De munten worden afgeschaft!
Er komt een in eerste instantie anonieme chip in je polsbandje die je kunt opwaarderen. Hij blijft anoniem tot je hem met e-mail en wachtwoord activeert. Dit is NIET verplicht. Hierdoor kun je hem wel laten de-activeren als je hem kwijt ben, wat anders niet kan. Als ik het goed begrijp kunnen ze na de-activeren ook het geld terug storten.
Rondje geven? Er komt een vrienden kaart voor €2,- waar je met vrienden geld op kan storten. Dus eigenlijk het zelfde als munten verzamelen.
Prijzen gaan hierdoor variëren: bier wordt €2,60 en bijvoorbeeld cola €2,40, wat ik persoonlijk geen slechte zaak vind.
Zij noemen als voordeel geen dikke portemonnee. Daar ben ik het niet helemaal mee eens, want door die dikke portemonnee, ben ik hem nooit kwijt geraakt en je ID en pinpas zul je bijvoorbeeld toch bij willen hebben.
Het statiegeldsysteem van afgelopen jaar blijft en ik hoorde net dat dit ze 1,5 ton munten scheelt wat echt een heel groot voordeel is lijkt mij.
Best Kept Secret bewijst weer eens een van de meest vernieuwende festivals in Nederland te zijn!