONE blijft een lastig podium om overdag te bespelen. Veel bands komen er gewoon niet goed tot hun recht. Zolang het qua spreiding van drukte niet noodzakelijk is heb ik echt geen problemen met 3-4-4. Dan heb ik liever dat er een extra middelgroot podium bijkomt, zoals eerder al door meerdere mensen hier aangegeven is.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
547
Zijn genoeg bands die op de One passen wat mij betreft. Bv Future Islands, Band of Horses, Metronomy, Strand of Oaks om er een paar uit het verleden te noemen. Zelfs als het veld halfleeg is, hoeft niet erg te zijn toch.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.757
3.701
www.bestkeptsecret.nl/map

Op de plek van The Floor een middelgroot podium? The Floor naar het begin van het terrein bij de Lodge. The Secret groter en ergens halverwege en op de plaats daar nog een podiumpje?
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
515
466
BKS heeft zowat alle grote relevante headliners wel gehad op Sufjan Stevens en Bjork na, denk ik. Kan verder niet zo snel een Ziggodome act verzinnen die op BKS zou passen of het zou Tool of NIN moeten zijn. Twijfel wat of die bij BKS passen. Aan de andere kant: Amenra stond er ook en dat werkte prima.

Maar goed, de vraag is natuurlijk of er nog een dergelijk grote act geboekt gaat (kan?) worden. Maurtis zinspeelde al op minder grote namen en en nog breder programma. Wat mij betreft prima als er dan weer een heel interessante undercard komt en een mooie TWO naam als My Bloody Valentine.

Mocht het ondenkbare toch gebeuren en er zou een reünie komen van The Smiths of Sonic Youth, dan die graag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken